Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok! Nem tud valaki 99-es R1-hez eladó pálya vagy gyári idomszettet? Köszi!
Misztifikálva
Gondolj bele 12-13 éve kis hazánkba senki nem is halott még a motulrol és mégis mentek az r1-ek és nem gondolom hogy az akkori tulajok nem forgatták őket rendesen mégsem hullottak szét! Kicsit túl van ez musztifikálva kb mint a benzin!
Végre valami jó téma
Nem tudom mit ertesz az alatt, hogy atfedi, de a 10w30 az mindenhol higabb, es alacsonyabb a dermedespontja, a 20w40 ugyancsak surubb a 10w40 nel. Ezt igy nem lehet osszehasonlitani. Viszkozitasgorbet meg talan, de azt nem kotik az ember orrara. Maximum azt, hogy 20, 40, 100° on milyen folyos, az is adatlapon kesz eldugva. De ez nagyon kis resze az olajnak, ebbol csak a folyossagat latod.

Ami megint beleszol az olajvalasztasba, az a hasznalat. Akkor nezzuk a ringes idokhoz merten. 2:30 as idohoz teljesen jo olaj. 1:55 os idonel en biztos nem raknek mar ilyen olajat bele, ha veletlen kispataki magassagokba ernek, 1:50 el, akkor meg plane nem. ha nemet autopalyan nyelezi az ember 6. ban ugy 5-10 percen at, nah akkor sem az api sl a nyero.

Ezek a reklamszovegek nagyon komolytalanok.
Egyebkent ha eldontotted, hogy ezt rakod bele, nyugodtan, en biztos vagyok benne, hogy nem lesz vele baj, ha az api minositest megkapta, akkor annak tudnia kell azt.
Ezért gondoltam a 10w40-re az átfedi a 10w30 és 20w40-et.....azért csak van meleg itthon is. Voltam már ringen 40 fokban....mondjuk azt megfogadtam, hogy többet biztos nem megyek olyan melegben, mert 10 kör utánazt hittem leszédülök a motorról :D

Elméletileg ez az amit kinéztem:

http://mannol.hu/index.php?rou...

"Modern, kíváló minőségű nagy teljesítményű észter bázisú motorolaj, utcai és verseny használatra is alkalmazható 4 ütemű motorkerékpárokhoz.
Alkalmazható, sport, pitbike, enduro, trial, motorkerékpároknál.
Különösen alkalmas a mindennapi használatban, gyakori hidegindítás és magas üzemi hőmérséklet mellett is.
Kiváló teljesítményt nyújt, megőrzi a motor tisztaságát, csökkenti a lerakódások képződését, miközben csökkenti az olajfogyasztást.
Ideális az injektoros, katalizátoros modellekben való használata.

Minősítések és jóváhagyások:

SAE 10W40
API SL
JASO MA/MA2
KAWASAKI
YAMAHA
SUZUKI
HONDA
HUSABERG
Kiszerelés: fém kanna/doboz 4 liter"
A 2002 R1-be a gépkönyv 10w30 olajat ajánl vagy 20w40-est.
A mutul ajánlója is ezeket dobja fel különböző változatokban 5100 7100 300v
Ha megnezel egy olyan gorbet, ahol centstokes ban megadjak a viszkozitast, egybol latszik a kulonbseg. Nem csak a dermedespont a lenyeg.
Ez mondjuk autó olaj de látszik, hogy nagyon sokáig jó a 10-15w-s olaj is. http://abaautoszerviz.hu/wp-co...
A kenesrol nem tudok nyilatkozni, a viszkozitasuk biztos mas lesz. En csak 5w 40 est raktam a sornegyeimbe, es nem 0 fokban motorozok :D
Mindegy, hitkerdes. Mivel sem laborba nem vittem az olajat, hogy mi kopott jobban, ezert en ebben hiszek, azt' ennyi. Elfer mas vallas is emelle.
Lejjebb volt nulla itt csak 3.
A sz...r is belémfagyott.
Én régen néztem utoljára viszkozitási görbét de ha jól rémlik a 10w meg a 15w-s olaj között kb. 0 fok alatt van valódi különbség. 15-20 fokban szinte ugyan azt a kenést tudja mind a kettő.
Ki a franc motorozik 0 fokban? Az rakjon bele 5w-40-est.
De tévedhetek persze. Rég volt.
En ezeket az 50-60 as olajokat elfelejtenem sornegyben. Szerintem sok ertelme nincs. Gepkonyv szerint 50 es olaj kb 40° os melegben ajanlott ezekhez a sornegyekhez.

Ami miatt nem tetszik az, hogy feljebb hozza a hidegoldali viszkozitast, (nem pont a dermedespontra gondolok) ertsd: meg egy nyari meleg napon, ha 30 fokos az olajad, azaz hideg. Es meg akkor is tul suru. hideginditasoknal lenne a legjobb, ha hig lenne az olaj. melegen mi tortenik egy 50-60 as olajjal? Surubb marad, ami levesz nehany loerot is (tenyleg), es ha igazan utve van a motor egy palyanapon, felmegy 150° fokra, vagy meg tovabb. Ilyen homersekleten elenyeszo kulonbseg van egy 30 as es 60 as olaj viszkozitasa kozott. Tehat nagyobb vedelmet sem tud nyujtani magas homersekleten, mivel ugyanolyan folyos lesz. Ha azt allitjuk, hogy a surubb olaj jobban ved. Bar ez joval bonyolultabb, mint a szimpla viszkozitas.

Egyebkent tokmindegy mit raksz bele, tonkretenni nem fogod semmilyen olajjal.
Én Mannol-t semmiképp nem raknék bele.
Nem tudom milyenek a tapasztalatok ezzel az olajjal kapcsolatban hosszútávon.
Lehet hogy jó, de mi van ha mégsem tudja azokat a követelményeket úgy teljesíteni mondjuk 6000 km-en keresztül, ahogy az fel van tüntetve.
Azért nyomatékosítsuk, hogy egy Yamaha R1-es motorról beszélünk, ami hengerenként 5 szelepes(az enyém még az), a "leggyengébb" is 152 Le, és van amikor 12 000-es fordulatszámon pörög.
Nincs kedvem azon idegeskedni, hogy beválik e az olaj vagy sem.
Számomra megér annyit ez a motor, hogy megfizessem azt a felárat, amit egy Motul-ért, Repsol-ért, vagy éppen egy másik márkás olajért kell fizetni.
Szeretek jól aludni. :)
Csak egy vélemény, semmi kötekedés.
Minden jót!
Sziasztok.
Én 2003-as R1-be motul 7100 10w50-t használok,szerelő ajánlotta,eddig nem volt vele semmi problémám. De akkor szerintetek melyik legmegfelelőbb olaj,mi a gyári előírás? Köszi.
A kuplung csuszast megoldotta volna ha jaso ma megy bele jaso ma2 helyett. A kuplungcsuszas ellenere lehet jo olaj.
Eddig én R1-ek (volt több darab már) esetén több féle olajat használtam. Az elsőnél a yamaha hungária a Castrol Actevo GP-t ajánlotta, azt hiszem az még 20w50-es ásványi olaj volt. Teljesen megbízhatóan működött 2005 környékén volt ez, voltam vele 4-5 pályanapon is. Soha nem volt vele gond. Váltó tökélestes volt, szemmel láthatólag 6000 km alatt nem evett belőle. Mondjuk akkor 3 éves motor volt 12.000 km-el.....szóval szinte új volt.
Később már bejött a power1 őrület, így azt kapott 10w50-eset.....azzal kicsit zajosabb volt, de tette a dolgát szintén.
A következő R1-ben motorex 10w60-at használtam azzal is teljesen elégedett voltam, pályán 2x voltam vele.
A honda cbr600fs sima motul 5100 10w50-et kapott........tökéletesen muzsikált vele, pedig vele is volt 3 pályanap.
A honda 954rr motul 300v 10w40-el szaladt, 1 pályanap fért bele, ezzel sem volt gond.
A szolgálati fjr1300-asok és a mw900rt azok power1-el mennek és soha nem volt gond vele.

Szóval elég nagy a szórás, ásványi, gyengébb besorolású neves olaj és csúcskategória is megvolt.
Mind ugyan úgy teljesített, nem volt vele gond. Persze a blokkot egyiknek sem borítottam szét. A castrol actevo gp 20w50 messze elmarad a jelenlegi mannoltól szerintem...
A városunkban lévő motorversenyző a motorexre esküszik, mert ott viszont a blokk sokszor szét van borítva, több 10 éve versenyezget...és hát azt mondja ez a legjobb olaj a blokk belsejét és állapotát tekintve.

Szerintem teszek a mannollal egy próbát. Max ha nem tetszik a váltó vagy kuplung viselkedés....akkor leeresztem és átmosásnak jó lesz.

Egy olajjal van rossz tapasztalat az a castrol GPS 10w40.....elméletileg a suzuki gsr600-ba jónak kellett volna hogy legyen, de nem volt az.
Csúszott vele a kuplung. Lecseréltük power1-re aztán tökéletesen működött a motor megint.
Na valahogy igy vagyok vele enis...
utcara mindenkepp jo, tulajdonkepp barmit raksz bele, nem fogsz soha meghibasodassal talalkozni, amit egy ujonnan betoltott olajjal kapcsolatba tudnal hozni. annyira rossz olaj nincs a piacon, hogy azonnal olaj miatt lerobbanj, vagy eszrevegyel barmilyen kulonbseget kenesben.
castrol termekekkel nincs bajom, pl 2T olajban az A747 valoban csucs olaj. 4T nel a csucs olajuk nem a legjobb. az api sl messze van a csucstol. ha azt nezzuk, hogy egy 300v tulteljesiti az api szabvanyt, akkor van kulonbseg. mannolt hasznalok autoba en is, de motornal nem sajnalom bele a 300 v t, mert palyara is megyek, es egy evben egy olajcseret kibirok vele.
Szia kis Google és rajossz hogy miért olcsóbb mint a többi! Nem tolnak nagy marketing dumát reklámot és a Keleti országok a celkozonseg. Ilyet rakok a diesel focusomba kb 5 olajcsere már vele 10.000 km ledobom és ennyi kb felébe van mint a nevesebb olajak. Ha most lenne motorom simán bele raknám.
Ahogy írtad 2002 még nem voltak ilyen olajak, csak ma már aki nem Motult használ az nem menő....
Bar en castrolt se raknek a motoromba..
Ajha most nezem az árat.már csak az ára miatt sem merném ezt belerakni..
Rendben értem. De a csúcs castrolok is SL minőségűek. A 2002-es R1 esetén teljesen elfogadható az SL minősítés. Ebből a szemlontból néztem a Mannol olajat. Szerintem teljesen elfogadható amit tud. Az ára meg parádés.
Köszönöm :)
Ez érdekel?Bár nem 2000-é hanem 04-05-06 de 8-ért viheted.Ha érdekel zolimotor@gmail.com