A motorkiállítás nyüzsgő forgatagában nehéz helyet és időt találni egy-egy hosszabb interjúra a vállalatok vezetőivel, ezért is különleges a piacvezető NIU első emberével, Sieghart Michielsennel készített beszélgetés, melyre a hivatalos leleplezés előtt került sor.
A villanyautók technikája a jövő motorjaiban
Természetesen a nagy teljesítményű és hatótávú újdonságok álltak a középpontban, mint például a röviden már bemutatott Concept 06, melynek eddig csak néhány műszaki adatát ismertük, de a beszélgetésből kiderült, hogy a kereken 20 kW-os csúcsteljesítmény ellenére 150 kilométer feletti hatótávra lesz képes.
Feltűnő újdonság volt a standon álló, segédmotorként használható miniautó is, mely nettó kétmillió forint körüli árával érdekes alternatíva a négyévszakos, városi közlekedésre, sőt akár futárkodásra is, míg a tisztán elektromos hajtású ATV főként a mezőgazdászok és a környezetet óvó erdőjárók figyelmét keltheti fel.
Sieghart Michielsen, a NIU európai és tengerentúli piacait irányító igazgatója
Szóba került a kiemelkedő teljesítmény/tömeg arányú (39 LE/92 kg) elektromos enduró is, mely XQi500 néven érkezik, és a jelenlegi zászlóvivő XQi3 „közeli rokona”, már ami a felépítését és a műszaki alapot illeti. Emellett természetesen az idei szezon meghatározó motorjai is felsorakoztak, élen a kedvező árú FQi 500-zal és az NQiX család tagjaival, kiegészítve az eddigi hatótávrekorder, új NQiX 1000-rel, mely a gyár mérései szerint akár 178 kilométert is megtehet egy töltéssel.
Persze nem csak ezért különleges az új ezres, hiszen külső gáztartályos, fordított első villára és látványos hátsó lengőkarra épül, ami nem megszokott az A1-es robogók, és különösen nem az elektromosok között. Folyamatos tehát a fejlődés, és a hatékony, nagy energiasűrűségű akkumulátoroknak köszönhetően a napjainkban még csak néhány géposztályban fellelhető elektromos motorok egyre több embernek lesznek elérhetőek.
Ráadásul az A1-es e-robogók felszereltségét, gyorsulását, végsebességét és fenntartási költségeit látva egyértelmű, hogy elérték, sőt túlszárnyalták a a benzinesek többségét, így a hatótáv maradt fejlesztendő területként, ahol még dominálnak a hagyományos, 125-ös motorok.