Köszönöm. Remélem sikerül öcsémet valami ilyesmire rábeszélni. Olyat próbáltam még megetetni vele, hogy Daewoo LAnos. Ócsó, oszt régi opel technika, olcsó alkatrész, viszonylag megbzható, kiforrott technika. Buzuki Stiftet semmiképp se akar
Még annyi hogy a régi blokkos az vezérműláncos (~4e Ft a vez.lánc,a feszítő meg örök élet és kb 20 perc kicserélni az egészet) az Energy blokk már vezérműszíjas.
Nem ilyen egyszerű a helyzet hogy évjáratból meg lehetne mondani,piaca válogatta hogy mivel szerelték.
1,4-esben lehet bennük:
1. "régi" OHV blokkos:
az C1J-C2J motorkódú és karburátoros 1397 cm3-es 60 vagy 80Le-s.
2. ugyanez a blokk központi befecskendezővel és szabályozott katalizátorral C3J motorkóddal KIZÁRÓLAG 58Le-vel. (ilyen van itthon is)
Az E7J modernebb 1,4-es Energy motoros ez OHC blokk 1390 cm3 és szintén lehet karburátoros (bár ezekben már ritkább) vagy központi befecskendezős katalizátorral 58-75-79 Le-vel. (ha lehet inkább ezt válasszátok bár a régebbi is nagyon jó)
A legegyszerűbb módja megállapítani hogy befecskendezős-e hogy megnézed a kipufogó leömlőt hogy van-e benne lambda szonda. (jól látható helyen van)
A képen sárga nyíl mutatja a befecskendezés és a gyújtás dobozát, a piros pedig a mechanikus AC pumpa lezárt helyét, ilyen sincs a karburátorosokon.
Az Energy motoron a leömlősor elől van és a hengerfej jobb oldalán van a gyújtáselosztó fedél.
A karosszéria nem mérvadó hogy régi elejű vagy újabb mert tették mindegyikbe mind a kétféle motort. (ha hinni lehet az évjáratnak akkor 94-95-ösbe már szinte biztos hogy csak katalizátoros blokkot tettek)
link
http://www.idokep.hu/radar
A hét első és utolsó munkanapja.
1,4-esben lehet bennük:
1. "régi" OHV blokkos:
az C1J-C2J motorkódú és karburátoros 1397 cm3-es 60 vagy 80Le-s.
2. ugyanez a blokk központi befecskendezővel és szabályozott katalizátorral C3J motorkóddal KIZÁRÓLAG 58Le-vel. (ilyen van itthon is)
Az E7J modernebb 1,4-es Energy motoros ez OHC blokk 1390 cm3 és szintén lehet karburátoros (bár ezekben már ritkább) vagy központi befecskendezős katalizátorral 58-75-79 Le-vel. (ha lehet inkább ezt válasszátok bár a régebbi is nagyon jó)
A legegyszerűbb módja megállapítani hogy befecskendezős-e hogy megnézed a kipufogó leömlőt hogy van-e benne lambda szonda. (jól látható helyen van)
A képen sárga nyíl mutatja a befecskendezés és a gyújtás dobozát, a piros pedig a mechanikus AC pumpa lezárt helyét, ilyen sincs a karburátorosokon.
Az Energy motoron a leömlősor elől van és a hengerfej jobb oldalán van a gyújtáselosztó fedél.
A karosszéria nem mérvadó hogy régi elejű vagy újabb mert tették mindegyikbe mind a kétféle motort. (ha hinni lehet az évjáratnak akkor 94-95-ösbe már szinte biztos hogy csak katalizátoros blokkot tettek)