Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A membrán feletti zárt kamrának egy nyílása van: a tolattyú alján a furat. A motor szív, a tolattyú alján levő lyukra is hat a szívóerő, a membrán felett csökken a nyomás, a vákuum ereje legyőzi a rugóét, a tolattyú kinyit.

Az egyenlet másik oldala a membrán alatti tér szellőzője, ahol ugye a külvilág légköri nyomása uralkodik. Ezt a karburátor szájánál, a szélén elhelyezkedő ovális levegőző biztosítja.
Oké, értem. Hát akkor marad a remény, hogy valami kosz, bár nem érteném mi az oka a felpörgésnek. Lehet, hogy mégis a dugattyú szorulhat. Mi engedi el a vákuumot a membrán mögül, amikor visszaveszem a gázt? Lehet, hogy valami furat ott van elkoszolódva? De nem akarlak este nyüsztölni a problémával.
A karburátor szájánál van a nyílás, ahol a benzin bemegy. A tolattyú és a pillangószelep előtt. Onnan nem falsolhat. Máshol meg nincs összeköttetésben a torokkal.
Ez megint olyan lehet, mint zoltán8005 generátora.....
Minden jó, és mégsem jó......
ShortMag270, Midland Cruiser, Steve's DIY, dawino6260, lui, Junk Works DIY garage... estig lehetne sorolni. Elég jól dokumentált motorok.
A gyorsítópumpa tengelyénél nincs tömítés. Amikor alapállapotba áll vissza, akkor enyhén kúposan fémesen tömít a dugattyú, de ha nem áll vissza mert szorul, ott nem szívhat fals levegőt?
Köszi, pedig örültem, hogy megvan a hiba. De nem baj,úgyis a végére járok.
Sziasztok!
Ezeken az oldalakon hasznos Viragos videók vannak, sajnos nem tudtam linkként megadni,be kell másolni a címlécbe.
http://youtu.be/FJs1IAaEWVo;ab_channel=Chiefpep
http://youtu.be/srzfWyMlm7c
http://youtu.be/w_Ui_FIkR_M;ab_channel=AlexLein
Egy spricc. Amikor meghúzod a gázkart, az lenyomja a dugattyút, megy a spricc. Kb. mint a vízipisztoly.

Amikor hirtelen gyorsítani akarsz és meghúzod a gázkart, a pillangószelep azonnal bedob egy valag plusz levegőt. A benzint viszont az ettől "felépülő" vákuum húzná fel, plusz ugye a benzin ~650-szer nehezebb, van egy kis késedelem a rendszerben. A hirtelen ritkuló keverék miatt visszaköhöghet a szívótorokba, az nem szerencsés. A gyorsítópumpa azonnal odaköp, ezzel áthidalva azt az ideiglenes szegény üzemállapotot.
Nem minden karbinál lehet megoldani segédfúvókákkal, másodlagos pilot furatokkal ezt az átmeneti dolgot, meg van, ahol egyszerűbb is ez.
Nem, a dugattyú szépen visszaáll amit a vákuummembrán húz be. A membrán nem sérült, a pillangószelep is szépen mozog. Emiatt nem értem az egészet. Kíváncsi vagyok mit tapasztalnak a tisztításnál, lehet valamelyik furatban van valami lerakódás.
Azon gondolkodom, hogy azt írod később kezd befecskendezni. Az nem folyamatosan adja a plusz üzemanyagot, és amikor elengedem a gázt -mivel nem tér vissza alapállásba- akkor is ad plusz benzint? Vagy csak az egy spriccet küld be?
Az annyi problémát okoz, hogy később kezd el befecskendezni, de alapvetően a "magas fordulaton maradást" nem indokolja.
A súber is szépen, akadálytalanul mocorog a karbiban? Nem szorul meg az útja felső harmadában?
Balsó utas lábtartó konzol hátán. Az a nagy alumínium tömb a "hűtőbordája".

Az 5. fokozat esetén a váltó be- és kimeneti tengelyének viszonylatában igaz az, hogy többet forog az erőforrás oldala, mint a kerék felőli váltótengely. Ha teljes képet akarunk, a primer és szekunder áttételeket is bele kell számolni.

Mutatok jobbat. ford/seb. grafikonok 535 kontra 750
Szia Blacki! Odáig jutottam a karbival, hogy szét van szedve, elvittem az ultrahangos szakihoz. Viszont szétszedésnél azt tapasztaltam, hogy a gyorsító pillenpatty nem áll vissza, szorul. Most szétszedtem, és kb 3-4 mm-t még tudtam kijjebb húzni. Néztem is, hogy a tolólemez nem ér hozzá a tolattyú fejrészéhez. Esetleg ez okozhatta a problémát? Gondolom a plussz üzemanyag miatt pöröghet fel. A vákuumcsöveket végignéztem, nincsenek kirepedve, passzosak a csonkokon. Az Y gumin vannak külső hajszálrepedések (gondolom a kora miatt, mert csak több mint húsz éves) de belül végigsimítva meg fogorvosi tükörrel belenézve ameddig látom szép sima, nincs rajta semmi látható sérülés. Amint összeraktam, jelzem mi a diagnózis, de csak hétfőre ígérték a karbit.
Értem.....
Ez ilyen, és ez van. Meg kell szokni a mozgását, a lehetőségeket.
Köszönöm, ez nagyon hasznos info: >750-es 4. sebessege adja ugyanazt a fordulat/sebesseg aranyt, amit az 535 5. fokozata.<
Ha jój értemezem akkor a 750-es 5. fokozata már jóval az 1:1 alatt van, azaz a "kerék már többet forogna mint a motor"
A fesz.szab ezen holvan? Valamelyik buborék alatt? Azokba még nem néztem be.
...sot, meg a 4. is hosszabb kicsivel.
A 750 100 km/h-al 4. fokozatban 4700-at forog. Az 535 5-ben 100-nal 4800 fordulaton porog. De az egy fair-ebb osszevetes mondjuk.
Nagyobb, persze. 69.2mm, az 535 csak 59mm.
Plusz a valtoja is sokkal hosszabb, a 750-es 4. sebessege adja ugyanazt a fordulat/sebesseg aranyt, amit az 535 5. fokozata. Negyedikben probalva jobban kijon a kulonbseg.
Az 535-nek az otodikje eleve elegge direkt fokozat koruli, ami az attetelt illeti (0.966), a hetotvenese sokkal inkabb 'overdrive' (0.852).
Én is beleakadtam még először, (42-es csizma) de most már tudatosult a "technika" Vagyis tudom, hogy ott van....
Szépen jár, jól indul.... látszanak a visszajelzők... 😂 Ha összejön, a hétvégén megyünk egy karikát, és meglátjuk milyen az étvágya...
Leht, már csak kényszerképzet, de nekem úgy tűnik, a felső tatományban 70-80km/ó körül, nem ugrik úgy mint az 535. Persze nehezebb is 40kg-al. Talán ennek hosszabb valamivel lökete?
Én is éreztem, hogy nem kóser. Pont olyanra hajtottam, mint az enyém.
Az én csizmámnak cseppet útban volt a bukókereten levő lábtartó, időnként az orra súrolta, de reméljük neked nem lesz útban.
A váltópegál állását nagyon jól eltaláltad. A cseppnyi kifelé hajlítás, csodát tett! 🙂
Először nekem sem.. 🙂 🙂
A panel hátoldalán írják a "figyelmeztetésben" 🙂 🙂 Ha nem nézem meg, biztos úgy maradt volna! 😉
Fel se tűnt, hogy nincs ott, pedig pucolgattam az olvadt vezetékdarabokat egy ideig.
Köszi.....
A plasztik "ajtóban" van neki hely, a fékpedál tengelye mellett lógasd le.
Szia Blacki!
Ismerkedünk, nézegetjük egymást a géppel... 🙂 🙂
Az akkuról hiányzik a "túlfolyó" vipolán cső. Merre kellene azt levezetni? Jobbra a hátsó fék mechanika van, balra a kipufogó....
Szög egyszerű, a színkódok azonosak az 535-tel (meg a többi Yamahával), elég könnyű kitalálni ki kivel van.