Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszönöm az infót...
Anno az eszterga gépen a szegnyeregben (reistok) 🙂 volt ilyen morse kúp. Elvileg a benne lévő szerszámot is ki kellett volna nyomni, de csak egyszerűen ráütöttünk, és elengedte a kúp. 🙂
Persze, ezt itt nem lehet.......

Akkor kérdezném tisztelettel, lenne-e valakinek egy ilyen lendkerék lehúzó kölcsönbe?

Ha nem lesz senkinek, kénytelen leszek csinálni egyet. Úgy gondolom, egy 10-es acél tárcsát (vagy valamilyen kb. 150x150-es darabot) kifúrok 120 fokban. A jelenlegi lehúzó "agyát" fel tudom használni hozzá.....
Kupos, ekes.
Ilyesmi fog kelleni. Asszem szijtarcsak meg kerekagyak lehuzasahoz kell ilyesmi. A kormos itt nem lesz jo szerintem.

Ne varj instant eredmenyt, a kupos illesztes miatt turelemjatek. Huzol rajta, kave cigi, huzol rajta, sajtoszemle, huzol rajta, megint kave cigi. Egyszercsak puff, lejon.
A tengelyvegre vigyazz, ha lehet, hagyd benne a csavart es annak a feje ellen feszitsd a lehuzot. Lattam mar egyet-kettot szetnyilni.
Sziasztok....
Blackiex > ez nem semmi információ! Köszönjük.......
Mivel már nem valószínű, hogy az idén lesz motoros idő, én is belefogtam a szabadonfutó javításába.
Szerencsére spént, más egyéb, nem oda való anyagot nem találtam az olajban, és a házban.
Ez reményre ad okot, hogy talán nagyobb gond nincs. A szabadonfutó érezhetően kotyog, látszik, hogy meglazultak a csavarok.
Sajnos egyelőre nem jutottam tovább, mert ezzel a csapágylehúzóval ezzel a módszerrel nem tudtam lehúzni a lendkereket.
Ez sima tengely ékkel, vagy esetleg "morse" kúpos is?
Még megpróbálom egy másik technikával, ha nem megy, kérdezősködök hátha van valakinek másfajta lehúzója itt Pesten, vagy a környékén.
A tömítésen gondolkodom még, hogy vegyek-e, vagy mint a generátor cserénél vágjam ki műszaki rajzlapból.
Viszont a bringa lámpa kész! 😀 😀
http://www.kriszera.hu/yamaha
~1 mm kb stimmelhet, de ha 2 vagy 3 mm se tudsz vele mit kezdeni.
86 utáni nagy, bármelyik 250. El is mondom, miért.

A 81-83 közötti 750 és 920 önindítójában nincs szabadonfutó, gyakorlatilag fogaskerekek mennek jobbra-balra a hajtó nyomaték és szorító rugók erejének függvényében, teljesen mechanikus, kb. mint egy berúgó mechanika. Ahogy az akksi öregszik, a vezetékek korrodálnak, a fékező rugók gyengülnek, elkezd recsegni. A fogaskerekek nem kapnak össze időben és innen már csak lefele van a lejtőn, a kopás rohamos ütemben folytatódik. Megeszi a repülő fogaskereket, az meg megeszi a lendkereket. Ez így ment 1985-ig a 750, 920 és 700 köbcentiseken.
1986-ban kaptak elektromágneses bendix-szet, ami behúzza a fogaskerekeket a helyükre és csak utána indítózik. Kapott szabadonfutót is, amit a dekli levétele után 6 perc lecserélni és a lendkerékhez nem kell hozzányúlni sem.

A másik rákfenéje a 81-83 750/920 szériának és a TR1-nek a kenés. Az olajpumpa kisebb, mint a későbbieken és az olajvezető járatok is. Emellett a szelephimbák sima öntvényből vannak, nincs a vezérműtengellyel érintkező oldalon keménykrómozott csúszó felület. Ezt 1984-től javították ki, a himbák kaptak egy edzett, keménykrómozott betétet és az átömlőcsavarok furatai is nőttek.

1986 utáni 700-750 már nem küzd ilyen jellegű gyermekbetegségekkel. Azoknak már csak egy baja van: a karburátor. 88-ig a 700-750-1100 típusok Hitachi karbival jöttek, amikhez már szinte semmit nem kapni, mára már 10-ből 9 ki van kopva, mint a vénasszony p_csája.
A szerkezet is elég faramuci, nagyon bolond módon kell szinkronizálni.
88 után Mikunikat kaptak, amik sokkal szervizelhetőbbek, van hozzájuk alkatrész és könnyű velük bánni.

Amiért 1990-et mondtam korábban a 750-re, az azért van, mert nem nagyon importálták őket Európa nagy részébe 1990 előtt. A 4FY (1990-1994) és a 4GK (1994-1997) modell az, ami nagy számban fellelhető.
Persze bele lehet futni korábbi, konténerben behozott kanadai vagy amcsi példányokba (pl. https://www.kepesmotor.hu/yama... ), nekem anno pl. 1986-os 700-asom volt. Javított önindító, javított hengerfej, egyedül a karbival volt "küzdelem" - nem volt komoly huzavona, leszedtem a Hitachit, eladtam, vettem bontott Mikunit egy 94-esről és feldobtam rá, egy az egyben passzol.

A 250-es meg annyira faék egyszerűségű, hogy Délkelet-Ázsiában és Latin-Amerikában rendőrmotornak is használják, mert gombokból üzemeltethető és bírja az elhanyagolást. Egyébként 1989 óta gyártják és a mai napig készül, csak Európába nem hozhatnak belőle, mert nem felel meg az Euro 4 szabványnak.

Az 535-höz képest mindegyik felsorolt típuson egy szem tank van, ahol lennie kell, egy szem kézzel kezelhető benzincsappal. Nincs megragadó mágnesszelep, nincs suttyomban rozsdásodó tank a segged alatt, nincs elektromos tápszivattyú.
Az üresállás érzékelő/kapcsoló egy fém csavar a blokk alján, nem kell szétszedni a cseréhez a generátor oldalát és nem törik. A teleszkóp tetején imbuszos, csavaros kupakok vannak, nem egy 1mm-es drótdarab áll ellen a rugónak.
A 750-eseken pluszban ott a dupla tárcsafék, a teljes műszerfal, alacsony üzemanyagszint jelzővel. Az olajpumpát lánc hajtja, acél lánckerékkel.

Tudom, hogy az 535 nagyon jó hírnévnek örvend. Baromi népszerű motor volt a piacra dobásától kezdve és valahol érthető is, ha valaki dicsérte az akkor 5-10 éves motorját. Csak azóta eltelt majd' két évtized és a konstrukciós gyengeségei 15-20 éves korában már elvitathatatlanok.
Főtengely 1-2 mm oldalirányú mozgása az lehet a lendkeréknél?
Akkor XV 250 1986-tól. XV 750 1990 utáni. Ami megbízható.
Friss, Ausztraliabol. Azokbol a csavarokbol sem sok maradt. Ezzel szamolni kell.
Oszinte leszek. 2008 ota foglalkozom majdnem kizarolagosan Virago modellekkel. Minel tobb 400/535 ment at a kezemen, annal kevesbe kedveltem hozzajuk nyulni.
2020-t irunk, a 750-esek kb. egy arban vannak veluk. Kevesebbet fogyasztanak, tisztessegesebben mennek, normalis fekjuk es futomuvuk van, nem kell oket allandoan toldozni-foltozni, negyedmillio kilometer felujitasig egyaltalan nem kivitelezhetetlen.

Az 535 ehhez kepest eszi a szabadonfutokat, a karburatorai husz ev tavlatabol kb. Skandinav lotto, az uresallas-kapcsoloja es az olajpumpa hajto fogaskereke gyenge muanyag es toresre hajlamos. Az uzemanyag rendszere a ket tankkal es a szolenoidos benzincsappal nem a megbizhatosag szobra, az akksi kozvetlen a hatso leomlo mellett van es ha balfaszul cserelik, le is olvad. A feknyereghez nem egyszeru alkatreszt keriteni, a rugozasa gyenge es a legtobb villat tobb oras melo felujitani, mert korroziora hajlamos a felso zaroelem, ami eleve egy hulye seeger gyurus dizajn menet nelkul...
Nem folytatnam. A 250 es a (86 utani) 750 agyonuthetetlen csotanyok ezekhez kepest. Szoval igen, eladnam es vennek egy 4FY vagy 4GK modellt.
>Hogy én mit tennék? Ahogy korábban mondtam: megcsinálnám és eladnám a fenébe az összes típushibájával együtt. <
Ejj,......ejj..... 🙂
Egyresz. Masreszt a hat kis gorgo miatt az ontveny masszivabb. A harom jokora gorgo okan az ontveny vekonyabb. Ott szokott torni.
A hat görgős gondolom inditásnál stabilabban kapaszkodik a lendkerékhez. Eredeti gyári vasdarab 😄 om partson 66000 Ft szállítással.
Tisztelt blackiex! Köszönöm kérdésed.Valamiért egy üres üzenő ablak jelenik meg legfelül tőlem függetlenül.
EU-n belül se plusz áfa, se vám.
Nem tudom, tajvani vagy kínai-e, de pont a vám és áfa megfontolások miatt szoktam a lengyelektől rendelni ilyesmit. A saját ezresemben is tőlük származó szabadonfutó van és más típusokba, így 535-be is tettem tőlük rendelt szajrét.
A másik dolog a garancia, ők adnak rá egy évet. Eddig nem volt gondom velük, se Drag Star, se Virago szabadonfutóval.

A legjobb egyébként pont Tajvanban készül, a hat görgős. Csak sajnos európában egyedül az olaszok forgalmazzák és nagyon vastagon fog a ceruzájuk. A jenkiktől 50 dollár (plusz ugyanennyi a szállítás és vámkezelés), az olaszok meg 170 eurót kérnek ugyanezért.

https://www.ebay.de/itm/321756...
Gondolom ez is kínai . Ha Lengyelből jön akkor elméletileg vám áfa már nem terheli? Mostanában nem rendeltem az új szabályokkal.
Arra nincs garancia, nyilván. Ránézésre nincs össze-vissza repedve, de azt nem tudom megsaccolni, hogy 2 vagy 5 év múlva nem kezdi-e el ledobni a héját.
A lengyelektől 50 euró egy komplett kosár görgőkkel, csavarokkal, ha attól nyugodtabban alszol.
https://www.ebay.de/itm/141912...

Hogy én mit tennék? Ahogy korábban mondtam: megcsinálnám és eladnám a fenébe az összes típushibájával együtt.
Azért egy kicsit még rágódok rajta hogy a szabadon futó így beszerelhető e nem lesz további leválás. Amennyire lehet ránitteltem a tömbre , de nem tudom. Szerinted mit javasolsz mit tennél ?
DIN 912 az a 12.9 csavar. Jó lessz az köszi az infókat.
Mit szeretnel eltunteni?
ezt el kéne tüntetni innen.
20Nm a gyari adat, en 25-30 tajan huzom plusz menetrogzito.
DIN912 szabvanyu M8 csavart vettem legutobb, igaz, nem itthoni boltbol.
Végül vagy 10 helyen kérdeztem de nem volt hengeres felyű csak 12.9 ez lessz. Te milyen nyomatékkal húztad le a 12.9 M8 csavart? Mannol 9927 nagy szilárdságú csavarrögzitőt vettem repsol v-twin20w50 olaj HF145 szűrővel zsunál.
Ha csak csavart kellett cserélnem a kuncsaft motorjában, akkor igen, 10.9-est használtam, mert azt mutatták a frissített katalógusok. Hasonlóan sérültek voltak azok, amiket kivettem, így nem tudtam leolvasni, mi volt benne.
Ha a komplett hóbelevancot kellett cserélni, akkor nem volt értelme külön-külön megvenni mindent. Szettben rendeltem generátor tömítéssel, új csavarokkal, menetrögzítő pasztával a lengyelektől és ők 12.9-est csomagoltak mellé.
Esélyes, hogy a Yamaha is arra a következtetésre jutott, amire én a #5729589. sz hozzászólásban, 6-7 kommenttel lejjebb és azért lett belőle 10.9.
Akkor lehet rájöttek valamire a mérnökök, hogy kicsit túl lötték a csavar erősségét? Ha te is 10.9 szereltél és nem volt probléma akkor a 12.9 csavar tényleg felejtős. Nekem mind a három csavar úgy el csiszolódott, hogy nem látszik semmi írás rajta.
A 10.9 az "új", a 12.9 a korábbi alkatrész.
A katalógus nem írja, mikor váltottak, csak az látszik, hogy a Yamaha valamikor meggondolta magát és másik csavart írt ki.