Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

köszi a válaszokat ! :) megpróbálkozok egy szlovák körrel akkor, jövő hét hétfő-kedd, akinek van kedve csatlakozzon!
Mafeco el tudod küldeni az általad javasolt útvonalat ? igy a képen nem látható részletesen. melyikek azok az utak,pontok amit semmikép sem hagynátok ki ? :)
mi az a munkavállalóra eső reál munkatermelékenység? lehet, hogy azért van, mert jó a munkahelyi biztonság, így nem esik semmi a munkavállalóra. :-) egyébként a magyar nem olyan termelékeny? vagy nem ide hozták a robotot és itt kézzel kell összeszerelni a dolgokat? egyébként már a 2000-es évek közepén bevallotta egy elvtárs, hogy simán lehetne két-háromszor ennyi az itteni fizu, igazodva az eu fizetésekhez, de minek? így is melózik a magyar. csak most már rájöttek, hogy nem itthon, hanem németeknél meg angoloknál. de ez már nagyon off.
Na vajon miért jobb minden a szomszédban..?

Van még kérdés?
Próbáld ki mindkettőt! Donovaly-ba évente kétszer feljárunk, ott a legendás 577-es út, ott igazán jót motorozhatsz!
Ausztriában is van sok csoda hely érzed, hogy a pénzedért kapsz is valamit, de kicsit lehúzósnak érzem.
A legjobbat észak olasz országban és Boszniában motoroztam.
Felvidék, jelenleg Szlovákia, nagyok klassz rész, jók az utak is, sokkal szélesebbek és simábbak, mint itthon. Közelebb is van, mint a labancok. Ráadásul még kátyúzás is kevesebb. Hogy ezt hogy csinálják?! Biztosan nem fagy fel télen a Tátrában.
Tartsd be a sebességet! Civil, kombi, családi kocsiból is mérnek úgy, hogy mennek utánad és észre sem veszed. Főleg péntek délután rajzanak ki és a főbb utakon a kocsi mellett motoros zsaruk is vannak. Ráadásul hiába lakik Losoncon, hirtelen nem beszél majd magyarul. Viszont a motorosok, túrázók ott is közvetlenek és bajtársak. Mi július elsején megyünk, mert akkor van egy szellemes várnéző este. Érdemes rákeresni a kísértetek éjszakájára. Az jó buli lehet, főleg, ha valaki ért tótul, mert magyar nyelvű idegenvezetés nincs, csak egy leírás. Hogy miért is?
Mikor mész?
sziasztok, jártatok mostanában Szlovákiában túrázni ? milyenek arra az utak, érdemes rápróbálni, vagy azért jobb ausztria?
Lenne 2 napom (következő hétfő-kedd) és gondoltam teszek arra egy kört, közelebb is van (bp-ről) , meg nem is voltam arra még.

pontos tervem még de valami hasonlóra gondoltam : http://www.motorostura.hu/a-zo...
egyébként akinek van kedve nyugodtan csatlakozhatna ! :)
Köszönöm a segítséget. A csapágyat már meg is vettem, meg az egyik szimmeringet. A 45x56x6-os szimmeringet még talány, hogy hol kapom meg.
Sziasztok. 93-as Divi első kerékcsapágyat kell cserélnem. Tud valaki méretet, vagy számot, hogy milyen kell bele? +akkor már a szimmeringeket is cserélném, úgyhogy azok mérete is kéne. Jó lenne megvenni, mielőtt szétszedem a gépet, hogy minél kevesebbet kelljen állnia szegénynek.
A hátsó hibátlan, az elsőnél még kell egy átvizsgálás, keménybben kell húzni a jó fékhatáshoz. Egyenes szakaszon 50-ről fékezgettem jó úton a teszt során. A gumik még bejáratósak.
Üdv
Lehet drukkolni, benn vannak az új pofák.
A hátsó fék tök mindegy milyen, mert egy intenzív fékezésben lehet, hogy részt sem vesz. Arra meg, amit a lassú manőverezésnél el kell bírnia .....

Viszont az elsőnél nem ez a helyzet. Adott esetben 100%-ban erre terhelődik a teljes fékezés, tehát nem mindegy mekkora felületen és milyen fékbetét sugárnál fejti ki hatását. Ezek alattomos dolgok, mert eddig megálltál vele, meg lassítottál is, érzésre minden gond nélkül. Csak egyszer ne tegye a dolgát úgy, mint ahogy a gyári tenné .....
A nyergek helyesen első, hátsó...lassan spam lesz
Biztosan akarom én még ezeket tudni?
Persze jó ha tisztában vagyok a helyzettel, de kissé el is keserít...
Ha innen nézem igazat adok neked. Ha onnan nézem, eddig meg tudtam állni vele minden esetben, és simán levizsgázott, úgy hogy mindezeket nem tudtam a motorról. Az teljesen mellékes, hogy akitől vettem sem tájékoztatott, aki segített a vásárláskor félválról vette, és alapjába véve egy tákolmány az egész. Mindamellett remekül lehet vele motorozni, és a kopóalkatrészek a használat során cserések lesznek, ha a fentieket egy gyárilag szerelt masinára vonatkoztatjuk, akkor is.
Íme: felül a hátsó, alul az első pofa, majd hátsó, első nyergek
Persze, csak ha a paramétereik egyeznek. De olyant nem tesz egy gyár sem, hogy készakarva lerontsa a fékhatást. A fékező erő a súrlódó erő és a fékbetét közepes sugarától függ, így ha a gyáritól kisebb a fékbetét felülete - lásd Tpbatu-nál -, vagy kisebb sugarú körben van a fékbetét közepes sugara - ami szintén lehet Tpbatu-nál, vagy még maga a tárcsa is kisebb, romlik a fékhatás, adott esetben nem is kicsit.

Mellesleg nem a kis Divire rakták át a fékrendszert, mert amikor ezek már javában szaladgáltak, még nem volt meg a "nagytestvér". A 900-as kapta meg a hasonló rendszert, mint ami a kicsin volt. Azért hasonló, mert egy-egy oldalon "gyengébbre" csinálták (spórolás). Ezzel együtt a nagy tárcsával, megduplázva a számát, jelentős fékerő növekedést értek el.
Rengeteg olyan dupla tárcsafékes modell van aminek a fékrendszerét egy az egyben beépítették márkán belül gyengébb vagy olcsóbb típusokba. Többek között a 600-as Divi is ilyen, mert az a 900S fékrendszerének a felét kapta meg.

A Yamaha amúgy is különösen szereti ugyanazokat fékalkatrészeket használni sok típuson keresztül. Nekem pl a 900S hátsó tárcsája teljesen csereszabatos az XT-m első tárcsájával.. csak a lyukasztása más...
A betét fotóját láttam, csak nem akartam hinni a szememnek Komolyan ez van elől, egy olyan masináé, ami elől két tárcsás? Biztosan ezt a féknyerget akarod megtartani? Nem akarok okoskodni, de a fékeket az adott motor számtalan paraméteréhez tervezik, pl.:. tárcsa átmérő és a száma, nyomóerő, fékező felület, súrlódási együttható, és még sorolhatnám. Te megbízol egy gyengébb fékszerkezetben?
Én nem merném használni
Első hsz-ben ott a fotó az első betétről. És akkor mondom, hogy 3 kanyarral még mindig csak holnapra lesz meg az ami kell.
Kapaszkodj, elöl FZR-hez való, hátul FZ-hez való nyereg van fenn. Más-más évjárat. Ha megittam a kv-m nekilátok a munkahengerek nyomólapjainak tisztításához, hogy holnap amikor remélhetőleg már a megfelelő betéteket bele szerelném minden elő legyen készítve.
És akkor lefotózom mellette egy tolómérővel.
Akkor még 5000 kilométert megtehetsz az olajcseréig, tehát szerintem akár most is xadózhatsz.
Ezt a Xado dolgot olajcsere előtt, vagy után érdemes betölteni? Elgondolkodtam azon, hogy kipróbálnám, hátha ez nem mese. De nem tudom, hogy várjak-e vele, vagy most töltsem bele? Nekem kb 1000km van az olajban csere óta.
A km spirálnál pontosan az van, amit írtál.
Az órák megvilágításához 1,7W, a visszajelzőkhöz 3,4W ún. üvegizzók kellenek (nincs műanyag (fém) foglalatuk, csak a két lábuk van visszahajtva az üveg alján. Egyébként gyári teljesítményűt benzinkúton nem fogsz kapni. Keress hozzá hasonlót, de a megvilágításnál figyelj oda, hogy valamennyit cseréld, máskülönben foltos lesz az óra megvilágítása.
Csinálj a fékedről és a fékbetétről néhány fotót, mert most már felpiszkáltál . Egyébként én pont ezzel küzdök, a motorom egy összelapátolt járgány, megérem összeszedni hozzá a "tudást"......meg a megfelelő alkatrészeket
Itt találsz a XADO-ról egy-két szösszenetet: http://www.xj600.szermek.eu/?page_id=482

Lánc kenés: a legjobb megoldásnak az automata láncolajzót tartják, de drága, igaz házi gyártásút is láttam párat, de nekem nem tetszettek ezek a megoldások.

Én a következőt teszem, és eddig a lánccal megtett 17 402 km alatt még nem kellett utána állítanom, bár nem is láncszaggatós a vezetési stílusom. 500 kilométerenként fújom MOTUL lánc spray-vel, 1000 kilométerenként átmosom petróleummal.
Mosáskor ecsettel viszek fel nagy mennyiségű tisztitó anyagot a hátsó lánckerék felső részére, ügyelve, hogy csak minimálisan simogassam a láncot. Ez a kényeztetetés jó arra, hogy a korábbi trutyitól a belé ragadt koszmókig mindent leáztasson a láncról (és a hátsó lánckerékről is), de elég kíméletes ahhoz, hogy a gumi tömítéseket ne bántsa, így megakadályozva a görgők belsejében lévő kenőanyag kimosását ( a lánc nagyobb arányú kopását és végső soron a nyúlását is a görgők belsejéből kijutó kenőanyag és az oda bejutó szennyeződés okozza ),
Ezután jön a spray. Miért ez? Mert ebben egyéb adalék anyagok is vannak a motorolajhoz képest, amik egyrészt biztosítják a jobb elsődleges tapadását, másrészt az érzékeny helyeknél a szennyeződés elzárását. Sok nem kell a láncra, csak éppen annyi, amit a lánc külső-belső hevederei, és a belső hevederek-görgök közé fújok a lánc külső és belső oldalán (a lánc oldalát tök fölösleges kenőcsölgetni). A lánc csere óta megtett idő alatt másfél flakon spray ment el, ez eddig durván 1500-1800,- forintomba került, mert egy flakonnal ajándékba kaptam, amikor olajat vettem.

Egy megjegyzés. Sokan állítják, elég a kenés, nem kell mosogatni a láncot, legfeljebb benzines, gázolajos ronggyal áttörölni. Nem tudom, náluk mennyit bír ki egy lánc, de az általam alkalmazott módszer tökéletesen bevált.