Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi.
Talán pénteken neki tudok állni a lebontásnak.
Hétvégén teljesen össze kell rakni, jövő pénteken lenne 3 nap motorozás az Őrségben.
Jó éjt mindenkinek.
Maradhat, de ha holnap tisztának tűnik, nyugodtan öntsd ki belőle a szószt. Nincs értelme 3 napot áztatni, ha nem muszáj.
Rendben, kisebb adagokban kerdezezek majd a jovoben :)

Csatoltam kepet a gyertyakrol. Miutan felraktam a karbikat csinaltattam rajta szinkront, elvileg az rendben van.
Korabban nem volt toltesem, ezert csereltem rajta alloreszt es feszszabalyzot. Most a toltes rendben van. A lendkereket es jeladot neztem, amit korabban irtal, h nezzek meg, azok is rendben vannak, tipusnak megfeleloek.
Megnezem majd a benzinszintet, hatha..

Az olajlampa rendben van. Inditozasnal vilagit, majd elalszik indulas utan.

Megtalaltam a diodakat, de nem volt szetcsuszva. Holnap leellenorzom a szerviz manual alapjan.
Gondolom akkor ezzel lehet a gond, ha kulon-kulon mukodnek a dolgok (kuplung, uresjelzo, oldalsztender)

Most fent vannak az oldaldobozok, ezert csak hatulrol tudtam megmerni, de kb 30 centinek neztem a szem kozep kozti tavokat.
Alafekudtem, de nem lattam semmi serulest, deformalodast.
Szia, Blacki!
A rozsda nagy része leoldva, szerinted maradhat még egy napot ? Most értem haza.
Tyű, vaze... Mindig egy tucat kérdés egyszerre, mi? Kis adagokban, mondjuk kettesével...?

"Sokat kap az elso henger? Min kellene allitani? Delutan tudok feltolteni kepet a gyertyakrol."

Ha a fúvókák ugyanazok, az úszószint ugyanaz, gyári alapértéken minden és a két porlasztó be van szinkronozva, akkor kutya kötelessége lenne egyformának lennie, ha a gyújtás is rendben van. Ha a szerelő csak asztalon látta a porlasztókat és nem állított legalább körülbelülre mechanikusan szinkront, akkor lehet ott lesz a baj.

"Az alapjarattal nem vagyok tokeletesen megelegedve. Be lett allitva szepen pofogott, kb 1000-es fordulaton, de utkozben volt kb 5 eset, h nem volt alapjarat es perregtetnem kellett, mert leallt volna..."
Ez lehet annak a tünete, hogy a gyertya fekete eés időnként egyhengerezik. Amíg tiszta volt, szépen járt.
A gyökérokot meg kell találni. Lásd fentebb. Szerintem a kettő összefügg.

"Az olajszint jelzo nem vilagit soha. Ha teszek ra gyujtast akkor vilagitiani kell es elalszik, ha elinditom?
Vagy, ha van olaj korulotte, akkor allo motornal nem vilagit gyujtasnal?
A visszajelzo izzojat neztem az jo. Hogy lehet tesztelni ezt?
Ugy neztem, h talan az olajszuro mellett van az erzekeloje? Ez hogy mukodik?"

Gyújtás, álló motor, nem világít. Megnyomod a START gombot, amíg indítózik, világít. A motor elindul, a lámpa kialszik HA az olajszint kóser. Járó motornál, üzem közben csak akkor gyullad ki, ha a karterben az olaj szintje lecsökken a szenzor körül. Úszókapcsolós, a szenzon a blokk alján van az olaszűrő alatt.

Az indítózáskori "öntesztet" az ülés alatt levő 41R-71 kombinált relé végzi. Ha nem gyuillad fel indítózáskor, annak lehet oka ez a relé, a diódablokk (egy kis fekete kocka sok színes dróttal, lásd kép). De érdemes megnézni, nem csúszott-e szét a saruja. Lent a hátsó féklámpa kapcsoló tájékán kerest a blokk alatt.

"Az oldalsztender kapcsoloja, h mukodik ezen? Jelenleg csak akkor megy oldalsztenderen a motor, ha behuzom a kuplungot. Hiaba van uresben, az uresjelzo vilagit, kiengedem a kuplungot leall, mintha azt gondolna, h sebessegben van es el akarok indulni lehajtott oldalsztenderrel."

Ugyanaz a 41R-71 relé kezeli és ugyanaz a diódablokk csatlakozik hozzá. Egyébiránt logikusan úgy működik, hogy ha lent van a sztender és nem üresben vagy, nem enged indítózni, kivéve ha kuplungolsz. Illetve ha lent van a sztender, behúzott kuplunggal berakod egyesbe és elkezded kiengedni a kuplungot, elveszi a gyújtást.

"A kozepso sztendernel ki van kopva vmi. Ha felhuzom, majnem leer mindket kerek a foldre es eleg maceras levenni rola, mert emelni kell a motoron... Mi szokott elkopni?"

Sokminden nem tud elkopni. A sztenderen van két lyuk, a vázon a két csap menettel, csavar, nagy alátét. Anyira masszív minden ott, hogy ha el van hajolva, akkor nem is tudom, mi történhetett vele. Kép mellékelve.
Ami sokkal gyakoribb, főleg ha ilyen tákolt motor a szegény alany (mert az eddig elhangzottak alapján ezt nagyon gyűlölte a gazdája), hogy a paraszt nem gyári hátsó rugóstagot tett rá. A gyári szemtől szemig 300 mm.
Passzolom, mert képet még nem láttam róla.
Újból
Szia, Gyulus !
Tegnap csak annyi idő volt, hogy feltöltsem a tankokat citromsav oldattal.
1-2 nap így marad.
Aztán 6-8-ig sövényt nyírtam, a negyede lett kész.
Ma túlóra, holnap megint sövény. Péntek előtt nem tudok nekiállni -ukból karbit ki-be .
koszi az eddigi segiteseget! Kezd osszeallni a masina, de meg van finomitani valo rajta. Lenne is par ujabb kerdesem :)

Kicsereltem a karbit Mikunira es kapott egy felujito keszletet. Szerelovel kipucoltattam ultrahangos mosoban es be lett allitva gyari ertekekre.
kb 300 kilometer mentem vele, az elso henger gyertyaja fekete, a hatso szerintem jo. Gyertyak ujak. Sokat kap az elso henger? Min kellene allitani? Delutan tudok feltolteni kepet a gyertyakrol.

Az alapjarattal nem vagyok tokeletesen megelegedve. Be lett allitva szepen pofogott, kb 1000-es fordulaton, de utkozben volt kb 5 eset, h nem volt alapjarat es perregtetnem kellett, mert leallt volna...

Az olajszint jelzo nem vilagit soha. Ha teszek ra gyujtast akkor vilagitiani kell es elalszik, ha elinditom?
Vagy, ha van olaj korulotte, akkor allo motornal nem vilagit gyujtasnal?
A visszajelzo izzojat neztem az jo. Hogy lehet tesztelni ezt?
Ugy neztem, h talan az olajszuro mellett van az erzekeloje? Ez hogy mukodik?

Az oldalsztender kapcsoloja, h mukodik ezen? Jelenleg csak akkor megy oldalsztenderen a motor, ha behuzom a kuplungot. Hiaba van uresben, az uresjelzo vilagit, kiengedem a kuplungot leall, mintha azt gondolna, h sebessegben van es el akarok indulni lehajtott oldalsztenderrel.

A kozepso sztendernel ki van kopva vmi. Ha felhuzom, majnem leer mindket kerek a foldre es eleg maceras levenni rola, mert emelni kell a motoron...
Mi szokott elkopni?
Egyelőre arra a következtetésre jutottam, (a tévedés jogát fenntartva) hogy anno - amikor töltés problémáim voltak - én is megkerültem a gyújtás kapcsolót egy közvetlen (3-4 mm2 + 30A biztosíték) szállal. Nos, ez azóta is úgy maradt. Szerintem onnan kapott powert, az aminek nem kelllett volna a 15A "signal" kiolvadása után.
Leállnia nem kellett volna, a tápszivattyú és a gyújtás az Ignition biztosítékról eszik.
Én csak azt nem vágom, hogy a többi Signal-ról táplált áramkör hogy ment tovább?
Jó reggelt!
Na, hol tartasz Anti?
Megfejtettem a nagy titkot, hogy amikor letérdelt az üresjárat visszajelző, miért nem állt le a gép.... De hogy mi verte ki a "signal" 15A-t, az még relytély......
Egyelőre nincs ilyen gondom, el ne kiabáljam.... de köszönöm...
Ha minden marad a gyári, akkor pucolni kell a karbit.
Az alapjárati fúvókád lyuka alig 0.3mm átmérőjű. Ha bedugul, szegényedni fog. De ilyenkor pucolás kell neki, a csavarral korrigálás nem jó ötlet.
Értem. Köszi....
Igazából arra lettem volna kíváncsi, ha pl. nekem egyszer csak elkezd visszabeszélni a kipuffba, merre induljak el. Elszegényedett, vagy bedúsult a keverék arány.
A kontextus nem mindegy.

Ha van egy tok jol mukodo motorod, ami ugy indul, jar es megy, ahogy kell es lecsereled a kipufogot egy hangosra, akkor azert fog durrogni, mert a kisebb ellenallas miatt szelepvaltaskor a szivoszelepbol is kirant egy kis anyagot a kipufogoba es ott begyullad. Ha eltolod enyhen dus iranyba, megszunik, mert a leomlobe juto oxigen keves lesz mar hozza.

Ahol velemenykulonbseg volt koztem es valaki mas kozt, ott egy olyan motorrol volt szo, ami hidegen poccre indult szivato nelkul, melegen pedig nem - ez onmagaban dus keverekre utal, erre mondtam, hogy ha szegeny lenne, kerne a szivatot es akar esetleg motorfeken durrogna is, de nem durrogott. Erre mondta a masik jatekos, hogy "akkor durrog, ha tul dus" - ami lehet igaz, de feligazsag, ebben a helyzetben meg irrelevans is.
Jó munkát!
Egyelőre ezt az üresjelző dolgot jótékony homály fedi. És ez így is fog maradni! 😂 😂
Anti kérdezte ezt a szegény keverék dolgot, erről jutott a hajam alá, hogy olvastam itt valahol ellentétes véleményt a szegény>durrogás, kontra dús>durrogás dologban. Mi lehet az igazság? Blackiex Te azt mondtad, hogy ha durrog, kicsit gazdagítsam. Nekem nem durrog, csak kérdezem.
Ok.
Most kezdek hozzá
Szerintem simán. Az enyém is kb. annyit ázott. Na, nem pontosan 3 napot. Valamikor délután vettem a port, akkor kevertem be és a 3. nap reggelén borítottam ki a csapba a tartalmát. Mindezt a munkahelyemen, egy boltban :D

Ellenben mivel a tied nem agyig rozsdás, mint az enyém volt, az szerintem holnapra kész is.
Klassz.
Szóval bírja még 2 napot a jeladó is a tankban ?
500g 5 literhez. 15 liter vizhez masfel kilo kell durvan.
Ez csak 5A-es, egy passziv hutoborda van benne. Aha, en csinaltam.
Egy ilyenbol:
https://www.aliexpress.com/ite...
Kapott egy oreg 60W-os 19V-os laptop tapot a bemenetere es tettem a kimenetesre egy gyorscsatlakozot, amivel akkucsipeszt, 5.5-os jack csatit, kis krokodilcsipeszt vagy tuskes erintkezoket is tehetek ra - feladattol fuggoen. Kis Li-ion akksitol a savas kocsiakksiig mindent is toltottem mar vele, hajtottam LED szalagot es teszteltem injektort is. Kivalo aru.
500 gramm 2 literhez , ha jól emlékszem ?
Na, az a mosógéptől a kávéfőzőn át a mindenre IS elég, nem csak a két tankra. :D
Gondoltam a "CV" "CC" felíratból. De hol a hűtés? Valahol alul? Te készítetted?
Én sem értem az egészet. Ha elszáll a "signal" le kellett volna állni neki. 🤔 Mindegy. Most működik az üresjelző. Ill. nem mindegy, mert az a bizti valamitől elszállt. De nem találtam semmit. Érdekes, mert a bizti nem úgy nézett ki, mint ami elolvad, hanem inkább úgy, mintha "etört" volna benne az olvadó szál.
Közben megnéztem az első féket, mert nagyon csikorgott. Valmilyen először korom fekete tele rézzel. Takarítás után barnás. Lecseréltem a fékfolyadékot is. "letörtem" egy kicsit a széleit reszelővel.. Hááááát..... ezt egy agyrém összerakni! Általában 10-15 perc egy fékbetét csere, ezzel elvoltam vagy 2 órát!
Na.....a párom hozott 4kg citromsavat.