Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Rohadó kipufogódobok, elöregedett, kirepedezett szívócsonkok, lyukas membránok a porlasztóban, kuplungkosár zörgése...
Ès nézd meg, hogy nem fojtott verzió, mert nem éri meg "kinyitni".
Szia! nekem 97-es évjáratú a Divim, decemberben 56000-el vettem, most közel 62000 van benne. Elvileg a valós 60000 km nél még nem kell meghibásodásra gondolni, persze az nagyon függ attól, hogy az előző tulaj(ok) mennyire tartották be az előírt gondoskodást. Mindenképpen tanácsolom, hogy (lehetőleg hideg) a motor indításával kezd a szemrevételezést. A divik túlnyomó részének van egy jellegzetes (csicsergő) hangja, ez nem nagy baj, ha zavar ki lehet küszöbőlni, de ezzel ki megy még a világból. Lényeg, hogy ne füstöljön és ne legyen csőrgő kopogó hangja. Az enyém hidegen is szépen egyenletesen jár. Ha a motoron nem vettél észre semmi rendelleneséget, én az elején kezdeném. Középszenderre állítva valaki nyomja le a hátulját és határozott mozdulatokkal meg kell rángatni az első telókat, kereket a csapágyak ellenőzrzése céljából. Ezt követően elsőféket behúzva jól meg kel nyomkodni előre-hátra. Itt figyelj arra, hogy a fék ne legyen túl kemény, de puha sem. Utána vedd szemügyre a teleszkópokat nem olajosak-e. A féktárcsák sem olcsók ezért érdemes megnézni. Ha nagyon bordás, illetve elvan vékonyodva, Az is alku tárgya lehet. A tankba sem árt bele nézni, nem rozsdás-e. A lánc és lánckerekek sem árt ha rendben vannak. A gumik állapotát sem árt megvizsgálni. Majd a nem túl bonyolult elektronikus rendszere se maradjon ki. Ez után ha lehet próba.
Tudomásom szerint ennek a típusnak nincs jellegzetes típushibája, megbízhatósága egyrészt az egyszerűségében is rejlik. De a trehjányságot ez a típus is mebosszulja. Én napi szinten használom 4-4.5 l/100 km 90-120Km/h sebesség mellet. Ez idáig csak oljcserét levegőszűrő tisztítás végeztem rajta.
Ui: Nem árt azért kicsit belemenni abba, hogy a motor honnét származik, nem állítom, hogy lehetetlen az a 60000 futás, de azt valamivel alá kéne támasztani. Az én gépemnek én vagyok az első magyar gazdája, a vételkor az olasz szervíz dokumentációt is átadták, ami alapján hihetőnek véltem azt a km óra állást. A mi nap vásároltam egy németből most hozott Cb 500-ast amihez szintén megkaptam az idén márciusban elvégzett gumicserék, szervízelés és műszaki vizsga papírjait. Az azon szereplő km állás az állapotát tekintve is hihető.
Egyébként ha jó állapotú a masina, nem rossz választás a Divi.
Üdv Mindenkinek! Most lenne egy lehetőségem jelenlegi motoromat (YBR 125) elcserélni 92es évjáratú,leírás szerinti 60ezer km-t futott xj600S-re. Mit tanácsoltok? Mit kell rajta nagyon megfigyelni? Mi lehet a legnagyobb hibaforrás?
Szerintetek?
Előre is köszönöm!
R
Hello Momo74!

Meggyógyult a motorom! Már a gyertyák is kezdik ledobni magukról a kormot, melegen alacsony fordulaton nem dadog be, szépen, egyenletesen húz, és bízom benne, a fogyasztásom is megjavul....
Érdemes németből ebay-ról rendelni, itthon több mint 40 e huf- ért kínálják a felújító szettet, kint megkapod 52 Euro-ért. Ha van kint ismerős, még el is hozza...
Hétvégén megjön a felújító készlet németből, majd megírom a tapasztalatokat.
Szia Iveco!

Nekem '94-es gépem van és már egy ideje nagyon hasonló problémával kűzdök. Szerintem nem a karbi fűtésével lehet a gond, hanem valami kopás lehet. Már voltam sok karbi tisztításon, szinkronon, egy-két fúvóka is cserélve lett, + veszteségmérés is volt, de semmi nem utalt arra, hogy ilyennek kéne lennie... Szólj, ha neked sikerül megoldani.
Talán egy komplett karbi felújítás megoldaná a dolgot?
http://www.cmsnl.com/yamaha-xj...
Mondjuk ha a 16-os tétel 73€-ért akkor egy kicsit bonyolultabb a helyzet. Lehet hogy másik relékkel össze van vonva egy házba...de szerintem az sem olyan nagy gond, mert a index csatlakozóját kihúzod, és akár egyenként (leszigetelve) rádugod boltban vásároltra.
http://www.cmsnl.com/yamaha-xj...
Gondolom a kisebbik oldal az indexé...
Ha tanácstalan vagy akkor fényképezd le aztán valamit kitalálunk rá...
(Amúgy lehet ha kihúzod a csatit, letakarítod az oxidot, és visszadugod már meg is javul).
ez nagyon jól hangzik mert a gyárit csak 30e körül találtam
Azt ha kiveszed a helyéről, az első autósboltban lábkiosztás alapján pár száz Forintért kapsz egy relét. De lehet ha felnyitod az autód motorházát a biztosíték táblában megtalálva a indexrelét, lehet az is passzol, és tudod tesztelni.
Kapcsolót megnézem, félek relé lesz, a melegedés miatt. Köszi
Én kezdeném a kapcsoló vizsgálatával . Aztán relé , vezetékköteg ( nincs-e megtörve valahol ) csatlakozások .
Elsőre ennyi jutott eszembe .
Sziasztok. 2001-es XJ600-om van, amivel nagyon meg is vagyok elégedve. Egyetlen dolgot kivéve. Melegen elmegy az index. Hol egyik, hol másik, hol mindkettő. Van hogy villan egyet, van hogy hármat és csak utána áll le, de van hogy melegen egyet sem villan.
Van valakinek valami tippje? Tapasztalt valaki hasonlót?

köszi
Mondjuk ez is megoldás. :-D
Passz , lecseréltem a karbisort ( kaptam köccsönbe ) , belőttem , aztán most megy . Eredmény van , bár még lehetne "fokozni" .
...és végül mi lett a porlasztónál a diagnózis? Most már rendesen működnek?
Bakker, de szép ez a moci!
A vasárnapom margójára ( Dobogókő felé )
Az olajfűtést nem kell bántani!
Így 24 év után szerintem ráfér a porlasztósorra egy általános tisztítás, a tűszelepek ellenőrzése, cseréje, úszó szint beállítás. Utána összeszerelt állapotban egy " nyomáspróba", majd beépítés szinkronizálás, alapjárati "PILOT" csavarok hangolása. Nyilván utóbbi pár lépést előzze meg egy szelephézag ellenőrzés, és egy végnyomás (vagy veszteség ) mérés hengerenként.
Mivel elég laikus kérdéseket tettél fel, ezt neked érdem olyanra bízni akinek egy picit nagyobb a jártassága ezen a téren.
Üdv a tagoknak.

'92-es XJ 600-asom van, motorolaj által fűtött mikuni karburátor sorral. Problémám az , hogy dús a keverék, a gyertyák újak, megfelelő a hőértékük, mégis fekete kormosak, üzemmeleg motorral nem egyenletesen húz 3500-4000 alatt. Továbbá 6-7 l a fogyasztás is, amit kicsit sokallok.
Szépjónapot mindenkinek.

Nemrégiben vásároltam egy Yamaha XJ 600S '92 motorkerékpárt Ausztriából. A problémám a következő. Dús keveréket kap valószínűleg, gyertyáim újak, megfelelő hőértékűek, mégis kormosak. Okozhatja ezt az, hogy a karburátorok úszóházainak falába cirkulál a forró motorolaj? Úgy gondolom nálunk épp elég meleg van, hogy ne kelljen fűteni a benzint a karbikban, vagy ez nem állandó fűtést jelent? Vagy valahol van lehetőség manuálisan beállítani a keverékképzést? Válaszokat előre is köszönöm...
Hát de tényleg... 3-4 éve még feleennyi se volt.
"hanem még jól fel is emelik az árát."

Lehet "megfejlesztették", hogy jobb legyen, és beépítették az árába! :-D
Hát hajrá.
Egyébként kicsit felháborító a Yamaha hozzáállása, mert ez egy elég régóta ismert hiba.. már hogy a szívócsonk a motor többé részéhez képest sokszoros sebességgel szarrá megy. Aztán nem ám kiküszöbölik a hibát, vagy adják olcsóbban az ugyanúgy hamar elöregedő cseredarabot.. hanem még jól fel is emelik az árát.

Kevés hibája van a 900-asnak... na az egyik ez, és ez igazán bosszantó is.
Úhhh,ez durva,ráadásul,még rájön vmi 21 % EU-s cucc,kipróbáltam,beraktam kosárba,azért köszi! Majd még utánanézek,lehet le is tudja valaki gyártani idehaza,mindenesetre most még dobtam egy mélt egy Yamaha kereskedésbe is,kíváncsi vagyok mibe fáj a gyári
Vadászni kell mert kurva drága...Nem egyezik meg más típusokkal. Pár évvel ezelőtt még volt ebayen is több darab (jellemzően ilyen 10-20 ezer forintnyi összegért. Én pl egy itteni fórumozón keresztül 8 ezerért jutottam 4 darabhoz), aztán amikor hirtelen felemelte a Yamaha az új darabok árait, ezek a bontott darabok el is tűntek a hirdetésekből..

Itt egyébként van, majd 80 euro darabja
https://www.motorcyclesparepar...