A motorkiállítás nyüzsgő forgatagában nehéz helyet és időt találni egy-egy hosszabb interjúra a vállalatok vezetőivel, ezért is különleges a piacvezető NIU első emberével, Sieghart Michielsennel készített beszélgetés, melyre a hivatalos leleplezés előtt került sor.

A villanyautók technikája a jövő motorjaiban

Természetesen a nagy teljesítményű és hatótávú újdonságok álltak a középpontban, mint például a röviden már bemutatott Concept 06, melynek eddig csak néhány műszaki adatát ismertük, de a beszélgetésből kiderült, hogy a kereken 20 kW-os csúcsteljesítmény ellenére 150 kilométer feletti hatótávra lesz képes.

niu-bemutato-2025-eicma
Mivel prototípus, egyelőre csak a mesterséges intelligencia segítségével kerülhet a Concept 06 a rakpartra, de ismerve a NIU fejlesztési ütemét, nincs messze a nap, amikor élőben is láthatjuk a közel 160 km/órás végsebességű e-robogót. Az újdonság nagy előnye, hogy Type2-töltésre alkalmas, így sima konnektorról vagy bármelyik autós gyorstöltőről pótolhatod a kimotorozott ampereket

Feltűnő újdonság volt a standon álló, segédmotorként használható miniautó is, mely nettó kétmillió forint körüli árával érdekes alternatíva a négyévszakos, városi közlekedésre, sőt akár futárkodásra is, míg a tisztán elektromos hajtású ATV főként a mezőgazdászok és a környezetet óvó erdőjárók figyelmét keltheti fel.

Sieghart Michielsen, a NIU európai és tengerentúli piacait irányító igazgatója

Szóba került a kiemelkedő teljesítmény/tömeg arányú (39 LE/92 kg) elektromos enduró is, mely XQi500 néven érkezik, és a jelenlegi zászlóvivő XQi3 „közeli rokona”, már ami a felépítését és a műszaki alapot illeti. Emellett természetesen az idei szezon meghatározó motorjai is felsorakoztak, élen a kedvező árú FQi 500-zal és az NQiX család tagjaival, kiegészítve az eddigi hatótávrekorder, új NQiX 1000-rel, mely a gyár mérései szerint akár 178 kilométert is megtehet egy töltéssel.

niu-bemutato-2025-eicma
Már nem az a kérdés, hogy mennyivel nehezebbek az UEE-k (ultrakönnyű e-endurók) a hasonló teljesítményű benzineseknél, hanem pont fordítva. A NIU újdonsága például nincs száz kilós, és 28,8 kW-os csúcsteljesítményű, nem beszélve a bármilyen fordulatszámon elérhető, brutális nyomatékról

Persze nem csak ezért különleges az új ezres, hiszen külső gáztartályos, fordított első villára és látványos hátsó lengőkarra épül, ami nem megszokott az A1-es robogók, és különösen nem az elektromosok között. Folyamatos tehát a fejlődés, és a hatékony, nagy energiasűrűségű akkumulátoroknak köszönhetően a napjainkban még csak néhány géposztályban fellelhető elektromos motorok egyre több embernek lesznek elérhetőek.

niu-bemutato-2025-eicma
Minőségi felfüggesztés a cég legújabb, legerősebb robogóin

Ráadásul az A1-es e-robogók felszereltségét, gyorsulását, végsebességét és fenntartási költségeit látva egyértelmű, hogy elérték, sőt túlszárnyalták a a benzinesek többségét, így a hatótáv maradt fejlesztendő területként, ahol még dominálnak a hagyományos, 125-ös motorok.