Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Kár ez ide...
Megkaptad a használható segítséget amit ki lehetett hámozni, volt egy kis ötletelés, hogy ha...
Nem kell a többi életkeserüség, azzal máshoz kell fordulni, én személy szerint abban nem tudok, és nem is kívánok segíteni.
Szerintem az hogy projekt motorod valóságos fényben van megitélve (bontószökevény), azért van, hogy minden egyes tanács megfelelö szinten szülessen. Te magad írtad, hogy milyen állapotban vetted, milyen dugulás volt a kenési rendszerben. Attól, mert te kifényesíetted, még mindig úgy kezelendö, mint egy alacsony költségvetésü motorprojekt, azért pl a vágjál bele membránt tanács és ne a vegyél rá 50ezerért csapot ...
Az hogy a hangnem esetleg nem mindig megfelelö szerintem megéri lenyelni azon tanácsok-segítség fejében amit bezsebelsz mint önzetlen segítség. Èn legalább is nem emlékszem, hogy küldtem volva a számlaszámom, de ha csak ez a gond... ;-D

szerintem...
nem inge...
Összekevert minket lányos zavarában, én lekezelö vagyok, voltam mindig is. Èn így sikerültem anno. Majd kiheveri. Ez mindig így megy. Amikor ott hangyaboj a gatyában, de mindig jö egy újabb, vagy visszatérö hiba, akkor már minden fricska mély hatol. Föleg akkor mikor valaki nem ismeri a határait, meg a megfelelö stratégiát. Feleslegesen elpazarolt idö cicomázásra ami látványos ugyan, de végén kéne csak a tortára feltenni a cseresznyét. Persze mindenkinek végig kell menni egyszer a hadak útján. Sok esetben az ilyen projektek a sülyesztöben végzik, mert a kezdeti lendület megfárad, é elfásultság veszi át a helyét... Nem az elsö ilyen lenne amit láttam. Ezért "kifizetödö", ha az embernek a projekt motor mellett van egy müködö is mindig.
...pedig aztán eszem ágában sem volt téged lekezelni.
örülök a felpörgött fórum életnek . 😊blackiex és nem teljes a kép amit ide tettél,de nagyon hasonló.És igen jól lett össze rakva és igen volt benne plasztik keret,vagy legyen bármi is a neve :) és még az sem volt mindegy melyik irányban állt mert kis megvezető tüskék vannak rajta amik ha fejtetőn rakod be nem passzolnak a csap kis furataiba 😊. A lényeg sok mindent kényszerültem kényszerülök most is meg heftelni!
Nem azért mert nem kapni alkatrészt ,sajnos azért mert ebben a rohadt pénzéhes világban aki nem születik jó helyre vagy nem kerül a jóba bele annak minden forintért meg kell harcolnia! De az ilyen embernek is lehetnek vágyai , álmai, és sajnos a vágyak megvalósítása ebben az esetben csak úgy sikerülhet hogy spórol a paraszt, mert ez van! Nagyon sok előbbre való dolog van az életben a motornál és azt is nehéz finanszírozni(gyerek középiskolája,ház renoválása ne dőljön a fejemre, és az egészségügyi gondokról had ne meséljek) ez mind mind pénz! ami manapság minket nagyívben elkerül 😪 Nem akarom sajnáltatni magam ne értsetek félre csak hogy értsétek miért van az hogy itt eszetlenkedek ilyen dolgokkal az helyett hogy vennék egy 50 ezres csapot, vagy miért magam bírkózok a motor szereléssel ,mikor erre specializált szerelő se perc alat megoldaná! Mert ez mind pénz!!! ami híjján van 😪 De engedjétek meg hogy legyen álmom,valami esély rá hogy majd egyszer ha jó lesz akkor a fiatalkori álmom beteljesül. Ezért jöttem ebbe a fórumba is! Csak mikor kérdezek meg leírom a motor típust azonnal le ""bontószökevényezik"" meg megy a nagy duma hogy 20-30 éve volt már ilyenem 😢nekem 20 -30 éve csak szaros verhovinám volt mer arra tellett! meg a kgst motorok mert az volt azokkal is szoptam, ez van. Sokkal jobb volna az emberek élete ha az önzetlenség lenne az első nem a minősítés meg a kiosztás 😔. Ne haragudjatok,nem akarok meg bántani senkit! de már unom hogy mindenhol lekezelnek és kiosztanak! Nem lehet mindenki sem mérnök, sem tudós, de jó ember bárki lehet! üdv.
Ritkán értelek félre. ;)

Ezért utaltam rá, hogy egy-két foto sokat segítene. Ìgy csak marad az ágyúval galambra ... , többit meg majd ö hozzáképzeli.
Nem, nem jellemző. :D
Félre ne érts, ha Pimpa meg tudja csinálni az általad vázolt módon, annál jobb. Csak vakarom a fejem azon, hogy mégis mi a túró történhetett. Aztán lehet a kép láttán kiszúr valamit (nem is ilyen a csap, nincs is meg a plasztik keret, stb.), mert látatlanban nehezen okos bármelyikünk.
Pontosan nem emlékszem a negyed évszada történt részletekre, de teljesen hasonló, vagy azonos a csap az enyémmel. Akkor mechanikai müszerész szakközepes végzettségemmel ez pici agyalással egy nem túl bonyolultan megoltható feladat volt, netes segítség nélkül.

(((Ugye rá voltunk kényszerülve, mert utángyártott alkatrész nem nagyon létezett még az akkori Magyarországon, a gyári yamaha alkatrész ára meg elérhetetlen volt a zsebpénzböl egyetemi ösztöndíjból. Benzinre alig futotta ... :-D Èn akkor mindent beépítettem, felhasználtam ami elérhetö volt abban a gyerekkori motorban. Szekunder lánc-kombájn lánc. Kuplungbovden az etz-böl. Olajgomba a ladából a menet újravágásával. Légszürö házi lemezmunka, és az éppen talált szivacs házassága-olajjal átitatva. "Jó" volt bele a GTX3 castrol auto motorolaj, teszteltem a metabon cuccát benne, gyártattam bele 6. fokozatot CNC a szerszámkészítökkel, mert kéreglevállás volt a fogaskeréken... Igazi állatorvosi ló volt. Pár éve még láttam az eladó motorok között, és mire vissza szerettem volna vásárolni, már gazdára lelt...
Ahogy olvasgatlak te se mentél a szomszédba segítségért túl sokszor. :-D )))
Amennyire én tudom, ezeknél az XJ csapoknál - cikkszám alapján legalábbis úgy tűnik, hogy ismerős csap van benne - van egy plasztik közdarab, ami határolja a membrán szabaságfokát.
A membrán két rétegből áll és át kell gyömöszölni a záró dugattyú oldali membránt a műanyag kereten, a rugó felőli membrán marad a plasztik mögött.
Nem tudom, az eladó mit és hogyan szerelt össze, de értetlenül állok a dolog előtt. Bár... amennyi kínai szemét van manapság pótalkatrész címén...
Festo-nak is van ilyen, ha valaki dolgozna gyárban.
https://www.ebay.de/itm/112343...

El lehet intézni egy a vákuumcsöbe passzoló (4-5 mm-es ?) rúd-pálca átfúrásával (1-2 mm furat). Elég egy 8-10 mm hosszú darab.
Nem tudom, hogy a 900F-en kéne-e legyen ilyen.
Őszintén szólva én eddig csak összeszerelési bakinál láttam ilyet, rendesen összerakott új membrán esetén nem.
😁 😁Nem nekem sincs képem, erről pont nem volt energiám képet intézni 😊, de látom,értem mit mondasz írsz. Meg próbálom,már nem veszíthetek. És a szűkítést is megoldom valahogy mert ezek szerint mégis csak kellene szűkíteni a vákum csövet mert túl erős a vákum így.
A híd robbantó istenit . 😅 Akkor valami féle képen jól sejtettem hogy itt nincs minden rendben? már 3 -adjára tépi szét a membránt. akkor mégis csak van a gondolatomnak realitása hogy szűkíteni a vákum csövet így talán nem tépi szét a membránt 😁
A képen látható felét érintetlenül hagyod. Emlékeim szerint (az én xs 400-as yamahámon) egy alu gyürüvel volt rögzítve a membrán a másik végén a dugattyúnak. Ha jól emlékszem zömitve volt a vége. Ezt elreszeltem, hogy a gyürüt le tudjam húzni. Feltettem lehet az eredeti dugattyúra a kivágott membránt, mely eleve szorosan ment fel a dugattyúra. Gyártattam egy új alugyürüt, ami szintén passzossan volt illesztve. Rányomtam, és 3 ponton egy pontozoval a csatlakozó átmérön megpontoztam.
Nekem nincs róla képem mert 25-27 éve nem még nem szaladgáltunk fényképezöképpel a kezünkbe ugye, hogy mindent kiposztoljunk...

Neked van róla képed?
41R-14489-00 a gyári cikkszáma annak a kis közdarabnak, ami ilyesmire hivatott.
Pl. FJ1100-en ott is van a csap vákuumcsövén.
Az első feljavító szett ami drágább volt ott kaptam benne rugót is, így azt látom hogy méretre és talán rugó nyomás ra is megfelelő,
Arra gyanakszom én hogy az utángyártott membrán anyag annyira gyenge minőségű hogy egyszerűen nem bírja a vákum azaz szívás erejét,
Most éppen ezen agyaltam hogy kellene gyártanom hozzá membránt mert a többi rész jó. van békebeli Lada AC pumpám ami mai napig szépen dolgozik, annak a membránja biztos elég izmos anyag lehet.
Csak azt nem tudom még hogy a záró ""dugatyúját""tüskét ,hogy rögzítsem a membránba úgy hogy fix legyen mellette ne eresszen,és ne is roncsoljam összeszereléskor.
A 90-es évek közepén, én uaz-volga üzemanyag szivattyújának a membránjából vágtam ki a membránt. Soha nem kellett többet javítani. Annyi, hogy le kell gyártatni a membrán dugattyúját okosan. Amúgy lehet nem bele való a rugó, ezért tud túl nagyot mozdulni a membrán, ami miatt szakadhat. ...de lehet hogy tényleg csak szar.
Sziasztok
Ismét kérdésem volna.
ma délután gondoltam gurulok a motorral egyet mert olyan pont jó motorozós idő van. a falu másik felén megállt a motor és nem is bírtam elindítani ott, csak itthon.
Ki derült ismét ez a fránya benzincsap szívatott meg, 😒 Már 3x sikerült neki. Szét szakad a membrán a belsejében. 2 x cseréltem benne sajnos csak utángyártottat kapok a motoros boltban az sem olcsó 6-7 ezer. már vettem volna csapot is de nem találok.
Kérdésem az volna: a vákum csövet szokták szűkíteni? vagy valami? (bár robogóknál nem 1 nem 2 -őt cseréltem direktben megy a csapra és ennyi.)
Mi lehet az oka hogy szét tépődik a membrán a csap belsejében? 2x a motoros boltban az eladó rakta össze a membránt mondván hátha és valamit nem úgy csinálok (de minden úgy volt ahogy kell) szóval ismét el szakadt a membrán , esetleg valakinek ötlet?
köszi.
értem . igazad lehet, én kissé túl reagálós vagyok 😊 Már gondoltam a hajtókar csapágy kopásától kezdve minden félére. 😌 De valószínűleg ténylegesen a te verziód lesz a gond,és mióta 95 őssel járok azóta rosszabb lett 😪 Előtte alig észrevehető volt a 100+ benzinnel.
Ha le tudod venni a légszüröt, bekukkantasz ilyenkor oda, és lehet látni fogod (hallani), ahogy a hideg, jellemzöene nem agyonszabályozott égés miatt, néha visszalövöldöz a szívótorokba egyik másik henger.
Amúgy lehet idegesítö, sokszor foglalkozni is kell vele, ha valami "furcsa" zaj van, de a hideg üzem nem a normális üzeme a belsöégésü motornak, föleg ezeknek a régi bontószökevényeknek. Ugye a kenés, üzemanyagkeverék, illesztések, stb nem azonosak az "üzemmeleg" állapotattal..., de mint elfojtott autószerelönek ezt nem ecsetelném.

Lehet simán valamelyik szivató részlegesen dugult, ezért kimarad egy-egy ütem...nem jól zár a szelep hidegen... Lehet ha teszel a szivocsonk szinkron pontjára egy nyomásméröt, dektálhatod is.
sziasztok ismét 😊
Teszek ide egy linket ismét, már sok dolgot cseréltem csináltam de van egy kattogó zaj hidegen a motorból, hátha valaki mond rá valamit mi lehet ez.
Kuplung kosár olajpumpalánc cserélve.
videó: http://youtu.be/2ublXCzfrDE

Kutya ugatásért bocs 😌
Köszönöm az infót.
Elképzelhető, hogy idomos volt.
Utána fogok járni.
"...és hogy miként tudok ehhez a modellhez alkatrészt keresni. Köszönöm!"

Most látom, hogy efelett meg elsiklottam.
Kikeresed az alkatrészt máshol (pl. cmsnl.com), kimásolod a gyári számát és utána bedobod az oemparts keresőjébe gyári cikkszám alaján.
Egyébként a 4DG úgy tűnik hogy az S változat modellkódja. Nem lehet, hogy eredetileg idomos volt és utólag vetkőztették le?
Köszönöm a választ, akkor a tank rendbetétele után, lehet, hogy lesz változás.
Ha az elektromos pumpa folyamatosan kattog, mint a geppuska, akkor sanszosan nem jut anyaghoz.

Alapjaraton ketyego motornal, normalis allapotu rendszeren a pumpa 2-3 masodpercenkent kattan egyet, haladas kozben masodpercenkent kb., ahogy potolja az elfogyott anyagot.

Ha gyors utemben kattog, akkor vagy nem tud szivni a tankbol (eldugult szuro, stb.) vagy szabadon omlik a kimeneti oldalon.
Sziasztok!
Hozzájutottam egy 1996-os XJ 600N motorkerékpárhoz.
Pöccre indul, viszont bemelegedés után, gázadásra elkezd fulladni. Az üzemanyagpumpa a motor indítását követően folyamatosan kattog, elképzelhető, hogy javítható, vagy cserélni kell?
Tankja belül rozsdás, azt elküldöm a Limitless Kft-hez. A motor gyári száma 4DG-vel kezdődik, az oem-parts oldalon nem találok hozzá a szám alapján alkatrészt.
A kérdésem az, hogy még mit nézzek meg, vagy cseréljek ki a motoron és hogy miként tudok ehhez a modellhez alkatrészt keresni.
Köszönöm!