Yamaha Virago

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Turot, a munkat te vegezted.
Hála neked. Most már jó néhány sörrel jövök.
Végül is 7 évet működött az utángyártott, és a németeknél rendeltem https://simon-auto.de/.
A legszebb az, amikor egy kínai lemásolja a gyári alkatrészt egy az egyben, és piacra dobja féláron. Azután egy másik kínai lemásolja az elsőt de már olcsóbban (és silányabban) már csak negyed áron. Aztán azt is lemásolja a harmadik ... és eljutunk a tized árig. 🙂
Én is jártam így 😅
Kituno. Szep munka volt!
A műtét sikerült, köszönöm mindenkinek a segítséget.
Gyulus, vasárnap mehetünk motorozni.
https://drive.google.com/file/...
https://drive.google.com/file/...
A másolt (jellemzöen kinai) cuccokkal ez a probléma. Nem érdekli öket a felhasznált anyag minösége. sokszor még akkor sem, ha specifikálva van. Amit a mühely sarkában a raklapon találnak abból gyárják le. Pontatlanok a szerszámok, nem ismerik toleranciák erdejét, hiányos a technológia tudásuk. Sokszor fontos részleteket lehagyank, jó esetben csak elnagyolnak. Még szigorú, európából átvitt gyártástechnológia mellett is kifolynak a szabályzott folyamatokból, mint ujjak között a száraz homok.
http://youtu.be/O-8rI0CHvLo
Ezen ismeretek tudatában az egyik legnagyobb pazarlás ami ott folyik. Nyilván a többi fejlett kontitens sem vonhatja ki magát a felelöség alol, de ...
Az nem semmi! 😕
Látszik Tormy forgórészén is a silány, felháborító anyagminőség.
Ezért kell tudni, mit, és honnan érdemes venni..... (amit mi sokan nem tudunk) 🙁
Nekem is fura, de nem zárhatom ki. Volt olyan, hogy az utángyártott önindító hónapokkal a beszerelés után nekiállt reszelni, aztán szétkapáskor kiderült, hogy a bolygóműbe alumínium fogaskerekek voltak.
Na basszus!
Ebben teljesen igazad van, de technológiailag nagyon faramuci egy megoldás!
Plusz 3 művelet.... tokmányba befog, leszúr, tokmányból kifog. Plusz egy leszúrókést befog, kifog. 😂 😂 😂
De..... akár..... 🙂 🙂
Ebben igazad van, de mi a helyzet, ha az utángyártott armatúra tengelye félkész állapotban hosszabb és csak összeszerelés előtt csípnek le a hegyéből, hogy behézagolják? Lehet akkor tűnik el róla.
Németböl papiros váz lendítene a dolgon? A blokkot becsavarozhatot herce-hurca nélkül, mert nincs a forgalmiban motorszám, és minden más is átpakolható. Abban nem vagyok jártas, hogy így "eus" gyökerekkel honosítható-e különösebb akadályok nélkül.
Hááááát..... engem eléggé meglepne.
A tengely megmunkálása folyamán, hol az egyik végét kell a tokmányba fogni, hol a másikat. Így a "lógó" végét meg kell támasztani a szegnyereggel. Ahhoz meg központfurat kell....
Hüüüümmm..... persze a tévedés jogát fenntartom...
"a tengelynek csak az egyik vége van központosítva"

Ezt a passzust tegnap nem is láttam. Mondjuk ez is meglep, de nem annyira, mert utángyártott önindító is lehet. Fene tudja, mint tett bele az előző gazdája odakint.
Egyetértek. Ez a sérülés a tegnapi képeken nem látszott, így minden új fénytörésbe kerül. Ennek a kommutátornak lőttek.
Úgy látom, az utángyártott forgórész már nagyon beteg. Így azt szerintem nem érdemes visszatenni. Fel lehet szabályozni, (bár hiányos lesz így is a kommunikátor) és CSAK átmenetileg vésztartaléknak a polcra.

Virdzsi> Blackiex képein tisztán látszik, hogy szétszedhető, és a forgó rész tengelyének a végein ott a központfurat. Miért nem tudák központosan tekercselni?
Szegény szenkefe nem csodálom hogy elkopott, ez kB egy flexnek felel meg. Szerencsére tökéletesen osszepasszolt az utángyártott bolygóműve a gyarival, osszeraktam hibrid megoldásként a kettőt, holnap reggel kiprobalom.
Szemre 96 vagy 97-es motornak tűnik, VIN nélkül ennél pontosabbat nem tudok saccolni... az még 4 év minimum az OT-ig. :(
Nem is célszerű igazából semmilyen önindítót 5 másodpercnél tovább nyektetni. 2 vagy 4 kefén, 1 vagy 2 négyzetcentiméteren 100-150 amper szaladgál át, dörzsöl is, eléggé keni a kefét, nem esik jól nekik.
Konkrétan nekem fáj, amikor valaki olyan videóüzenetben kér segítséget, ahol azzal demonstrálja a nem indulást, hogy egy menetben addig köszörül, amíg az akksi el nem kezd punnyadni...
Nyilván amióta bejött a Covid szarság itt a sötét Borsodban minden kafferbivaly "covid-műszakis" verdával jár, ami azt jelenti, hogy a 30 éves Lada Samara alvázát az Olvikor tartja össze, de ha nincs E betű az indexbúrában, akkor te vagy egy közveszélyes állat, aki évente akar kb 1000 km-ert gurulni egy 30 éves vassal. A motor első tulajos, 17.000 mérföldet futott, 2004 óta áll, 158.000 vám befizetve, összes papírjával. Egy esély maradt, OT vizsgára mehet- ha betölti a 30-at, addig vagy garázsfogság, vagy ha találok egy törött vagy hiányos magyar modellt, akkor átöltözik a kicsike. Sajnálom, mert tényleg egyben van a motor, köszönöm a tippeket, de magyar papíros vázban-vagy motorhibás, balesetes motorban senki nem tudott eddig segíteni. Esetleg ha valakinek van sérült XV 750-e de nem adná el, akkor korrekt ajánlatért megválnánk tőle. Ha valamit tudtok, kérnék egy privát üzenetet.
Lehet, pontosan nem emlékszem hogy volt. De megnézem, mert most már idegesít. Lehet, hogy szenilissé válok? Amúgy a tekercselés óta tökéletesen működik. Annyit azért mondtak, hogy folyamatosan ne tekertessem pár másodpercnél tovább, inkább álljak meg és hagyjam kicsit hűlni, mert a forrasztások nem olyan kemények mint a gyáriak, de könnyen indul a motor, így nem kell nyúznom az önindítót.
Mondjuk tömlős felninél legalább van esélyed házilag belsőt cserélni. Leereszted, letaposod a külsőt a felni pereméről, a résen át kihúzod a régit és nőgyógyászokat megszégyenítő ujjgyakorlattal bevarázsolod az újat. :D

Nekem másfél éve heti fél bar-t ereszt a gumim, mert a gumis nem pucolta meg a tömlő nélküli felni peremét. Ez házilag nem annyira nyerő. A gumis a covidja óta nem nagyon hajlandó dolgozni, 40 kilométerre meg nem megyek el emiatt, inkább minden héten pumpa :D
Nem lesz azzal az emeléssel baj. Középen stabilan meg kell emelni, alátámasztani, hogy az első kerék a levegőben legyen- elég kb.5 cm - utána hátul is megemelni valamelyik oldalon (a bal oldalon praktikusabb, mert a jobb oldalon a hátsó fék pálcáját ki kell szabadítani) annyira, hogy az első kerék földet érjen, megtámasztani mindkét oldalon és nem fog eldőlni. Szívesen kölcsönadnám az emelőt is, ha nem lennénk olyan messze egymástól. Nekem most egy darabig remélem nem lesz rá szükségem. Gondolom azt tudod, hogy a belsőt is érdemes cserélni ilyenkor. Én voltam olyan mafla, hogy megvettem a belsőt is, de elfelejtettem odaadni a gumisnak. Simán felrakta az új gumit a régi (kb.10 éves) belsőre. 🙂
Az azért fura, mert a lenti rajz a gyári katalógusból van és a 84-es ezresé.

Az enyémen is ugyanaz az önindító van és szétkaptam a lentebb említett módon, de 83 előttit is pucoltam már így. Nem lehet, hogy csak össze volt szorulva? A forgórész a bolygóműnél véget ér.

A tengely, ami a blokkba lóg, az a bolygómű két kis fogaskerekének az alaplapjából indul, az nem a forgórész "folytatása". Ki kellett volna csúsznia a forgórésznek.

Ezért nézek, mint a moziban...