Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi......
Nem, a csap 'automata'. Jar a motor, vakuum nyitja. All a motor, nuku vakuum, egy rugo automatice elzarja.
ON, RES es PRI allas van, a normal, a tartalek es a szervizallas (amikor vakuum nelkul is atenged, pl. tavaszi elso inditaskor szokasos porlaszto feltoltes)
Meg elmondtál elég sok előnyét az 535-höz képest. Akkor ezen, mint a régi mocikon, leálláskor benzincsap elzár, induláskor kinyit.
Ha sikerül az üzlet, lesz még sok kérdésem, ha lehet.....
Anti > a képen látható helyen van a kutyus elhantolva. Ez veregette ki a biztit Nagybörzsönyben....
Majd csutortokon jol korbenezed es latni fogod, mennyivel elerhetobb minden rajta.
Rád hallgatva válsztottam a 750-est. Nem mindenáron, de ez most jó vételnek néz ki.
Nem, nyilvan nem a felpockoles az egyetlen motivacio. Ha masert nem is, csak hogy kevesbe legyen nyugos Virago-t tulajdonolni. Ejtotartaly, jol hozzaferheto benzincsap, pillanatok alatt cserelheto akksi, dupla tarcsafek... van elonye vastagon.
Siman benne van, nyilvan. Mondjuk azt nem tudom, hogy a konnyen "visszacsinalhato" fojtasok eseten kaptak-e mas, megkulonbozteto jelzest, de gyanitom, hogy ott max a dealer beiratta a forgalmiba, hogy "20kW" es ennyi.
>En most is, regen is, a jovoben is azt mondom mindenkinek, aki az 535-ost meg akarja pockolni, hogy a legolcsobb es legstresszmentesebb megoldas eladni es venni egy 750-est, ami sok esetben alig dragabb, de jobban megy, kevesebbet eszik es sokkal egyszerubb szerelni is. <

Ezen vagyok most ezerrel, (nem a pockolás miatt!) azzal amit kinéztünk. Úgy néz ki, csütörtökön megyünk le Antival. Ha jónak tűnik, el is hozom. A szeretett 535-ösömnek - most, hogy 80%-osan rendbe tettem - meg akkor keresünk új gazdit. 🙂
Jó, tetszik ez a megközelítés is.
Arra is tudok gondolni, hogy a "komolyabb-drágább" megoldás szerelö soron valosul meg, a másodikat meg utólagosan lehet kérni a dealer-töl, szakszerviztöl. Elönye, hogy nem csak beszereltetni lehet utólag, hanem könnyen -olcsón késöbb visszalakítani. Így lehetöség volt kezdö motornak is használni, vagy a biztosítási dijakon spórolni, ami ugye nyugaton picit magasabb összeg szokott lenni.
Lehet az is benne van a dologban, hogy mekkora szeriat kell lenyomni a fojtottbol. Gyanitom, hogy 5-10 ezer peldany eseten inkabb a szukebb szivotorok meg a szukitos leomlo eri meg jobban, ha viszont ennek a tobbszoroset rendeli a Motorradhandler GmbH, akkor megeri atallitani a gepsort es az utolagos ketfele osszeszerelesi musor is megsporolhato.
Anyagilag csak akkor, ha olcson talalsz szep allapotut. Mas trukk nincs, a gyujtaselektronika ugyanaz, a karbiban a tuk masok talan, de az se drasztikus.

En most is, regen is, a jovoben is azt mondom mindenkinek, aki az 535-ost meg akarja pockolni, hogy a legolcsobb es legstresszmentesebb megoldas eladni es venni egy 750-est, ami sok esetben alig dragabb, de jobban megy, kevesebbet eszik es sokkal egyszerubb szerelni is.
Igazad van és a kivételek erösitik a szabályt. Ilyen a DOHC xs 400 amiböl két féle fojtott 27 LE változat volt. Az egyik szívocsonk, kupiba hegesztett szükítö. A másik meg a vezérmütengelyekkel volt 45 LE-röl lefojtva. Hja és más volt gyújtáselektronika is. A 90-es évek közepén ez volt az elsö "komoly" motorom (ezért vettem megint ugyan olyat es vele vissza a fiatalságom most :-D) és nagyon utáltam, mert akkor sehol nem volt az országban bontott 45 LE-s vezértengely szett (elektronika meg pláne), hogy kinyissam. Igaz most sem vág hanyatt a 100 plusszos teljesítményü motorjaim után. ;-)
Szia, és szerinted "lenne értelme" a vezérmű tengelyt kicserélni az 535-ösére? Csináltál már ilyet, vagy próbálta már egyáltalán valaki?
Igy van. Meg kell tanulni JOL megcsinalni es onnantol fenntarthato a motor alkatreszkoltseg fejeben.

Ami a fojtast illeti, amikor 35 loerobol kell 27-et csinalni, bizony eleg a szivocsovel meg a legszurohazzal, kipufogoval jatszani. Amikor 46 lobol kell huszat eltuntetni, az mar mas teszta, oda nem eleg az ilyesmi.
Sziasztok, köszönet az ötleteket, megvolt a pròbaùt és a gép megvadult 🙂. A vàltozàsok- reggel indult mindkét henger, picivel tovább kellett a szivatò. Nincs maró szaga a kipufogònak. Gyorsítás kor és egyenletes fordulaton sem ràngat, 110 íg egész vehemens és 130 a vége ami pont elég. ( Eddig nyögve nyelve ment el 115 íg. Visszadurrogàs nincs. Illetve a közepes fordulat felett sokkal dinamikusabb, mint volt Az egyes henger gyertyájàt pont nem szegényként értelmeztem , a hatsoera tekertem még egy nyolcad fordulatot mert kicsit feherebbnek találtam, de azért még ràjuk nézek néha..Köszönet az ötletekért - jó ez a fórum. Azt hiszem nem mászok jobban bele a fojtas kérdéskörbe, 90 es utazò és elozeshez pici tartalék végül is szerethető és rendben van ìgy ... Azért nem túl szép, hogy a vezérlést is változtattak ......Az otthoni szereléssel kezdek én is egyetérteni 🙂 Anno Egy szervìztől vettem a Yahahat, mondván hogy ìgy nem lesz vele gond, mikor elhoztam nem ment többet 80 nal a hátsó irányjelző vezetékebszétcsúszot - nem nagy dolog, de azért mégis. Miután egy szerelő srác ultrahanggal kitisztìtotta a karbit, meg kicserélte az ò gyűrű ket, akkor lett a jelenlegit megelőző àllapot ( gondolom a rossz ùszòszintet az alapjàrati keverékkel próbálta kompenzálni, én meg csodàlkoztam miért kell tartalékra rakni 170 km utàn egy lefojtott gépet - gondolom ezt a munkát kicsit összecsapta a srác , mert àltalàban jól meg szokta csinálni , viszont tény, hogy a karbiban azóta sem láttam komoly lerakodast ) Most viszont, hogy utána olvastam a fórumon meg kicsit krativkodtam megoldódni làtszik a gond🙂.. Szóval tényleg úgy fest, hogy az van rendben amit maga csinál az ember
Erdemes. Ezek nagyon egyszeru vasak.
A hozzaferes korlatozott ugyan, a tank le kell jojjon meg a harom fedelke hengerenkent, de amugy nem nagy kunszt.
Alapvetoen ugy megeros ilyen vasat tartani, ha magad csinalsz, amit lehet. A hulye karburatorokat leszamitva nincs sok nehezseg.
Szép napot Gyulus54!
Köszönöm!
Köszönöm a válaszod!
A két karbi közötti rudazaton állítottam, miközben a csonkokon vákummérők voltak annyira lefojtva, hogy ne remegjenek a mutatók.
Beállítás után fordulattól függetlenül szépen szinkronban volt a két műszer.
Megleptél a km-rel, elméletileg 53000 volt benne, amikor megvettem, bár egy 36 éves gépnél ez aligha hihető.
Tavaly augusztus óta az enyém. Kb.300km-t mentem még vele.
Érdemes "házilag" foglalkozni az ilyenekkel, mint szelephézag beállítás, karbi takarítás, beállítás stb.?
A benzin-levegő keverékbeállító csavaron szegényítettem, elég dúsra volt állítva, főleg az első hengeré, így
most alig volt kormos, és kevésbé éreztem gyorsításnál a sántítást, majd próbálom még finomítani.
Nem bántanám a fúvókákat, elviekben nincs eltérés az azonos évjáratú 535-höz képest ezen a téren. A szívócső szűkítés meg főképp a magasabb fordulatszám-tartományokban hivatott a beszívott mennyiséget limitálni, a minőségbe (benzin/levegő arány) nem szól bele jelentősen. A valódi "fojtás" más jellegű, a vezérműtengely profilja az, ami 20kW-ra limitál.
A gyertyakép alapján állíts utána a keverékállítónak, ha kell.
A fojtott karburatoroknak mas szokott lenni a fuvokazasa, esetenkent a tu meg az emulzios cso is. Az üveggyertya csak ez utan kellhet.
Sziasztok, meglett a gumi. Ég és Föld a különbség . Viszont van egy fél centi oldalirányú ütés a keréken. Ennek örömére kicseréltem a szìvòcsonkot egy fojtas nélkülire és kitisztìtottam a karbit. Plusz rájöttem miért járt bután. Az egyes hengernél alacsony volt a benzinszint plusz teljesen kitekeredett az alapjàrati keverék àllitòcsavarja. Az úszoszintet kicsit megemeltem, a keverékcsavart kb három és fél fordulatra àllìtottam. Most indul mindkét henger és szépen jár, kíváncsi vagyok mi lesz a probakornel, meg milyen lesz a gyertya...szerintetek a fojtas nélküli szìvòcsonkhoz jó lehet ez a beállítás ? Esetleg érdemes.lehet egyél nagyobb főfùvòkàt keríteni? ....lehet .kéne vennem egy üveggyertyat.....( Xv ,500 l )
A piros nyíllal jelölt az, amit átrajzoltam, kb olyanra, mint amit a tiéden látok. Szerintem ott flex volt a dologban. A zöld az alap, nyilván.
Ilyen egy gyári sztender. A tiednek szemre hiányzik a csúcsa, túl messzire billen a holtponttól és ezért alacsonyabb pozícióban áll meg.
"Hidegen es melegen (10-15 perc varakozas utan) kb ugyanaz a szint? Vagyis, ha indulas elott ranezek hidegen, akkor is ott legyen a szint, ahova irtad?"

Igen.

A villa gyárinak tűnik, de a sztender szöge nem tetszik nekem. Annak a csúcsából lecsíptek, ahogy látom. A szintellenőrzést semennyire nem "viszi el".
4 deci kocsiba való 20W50 nem okoz bajt, az alig több, mint 10%. A túl sok olaj lenne itt az egyetlen probléma.

A vezetéket a motor felé eső oldalon mérd. Annak nem szabadna testen lennie. A motor villamos rendszere irányában sem kéne testet mérned. Húzd le a diódablokkot és nézd meg, megszűnt-e a testelés. A diódablokk pl. zárlat esetén viselkedik "golyófogóként".

Rajz van, de pont ott hibás. Az izzónál a drótok fel vannak cserélve, nem a piros-fehér folytatása a fekete-piros. Ezen kívül stimmel.
http://www.viragotech.com/wiri...

A 41R és a 47G ennyiben különbözik csak: nincs önkikapcsoló index. Minden ugyanaz, csak az a két láb hiányzik.
Koszi a gyors valaszt! :)

Hidegen es melegen (10-15 perc varakozas utan) kb ugyanaz a szint? Vagyis, ha indulas elott ranezek hidegen, akkor is ott legyen a szint, ahova irtad?

Nalam volt problema a kozepso allvany, hogy leer mindket kerek, ha felhuzom sztenderre. Alul neztem, de nem latok semmi elvaltozast. A hatso teleszkop 30 centi, ahogy irtad. Az elso teleszkop lehet hosszab vagy a villaszog mas es azert er le mindket kerek. Nalatok milyen hosszu az elso teleszkop, ha kozepso allvanyon van?
Nem tudom ez mennyire viszi el az olajszint ellenorzeset, ha igy ellenorzom kozepso allvanyon?

Akkor az nem problema, h vmi kocsiba valo 20W50-es olajat tettem bele? Eleg, ha beallitom a szintet es nem kell ezert lecserelnem az olajat?

Ha szethuzom a hatsofeknel a vezeteket ott mar testen van. Vegigkovetem a vezeteket, hatha letestel vhol.. ha nem, akkor a kapcsolo kuka.

A diodakat neztem es a D3 diodanal szakadas volt mindket iranyba. Az miert felel amugy?

Nincs esetleg az enyemhez valo szines vezetek rajzod? (XV750 1997)

Jah amugy 47G-41 relet talaltam benne es nem 41R-71-et. Ez az automata index lekapcsolason kivul miben kulonbozik meg?