Sziasztok! Tegnap sikerült kijutnom a Hungaroringre, és a sok előre regisztráló és nem eljövő emberke jóvoltából elég sokat köröznöm is. Sajnos észrevettem emiatt egy elég nagy hibát amit egyelőre nem tudom hogy mi okozza csak tippelni tudok. Erős fékútnál (értsd: célegyenes vége és Mansell kanyar előtt 200+ kph) durván beremeg az eleje a vasnak. Féktárcsa jó, betétek eddig jók voltak mindig, felfüggesztést pedig még a télen visszatettem gyári értékekre. Valakinek ötlet? Persze arra gondoltam hogy tekergetni kellene, no de merre (gyanítom túl puha és kevés a csillapítás is mindkét irányba), és mennyit? Specialistához azért nem szeretném vinni, mert meg szeretném tanulni belőni a beállításokat, mivel szeretnék rendszeresen is pályázni. Olajat még nem cserlétem benne, mert pont ott csináltam az eredetvizsgát ahol szervizelték és azt mondták most lett cserélve benne.
Nem találok erről az évjáratról erre utaló adatot sehol. Beletöltöttem 2,8 l-t, és a kémlelőnyíláson, még leállítás után sem látható buborék, mintha nagyon túl lenne töltve. Kb. fél litert kellene elengednem belőle, hogy a kémlelőnyíláson a maximum jelzésnél legyen. De a 2,3 l kicsit kevésnek tűnik.
Sziasztok! segítséget szeretnék kérni.van egy 2000-es évjáratú R1 Yamahám.gyertyacsere előtt állok és szeretném kérdezni mennyire kell bontani a motort hogy hozzáférjek???
Egy baratom hasznal hayabusan 10 e km utan ugyanazt tudja mint az acel..parillan vagy anno agon keresztul rendelte amiket hasznalt-hasznal
Nekem is az van fent par ezer van benne egyelore nem tudok jelentos kopasrol nyilatkozni
Több évig használtam alu lánckereket GPZ900-on én is azt hittem elkopik hamar mert mindenki ezt hajtogatja ! Nos amikor behoztam az osztrákoktól a motort , Marvic magnézium kerekek voltak rajta alu lánckerékkel , a kerekeket vissza kellett adnom mert a gyáriakat megvette az osztrák hozzá , mert a magnéziumot nem tudtam volna kifizetni , de a lánckereket megkaptam , meg még párat ! Hibátlanok voltak és ugyanúgy legőrgőzik a láncot ahogy az acél kerék , semmivel nem elöbb cseréltem ! Ja persze ne kinai legyen !
Nagyon szépen köszönöm a meggyőző válaszodat! Egy kis vibrációt érzek a motoron ami behúzott kuplungnál megszünik. Hangja nincs. Most készülök egy hosszabb túrára, remélem ennyit még kibír utána cserélem a kopott alkatrészeket.
A lamellák meg sem mozdulnak, azok a nyomólapokkal össze vannak húzatva, és felcsavarozva középen a váltó tengelyére. A váltó primer oldalán van egy persely, a perselyen fut egy tűgörgős csapágy, a csapágy másik oldalán fut a kuplung külső hub-ja.
Tehát, ha a csapágy vagy a persely elkopik, akkor a külső hub szabadon mozoghat, mert a lamellák nem adnak át nyomatékot a külső hubnak, álló motornál.
Gondolom zörög egy kicsit, behúzott kuplungnál talán elhalkul...
25 és 18-as alkatrész itt. Akkor van probléma ha a váltó tengelye is megkopott, vagy a külső hub. Mindenképpen a perselyt és a csapágyat kell cserélni első sorban, ha nem javul a helyzet akkor együtt kell élni vele. https://www.bike-parts-yam.com...
A videót én magam készítettem, csak a kosár rész mozog a lamellák semmit. Teljesen szétszedtem, minden alátét minden távtartó a helyén, service manual szerint összerakva. A szegecsek sincsenek fellazulva, sem a kosáron sem a harangon. A tűcsapágyon sem láttam kopásnak nyomát, ezért vagyok teljesen tanácstalan, hogy hol a baj. Ha a tűcsapágy és a persely kopott, az miből állapítható meg?
https://www.facebook.com/group...
Nekem is az van fent par ezer van benne egyelore nem tudok jelentos kopasrol nyilatkozni
Egy olyan kérdésem lenne, hogy az acél illetve alumínium lánckeréknek mi az előnye/hátránya? Utcai használatnál ki milyet rendelne?
Köszi!
Rég láttunk műhelyes videót, pedig szeretjük ám látni mi a helyzet a napfényes Floridában :)
Tehát, ha a csapágy vagy a persely elkopik, akkor a külső hub szabadon mozoghat, mert a lamellák nem adnak át nyomatékot a külső hubnak, álló motornál.
Gondolom zörög egy kicsit, behúzott kuplungnál talán elhalkul...
25 és 18-as alkatrész itt. Akkor van probléma ha a váltó tengelye is megkopott, vagy a külső hub. Mindenképpen a perselyt és a csapágyat kell cserélni első sorban, ha nem javul a helyzet akkor együtt kell élni vele.
https://www.bike-parts-yam.com...
04-06 RN12 komplett váltó eladó alkatrésznek, az ötöst kidobja, a többivel nincs baj.