Tagadhatatlan, hogy a retrógépek népszerűsége töretlenül nő, nem véletlen, hogy több nagy márka előrukkolt a saját nosztalgiajáratával. A BMW az R 12 G/S-sel lepte meg a rajongókat, a Suzuki két nyolcszázast állított csatasorba, míg a Honda a GB350S-sel és az új CB1000F-fel örvendeztette meg a motorosokat. Szinte minden fontosabb gyártó kínál ilyen stílusú, 500 köbcenti feletti modellt, ezért egyre fontosabb a kérdés: milyen gumit válassz, ha Te is nagy teljesítményű, klasszikus motorral jársz?

Kettős Continental-győzelem

A német vállalat nemrég számolt be róla, hogy a legnagyobb német motoros szaklap Triumph Bonneville T120 motorokkal tesztelte a jelenleg elérhető, legújabb abroncsokat. 

continental-roadattack3-roadattack4-teszt-gyozelem

A próba célja az volt, hogy kiderüljön: változatos körülmények között melyik anyagkeverék a legideálisabb a 79 lovas és csaknem 240 kilós sorketteshez, s így általában a nagy és nyomatékos klasszikusokhoz?

A teszten végül a ContiRoadAttack 3 CR (első) és a ContiRoadAttack 4 (hátsó) párosa összetett győzelmet aratott. A szakújságírók kiemelték, hogy a két abroncs hidegen is kiszámítható viselkedésével, remek kezelhetőségével, kanyarstabilitásával, egyenesfutásával és a forszírozott tempónál mutatott, magabiztos ívtartással harcolta ki a győzelmet a többi gumival szemben.

Hozzátették, hogy sajátos körülmények között is meggyőző fölényt mutatott, például nedves, csúszós aszfalton 100 km/óráról vészfékezve meglepően rövid volt a fékút a két Contival. Azt is kiemelték: roppant fontos szempont, hogy bár a kategóriában több diagonálabroncs is található, a két német gumi radiálszerkezetű, ezért nagy sebességnél is alaktartó, miközben a diagonálok kerülete a tempó fokozásával akár 20 mm-rel is nőhet.

continental-roadattack3-roadattack4-teszt-gyozelem

A végén hasznos ajánlásokat tettek azoknak, akik nem új, retró stílusú géppel, hanem valódi veteránnal motoroznak, de a sajátos felniméret miatt nem szeretnének lemondani a minőségi abroncsról. Azt javasolják, hogy például a BMW R 90 S-re 3.25-19/4.00-18 ContiGo!-t válassz, a Moto Guzzi 850 Le Mans I/II-höz a 100/90 R 18/110/90 R 18 ContiRoadAttack 3 CR és ContiClassicAttack lesz az ideális, míg a Suzuki GSX 750-hez szintén a ContiGo!-t ajánlják 100/90-19 és 120/90-18 méretben.