Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Megnéztem a kompressziót megint, 4-bart mért az egyik hengernél másiknál 3-at. (Gyertyák kiszerelve, csutka gázon indítás).
Befecskendeztem motorolajat, egyből 8-10 bar a kompresszió.
Visszaraktam a gyertyákat, ráindítottam szivatóval már be be indulgatott.

Szóval valami történt bent a motorban....
Nemsokára szétszedem megnézem mégis mi történhetett.
Drága illetve beszerelhető hozzá új gyűrű/ dugattyú?
Bár zárójelben megjegyezném, hogy nem is értem, hogy miért nem tart senki aki ilyesmivel foglalkozik. Szerintem lenne rá kereslet. Nem is kicsi.
OK. Köszönöm! Akkor "reszelek" én is magamnak egy pár darabot. Hogy legyen elveszítenivalónak is. (Pl.kölcsönadás úján 🙂. Meg ajándékba is ... a szomszéd srácoknak is Yamahájuk van. - Nem az én kategóriámban ...)
Anno, amikor ilyesmit kerestünk, nem találtunk bitet itthon, sajnos. Ph2 hegyéből reszeltünk, hogy jó legyen.
Alternatív megoldás: a gyári szerszámkészlet - ha érdekel és látok valahol nem túl sokér', szólok.
👍️ Sziasztok, közben egy nem pont ideillő kérdés: JIS 2 csavarhúzó bit-et lehet beszerezni Magyarországon - és jó áron? Csak csavarhúzóm van nekem is belőle, de néha jó lenne, illetve elég lenne csak egy bit. (pl. útközben)
Van, csak nem magyarul. A 'service manual' azért majdnem mindent részletez.
Fals levegőt a porlasztó és a henger között bárhol szívhat. Az Y alakú szívócsonk illesztéseinél, ha meg van repedve a gumi, akkor ott. Továbbá van a szívócsonkról leágazó vákuumcső, ami a benzinpumpát működteti (a nyolcszögletű lóf_szt a tank másik oldalán), az is lehet tömítetlen.

A levegőt a karburátor a vázgerincből szívja, ami üreges. Oda pedig a tank előtt, a jobb oldalt levő krómozott buciból (légszűrő háza) jut a levegő.

Ami a membránt illeti, a porlasztóban van, a fém fedél alatt, amit a képen látsz. Négyzet alapú lemez, kiemelkedő kerek hengeres izéval a közepén, az a membrán kamra teteje - de meg kell mondjam, a beinduláshoz az állapota kb. lényegtelen.
Esetleg még annyi kérdésem lenne, hol szívhat fals levegőt a motor szerintetek?
/ mi miatt nem kaphat levegőt ergo nem indulhat be a motor?
Gondolom valami membrán is van valahol. Kár hogy nincs egy részletes leírás mindenről.
Köszi! A belsőket nem bántottam, de a külsőt rögzítettem. Holnap kiderül, meló után elviszem egy körre.😁
A gázbowden küső anyái a lényegesek, a belsők nem tudnak elforogni a tartóvason levő fülek miatt. Direkt így van kitalálva. Ha ott állítani kell, a külső anyákat teljesen ki kell tekerni, leakasztani azt a menetes bowdenvéget, a belső csavart ki- vagy betekerni annak függvényében, merre kell állítani, majd visszaakasztani és a külső csavarral rögzíteni. Ha nem muszáj, nem kell bántani.
Annak a bowdenvégnek - ahogy Lajos is mondotta - az a dolga, hogy a holtjátékot be tudd állítani. Ha kicsit fellazul koppra kiengedve, nem baj, némi holtjáték kell, mert ha nyugalmi helyzetében is feszes, már arra meghúzza a gázt, hogy a kormány elfordul. Finomabb beállítást a kormány környékén a bowdenen található kézzel tekerhető állítócsavarokkal lehet elérni.

Ami a gázreakciót illeti: a 250 és a 125 hidegvérű. A hirtelen gázadást nem kedvelik, beköhögnek, kihagynak, ha nincsenek kellően bemelegítve és hirtelen rángatja az ember a gázt. Ez egy simert jelenség, sok "egykarbis" V2 fullad be hidegen, a kisVirago sem kivétel. Az alapjárati fúvókája 17.5-ös, ennek lecserélése 20-asra és a porlasztó alapjárati körének az újrahangolása tud ezen segíteni, de akkor városi üzemben lesz hajlamos a gyertya kormolására. Én nem aggódnék, mert melegen ennek a tünetnek el kell maradnia. Amíg nem meleg kellően, a szívatót lassan és fokozatosan vissza kell engedni, az kompenzál. Egy biztos, ha a porlasztóhoz kell nyúlni, azt szaki csinálja.

Amit Lajos a lészűrőről ír, az korrekt: a porlasztó úgy van beállítva, hogy a légszűrő ellenállása bele van kalkulálva. Diagnosztikai céllal szokás levenni esetenként, hogy az ember lássa, túl dúsan jár-e avagy túl szegényen. Ha pl. túl dús a beállítás, a szűrő levételétől (ami miatt több levegőt kap) jobban érzi magát. Ha vacakul jár szűrővel és anélkül még rosszabb a helyzet, akkor ez egyértelműsíti, hogy benzinben szegény a beszívott benzin-levegő keverék. Így az ember tudja, merre induljon.

Mivel minden problémád a mosással kezdődött (legalábbis nincs tudomásunk panaszról a mosás előttről) ezért volt érdemes megbizonyosodni arról, hogy nem a víz okozta.
Ja, és a légszűrő nélküli jelenséghez: Ha koszos a légszűrő nyilván fuldoklik a motor, mert nem kap elég levegőt. Nem reagál jól a gázadásra. De alapból a szűrő is - tiszta állapotban is - egy fojtás. Ez gyárilag be van kalkulálva. Ha nincs benne, akkor meg sok a levegő. Akkor sem reagál jól a gázadásra.
A beállításhoz majd Blackiex a profi. Lehet, hogy "csak" bowdenprobléma lesz. Mindenesetre azt kell tudni, hogy az egyik bowdenszál a húzó, a másik a toló. A húzó arra szolgál, hogy azzal húzod neki a gázt. A tolónak inkább csak biztonsági szerepe van, mert van ott egy feltekert rugó ami amúgyis visszahúzza a "gázt", de azért betettek egy toló szálat is, ha véletlenül a rugó elfelejtene visszahúzni nehogy "felakadjon a gáz" és szegény motoros csutka gázzal ijedtében felrepüljön egy fára. (Vannak olyan vakmerőek, akik kikötik, mondván: egy gonddal kevesebb. Pl. én is ...) Szóval a két anya: a belsőnek meg kell akadnia a tartó lemezének a fülecskéjébe, így azt nem is kell megfogni, csak az ujjaddal a helyén tartani, elég csak a külsőt villáskulccsal meghúzni. Értelemszerűen annyit lehet állítani rajtuk, amennyit a menet hossza kifelé-befelé enged.
Az elülső anyákat meg tudtam húzni, de a hátsókhoz nem férek hozzá.🤷 Csavart találtam és rögzítettem a dobozt. Csövet veszek holnap. A hátsó mikor visszahúzza bovdent laza. A bowden kicsit felpúposodik. Nem tudom jobban leírni. Kipróbáltam légszűrő nélkül és rosszabb, megfullad szegény. Összerakva most úgy viselkedik, hogy már visszatolva a szivatót szépen ketyeg, ha lassan húzom a gázt felpörög és nem marad úgy. Ha gyorsan rárántok akkor nem reagál, le akar állni, kihagy egy ütemet, de nem áll le, pötyög tovább.🤷 Hogyan tovább? A betolás óta csak haza gurultam vele, meg próbálgattam, esetleg az okozhatja? El kellene vinni egy körre? Vagy vigyem szakihoz? Van még valami amit a korlátozott képességeimmel megpróbálhatok? Szomszédom kapta már szét a karbiát stb. Esetleg ő tud segíteni ha mondtok valamit. De jobban elrontani nem szeretném.😅
Szia, visszafelé: a gázbowden csabarokat természetesen meg kell húzni. Annak a fém csőnek fixen kell álni. Az anya arra szolgál, hogy lehet játszani egy kicsit, hogy a bowden feszesebben, vagy lazábban álljon. Az akkumulátorból a felesleget egy fecskendővel cellánként ki tudod szippantani. A túlfolyóra - jól gondolod - kell egy túlfolyó csövet dugni, amit aztán levezetsz a motor alján, hogy a felesleg a földre follyon, ne a motorra. Ami hozzá jó, olyan átlátszó műanyag csövet méterre árulnak minden barkácsboltban, autósboltban, mezőgazdasági boltban. Mértenek a kupakot vidd el. Az elektronikus doboz felfogatásához pedig (elvileg) az anya bele van applikálva a sárvédőbe.
A gázbowden rögzítésénél az egyik anya már szinte teljesen lecsavarodott... Kézzel visszatekertem. Mennyire kell fixen állnia a tartóban? Meghúzzam az anyákat?
Köszi mindenkinek a válaszokat! Fú annyira sötét vagyok ehhez, hogy már fáj.😅 Inkább készítenék egy hortobágyi húsos palacsintát.😂( Bonyolultabb nem jutott eszembe) Amúgy élvezem.😅
Kerítek egy csavart. Hülye kérdés, anya is kell a másik végére?🤭 A szűrőt megrendelem, az aksival nem jutok dűlőre. Már két órája bújom a netet, totál kiművelődtem, de a válasz nincs meg a kérdéseimre. Nem csak nem egyformák a folyadékszintek, hanem mind túl van töltve maximum felett. Az baj? Plussz van rajta egy gázkieresztő, amin piros gumisapka van. A tetején a cimke guglifordító szerint azt írja, hogy feltöltés (sav)előtt levenni és eldobni. De ezen rajta van. Ha leveszem nem fog kifolyni a cucc a motorba kanyarodásnál? Főleg hogy túl van a szint a maximumon? Csak az asztalon álva is vannak néha felszálló bubik az aksiban. Erről nem találtam semmit, csak töltés közbeni pezsgésről. Na arról is mindenki mást írt...🤷 Ez is pezsgett. A filctollal jelöltem a szinteket.
Így.

A szűrő - ha mállik - az nem jó. Ami mállik, az előbb-utóbb a légárammal a porlasztóban köthet ki, ott meg beszennyez és eldugít apró furatokat.
Ez a gyújtásvezérlőd, ami konkrétan nincs a helyén.
A hátsó sárvádőn kéne lennie, keresztbe fordítva, lecsavarozva. Ez így nem egészséges.
Bár rákeresve a neten, elbizonytalanodtam. Mindenesetre egy biztos kell, hogy fogja, és ha jól gondolom, a váz cső és a sárvédő között fekve van a helye. De a tutit majd Blackiex mester megmondja. Tipp: M6X20-as D fejű kereszthornyú csavar. A lényeg, hogy ne legyen hosszú. hogy a túloldalon a kerékbe berugózáskor nehogy beleérjen.
Igen. Azt a kütyüt rögzíteni kell. Abban elektronika van. Elvileg a két füléhez passzoló csavarlyukaknak kellene ott lenni.
Megértelek ... De nem tudok így én sem okosabbat, csak azt, amit eddig csináltál, hogy próbáld meg még egyszer. Meg még egyszer, és még egyszer ... kitartóan. Közben ellenőrzés, bontás, ellenőrzés ... szikra, benzin, levegő. Ez a három jókor, és elegendően. De hát ezt Te is tudod.
Ja, várjunk. Kettő csavarhely van a nem tudom min.😅 Akkor most nem értem.
A fedelet elég, ha kitörölgeted, de nem itt lesz a baj. Ha kimosod a légszűrőt, abból nem lehet baj. Egy munkafázissal több tapasztalat. Látni fogod, hogy mennyi kosz jön ki belőle. Az olajozás sem ördöngősség. Az csak arra kell, hogy a levegővel együtt beszívott port megkösse. Ez "porszívó" része a motornak.
Innen hiányzik egy csavar. Tudom pótolni? Vagy mindegy?🤔