Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mán az asszony sem nézte jószemmel... mennyi törődést adtam ennek a vasnak..
az a helyzet üzembiztosnak nem mondhatnám... Többet szerelgettem, símogattam omádkoztam foházkodtam neki hogy ha elmegyek vele munkába akkor haza is vigyen és ne kelljen hazáig tolnom. Pont ezért álltam rá az átépítésre.
Egy ismerősöm vett egy ilyen motort. Ő már átalakítottan vette. Amikor ment, nagyon jól ment. Akár két személlyel is vitte a 80-at.
Az injektor helye le volt dugózva, felszereltek rá egy karbit, meg egy sportkipufogót.
Aszem a variátort is cserélték.
Viszont rettentően megbízhatatlan volt. Megkért hogy nézzék rá hátha van ötletem. Találtam egy csomó hibát, de nem lett jó. példáúl nem zárt tökéletesen az elektromos olaj pumpa. (Kicseréltem) Így ha két napnál többet ált nehezen indúlt és rettentően füstőlt. Az önindító Nyugdíjjas tempóban tekert csak. Az üzemanyag tartály szintérzékelőjénél el repedt a műanyag. Ha volt légszűrő nem akart menni, leszedtem tök jó vólt. Másnap be sem indúlt visszatettem ment, leszedtem nem ment.
Össze-vissza történtek a dolgok így jobb lett a gép ,nagyon ment, de elment a boltba nem merte leállítani. Végűl eladta.
Szóval ha sikerűl jó kis gép lesz, de ha nem versenyezni akarsz vele szerintem nem éri meg. Bár nem tudom hogy ment injektorosan, de ha úgy üzembiztos úgyhagynám.
ami azt illeti valóban már rég vehettem volna jobbat, újabbat, szebbet, használhatóbbat. Viszont ezzel a járgánnyal ha eladnám egyrészt veszítenék vele, másrészt, számomra egy érzelmi kötődés van hozzá, hisz édesapám ajándéka volt. Ő úgy gondolta injektoros járgány kocsiból jó, akkor biztos motorból is. (Jelzem nem ért egyáltalán a motorokhoz. )Így mivel ajándék volt tőle ,és a jó szándék vezérelte,nem szívesen szabadulnék meg a járgánytól. inkább átépítem számomra " használhatóbbra." szóval mindenképpen megmarad.
pontosabban ha karbis olasz
Ez a bajom nekem is vele hogy francia. Ha egy olasz blokkal és elektronikával szerelt vas lenne gyárilag, semmi bajom ne, lenne vele.
Aha! Így már értem, hát akkor mást nem tudok írni, csak azt, hogy drukkolok. Amúgy kíváncsi vagyok az eredményre, mert a motorod formája nagyon tetszik, de bevallom, a francia gyártmányoktól kissé húzódozom.
nem a c-tech-ben nincs ecu. D.c.i.-s elektronika van benne és az mellett van ez a kis elektromos doboz elvileg az olajpumpa vezérlő egysége.
De gondolom az a doboz csak arra való, hogy az ECU-ból jövő jelet (jelszintet) átfordítja úgy, hogy az olajpumpát is vezérelje.
Ezek igazságok amiket leírtatok, én viszont úgy gondolom, hogy egészében nem vagyok biztos a működésében. A részigazságok nem biztos, hogy a teljes igazságot fogják eredményezni. Piciz olvtárs leírt egy nagy igazságot. Az elektronikai részhez nem nagyon tudok mit írni így látatlanban.
Az meg, hogy veszel "felesleges" főtengőt, variót, stb., az azt jelenti, hogy lesz is amit el tudsz adni, jelesül a mostanit.
Én teljesen bizonyos vagyok abban, hogy amit átépíteni szándékozol, amit eddig olvastam tőled, az nem lesz kevés, és a 48 évem alatt rájöttem, hogy sok-sok esetben a ráfordított idő alatt inkább maszekoltam volna és az abból megkeresett pénzből sokkal jobbat-szebbet-modernebbet-használhatót vehettem volna, nem beszélve az elrontott anyagokról.
Ezért van nekem most Sony erősítőm (ez csak példa) és nem Quad 405, vagy olyan, ami akár egyenáramot is átvisz (alsó határfrekvencia), mert ezek ott porosodtak a minapig, amikor is garázstakarításkor eltűntek. Persze van, aki inkább szerelni szeret, ha ez vagy, akkor én tiszta szívemből drukkolok neked, ha tudok segítek ötlettel, ha inkább használni szeretnéd, akkor meg szerintem az egyszerűbb megoldás a megfelelő a számodra.
Ez kis filozofikus kitérő volt, bocsi.
De csak egy példa a buktatókra: amikor megvettem az egyik itteni olvtárs által gyártott elektronikát, a javaslata alapján szereztem be hozzá a Trabi trafót. Hármat. Mindegyik arra volt jó, hogy a műhelyemtől jól elmotorozzam a világ végére, onnét meg hazatoljam vagy autóval vigyem haza. Aztán szereztem egy Bosch feliratú akármibe való trafót, aminek a primer ellenállása a Trabiéhoz volt hasonló, na, azzal azóta is hiba nélkül járok, igaz, a trafó olyan forró mint a kurvaélet. s ez nem hiba, úgy gondolom, az alkatrészek szórása pl. ezt is eredményezheti. Nekem a következő projektem - egy év múlva - az lesz, hogy a régi kábelköteget kiveszem, és újrahuzalozom az egész motort mert az előző gazda amikor nem tudta a Ditech-et elindítani, sok mindent szétbarmolt amit ugyan helyreállítottam, de így sem tetszik nekem.
Amúgy én drukkolok mindenkinek, aki megpróbál egy új ösvényt taposni, a rokonnál tegnapelőtt voltam, aki vett e Honda Baja motorjába egy tuning vezérmű tengelyt, ami nem belevaló. :-)
Kicsit beletoldott a srác lézeres hegesztéssel, rendesen befokolva, ahogy illik.
Ha a c-tech nél megoldptták a gyárban valamiféle elektromos dobozzal, így a gyári vezeték köteg és a gyári elektromos doboz nekem tökéletesen megfelel erre a célra.
Ezzel az elektromos olajadagolással csak annyi a probléma, hogy míg az ecu vezérli meg a befecskendezést is addig ő tisztában van vele milyen gázálláson mennyi olajat adagol na már most ha karbi lesz rá téve honnan fogja tudni az elektronika hogy épp alapjáraton jár vagy épp nyélgázon?
Ami pedíg az elektronikát illeti, gyakorlatilag az ecu tól akarok megszabadúlni, mert 8500as fordulaton leszabájoz. Az exu vezérli az olajpumpát, aa fordulatszámot, stb...mibel sikerűlt hozzájutnom karbis jetforce kábelköteghez, az ecu-t ha kiiktatom a rendszerből, megoldódik a fordulatszám szabájozás,az olajpumpának is van egy doboza a c-tech hez amit szintén sikerűlt beszereznem, így az is működtetésre van ítélve.ami igazán probléma lehet az az alaplap és a lendkerék ( külföldi fórumokon olvastam hogy a speedfight2 es alaplap és lendkerék egy az egyben uyan az mint a karbis jetforce mocié.) így lehet hogy a tsdi alaplap és lendkerék nem kerűl átfaragásra, ha valóban működőképes a speedfight-é jetforce ban. Ha pedíg nem működik vele, akkor marad a faragás. A gyújtás további része cdi, és a gyújtó trafó szintén beszerzés elött áll. Ami igazág mint írtam gond lehet és megoldást kell keresnem rá, az az hogy a c-tech km/h jában nincs fordulatszám mérő, még a tsdi-jében van és ezt szeretném üzemeltetni. Ezt viszont az ecu üzemelteti..... Szóval ez itt a dilemma.ezen kívül azthiszem minden mást megoldhatok.
freelac. Az a helyzet hogy ha blokk cserére adom a fejem azzal olyan " felesleges " dolgokat veszek meg mint pl a blokk, a főtengely, a kihajtás, a dugó, variátor... Amik már megvannak és felvannak újítva. Gyakorlatilag nekem az elektronikával kell szívnom. A mechanikai dolgokat megtudom oldani. Esztergálás sem okoz gondot.szerenccsére olyan helyen dolgozom ahol ezt megcsinálják nekem.
köszi a tanácsot de a vákumos membránszivattyú megoldását yutube ról lestem el és ott működtettek jetforce motort vele. Más megoldás lehet még az elektromos ac is, de ott is meg kell oldani t elosztóval a visszafojást..másrészt nemtudom létezik e olyan karbi amin van túlfojóra csatlakoztatható visszafolyó (vagy hogy a frászbaírjam le amire gondolok) Szóval szerintem nincs külömbségaz elektromos acnál is kell a t és a vákumosnál is..
De más megoldás meg úgysem nagyon van.
Hát ott a "ha". Ha pl. a visszafolyó ágon lesz egy dugulás, akkor az összes nyomás a karbiba megy. Aztán kísérletezni kell, hogy hol legyen a "t" elosztó, ugyanis nem mindegy a nyomás szempontjából a csövek hossza, Igaz, ezzel elvileg be is lehet állítani, de ehhez elég sokat kell szopni.
Nincs sok ötletem amúgy... csak a félelmeimet írom le. De megnéztem közben az MC4-es Piaggio megoldását, végül is 5000+ HUF egy membrános szivattyú, azt még kibírható.
Szerintem a visszafolyatást meg lehet oldani egy egyszerű T elosztóval. Ha nem túl nagy a nyomás, szerintem nem nyitja ki a tűszelepet.
De másképp meg úgysem nagyon lehet megoldani. Ejtőtank Jetforce-nál szóba sem jöhet. Az átalakításnak meg ugye nem a blokk szab határt, hanem az ilyen apró szarok.
Eh, nekem is szét van borítva a blokk, igaz "csak" hajtókar csere és hengerfelújítás miatt.
Szöcsy, én nem is tudom, mit gondoljak az üza pumpára, a felesleget hogyan vezeted vissza? A Dio komplett rendszerét átteszed? Az olajszivattyú meg nem kiváltható, ha keveréket teszel a tankba? Azért írom ezt, mert tapasztalatból tudom, ha sok a kiforratlan tuning valamiben, az szinte tuti, hogy előbb-utóbb megadja magát és akkor ott állsz egy önálló mozgásra képtelen vasdarabbal a sivatag közepén. Ha a motor formája bejön, én lehet elgondolkodnék inkább egy blokkcserén, ott lenne egy karbis blokk és kész. Az eddigi írásaid alapján én elég kockázatosnak tartom egy ilyen bonyolult motornál az átépítést. Amikor és Piaggio-s Ditech-et átépítettem, akkor az egy délelőttös munka volt, igaz, széthúzva egy hétre, mert pl. kivettem a kompresszort, az mondjuk 5 perc, meg elvittem az esztergályoshoz mintának a helyére kerülő dugó legyártásához. Így legfeljebb a blokk felfogatásán kéne egy keveset munkálkodni.
Amúgy meg szereld át Downhill kormányra és akkor azt raksz oda, amit akarsz.
Hehe. Nekem már 3 hete szét van borítva a blokk. Asszony megszólt, hogy ne a lakásban csináljam. Más meg nincs' így kint pihen szétborítva egy zsákban az erkélyen.

Injektorodnak mi lesz a sorsa?
azt elgelejtettem megírni, hogy a magasnyomású üzemanyag szivattyút kikötöttem és egy honda dio vákumos üzemanyag pumpával juttatom el aznüzemanygot a majdan beszerzett kaburátoríg, így egy áramfogyasztót kiiktattam a rendszerből, és a leömlőn lévő réz csöcsecskét nem kell ledugóznom hisz innen kap vákumot az üzemanyagpumpa.
kellemes ünnepeket srácok! Ma végre jutott időm a gépem átalakításának elkezdésére. Karbi még várat magára, mert még nem találtam megfeleőt. Viszont a kábelköteget kompletten lecseréltem egy c-tech ére. A gyújtás alaplap, és a lendkerékkel akadt egy kis gondom. Mivel nekem az marad a gyári, így a lendkeréken lévő bütyköket kell lecsiszolnom róla.( a dilemmám az hogy melyiknek kell megmaradnia? Vagy jobban járok ha veszek hozzá gyári alaplapot lendkerékkel?) későbbiekben veszem meg a cdi-s gyújtást, és az olajszivattyú vezérlést. Ami még dilemma lehet hogy a tsdi nek van fordulatszámlálója a műszerfalon, a c-tech nek ott km/h van. Így még ki kell találnom hogyan fogom működtetni megfelelően az órámat. Ha van erre javaslat ezt is szívesen elolvasom. Üdv és kösz a válaszokat.
Sziasztok, én is Kellemes Ünnepeket kívánok nektek!
Karácsony alkalmából megosztom veletek, hogy az OEM-PARTS-nál a gyári alkatrészek, szinte mind akciósak (Sr 50 R 2005-től)! Érdemes szétnézni, ha valakinek szüksége lenne valamire, igaz ha jól láttam, ha megrendeled január 2.-án fogják majd postázni, de idomoktól kezdve minden egész jó árban mozog. :)
Remélem tudtam ezzel valakinek segíteni.

Full gyári motorra, valami sportkipufogó? (igencsak ronda már az eredeti...)
Kellemes karácsonyi ünnepeket és boldog új évet kívánok Mindenkinek!
Nah a kék az biztos hogy a külön olajzás csatija arról hiányzik a maga a kapcsoló vagy minek mondjam. A szürke még mindig kérdéses. Robbantott ábrán Map sensor néven van de akár hogy keresem nem találok ilyeneken map senzort. Kérdés a külön olajzást csak simán ki lehet ezekből kötni? illetve mennyiért lehet bele kapni ilyen hiánycikkemet?