Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Most látom a rajzot. Igen, de hiába viszem el külön az állórészt meg a forgórészt, a tengelynek csak az egyik vége van központosítva, összerakni nem tudják a tekercselőben, hogy kipróbálják. A 9. jelű tengelyen viszont ott van a rögzítés. Normál esetben az egészet ki lehet húzni.
Lehet, hogy lekapom valamelyik nap és levideózom, hogy nem lehet kihúzni.
Igen, amikor a pálcás csavart leszedtem, az állórész lejött, de a forgórész maradt, azt nem tudtam kivenni. Felhívtam a céget akik az önindítókat tekercselik (Békéscsaba, Alternátor Kft.) és elmondták, hogy belül a kihajtótengelyen van egy rögzítőgyűrű, (olyan mint egy seeger) attól nem tudom kihúzni. Sajnálom, hogy nem fényképeztem le, nem is értettem miért így csinálták. Szóval a forgórészt úgy takarítottam, hogy lógott ki a blokkból. Tekercseléshez viszont a forgórészt is ki kellett húzzam a blokkból. Régen volt már, de biztos így volt. A későbbi modelleknél már nincs ilyen gond.
3. számú alkatrésztől balra és fel mind lejön külön. Erre céloztam.
A srác ki se nyitja az önindítót.

Szerintem nem egy malomban őrlünk. Az önindító a pirossal karikázott alkatrésztől nem fér ki, ami a szabadonfutó.
A szabadonfutó az önindító kihajtótengelyén van, lásd a második képet. A narancssárga vonal mentén az indítómotor szétjön.
A szabadonfutó felőli vége (abban van a bolygőműves áttétel) a blokkban marad, az olajjal együtt. A maradék meg oldalra kihúzható.
A bolygóműnél van belülről egy rögzítő ami miatt nem lehetett kihúzni. A video közepénél valamennyire látszik. http://youtu.be/srzfWyMlm7c
Van pár kép is, mert mindig dokumentáltam a szereléseket, hogy össze tudjam rakni. A kartonpapír még mindig megvan amibe a csavarokat szépen sorba elhelyeztem. Szépen megégett a generátor. De kimértem a fesz-szabályzót és az jó volt, nem kellett cserélni.
Pedig az is szét kéne jöjjön, pont mint a későbbiek és csak a bolygómű marad a blokkon, az álló és forgórész levehető. A generátorhoz nyilván meg kell bontani a deklit, de még mindig jobb, mint olyan típusokon, ahol a legéett generátor cseréjéhez a blokkot is ki kell venni...
Köszi a linket. Meg ami még 84-es XV-ben nyűgös, leszerelni az önindítót, mert le kell venni hozzá a deknit. Emiatt időnként úgy takarítottam, hogy a pálcás csavarokat szedtem le és húztam szét az elektromotort, de amikor tekercselni kellett, le kellett szedjem a deknit.
A teleszkópokat csak kézi pumpával szabad. Egyébiránt értem, mire célzol, a korai 81-83 közti XV-ké is olyan.

Itt is vannak dolgok, de lehet nem mondanak sokat vagy újat.
https://www.youtube.com/channe...
Én nagyon szeretem. Az önindítóját meg a generátort tekercselni kellett, amúgy oké. Azért is kerestem a neten videókat, amik linkjeit feltettem. Amit lehet próbálok saját magam szerelni, de csak módjával. Ja, meg telószár szimering cserekor eltörtem a két telót összekötő fém levegőcsövet, de kiválóan helyettesíthető méterre kapható fékcsővel, csak szépen meg kell hajlítani. Volt egy VF-750 Honda Sabre-m (imádtam), annak külön-külön kellett beállítani a telószárakban a levegőnyomást, a tetejükön vannak a szelepek. Gondolhatod mit össze kellett egy nagy kompresszorral játszadozni.
Mutatós darab. Nekem egy 86-os belga ezresem van - már az sem eredeti színnel sajnos. :)
Azt gondoltam volna, hogy ritkábbak az ezresek, de egyre többről hallok.
Fekete műszeres, a keret aranyozott, de eléggé kopott már. Kerestem képet, de a külső vinyóm amin tárolom a képeket valamiért nem elérhető. A motor le van takarva a garázsban, csak bebújtam és úgy készítettem képet a műszerről. Sajnos homályos lett.
Nem mondod?! 84-es, fekete műszeres, arany trimmel? Eredeti kárminpiros fényezéssel?
Sziasztok!
LionKing esetéhez adalék. Van egy 1984-es XV 1000 Virago-m, amerikai változat, 1994 áprilisában lett honosítva minden probléma nélkül (boldog idők). Simán átment a műszakikon egészen 2002-ig. Azután először az volt a baj, hogy az első irányjelzők (dupla szálas izzók vannak benne) halványan (5 W) folyamatosan világítanak. Este tök vagány. Nyilván irányjelzéskor egyértelműen nagyobb fénnyel villog. Vizsgák előtt kikötöttem a vezetékeket. Ezután az volt a probléma, hogy a lámpafejben nincs helyzetjelző, ami ugye kötelező. A teleszkópszárak közé ideiglenesen mindig betettem egy Simson Star kormányközépen lévő elöl fehér, hátul piros (alufóliával kitakarva) trapéz alakú helyzetjelző lámpát, amit az irányjelzők helyzetjelző vezetékéről láttam el delejjel. Milyen jó hogy vannak. Következő évben azután jött a hangja. 103 dB. Levittem 90 alá, saját gyártású hangtompítóval meg fém mosogatóforgács dörzsivel. Oké! Hat éve pedig jöttek az E betűvel, hogy nincs benne a kipufogóban. Jeleztem, hogy egyrészt 84-ben még sehol nem volt az EU, az 1972-ben gyártott MZ ES-250/2-őmben (Trophy) sincs benne, ráadásul katalógusból bizonyítottam, hogy ezek az eredeti kipufogók, ezzel adták ki (a hangtompítóról hallgattam). Mindegy, Gyulán a vizsgán elmeszelték. Átvittem Békéscsabára, azt mondták ez hülyeség, ha megfelel a normáknak nem érdekli őket az E betű, hiszen nem is lehet benne. Bemérték, lefényképezték, azóta oda hordom, szóval így is lehet.
Viszont szerettem volna egy Pannónia kulit utánakötni, abba beletört a bicskám, évekkel ezelőtt fel is adtam.
Köszi, holnap szétkapom. Örülök, ha nem kell megbontani az oldalát.
..és ezen újabban fennakadnak. De jó, hogy Magyarország előre megy...
LionKing> Írtam privátba...
Nem felel meg az Euro 3 normának. Mivel USA modell, nincs európai típustáblája, sehol nincs E betű, valamint öreg, karbis, stb....
Ne mar... es megis mi a turo kifogast talalt a "szerv" ?
Olyasmi, plusz van illeszto ek.
Köszönöm a válaszokat, a pusztaföldvári urat még nem sikerült elérnem, a többi sajnos negatív. Adott egy makulátlan állapotú XV 750, 17.000 mérföld, első (magyar) tulaj,családtag, sajnos USA. Levámolva 2006-ban, azóta garázslakó, 2022-ben pedig levizsgáztathatatlan. Teljesen tiszta a papírja, csak a fene bürökrácia.........menteném, ha végképp nem megy, akkor sajnos bontás.
Blacki> a közép házat mi fogja az orrkúphoz? Csak egy vállas illesztés?
Van egy olyan halvány gyanúm, hogy nem bronzkefét tettek bele, hanem szénkefét. (Amúgy mitől lenne ilyen szénporos?)
Önindítóba én még csak bronzkefét láttam....
Az, hogy szénporral volt tele, még nem gond. Ha a tekercsek nincsenek megégve, (szerinterm biztos, hogy nincs) az rendbe hozható.
Alapos tisztítás, kommunikátor polírozás, bronzkefe csere, csapágy, ha szükséges... De általában azt sem kell cserélni...
A nagy Virago indítómotorja 3 részből áll. Nem fej, tor és potroh, hanem:
- az orrkúp (amiben a bolygóműves áttétel van és amin a blokkba nyúló kihajtó tengely helyet foglal), sárgával jelölve
- a villanymotor maga, azaz állórész és az armatúra középütt, amit te fel szeretnél újítani, pirossal karikázva
- illetve a zárókupak, amit már levettél.

Ha az orrkúp a hóbelevancával a blokkban marad (mint az egyel korábbi hozzászólásban a képen) és csak az utóbbi két elemet kapod le, nem kell blokkot nyitni.