Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Gyarilag NTK van bennuk. XV700-1100, R6, FZ, XJ, sot, sok uj inkejtorosban is, csak a tankba epitett pumpa oldalan log.
Az 535 elso verzioja (87-88) csak az ules alatt hordott tartalyt, ott volt a tanksapka is. Na, annak spec nem volt csapja,a csap helyen figyelt egy NTK-s szintjelzo, ami az 1100-hez hasonlatosan jelet adott a lampanak es a relenek, ami lekapcsolta a pumpat. ez egy mukodo, letezo megoldas, ezert tudok neked pontos parametert adni.
Csak az NTK-t tarto palca magassaga mas a tipus es tank fuggvenyeben.

A benzin etanoltartalma (es a benne megkotott viz) okan vezethet valamicsket, de azt tranzisztoros aramkorrel kell erositeni, amig meg nem kepes hajtani egy lampat. Es ha 100-ast tankolsz, vajon triggereli-e a szenzorod?

Az NTK-s megoldasban a benzin huti a szenzort. A benzin szintje a szenzor ala erve puceran hagyja az NTK-t, az felhevul es mar eg is a 3w-os izzo.
Jogos, ertem. En spec kiiktattam pumpat is, relet is, ejtotartaly van 100 km-nyi tartalekkal, lampa jelez, mikortol. Bar nalam ugye mas a rendszer.
Csak annyi lenne ennek a kényelmi funkciója, - feltételezve, hogy a benzincsap ellátja a feladatát- hogy nem kell megvárni, amíg elkezd rángatni, köhögni a gép, a led jelzésekor már át lehet kapcsolni RES-be.
A másik gondolatom az index visszajelző. Megfelelő hangjelző eszköz kell, (pl. teherautók tolató sípja) és két dióda. Persze meg a bekötési meló vele, és a kreativitás.... Az MZ-n anno megcsináltam, egy 12V-os zümivel. 🙂 A "kétvisszajelzőshöz" még dióda sem kell.
Hááááát....... ez nem tűnik egy egyszerű műveletnek.... 😕
Még inkább meggondolom a kiszerelést. Hacsak nem kényszerből.
A benzinmérővel a tankba szerelés lenne az egyik opció, a másik a benzincsap felhasználásával. (ha már úgyis ki kell szedni)
Az NTK hőmérsékletre változtatja az ellenállását. (nő a hőmérséklet, csökken az ellenállás) Gondolod, hogy a benzinnél annyival különbözik a tankban lévő levegő hőmérséklete, (amikor az NTK alá ér a benzinszint) hogy az megbízhatóan mérhető? Nagyon változnak ott a hőmérsékletek a körülmények függvényében. Szerintem a hőmérséklet figyelése nem célszerű.
Én más honnan közelítettem meg. Megmarad a benzincsap minden funkciójával, egy plusz furat rá, pl. egy réz tollbetét méretre. Ebbe egy tollbetét, megfelelő magasságba. Ennek tetejére két réz érintkező (pl. 0.5cm-es 2mm átmérőjű rézdrót benzinálló epoxiba rögzítve) egymástól függetlenül, és a betéttől szigetelve. A két vezeték a tollbetétben jön le. A tömítések egy későbbi gondolatmenet.
Az elv itt a két érintkező közötti ellenállás. A levegőnek végtelen, azaz nincs mérhető ellenállása. A folyadéknak, jelen esetben a benzinnek van. Még nem mértem meg, de gondolom van. Tehát a "semmi" ellenállás, és a "valamennyi" között lehet precízen érzékelni, mérni. Az elektronikát sem egy nagy durranás megtervezni.
Persze ez az egész csak eljátszogatás a gondolattal..... 🙂
Forditom.

A hosszabbik csovet kiveszed es egy szorosan illeszkedo rezcsovel helyettesited. A rezcso tetejere forrasztod a szenzort (1k NTK), a szenzor vezeteke a rez csoben fut es a hozza tartozo kifolyo csoron at jon ki. A rezcsovet alaposan le kell szigetelni benzinallo epoxy gyantaval szivargas ellen.

A masik, eredetileg tartalek kifolyoja szurostol marad ugy, ahogy van. Annak van kulon kifolyo csore, onnan kap anyagot a szuro es a pumpa.

A rezcso magassaganak a megvalasztasaval te dontod el, mennyi legyen a tartalek.

A 250-es kifolyoja egy az egyben passzol a tankod aljara, egyeb modositasra szukseg nincs es barmikor visszaalakithato gyarira.
Ugy nem fog kijonni.
A vaz a valto oldalon bonthato. Ha lent van a vazcso es el van oldva a vaztol meg a csovezestol, balra es hatrafele huzva kijon. Le kell eresztened a hatso gumit, hogy kiferjen.
A benzinszint-jelzovel az a bibi, hogy meg kell vagni a tankot hozza vagy a csapot kell megfurni ehhez. A harmadik megoldas az XV250 benzincsapjanak a tankhoz csatlakozo felet adaptalni. Az eleg fajdalommentes mutatvany, van rola kepem, mi hogy es hova. Majd elokeresem.
Ketto hatranya van:
- nincs tobbe tartalek kapcsolgatas, olyan lesz, mint az auto, kigyullad a lampa es onnan figyelned kell, hova es meddig mesz (ja, es jelzolampat is csinalnod kell)
- nem mindig egyszeru talalni 250-es kifolyo csatlakozast
Nem egy szívderítő látvány az a benzincsap.
Köszi a videót, azért nagyon át kell gondolnom, hogy kiszedjem-e. Persze, lehet muszáj lesz. 🙁
Talán úgy, hogy elfektetem. De ha már kiszedem, gondolkodom, hogy szerkesztek bele valamilyen benzinszint jelzőt.
Ez csak kósza gondolat. 🙂
Igen, álló motor mellett bekapcsolt gyújtás esetén 5 sec után leáll a pumpa. Ha elborulsz, nem füröszt meg a saját üzemanyagodban, ez az elgondolás.

Na, ez a benzincsap mizéria a másik leggyakoribb 535 betegség. A lengővilla felett van a "csap" közvetlenül, kap hideget, meleget, sarat...
Plusz a tank alján összegyűlő víz és mocsok se vitamin neki - nem lát bele a gazda, nem is tudja, mi rejtőzik odabenn.

A csap hátán van a szolenoid, ami a csatornák között kapcsol. Ha kattan, akkor legalább az működik és vagy a dugattyú van megszorulva, vagy a tartalék csatornája van tele rozsdával. Ez van benne:
http://youtu.be/GC0NXxHdnsE

A csapon eredetileg van szűrő, de lehet, hogy csak VOLT és mára így fest.
Értem.
Akkor a Viragonál is van relé, tehát álló motornál (rajta felejtett gyújtáson) nem megy a pumpa.
Sajna nekem az ON-RES nem működik. Kattan a benzincsap, de nincs "tartalékom". Talán majd a télen szétszedem. Mert elzárni sem lehet. Bár elég nyűgös helyen van.
"Az autóknál úgy van, hogy gyújtáskor egy relé bekapcsolja a pumpát pár másodpercig. Majd a motor megmozdulásakor, ismét bekapcsolja." - Eddig stimmel. Egy relé vezérli, a kapcsolt + elndítja a pumpát és egy időzítőt is, 5 másodpercig meghúz a relé, majd csend. Mindez még álló motorral.
A relének van egy 2. bemenete is, ami a hátsó henger gyújtásáról jön. Amint ott megjelenik a szaggatott 12V, azaz jár a motor, a pumpa újra áram alatt van. De onnan már a tűszelep mondja meg neki, hogy mikor elég, nincs időzítés.

Az 1000/1100-en van olyan, hogy a pumpa vezérlője ismét beavatkozik. Ha a benzinszint alacsony és a szenzor szintje alá megy, le-lekapcsolja a pumpát, hogy a motor úgy viselkedjen, mintha a benzincsapot tartalékra kéne tenni. A kormányon levő kapcsolóval a "szaggatást" iktatod ki. Az 535-nél még ilyen sincs, ott egy benzincsapot kapcsolsz alap nyitott állásról tartalék állásba távirányítással, a pumpa működésére nincs hatással a kormányon levő ON-RES kapcsoló.
Köszi, értem.
Az autóknál úgy van, hogy gyújtáskor egy relé bekapcsolja a pumpát pár másodpercig. Majd a motor megmozdulásakor, ismét bekapcsolja.
Ezek szerint a Viragon nem így van, ott egyszerüen nem tud többet nyomni, de az áram rajta marad. (gyújtáskor, és a motor áll)
Az apertúra az a lyuk az úszó szelepfészkén, ahol befolyik az anyag. Amelyik lyukat a szeleptű gumi vége tömi be, ha az úszó felnyomja.
A beömlő könyök az, ahova a benzincsövet rádugod a karburátorra, ahonnan az üzemanyag bejön és a tűszelep elé kerül.
A pumpa kb. olyan, mint egy orosz membrános búvárszivattyú (csak egyenáramú, nem az 50Hz rángatja). A membrán mozog előre-hátra, a membránkamra végében meg ott van két csappantyús szelep - egyik csak befele, másik csak kifele enged folyadékot. Elméletileg a pumpa 2-4 psi (0.14-0.28 bar) nyomást csinál, ha elzárod a benzin útját, a membrán nem tud többet tolni. Hallani is, ahogy a kattogása lelassul és megáll.
Elméletileg... Találkoztam viszont olyan utángyártott pumpával, ami a 7 psi környékét karcolta, amit lehet, hogy már nem tud a tűszelep visszatartani.
Köszi, megnéztem.
Háááááát..... úgy kb. ott van. Itthon azért könnyebb volt összerakni, mint ott. 🙂
Van olyan, hogy a pumpa nem áll le? Gondolom, menet közben folyamatosan megy, (mint az autónál). Ha leveszem a gyújtást, nem kap villanyt.
Az "apertúra" a "súberdugattyú? A "beömlő könyök" az a gumikönyök, ami a karbi, és a henger között van?
Ezzel kb-ra be lehet állítani a benzinszintet, de a tényleges "pudingpróba" a csöves szintmérés.
Itt csak annyit látsz, jókor zárna-e, ha minden más tényező kóser.

Ha a pumpa beteg, nem áll le és túltölt, vagy ha a beömlő könyök és az apertúra közt dugulás van avagy az úszódob nem emelkedik a folyadéktól kellőképp, azt természetesen csak a csöves ellenőrzés fogja megmutatni.
Kösziiii........
Akkor már ezt is tudom! 🙂
Igy van. Az uszo melyedese pont az ontvenyen levo kor mintaval essen egybe, amikor a tuszelep rugos tuskeje elkezd osszenyomodni. Ha az alant lathato poziciot nezzuk, az majdnem perfekt, tan fel millimeterrel van csak lejjebb, vagy annyival se.
Húúúúúúúúúhhh....... én nem vagyok szakmabeli....
Ezt jelenti a "karikára állítást"? Itt zár a tűszelep.
Ez nem a moci karburátora, adák vele, egy teljesen szétbarmolt darab.
Ha vacakolsz még vele a cső beszerzéséig megnézheted, hogy "karikára van-e állítva" most.
Bár elég egészséges gyertyakép ez így, de ha pl. unalmadban rádjön az úszószelep polírozhatnék és úgyis kinyitod, akkor végülis nem hülyeség azt is meglesni, hogy közel vagy-e a tökélyhez.
Köszi..... 🙂
Ranezesre kb. kutya baja.
Szép napot, bár itt elég csúf az idő..... borult, sötét, esik.... ☹️
Köszönjük, elég szomorú, hogy ezek minden felügyelet nélkül működhetnek...
Más:
A Vörösvári műtét után, a benzinszint "a jelölés alatt "fogalmam sincs" mm. (még mindíg nincs 4mm-es csövem)
A hátsó gyertya a túra után, + 15 Km. város ilyen.
Szerintem nem olyan vészes. Szerinted?
Pár példa, hogy lássatok ilyet is. Amolyan megelőző jelleggel mutatom, mert bele lehet futni kósernek tűnő webshopokba, amik nem azok. Furcsa domainnév, alul a "social media" gombok az alap facebookra/twitterre visznek, az "about us" szekcióban semmi nincs a cégről, csak a weblap címe... stb.
Mindig gyanúsan alacsony árak, pl. a két TM38 karbi $500-550 helyett 80 meg 85. A Black Widow kipufogó 250 angol font helyett kevesebb, mint száz dollár. Generátor állórész tömítéssel $23... Aha. Az Erzsébet királynő férje meg az Erzsébet király.

https://www.csoulssquad.com/bl...

https://www.rr-99.top/products...

https://www.techayushh.com/adv...

https://www.baeeesj.top/black-...

...és tele van velük a net, a Google is simán feldobja. Szóval óvatosan.
Tudom, idonkent belejuk botlom es az aldozatokba. No nem epp M-es motort akar venni az alany (az tenyleg atlatszo) hanem 500 dollaros kipufogot arulnak szazotvenert es siman behuzzak a csobe a szerencsetlent.
Persze, hogy vicc!
Azaz mégsem..... 😡 😡
Mert létezik, van, működik! 😡 😡 Utalhatod a lóvét, és várhatod a cca 10 ezerért vásárolt "M"-es méretű Virago 535-ösöd.
De a legszomorúbb/felháborító, hogy ezt hagyják, nem tiltják le.
És biztos, hogy vannak akik belesétálnak ezekbe a kamu "webshopokba"!
Mert nem egy van belőlük! 😡 😡
Ah... Oke, most latom, hogy vicc akart lenni. Hirtelen szaladtam vegig a poszton, az elso benyomasom az volt, hogy plexit arulnak ezek a mocsadekok es hogy bekaptad a horgot.
Legkozelebb nem a tuzo napon olvasok forumot motormosas kozben.