A Datahouse ma közzétette, hogy milyen motorokat vásároltunk idén Magyarországon, és a gyűjtésből egyértelműen kiderült: továbbra is a rendszámos robogók a legnépszerűbbek hazánkban.

Ilyen motorokat vettünk 2023-ban

Önmagában nem sokat mond, hogy négy hónap alatt közel 2200 új nagymotor állt forgalomba, ám úgy már beszédesebb a szám, ha megnézzük, hogy 2015-2016 körül egész évben (!) nem volt ekkora forgalom a kereskedésekben...

magyar-motorpiac-2023-majus
A lényeg változatlan: évek óta a BMW R 1250 GS a legnépszerűbb nagymotor Magyarországon, míg a robogók között a PCX125 viszi a prímet

A forgalom drasztikus növekedése alig módosította az egyes géposztályok sorrendjét, így továbbra is a túraendurók, a csupaszmotorok és a rendszámos robogók a legkelendőbbek, de utóbbiakra érdemes figyelni, mert ha így folytatódik a tendencia, hamarosan listavezetőkké léphetnek elő.

magyar-motorpiac-2023-majus
Minden negyedik új motor a robogók táborát erősítette idén. A 125-ösökből 273, míg az ennél nagyobb hengerűrtartalmú modellekből 298 darab talált gazdára

Ráadásul a „robogók” kategóriába nem tartoznak bele a tisztán elektromos hajtású típusok, melyek között továbbra is a BMW CE 04 vezet – ráadásul toronymagasan –, megelőzve a kiemelkedő ár/érték-arányáról ismert Daytona E-Viball kétszemélyes, illetve együléses, kimondottan futároknak készült változatát. Ez a három géposztály olyan elképesztő mértékben nőtt egy év alatt, hogy a többi kategória rendre veszített piaci részesedéséből. Egyedül a quadok, ATV-k jelentenek kivételt, melyek – a húzónév Hisunnak köszönhetően – egyre kelendőbbek hazánkban.

Hány új motort vásárolnak idén Magyarországon?

Miként említettük, nem is olyan régen még az volt a kérdés, hogy sikerül-e túlszárnyalni az évi kétezer darabos álomhatárt, azaz hogy legalább ennyi új, rendszámos nagymotor álljon forgalomba egy szezon alatt. Nos, azóta sokat változott a járműpiac, hiszen autókból egyre kevesebb fogy, ezzel szemben az új motorok kapósabbak, mint bármikor az utóbbi 15 évben. 

magyar-motorpiac-2023-majus
A Yamaha három kategóriában diadalmaskodott (Túrasport: Tracer 9 GT, Sport: MT-03, Klasszikus motorok: XSR900), és ezzel a harmadik legsikeresebb márka lett hazánkban a Honda és a BMW mögött

Nyersanyaghiány és várólisták ide vagy oda, nem csökken a motorvásárlási kedv, és az első négy hónap számai alapján úgy tűnik, hogy idén 5900-6100 újabb motorral – és motorossal – gazdagodik a hazai állomány. Ez egyben azt jelenti, hogy 2023-ban újabb fontos mérföldkőhöz érhet a hazai motorostársadalom – év végére a rendszámos motorkerékpárok száma meghaladhatja a 220 ezer darabot.