Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Na, akkor rosszul tudtam:
"Sokakban felmerült a kérdés, hogy mindenképp 24 éves korig kell-e várni a nagymotoros jogosítvány megszerzésével. Nem minden esetben, ugyanis ha legalább két éve megvan valakinek az 'A2'-es engedély, az „feljebb léphet”, tehát akár 20 évesen is megcsinálhatja a „nagy A-t”. Persze nem különbözeti vizsgával, hanem az egész tanfolyam elvégzésével."
http://www.tesztmotor.hu/vezetestechnikai_tanacsok/ujabb_%28fontos%29_jogositvany_valtozasok
Ezt találtam, olvasd végig, mert ebben is szó van róla: http://www.tesztmotor.hu/vezetestechnikai_tanacsok/ujabb_%28fontos%29_jogositvany_valtozasok
Én úgy tudom, a 24 éves korhatár alatt csak akkor tudsz korlátlant tenni, ha az A1 vagy A2 jogsid legalább 2 éves. Ha viszont 2 évnél régibb a jogsid, akkor tuti újra kell vizsgáznod KRESZ-ből, ahogy nekem is kellett: 3 éve februárban csináltam az A1/B125-öt, idén nyáron a korlátlanhoz viszont újra kellett a KRESZ-t tanulni (2 év 3 hónap különbség volt), vizsgáznom belőle. Vezetnem viszont csak 10 órát kellett, a vizsgákkal együtt. (Nálam korhatár nem játszott, öregember vagyok....) 65k-ban állt meg az egész, a jogsi kiállítási díjával együtt.

Ha valaki máshogy tudja, majd szól. De szerintem hívd fel bármelyik iskolát hétfőn, ők tudni fogják a tutit.
Hát ez sehogysem logikus.. :(
Akkor majd az iskola mondja meg pontosan. Én úgy gondolom, hogy ez esetben meg kell várnod a 2 évet (ha az A2 előtt nem volt A1-ed), viszont úgy újra KRESZ oktatás és tanfolyam....
Látom,de a korhatár alá esek.. azaz nem vagyok még 24.
...szóval 12 órát, na!
Pár hsz-szel lejjebb lásd az általam beszúrt táblázatot: 2 éven belül KRESZ nem kell, de a2 órát kell vezetned összesen. Az a 2 vizsgával (rutin + forgalom) sacc/kb. 60 ezer pénz lesz...
Napot!

Ahogy látom,a kérdésem már alul kitárgyalták,de tegnap kicsit ideges lettem,mikor azt mondta az autós iskola,hogy teljes értékű A kategóriára kell mennem.. vagy én értettem félre!? Az "A2" kategóriám most nyáron lesz 2 éves,és bementem hogy megbeszéljük a részleteket,mi mennyi,és hogyan megy. Én olyan 35-40.000ft re számoltam,ugyanis benne vagyok még a 2 évben,és egy különbözeti vizsgával megúszhattam volna. Szerintem.

Valakinek van ezzel tapasztalata? Vagy én szopom be állandóan ezekkel a pont új szabályokkal? Nem is a pénz,de megint végig ülni a kreszt,vizsgát,majd....
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, ha leteszem az A korlátozott(35kW) jogsit akkor mikor tudom leghamarabb lerakni a korlátlan jogsit?
megvan a válasz; esetemre is ugyanaz érvényes, mint az A1 meg hasonló előélettel rendelkezőkre... 3 óra elmélet, 8 óra gyakorlat (120km)... összesen durván 50e ft-ba kerül... szóval lehet, hogy mindjárt belevágok...
köszi, feltettem a kérdést az előbb az egyik autós iskolának is, remélem, hogy ők is megerősítik ezt, és tudnak konkrét árakkal is szolgálni... bízom benne, hogy tényleg van - a táblázatnak megfelelő módon - nekem is valami lehetőség az egyszerűsítésre...
Szia! Prohardver motoros fórumának témaismertetőjéből loptam, de a motoros suli oktatója szerint megfelel a valóságnak. Mondjuk én A1-ről upgradelek korlátlanra, KRESZ-tanfolyam csak online volt, de vizsgázni kellett, 4 óra rutinozás után az 5.-ben tettem sikeres rutinvizsgát múlt héten hétfőn. Ezen a héten kezdek el vezetni a forgalomban (elvileg 4 óra + az 5. lesz a forgalmi vizsga).

Az utolsó sor helytállóságáról önmagában nem tudok nyilatkozni, mert ez engem nem érintett.
Hello!

Ezt a képet honnan lőtted? Most gondolkozom "A"-ban, már vagy 7 éve van Akorl jogsim, és ez a táblázat szimpatikusabbnak mutatja a helyzetemet, mint ahogy gondoltam...

Viszont nem nagyon láttam olyan autós-motoros iskolát, ahol ilyen megoldásban hirdettek volna tanfolyamot (mint a képen a legalsó sor).... szóval akkor most hogy is van?!
Én A2-es jogsit csináltam úgy hogy előtte csak B kategória volt. Tényleg nem sok motor van ami szóba jöhet, a legtöbbje vagy túl kicsi vagy meghaladja a kategóriát (bosszantó hogy van amelyik csak kicsivel lépné túl, elég hülye határ ez a 35kW) Kezdő vagyok/voltam, többen mondták hogy kisebbel kezdjem aztán jöhet a nagyobb de nem vagyok olyan anyagi helyzetben hogy évente-kétévente motort vegyek (eladni úgysem tudom annyiért amennyit költöttem rá). A jelenlegi motoromat (makulátlan XT660X) is épphogy sikerült összehozni . Ez pont 35kW, nekem eddig bőven megfelel. És a testalkatomhoz is kényelmes Kezdésnek meg jó volt a Simson
Hali! Én is ebben a cipőben járok (2 éven túli A1 jogsimat upgradelem korlátlan A-ra), a most érvényes szabályok az alábbi képen láthatók:
Sziasztok.

Olvasva a fórumot elég sokat dühöngtök az A2 miatt. Na most nekem lenne egy eladó A2 jogsira alkalmas motorom. Még nem hirdetem meg mert gondolkodom rajta mi legyen pontosan a sorsa. A lényeg hogy 19kw a papírokkal a moci 80 lovas bivaly erős gép. Kawa ZXR400-as tökéletesen jó motorikus állapotban és esztétikailag sincs semmi hibája. Ha esetleg valakit érdekel írjon vagy hívjon az adatlapomon megtalálja az elérhetőségeket.
Nem akarlak megsérteni, félreértés ne legyen ebből. De nem akartok csinálni egy különbözeti vizsgát. felbővítitek az A2-es jogsit A-ra és máris le van a gond az egészről. Én is így csináltam sőt én a B125-ös jogsimat amint megcsináltam rögtön bővítettem nagy A-ra ki sem kértem a B125-ös jogsimat. nekem a bővítés 70.000-ben volt vizsgadíjakkal együtt tokkal vonóval.

szerintem erre jelenleg is van lehetőség. Én ezt a játékot tavaly szezon előtt csináltam.
Hogy rohadna meg aki ezt a korlátozást kitalálta mint pl:A2 . Nem hiszem el hogy nem tudok venni egy normális sportmotort csak egy szaros 250-es sportmotort ami már 45 le , a 400-asok már mind meghaladja a 35kw-ot , ráadásul majdnem minden 250-es sportmotor levan harcolva . Elnézést a csúnya szavakért csak nagyon mérges vagyok ezért (valószínű nem csak én )
Jogsikkal kapcsolatban nem nagyon vagyok képben, rá kell keresni a neten. A fojtókit pedig nem egységes hanem modell válogatja, hogy milyen van.
Inkább sportmotort szeretnék, de ha úgy alakul akkor azért érdeklődők utána. Egy olyan kérdésem lenne, hogy az "A korl" jogsival 35kw-ig vezethetek motort igaz? Arra is letudjátok folytani vagy csak 25kw-osra?
És egy esztétikai sérült 2007-es Z-750-est 950.000.- Ft-ért? Igény szerint 25kW-os forgalmival?
Van most egy zx6r eladó 1millió környékén, eltudnám viselni :D
...igen, nem horror :) irány Kawát venni és hozhatod :)