Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Neked meg a fiatalkorú lányok.
Szívem szerint mind a kettőt szeretnék, de ha mai fejjel állnék a motorvásárlás előtt, mikor a Busát vettem, akkor biztos megpróbálnék e "Tuncit" is!
Csak a szemem előtt lebeg az ismerősöm példája is a motoros társaságunkból, akinek az SV1000s motorját is le kellett cserélni, mert nem tudott lépést tartani a többiekkel...!
De én nagyon igyekszem redukálni a "temperamentumom" a túrázás szintjére, de néha nekem is "elgurul a gyógyszerem"...!
Amúgy nem volt szándékomban reklámozni/fényezni a Busát, sajnálom ha ez így jött le (neked). Nem vagyok elfogult és "csőlátású" Busás, mert nem a "világ legjobb motorja", mint azt egyesek képzelik, és neki is vannak típus hibái/hiányosságai! Én csak érdeklődtem a Tuono felöl és reflektáltam/referáltam a hozzám szólókhoz!
Remélem nincs sértődés egyik fél részéről sem!?
Azért van előnyben ez az RSV vonal, mert ebben nem olasz szív dobog. Szerintem itt még mechanikus meghibásodása senkinek nem volt. Nekem a 4 év alatt egy hiba volt, egyszer tönkrement a generátor, még lent Boszniában, de hazahozott úgy is. De nem rimánkodtam, mert az éven 2 CBR-es haveromnak is tönkrement, úgyhogy nem szar olaszoztam magamban, pedig én lesz@rom, ha szar, megmondom, de várakozáson felül teljesít nálam, megszerettem a márkát, következő is aprilia lesz.

Nem akartam itt hasonlítgatni, onnan indultunk, hogy olvastad, hogy 24Oet mennek ezek a gépek, arra írtam kicsit hosszan.... egy előadáson ültem, aztán untam .... ,hogy az faszság, annál többet tud, hiszen egy WSBK blokk leszármazottja.

Továbbá, mikor olyanom van, irigykedem a finom 6.ban való csorgásra, mert néha az is jó tud lenni, nem kell kardozni az elemekkel.

A lényeg, valakit fűzz meg egy próbakörre, hogy lásd mi van. Ha erre jársz, az enyémet kipróbálhatod, az áttétel úgy is emberi súlyra van belőve. -1/+2. Kényelmetlen meg szerintem nem lesz, én is 192 vagyok. Azt, hogy hogy nézek ki rajta lesz@rom, ha valaki beszól, kiütöm.
igazán nincs mit
jó volt kitárgyalni ezeket bár megint az arany igazság kinek a pap-kinek a papné a másiknak meg a harangozó
Én csak egy dolgot nem értek!És ezt én sem bántó szándékkal írom! Akkor most TUONOT szeretnél venni vagy a Busád szeretnéd itt reklámozni? Tényleg nem bántás ként kérdezem?
Köszönöm!
Ha így nézzük, akkor nektek is mondhatná egy komolyabb (60-70Le/110-120kg) Supermotóval rendelkező Rider, hogy a Tuono sem egy "férfi" motor, mert egy Superlotyó még 4.-ben is simán gázra jön kerékre és a legapróbb rezdülés sem marad a gázkaron reakció/büntetés nélkül!
Tehát tényleg felesleges a különböző stílusú motorok hasonlítgatása, mert mindegyik tökéletes és csodálatos a maga nemében és én mindegyiket nagyra értékelem és imád(o)(ná)m...!
Abban viszont tökéletesen egyetértek veled, hogy "aki meglátja megy vele beleszeret és vesz egyet", mert (néhány esetben sajnos) én is érzelmi alapon válsztok és nem a racionális érvek vezérelnek!
Viszont kompromisszumot kell kötni és összegyúrni az igényeket az anyagi kondicióval, mert nincs olyan motor ami minden téren kielégítené az embert és a Magyar fizetésből nem lehet sajnos minden stílusra külön motort tartani..., így született meg nálam a Busa!

"Ezt a motort meg kell ülni, be kell törni és Ő is be fog törni téged alkalmazkodni kell hozzá, nem lehet egy kanyaríven nyélgázt húzni 2-ben mert mész az árokba stb.":
Ezt szerintem sok motorra rá lehet "ragasztani", és ezek alol a Busa sem kivétel, mert őbenne is igencsak ott van az "X"!
A fék/futómű és persze nem utolsó sorban a design természetesen fényévekkel a Busa és Japán társai előtt jár, mert ezekre az Olaszok mindig is igényesek voltak, csak az Olasz szerelők "leke" és precizitása hiányzik a 10 ponthoz, ami viszont a Japánoknál van meg!
Sajnos az Olasz hiába rak össze egymással csúcs minőségű alkatrészeket, ha a "digó" kezéből kiesik a szerszám mikor kicsengetnek a gyárban és nem foglalkozik azzal, hogy össze is kéne nyomatékolni a két blokkfelet ha már össze pasztázta...!
Ezt egy Japán sosem csinálná meg(!), szó szerint addig nem megy haza, míg tökéletesen be nem fejez valamit, hiába járt már le a munkaideje és várja otthon a család...!
Ezeket saját tapasztalatból tudom és látom, nem "urban legendák"!
Tehát, ha ezen a téren is össze kapnák magukat az Olaszok, akkor kizárólag csak Olasz motort volnék hajlandó venni!
Úgy gondolom az nem a Busa hibája, hanem a Rider-é..., mert érdekes az enyémen sincs "A,B,C" mód, de mégis tudok vele menni esőben az útra potyogott faleveleken is!
A mondatod másik felét részben átérzem és egyet is értek, hogy "Japán és sor4", de azért az is tud ám meglepetést okozni...!
Viszont, ha bele kukkantasz az adatlapomba, akkor látni fogod, hogy mégsem lógok ki annyira közületek, mert részben "orvosoltam" a "problémát"!
130-nál többet nem lehet közúton menni.
Szóval felesleges luxus a nagy motor.
Amúgy meg légy férfi és küzdj a széllel.
Gondoltam alapos leszek és minden részlettel tisztában leszek...!
Nem akkor szoktam alapjáratról kigyorsítani 6.-ban mikor szemből 100m-re jön a kamion, és nem is akkor amikor "stuffoljuk" egymást a haverokkal! Hanem amikor kényelmesen túrázunk és nem kell ~50km/h alá lassítani. Akkor felpakolom 6.-ig és onnantól nem kell piszkálnom a váltót sem előzésnél, sem városban...!
Én is 110kg+felszerelés vagyok, de nekem sem kell a sor4en gépészkednem a kuplungal, hogy feljöjjön az eleje 1-ben...!
Nem vagyok én sem az a plexi mögött kuporgós típus, bár nem is nagyon kell, mert a túraplexi mögöt simán lehet 220-ig kényelmesen normál pozicióban ülni. Az hogy a nagy dögök teljesen feleslegesek, az megint csak egyén/igény függő, mert nem hiszem, hogy a 190cm/110kg mérettel egy "kis" köbcentis tömzsi motoron olyan jól érezném magam és nem úgy néznék ki, mint "majom a köszörűkövön..."!?!
Abban teljesen igazad van, hogy az ember lényegesen többet megy 200 alatt, mint felett, és nem is ez volt a fő szempon mikor vettem.
Előtte egy 1 hengeres 750ccm túraendurom volt, amit nagyon élveztem (már amikor nem rohadtam le vele ), de rohadtúl untam/unták már, hogy állandóan lemaradtam, mivel az egyik barátomnak egy Yamaha WR450F versenyendurója volt, ő mindig terepen várt rám..., a többi havernak meg SV1000, GSXR1000, Hayabusa, CBR1100XX,.... motorjai voltak, így ők meg mindig az országút szélén vártak rám...!
Na akkor döntöttem úgy, hogy egy olyan motort szeretnék, aminek a kényelmes utazója ~160 és melette a méretemhez viszonyítva kényelmes és cuccolható túrára!
Szerintem mondanom sem kell, hogy nem volt túl sok választási lehetőségem...
Ár/érték arányban ezért esett a választásom a Busára.
(...de pár hónap után már baromira kezdett hiányozni mellette az enduro "feeling-je" , így lett a kistestvére )
Gondolom akkor még nem próbáltad a Solymot, ha azt hiszed, hogy 6.-ban alapjáratról a "biciklis rádelőz" és veszélyes is...
Van jópár motor a társaságban és a tükörben mindig csak azt látom, hogy gépészkedenk a váltóval minden előzésnél és utána mindig azt firtatják, hogy nem hiszik el hogy 6.-ban voltam...!

"Ha a sebességet kedveled akkor maradj a busánál. ha inkább csak kigyorsítgatsz, "parasztkodsz" akkor jobb a naked."

Azért szerintem a Busával nem csak nagy sebességgel lehet "állatkodni", hanem a kigyorsítgatásnál és a "parasztkodásnál" is igencsak megállja ahelyét!
De értem mire gondolsz!
Szerintem ha lesz rá lehetőséged, akkor cseréljetek egy körre motort a
Busás cimbiddel...
ez így van

én is mentem 2013-as busával, ment meg minden, a sebességet mondjuk marhára nem érezni rajta, tehát állandóan marha gyorsan mentem de hiányzott az érzés belőle egy nagy vonat, brutál idomokkal és szélvédelemmel, a tuono meg egy agresszív utcai harcos igazából nem is érdemes őket összehasonlítani.

Tuono olyan embernek kell és lesz aki meglátja megy vele beleszeret és vesz egyet, ha már így agyalsz rajta hogy mi lenne a racionális meg hogy jajj 3000 alatt rángathatja a láncot meg nem megy csak 240-et (ami nem igaz én 90kg-val+ruha 275-öt mentem...) akkor ez nem a te motorod, maradj meg a sor4-nél, de komolyan nem bántásból írom. És igen kell előre legalább -1 még akkor sem fog 6.-ban kifogni tiltásra soha, de én a mostani vasra pl -1 +2-t tettem.
Ezt a motort meg kell ülni, be kell törni és Ő is be fog törni téged alkalmazkodni kell hozzá, nem lehet egy kanyaríven nyélgázt húzni 2-ben mert mész az árokba stb.
Amúgy nagyon nagyon jól motorozható, zseniális fék-futomú - nekem- ezerszer nagyobb élményt ad mint egy busa mondjuk, de ez meg tök szubjektív dolog. Ez a moci egy huligán és ilyen ember is kell hozzá.

Típusgondok hogy ne kelljen már sokat olvasgatni meg lapozgatni, a töltés oldallal lehetnek bajok, fesszabályzó generátor állórész meg közte egy nagy barna csati, illetve az indítórelé ami még esetleg bajos lehet. Egyik sem nagyon összeg könnyen javíthatóak és van alkatrész is hozzá, illetve olyan szerelők akik kenik vágják viszont messze nem a márkaszervizben keresendőek.
voltunk 2012 ben Stelvion,a szokásos juniusi eső stb...volt velünk egy busás haver,ŐŐŐŐŐŐ C-ben megy mert csúszik mondta.........nah a vége az lett félúton Belunó után visszafordult Monfalconéba....mi felmentünk.....és érdekes a Tunci nem csúszott? Összeségében a Busát pályára találták ki,olyan mint egy villanymotor-nagy nyomatékkal de az igazi motorozás élményét...mivel nincs "szivük a japoknak" sose érzed át
Ne olyan messzire olvass, sosem érsz a végére. Vételelőtt mindenképpen próbát ajánlok, mert nemegy átlagos darab. Ezzel motorozni kell, nem utazni rajta. Az mi már, hogy 6.ban 1000rpmről kigyorsítasz? Jó, hogy megy, de sok értelme nincs. Tény, hogy városban többször alá kell festeni kuplunggal mint a sor4nek, de ku mit szeret. De az is tény, hogy 1ben 4000-től jön fel az eleje kuplung nélkül, ha akarod és nem csak kirugózik az első villa, amit sok sor4 haver kerekezésnek él meg, nem, vizszintes az első villa. Az tény, hogy hosszú a gyári áttétel, de szerintem senkinek nemaz van bent. Nekem a 110kg +ruha alatt 264 a vége, úgyhogy az a 240 elég karcsú, kb oda teszem, hogy nem gyorsul dinamikusan, 240ig még megérzed a gázhúzásokat. Szélvédelem? Egyik barátom mondta, ez egy kemény motor kemény embereknek. Imádom a szelet rajta, attól érzem, hogy motorozok. Ha valaki a plexi mögötti guggolást szereti, annak nyilván idegen lesz. És végül.... próbáltam a 2013as, már az új leáttételezett Zzr 1400-at. Megy mint a barom, de lássuk be, az ember nagyságrendekkel többet megy 200alatt, mint felett, szóval, szerintem ezek a nagy dögök teljesen feleslegesek, mert amúgy azt a "beszarok" érzést nem adta, csak ment. A lényeg, én nem cserélném el rá.
Figyu, nem 100%-ra mondom, hogy az övé volt. Csak ez a jellegzetes felnicsík, az évjárat, a szín,.... és a karbon. Ő csak az első sárvédőt karbonoztatta.
Mondjuk jól néz ki dobozzal a busád.

hosszúvra az a nyerő.
Lehet kigyorsítani 6.ban alapjáratról de a biciklis rádelőz. szerintem veszélyes is.

én még csak most vettem szóval tuonoval nincs tapasztalat, de ha bármilyen mocival megyek mondjuk körforgó fele akkor szutiációtól függően visszaváltogatok.

Ha a sebességet kedveled akkor maradj a busánál. ha inkább csak kigyorsítgatsz, "parasztkodsz" akkor jobb a naked.

baráti körömben van busa. az egyenesben tènyleg király.
ahol a naked a végét járja az ott kezd menni.

el kell dönteni neked mi a fontos. budapest-pécs távot megfutni minél gyorsabban. vagy útközben betérni a városokba és megmutatni ki a király? ;-)
Elkezdtem olvasni a fórumot a legelejétő, de a hatodik oldalig sem értem el és máris nem vagyok olyan biztos, hogy le akarom cserélni a motort! Tudom nem minden nap megy az ember 200 fölött, de maga a tudat is elég sokszor, hogy mekkora tartalék van még a motorban! Pont azt vesézgették az 5.-6. oldal környékén, hogy le kellett áttételezni 15 fogra elöl, hogy leforgassa a 6.-at, mert 240-nél megáll a mutató! Gondolom már 200 fölött amúgy sem annyira virgonc, a szélvédelemről nem is beszélve!? Messze álljon tőlem, hogy bárkit megbántsak , és azt is tudom, hogy nem egy kategória..., és baromi élvezetes a V2, de "le kéne mondanom 3 sebességi fokozatról"!
3000rpm alatt nem használható, mert rángatja a láncot...
Azt hiszem most jobban megszerettem a motorom!
A sor 4-el simán el lehet csorogni 6.-ban alapjáraton (~1000rpm) és még onnan is dinamikusan kigyorsít, szépen láncrángatás nélkül.
Ha valamelyikőtök próbálta már a Solymot, akkor tudja, hogy miről beszélek! Azt hiszem igaza volt az egyik Busás ismerősömnek, mikor vettem a motort. "Úgy vegyek Busát, hogy utána nem sok motorról tudok azzal az érzéssel leszálni, hogy hú de qrva jól megy"! Az viszont még mindig bizonyos számomra, hogy kicseszett szép a Tuono, gyönyörű a V2 hangja és egy hegyi szerpentinen nem sok élvezetesebb motor van nála!
Nehéz ez, mikor az ember "mindenevő" és minden stílust szeret, a sártúráson át egész a kanyarvadászatig!
Azt hiszem kéne építeni egy "Transformers" motort!
Hat meg a regebbiek azok meg vadabbak
Köszi!

És a haverod csinálta rá ezt a karbonfóliázást is?
Utólag gyártva az egész. "kibelezett" gyárihoz!
Akkor nem csak nekem jön be jobban a 2006-os?! Vmi más volt abban..
Az a 3 lyuk gyári, vagy utómunka?
Szerintem olvasgass vissza, pár kolega nemrég vett, vagy venni akar. Az elmúlt hetekben eléggé ki lett vesézve a téma. A típusváltás 2006ban volt. Volt valami kifésülés is 2007ben, mert azokat már 139 lovasnak írják mindenhol, nem 133nak, de már mentem többször közvetlenül egymás után eltérő évjárattal, a 2006osok valamiért csibészebbnek érződnek.