Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Egyetértek az előttem szólókkal. Első motor vásárlásakor sok szempontból is jobb a kisebbet választani, főleg alacsonyabb árkategóriában. Nem kétlem, hogy megfelelő fizikummal és józan ésszel egy vényócas többezer köbcentis gépen is meg lehet tanulni motorozni. Nem érdemes! Főleg anyagi okokból. Az egyszerűbb/olcsóbb motoroknak az időszakos szervizei is olcsóbbak. A GS 500 kezdésnek valóban jó választás lehet. Ide sorolnám még a Honda CB 500-at vagy a Kawasaki ER 500 -at. Egy olajcsere, egy öltözet gumi, egy garnitúra gyertya, fékbetét, féktárcsa és egyéb apróságok. Mind mind sokkal olcsóbb mint a nagy vasakba. Városon belüli poroszkálásra, max 100 km-es túrákra messze ésszerűbb döntés mint nagyobb társai.
Később persze még mindig ott a lehetőség, hogy ha szükségesnek érzed, illetve az anyagi részt is erre szeretnéd áldozni, akkor miért is ne legyen nagyobb motorod. Gyönyörű az XJR 400, egy jó állapotúban biztosan örömödet lelnéd, de egy egyszrűbb kéthengeres lehet hogy valóban jobb választás. Széles utat!
Kedves István!

Mint tudjuk a motorozás észjáték, ha nem uralod fejben a gépet, legyen az szó egy Simson vagy egy 1400-es ugyan olyan veszélyes, ha egy kicsit is figyeltél volna miközben olvasol , nem írtunk semmi negatívot, vagy igen?

Itt az általunk tapasztalt és gondolt dolgokat írjuk, nem pedig okoskodunk. EZ NEM AZ A TOPIK!

Szívből örülök, hogy vannak olyan emberek, akik megtehetik, hogy egyből egy nagyobb gépre ülhetnek, nem kertelek, én is örülnék egy 1200-es XJR-nek , de sajnos kishazánkban elég kevesen vagyunk, akik azt vehetnek, amit csak szeretnének.

Visszatérve a leveledre, a jó tanács abból áll, amit magad is szívesen megfogadsz, vagyis az általad elmondottakból ítélve te is egy 1400-esen kezdted az életet, ha így volt le a kalappal előtted, de ha nem, akkor a kiválasztódás egy igen ritka példánya vagy!
Mondhatnám úgy is, bort iszol, vizet prédikálsz.
Ti ketten aztán nagy segítség vagytok!
Negatív kritikán kivül van valami épitö jellegü ötletetek is!
Egy kis gép futómüve-fékrendszere sehol nincs a felsöbb katergória stabilságához képest. Kvázi azonos pl 130-as teponál merevebb a váz , futómü, erösebb fékrendszer, söt még utassal hatványozotabb a különbség. Ìgy akár egy nagyobb géb "biztonságosabb " mint kisebb társai.

Kedves ismerösöd a természetes kiválsoztodásnak esett áldozatul, nem az 1000-res géposztálynak!
Akinek benött feje lágya teljesen mindegy mire ül, és forditva is!
Ezért baratainknak akiket gyerekkorunk óta ismerünk, bátran ajánlottunk egy "normális méretü motort" Bandit 1200 vagy GSX 1400 formájában. De valoszinü ember feletti képességekkel rendelkeznek, hogy ekkora motor birtokában még mindig élnek és balesetmentesen vezetnek. (Nem kéne figyelmen kivül hagyni, hogy ezek motorok 100 lovasak, és nem ennek duplája)
Hali,

a GS500-as nem rossz gép, jó választásnak tűnik, de mivel sok van belőle, viszik mint a cukrot,… a TOLVAJOK! Rengeteget lopnak el belőle, ha nincs egy biztonságosan elzárható hely ahova rakhatod sajnos csak lebeszélni tudlak róla, nincs annál rosszabb mint mikor reggel nem találod a helyén a vasat.
vigyázni kell az új nagymocival.
egy ismerős vásárolt tavaly egy vadi új 1000 es motort /első/
másnap összetörte saját magát és a motort is. könnyebb sérülés, kórház járógipsz stb. azonnal eladta a motort azóta sem ül motorra.
csak azért irom hogy más kárán tanuljunk. ezért elég nekem a 400 as. igaz még nem volt balesetem, de az ördög nem alszik, sőt le se feküdt.
Következö tippem: Suzuki GS 500. Egyszerü felépítésü mint a vonatfütty. Vagy 15 évig gyártották, vagy még talán most is. Vannak megkimélt pár 10ekm futot darabok. Szintén alacsony fentartási kölcsége, könnyü testü motor, és még utassal is kielégítö a teljeitménye. Ès elég komoly a választék a piacon belöle. Ha tetszik a modell a gs 500 topicban mélyebben leinformálhatod, talán még valakinek van is környékeden , akiét közelebbröl megnézheted, vagy tud segiteni a vásárlásnál.
Viszont mikor vételre szánt összeget eldöntötted, akkor annak minimum harmadát told félre, mert komoly összeg a papirozás ( a multkor esez szerint ezt olcsón megúsztad) meg egy használt motor esetén ha minden rendben akkro is egy két aproság pár 10 ezerért kelleni fog, meg lehet komolyabb védööltözet is dukál majd...
hat azt tudni kell h kb egy eve kezdtem el kozlebrol erezni a motorozas ízét es hirtelen fellángolásból vasaroltam egy yamaha drt 125 motort 50 papirokkal,ugyh akkor az nagyon jonak tünt de nem sokra mentem vele,nem mertem tul gyakran kimenni a foutra vele.szoval azon tanultam kicsit kezelni a motort. igy most a masodik motorom vasarlasat nem szeretnem elsietni.ugyh kosoznom a jo tanacsokat,ha van valakinek meg valami tanacsa , szivesen varom. Széles utat!
Szia Lorand001!
A személyes adatlapodon nincs sok infó rólad, így nehezebb tanácsot adni.
Ha full kezdő vagy egy 500-600-as gép szerintem a legideálisabb választás, egy pár évig vígan el leszel egy ilyennel, van már benne elég erő, nem esznek sokat, de nem túl nagy, hogy küzdeni keljen vele.
Aki kezdő motornak egy 1400-es választ szerencsés lehet ha egyben túléli az első szezont, sok ilyen motorosról hallottam már, látatlanban megmondom minden statisztikai adat hiányában, hogy 30%-uk egy kocsi csomagtartóján végzi, 30%-uk egy szélvédőn végzi, 30%-uk az útszélén egy árokban, és a maradék 10% megéli a következő szezont.
Sajnos, K.Istvánnak sok mindenben igaza van, de azt tudnod kell, hogy a motorra mindig költesz, olyan nincs, hogy megveszed és 1-2 évig hozzá se kell nyúlnod, ha vadi új, null kilométeres vasat veszel azt is el kell vinni szervizbe!
A legelső szempont egy motor vásárlásánál a pénztárcád vastagsága, aztán jöhet az, hogy mennyire tetszik, és a többi csak ezek után, ha nem így teszel nem fogod ugyanazt érezni mint mi, amikor elindulok(elindulunk, talán így mindenki nevében mondhatom!)a világ legszebb és legjobb motorjára ülhetek rá, nincs ennél klasszabb.

A vásárlást semmi esetre se kapkod el, kérd ki tapasztaltabb motoros ismerősöd, barátod véleményét, ha nincs más akkor a fórum, de jobb élőben megmutatnod másnak is, nagyon sok apróság lehet ami kezdőként elkerüli a figyelmedet és később bosszúságot okozhat.
A neten nagyon sok minden megvan, járj utána!

Sok sikert a motorvásárláshoz, és egyenes utat, meg gumifákat!
Üdv,
István
hat először ilyen 2-300 gondoltam.de latom h ha valmi normalisat akarok venni feljebb kell meni. de meg igy is csak kb 500 korul
A hornetröl nem tudok semmi közelebbit. De mondjuk nem ártana tudni, hogy mennyit áldoznál erre a dologra.
koszonom a valszt, úgy döntöttem a xjr 400rol lemondok. a bandit 600as az szep motor csak azt eddig nem is nagyon neztem. orulnek ha segitenel meg egy ket dologban. egy olyan motort ekresek ameik alkalmas hetvegi motorozasra, neha bemenni vele a varosba, de ellehet menni veli rovidebb turakra,(100km) a legfontosabb szempont h megbizhato legyen ne keljen 1-2 evente lecserelni es nem utolso szempont az sem hogy ne legyen magas a fentartasi kolseg sem. ha meg felsorolna egyet ketot ami fentmarad ezen a rostan azzal sokat segitenel. pl: a hornet 600rol mi a velemenyed. elore is koszi .
Hello!

Kb minden negatív dolog igaz amit hallottál. Jellemzöen japán belpiacra gyártott motor. RED Baron ömlesztette el kontinerszám az országot vele. (Róluk inkább jobb nem tudni semmit, mert amit volt eladóktól hallottunk, az felülmúl minden képzeletet.) Az áruk elsöre kedvezönek látszik, de ez inkább azért van , mert sok van belöle, és így nehéz töle megszabadulni, mikor egy nagyobbra váltanál. Tehát tuti bukó anyagilag, ha egyáltalan ki tudsz belöle szálni...
Kis lökettérfogatú motor lévén magas fordulaton üzemel, így egységnyi megtett távon nagyobb a motor elhasználódás. Mivel kismotor, kezdök a tulajok, így ugye esés-kelés benne a pakliban, meg ugye a finom kezelés -vezetés sem magával születik...Nyilván olcsósága miatt kispénzüek veszik, ezért a fentatásra sem jut elég pénz, hiszen az alkatrészek ugyanannyiba kerülnek mint egy nagyobb motorhoz, ha egyáltalán lehet kapni a belpiacos mivolta miatt. Ìgy nem ritka rajta a sufni tuning. (meg kontinerben behozott gépekböl, volt hogy több motorból raktak össze egyet, így aztán még alkatrész vásárláskor is vakarhatod a fejed, hogy most akkor melyik évjáraté passzol hozzá...
Ha valakik eddig le akartak beszélni róla, én csak csatlakozni tudok hozzájuk...( A bandit topicban- ha a keresöbe beütöd a bandit 400-at hasonló vélekedést találsz tölem, és másoktól is.) Persze ez csak általánosságban írom, biztos van kivétel...Csak szerintem hasonló árszinten lehet venni egy XJ 600-at ami valóban keveset fogyaszt, már van nyomatéka is, és igen igénytelen karbantartás tekintetében, vagy egy 600-as bandit szintén...
Èn a tapasztalataim alapján mindenkinek azt tanácsolom még kezdöként is kerülje a 250-400-as kategoriat (soros 4-es).
Ha valkinek rendes teljes kategorias jogsija van, vegyen egy min literes térfogatu motort, ezt nem kell cserelgetni, hogy kinötte, meg gyenge, meg hogy elkopott, közben sponzorálva az államot a átírás költségeivel, stb...
Volt nem egyszer hogy jött kezdö barátunk a kérdéssel hogy szeretnem motorozni mit vegyen? GSX 1400! Ès az volt az elsö motorja, és nem úgy nézett ki mint aki megbánta!
Még a 400-ról, szintén a bandit forum: Kérdés: Mire kell ügyelni 400-as bandit vásárlásánál? Azt hogy ne te vedd meg! Kb ebben az esetben is ezt tudom javallani...
Helo. kezdő motorosként egy xjr 400as az álom, viszont eleg sok negatív kritikat hallotam rola.( gyenge teleszkop, sokat fogyaszt, meg hogy valami belpiacra gyartottak , nagyon porog vagy lehet h hujseget beszelek , meg hogy zorog a kplunk stb) ugy döntöttem hogy mindenképp veszek egyet ha metehetm, márcsak a külseje miatt is ugyanis az tetszett meg a legjobban, viszont ha valaki meggyőzne arról h ez tényleg egy jo moci es nem csak szép akkor annak nagyon megkoszonnem, Üdv Lori
Amit eddig szépítésre költöttem,azok az indexek voltak(kemény 4ezer),de azt is muszályból,mivel a gyáriak szára már szétmállott,kidörrentő már rajta volt.

Érdekes módon az úttartással nincs gond,sőt a tempósabb -már amennyire lehet már ilyenről beszélni- kanyarokban jobb is,nem ül össze.
Ezt nem értem, szándékosan jártod le magad? Tudod hogy baromságot csináltál de még szét is kürtölöd? Szar a csillapítása telopárnak, gondolom már öreg az olaj benne, vagy nincs is, te meg megnöveled az elöfeszítést rugóknál (gondolom azok meg össze vannak esve már )? Mi fogja azt a motort az úton tartani? Szerintem ennyi erövel le is hegeszthetted volna...
Jártamban keltemben azt látom hogy igen sokan külcsinen, hangon kivül (ahogy látom neked is módosított index más kipufogó, stb) másra nem költenek. Azok áran nem lehetett volna löni valami bontott telót? Ezek általában azonos szemtávolsággal vannak , és még ha nem is tipustiszta, de legalább valami...
Vagy csak én gondolom rosszul?
Megszüntettem a hajóhinta efektust a hátsó traktuson.
Kivannak már a telok,felújítani nem lehet,mert megvannak kopva a szárak is,így maradt az 'ócsó' megoldás. Esztergáltam két,20mm-es karikát a rugók alá.Ez ad egy plusz előfeszítést.Ha rá van tekerve a max előfeszítés,ráülök,és szinte meg sem moccan , asszonykával hátul pedig egész jól működik,előtte már volt hogy felkoppant,egy átlagos méretű kátyútól.
Jó tudom vennem kéne alá másik telópárt,de azt most nem engedhetem meg magamnak...
Nekem road2 van elöl a 400-ason.Normál minőségű úton nem csúszkál,erős fékezéskor sem,persze kifényesedett aszfalton egyértelműen megcsúszik,de ott melyik nem?... Eddig kb. 2000km raktam bele,olyan 90%-os állapotban vettem,1,5éves a gumi.
Én meg vagyok vele elégedve.
Ha megengetdsz egy tanácsot, a Bandit topicban Zölditöl kérj ajánlatot, mert a Pilot szettet akár egy 10-ssel olcsóbban hozza, de ezekre a nagy gépekre állitólag a tuti recept elöl Pilot power, hatul road 2. Mert a road elsöje nagyon kemény középen , és egyenesben haladáskor fékezéskor eltolja az elejét, hamar megcsuszik...èn nem probáltam még csak most fogom , bár nekem hárul most csak egy elsö generácios pilot road van, mert tavaly Franciaországban csak ezt kaptam, mikor a hegyek megedték az 50 %-os gumim oldalát párszáz alatt. ( az egy szar conti motion volt, legalábbis a nehéz gépen tömegét nem birta, meg a nyomatékot)
Mi általában Z6.okkal gurulgatunk,de lassan eljár felettük az idö, bár a most már 55 rongy körüli szett ára még mindig elöerhetö közelségü, de nem nyújt különösebb teljesitményt semmiben. A metzeler M3 jó meg nagyon motrozozhatóságban , meg árban is 55 körül a szett, de szintén az én motorom súlya sok neki, és hamar elfog az oldala hátul, de volt hogy elöl is 50%osra kopott 2500 km alatt az osztrákoknál a teljes futófelület, de kisebb 1200-es banditon sokkal jobb futáteljesítményt ki lehet csavarni belöle...
Elkészültek a kidörrentők! Elég bitang hangjuk van, de remélhetőleg be fognak válni.
Videó is lesz hamarosan...
Köszi, sejtettem hogy így lesz ,de meg akartam bizonyosodni róla. Nekem is erre a pontra van egy konzolon keresztűl felfogatva a dob, de nekem a csavar belső, nem látható vége le van hegesztve , és így a konzol is fixen rögzül, de hogy miért(?)
Lehet, míg készül a fényezés leszedem, és alaposabban megvizsgálom.

Köszi, a képeket!
Hé, nem töltötte fel a képeket!
Nekem csak most sikerült képeket csinálni. Az enyém nem sötét, csak koszos :)
Nemtom látszik-e, hogy a kipuffról jön egy lemezfül és az van odacsavarozva.
Szia,köszi a képeket!
Kicsit sötét,bocsi
köszönöm, kezdem azt gondolni, hogy a dunlop 12ezre nem is kevés...