Nos:
A BMW autói jók és vennék is ha épp úgy alakulna.
1: a szakfórumokat pontosan ilyen szemmel szűrtem én is (persze nem Magyar fórumokról van szó) és a konkrét példákat néztem. Pl. a jutúb tele van nagyon jó R és K BMW szerelős videókkal amiken konkrétan bemutatják a problémát. (érdekes hogy a Japánokhoz nemigen találtam)
2: szándékosan nem garanciális BMW szervizeket kerestem fel hanem olyanokat ahol BMW-t is javítanak. (nem azért mert az is csak egy motor hanem azért mert ismerik a típust)
3: a gyári alkatrész valóban az de amíg a Japánokhoz van utángyártott addig a BMW-hez nincs.
Elhiheted hogy bennem mint műszaki beállítottságú motorosban is az járt hogy: de mi baja lehet amit ne tudnék megoldani? De a válasz erre mindig az volt hogy: oké de b&szhatom mert az alkatrészt akkor is csak a gyárit tudom csak megvenni az meg drága lesz.
Ettől függetlenül megvenném én mert biztos vagyok benne hogy jó lehet (mert már gyerekkoromban is ilyet akartam) de tartok tőle hogy nem tudnám finanszírozni. (néztem az íbéjen is az alkatrészeket de sok fontos dolog nincs hozzá, ha meg igen akkor ott is brutális áron, míg pl. a GTR-hez "hulladékáron" van szinte minden)
Akksi nem tul jó de hálozatirol megyen mert van hozzá és jár hozzá táska és egy egér is . De lehet alkudni is tudok belöle . Szoval akkor akármire is jó lehet
Nekem nem volt még sose BMW motorom, autóm viszont 2 is... engem is mindig azzal riogattak, hogy kényes, szervízigényes
Na, az öreg, egy 10 éves leharcolt lom volt, de nem volt soha semmi baja - persze, mondták, mert az még vasból van, nem úgy, mint a maiak!
Na, most egy új volt - annak sincs semmi baja
1) neked azért illene tisztában lenned az ehhez hasonló "szakfórumok" igazságtartalmával mert ugye az FZR is zabálja az olajat, és kidobja a 2-t - melyik? mind? és amelyik, az miért is?
2) szakszerviz - azokról lesújtó a véleményem, de azt gondolom, neked is... a legkevésbé hozzáértők ott vannak mert aki ügyes, úgyis kimegy maxekba
3) gyári alkesz mindbe drága.
HiFi példa: a LINN csinált egy jó lemezjátszót a 70-es években, lesöpörte vele az asztalt, mindennél jobb volt. Teltek az évek, és a "világlegjobb" listákon már lecsúszkált a 10-15 helyekre.
Mikor erről megkérdezték a gyártó-fejlesztő cégvezetőt, csak ennyit mondott: "azok azok a lejátszók, amik jobbak, mint a LINN, mindazonáltal megnyugtat, hogy az összes új fejlesztést és drága újdonságot mindenki a 15. helyezetthez viszonyítja"
Ez csak úgy a BMW boxerről ugrott be...
A szervizes haverom ugyanezt mondta: BMW-ből csak újat. (ha meg tudod fizetni akkor nem lesz gond szervizelni sem)
Mielőtt bárki is félreértené: nagyon jó és tartós gépek a BMW-k ha gondoskodnak róluk de ennek az árát keményen meg kell fizetni a Németeknek.
ugyan nem Laci vagyok, de ...
a lapos ócska már. lassan netre is kevés. az ára az viszont jó, annyit még megér, ha az akku még legalább bírja 5-10 percet, akkor főnyeremény.. üsd meg
Köszi de időközben utánanéztem a BMW-nek és már nem szeretnék ilyet venni. (maradok a már bevált Japán vonalon)
Azzal kezdtem (ahogy általában mindig) hogy letöltöttem a Service Manualokat és nekifeküdtem megismerni őket.
A következő lépés a különböző BMW fórumok témáinak megismerése volt.
Megértve a koncepciót, elkezdtem alkatrészt keresni és a szervizekben érdeklődni a fenntarthatóság érdekében.
Összegzés:
A BMW-k (itt a 95-05-ig tartó R és K időszakról van szó) elég jól sikerült konstrukciók, jó néhány bosszantó és drága hibával.
-a tulajdonosok szerint ha túrázni megyünk BMW-vel akkor mindenképpen legyen kéznél motorolaj mert hogy utána kell tölteni a magas olajfogyasztás miatt az borítékolható. (a boxereknél ez természetes, a sorosnál csak mérsékelten jelentkezik)
A fórumokon átlagosan kb 6-an állították hogy nem igaz az olajzabálás és kb 20-an kérdezték tőlük hogy miért kell ezt letagadni.
A Service Manual 1,5dl/100 km-es olajfogyasztást még elfogadhatónak tart. ( )
-A váltóból kijövő bordás tengely bordái akár már 14e km után is megkophatnak és ez kb egy váltócserével jár. (jutúbon fent van egy jó pár vidi amin épp ezt mutatják be)
Az oka az hogy egyszerűen alulméretezett a tengely és rossz az anyagválasztás, a hiba pedig olyan biztosan bekövetkezik max.30-40e km után mint ahogy az éjszakára nappal következik. (a BMW nem ismeri el típushibának, azt állítja hogy a helytelen használat miatt van)
Az egykarú hátsó felfüggesztés miatt a kerékcsapágy (1db) szintén nem hosszú életű, van ahol 10e, van ahol 60e km-t bír, változó az élettartama. (persze nem átlagos csapágyméret, csapágyboltban nincs, a BMW-nél pedig 43e ft-ba kerül)
-Maguk a blokkok agyonüthetetlenek ha van bennük mindig olaj.
-Minden sz&rhoz célszerszám kell, még egy olajszűrő cseréhez is.
-ha valami elektromos baja van akkor szintén csak a BMW szervizben tudják megmondani (pl: behoztak egy K75-öst (93-as évj.) itt a haveromékhoz hogy villog az ABS lámpa a műszerfalon, mi van ilyenkor?
-Mi nem tudunk vele mit kezdeni, séta be a BMW-hez.
Bevitték, 30e-ért megmondták hogy rossz az egyik szenzor és 67e-ért adnak is bele egyet.)
Bárhol is kerestem a megszokott alkatrészes oldalakon cuccot hozzá, ott csak a négy megszokott Japán márkanév volt és nem volt sehol BMW fül. (ha igen akkor olajszűrő, fékbetét és fém fékcső volt hozzá és ennyi)
Végül körbetelefonáltam négy szervizt amik BMW-t is javítanak és megkérdeztem hogy mi a valóság.
Tömören összefoglalva: amit eddig leírtam. Érdi szerviz: "háát, jók a BMW-k de más mint egy Japán gép az biztos.
Mi ugyan többnyire boxereket javítunk, a K-t annyira nem ismerem de tény hogy a kuplungot nagyon könnyű leégetni rajtuk ha valaki nem vigyáz, olajat azt eszegetik, alkatrészt meg valóban 90%-ban csak gyárit fog kapni hozzá és igen, nem lesz olcsó arra számíthat. Kényelmesnek kényelmes és jól felszerelt, jó a futóműve is.
De hát miért nem vesz egy FJR 1300-ast ha túramotort keres?"
(azt hiszem ebben minden benne volt)
Sándoroknak :Boldog névnapot
A BMW autói jók és vennék is ha épp úgy alakulna.
1: a szakfórumokat pontosan ilyen szemmel szűrtem én is (persze nem Magyar fórumokról van szó) és a konkrét példákat néztem. Pl. a jutúb tele van nagyon jó R és K BMW szerelős videókkal amiken konkrétan bemutatják a problémát. (érdekes hogy a Japánokhoz nemigen találtam)
2: szándékosan nem garanciális BMW szervizeket kerestem fel hanem olyanokat ahol BMW-t is javítanak. (nem azért mert az is csak egy motor hanem azért mert ismerik a típust)
3: a gyári alkatrész valóban az de amíg a Japánokhoz van utángyártott addig a BMW-hez nincs.
Elhiheted hogy bennem mint műszaki beállítottságú motorosban is az járt hogy: de mi baja lehet amit ne tudnék megoldani? De a válasz erre mindig az volt hogy: oké de b&szhatom mert az alkatrészt akkor is csak a gyárit tudom csak megvenni az meg drága lesz.
Ettől függetlenül megvenném én mert biztos vagyok benne hogy jó lehet (mert már gyerekkoromban is ilyet akartam) de tartok tőle hogy nem tudnám finanszírozni. (néztem az íbéjen is az alkatrészeket de sok fontos dolog nincs hozzá, ha meg igen akkor ott is brutális áron, míg pl. a GTR-hez "hulladékáron" van szinte minden)
Nekem van ennél kisebb gépem is, ami használatban van.
Na, az öreg, egy 10 éves leharcolt lom volt, de nem volt soha semmi baja - persze, mondták, mert az még vasból van, nem úgy, mint a maiak!
Na, most egy új volt - annak sincs semmi baja
1) neked azért illene tisztában lenned az ehhez hasonló "szakfórumok" igazságtartalmával
2) szakszerviz - azokról lesújtó a véleményem, de azt gondolom, neked is... a legkevésbé hozzáértők ott vannak
3) gyári alkesz mindbe drága.
HiFi példa: a LINN csinált egy jó lemezjátszót a 70-es években, lesöpörte vele az asztalt, mindennél jobb volt. Teltek az évek, és a "világlegjobb" listákon már lecsúszkált a 10-15 helyekre.
Mikor erről megkérdezték a gyártó-fejlesztő cégvezetőt, csak ennyit mondott: "azok azok a lejátszók, amik jobbak, mint a LINN, mindazonáltal megnyugtat, hogy az összes új fejlesztést és drága újdonságot mindenki a 15. helyezetthez viszonyítja"
Ez csak úgy a BMW boxerről ugrott be...
Mielőtt bárki is félreértené: nagyon jó és tartós gépek a BMW-k ha gondoskodnak róluk de ennek az árát keményen meg kell fizetni a Németeknek.
Szia
a lapos ócska már. lassan netre is kevés. az ára az viszont jó, annyit még megér, ha az akku még legalább bírja 5-10 percet, akkor főnyeremény.. üsd meg
Belegondolni sem merek hogy mi lesz délután kettőkor.
Azzal kezdtem (ahogy általában mindig) hogy letöltöttem a Service Manualokat és nekifeküdtem megismerni őket.
A következő lépés a különböző BMW fórumok témáinak megismerése volt.
Megértve a koncepciót, elkezdtem alkatrészt keresni és a szervizekben érdeklődni a fenntarthatóság érdekében.
Összegzés:
A BMW-k (itt a 95-05-ig tartó R és K időszakról van szó) elég jól sikerült konstrukciók, jó néhány bosszantó és drága hibával.
-a tulajdonosok szerint ha túrázni megyünk BMW-vel akkor mindenképpen legyen kéznél motorolaj mert hogy utána kell tölteni a magas olajfogyasztás miatt az borítékolható. (a boxereknél ez természetes, a sorosnál csak mérsékelten jelentkezik)
A fórumokon átlagosan kb 6-an állították hogy nem igaz az olajzabálás és kb 20-an kérdezték tőlük hogy miért kell ezt letagadni.
A Service Manual 1,5dl/100 km-es olajfogyasztást még elfogadhatónak tart. (
-A váltóból kijövő bordás tengely bordái akár már 14e km után is megkophatnak és ez kb egy váltócserével jár. (jutúbon fent van egy jó pár vidi amin épp ezt mutatják be)
Az oka az hogy egyszerűen alulméretezett a tengely és rossz az anyagválasztás, a hiba pedig olyan biztosan bekövetkezik max.30-40e km után mint ahogy az éjszakára nappal következik. (a BMW nem ismeri el típushibának, azt állítja hogy a helytelen használat miatt van)
Az egykarú hátsó felfüggesztés miatt a kerékcsapágy (1db) szintén nem hosszú életű, van ahol 10e, van ahol 60e km-t bír, változó az élettartama. (persze nem átlagos csapágyméret, csapágyboltban nincs, a BMW-nél pedig 43e ft-ba kerül)
-Maguk a blokkok agyonüthetetlenek ha van bennük mindig olaj.
-Minden sz&rhoz célszerszám kell, még egy olajszűrő cseréhez is.
-ha valami elektromos baja van akkor szintén csak a BMW szervizben tudják megmondani (pl: behoztak egy K75-öst (93-as évj.) itt a haveromékhoz hogy villog az ABS lámpa a műszerfalon, mi van ilyenkor?
-Mi nem tudunk vele mit kezdeni, séta be a BMW-hez.
Bevitték, 30e-ért megmondták hogy rossz az egyik szenzor és 67e-ért adnak is bele egyet.)
Bárhol is kerestem a megszokott alkatrészes oldalakon cuccot hozzá, ott csak a négy megszokott Japán márkanév volt és nem volt sehol BMW fül. (ha igen akkor olajszűrő, fékbetét és fém fékcső volt hozzá és ennyi)
Végül körbetelefonáltam négy szervizt amik BMW-t is javítanak és megkérdeztem hogy mi a valóság.
Tömören összefoglalva: amit eddig leírtam.
Érdi szerviz: "háát, jók a BMW-k de más mint egy Japán gép az biztos.
Mi ugyan többnyire boxereket javítunk, a K-t annyira nem ismerem de tény hogy a kuplungot nagyon könnyű leégetni rajtuk ha valaki nem vigyáz, olajat azt eszegetik, alkatrészt meg valóban 90%-ban csak gyárit fog kapni hozzá és igen, nem lesz olcsó arra számíthat. Kényelmesnek kényelmes és jól felszerelt, jó a futóműve is.
De hát miért nem vesz egy FJR 1300-ast ha túramotort keres?"
(azt hiszem ebben minden benne volt)