Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Érdekes de a hátsó az sokkal jobb állapotban van mint az első. Persze azt nem néztem meg annyira tüzetesen mint az elsőt. Ránézésre jobb.
Az állórész 5000. Km spirált megnézem mert valami volt hozzá külön.
Jó helyen kutatsz, de sokat szívhatsz a henger dologgal. Elfekvőben nem nagyon találsz jó hengert, dugattyúval szerintem. Főleg nem hengerfej nélkül. Az egy "darabig" dolgot meg felejtsd el szerintem. Kereshetsz a neten bontott alkatrészeket, de mindent dugóval,gyűrűkkel vegyél meg és a felső tűgörgőt akkor cseréld ki újra. Sendahoz szerintem találsz hengert bárhol, de ha van annyi pénzed, 50-st kapsz 40 körül legdrágábban, ami már nicosilos és überking. Persze, ha olcsóbb kell keress bontottan a neten. képesmotor,vatera,használtautó,használtmotor, stb...
Hop-hop! A gyertyám olajos eléggé. Ez érdekes,mert először azt hittem,hogy két ütemnél ez természetes, de ma rájöttem,hogy nem. Szóval igen, valszeg az olajammal van valami. Hol lehet állítani pontosan és mi a gyári állás? Hogyan tudom ellenőrizni utána,hogy jó-e a keverék? Jah és ez miatt lehet, hogy nem pörög ki?
Nos, nagyon köszönöm,hogy ilyen készségesen fényképezel és informálsz minden alkatrészről és minden egyébről, de sajnos ez tényleg rossz állapotban van. Sajnos ez nem fog kelleni. (Meglepődnél, de az enyém még ennél is ratyibb.. )
Na hát a Derbi Sendám még mindig tud kellemes meglepetést okozni. Nemrég felfedeztem, hogy van beépített sisakrögzítő is benne, ráadásul egy nagyon korrekt darab. Hogy mi mindenre nem gondoltak!

Amire viszont nem tudok rájönni, hogy miért van ott, az a képeken látható ülés alatti csatlakozó. Valakinek valami ötlete? Mi az, mit kéne rákötni? Igazából minden működik a motoron, szóval nem érzem hiányát, de kíváncsi vagyok, meg nem tudom, eddig is így volt-e vagy én téptem ki véletlen.
hát nekem az egy picit sok lenne.
csak külön az alaplapot(állórészt) nem adod el?
és km vagy fordulatszámmérő spirálod nincsen?
Egy-két kép. Hát nem akarlak elkeseríteni de nem a legjobb.
Üdv Mindenkinek !

Új vagyok az oldalon és sajnos nem nagyon értek a motorokhoz sem, tehát a segítségeteket szeretném kérni.

Hozzá tudnék jutni egy rokonom által egy Derbi X-Race 50 sm supermotohoz (2004) 3000 km van benne, csak sajnos van egy nagy baja, mégpedig az hogy besült a dugattyú, mivel olaj nélkül jártak vele.
Szétszerelés után láttam hogy a dugó elkopott egészen a gyűrűig, a henger faláról (a robbanó tér alatti részen) pedig kis gödrök alakultak ki tehát gondolom ez nem túl egészséges dolog (hangsúlyozom nem vagyok szakértő). Kerestem egy hengerfúró műhelyt ahol azt mondták hogy ezt a hengert nem lehet fúrni mivel valami speciális bevonat van benne, hónolni viszont lehetne és így még lehetne vele járni egy darabig.
Engem ez nem nyugtatott meg főleg az egy "darabig" szó, tehát arra gondoltam hogy talán bontott alkatrész vennék hozzá. Csak hengert szeretnék hozzá szerezni, mivel a hengerfejnek semmi baja (ezt egy motorokhoz jól értő emberrel is megnézettem is megnézettem).

A kérdésem az lenne hogy nektek esetleg van-e elfekvőben jó állapotú blokkotok mivel újonnan úgy gondolom nem éri meg megvenni egy komplett szettet.
Utánanéztem az interneten és találtam egy rahedli alkatrészt ami látszólag pont olyan amire nekem szükségem lenne de mind Sendához van. Ezek passzolnak-e az én általam említett motorhoz ?

Ne haragudjatok ha valami blődséget írtam, nem értek a motorokhoz, pláne nem a Derbikhez, de nagyon megköszönném ha tudnátok nekem tanácsot adni. :) Ja és holnap esetleg tudnék fényképet is feltölteni ha szükséges !

Előre is köszönöm, üdvözlettel: Dani
Lehet állítani rajta,a működtető bowdennel. Vannak jelek rajta elvileg a max helyzetbe. Ha nincs akkor úgy kell beállítani hogy visszaengedett gáznál éppen ne húzza a bowden. Ha nagyon füstöl az látszik a gyertyán is mert az foltokban fekete,vagy teljesen olajos.
Ha rossz,vagy kimozdult a váltóolaj felőli szimering akkor ott szívja be az olajat.Csere nem túl ördöngős,de figyelni kell a beépítési helyzetre és mélységre.
A C4-es csapágy tűrése nagyobb mint a C3-é így ha nem melegszik fel a nagy terheléstől és fordulatszámtól akkor csak zörögni fog.
Ja jól van, akkor majd még írok. Előbb felújító szett kell, holnap kiderül lesz-e az is itt a környéken
A különolajozáson lehet állítani valahol?
én is így jártam kb 1,5 hónapja kicseréltem és én repsolt tettem bele. és nekem azt mondta egy szerelő hogy valamelyik szimeringen alapból húzni szoktak hogy ne engedje, na hát én ezt nem tudtam és most nekem is engedi( amúgy nekem paioli) kiszedni meg nem lehet egészbe:(
Úgy gondoltam a szervizt, hogy szerelő!
Szervizbe tuti nem viszem nem vagyok én miller!
Majd akkor a szerelőm megmondja azt kész!
köszi
Nos, közben én összeraktam a saját gépemet. Hengertömítések újak és még mindig füstöl és nem pörgi ki magát. A karbi most totálban nincs beállítva, de hiába állítgatom, minimális a különbség. Csalódott vagyok, azt hittem így jó lesz... de nem. Akkor főtengely szimmeringes a dolog?
Szerintem meg vidd el egy szervizbe és ott minden elmondanak. Itt vélemények mennek és nem tudjuk milyen állapotú a motorod, milyen alkatrészekből épül fel. Én a te helyedben nem próbálkoznék haverral megcsinálni egy ilyet, mert itt a legkisebb hiba is később nagy gondot okozhat. Szal, elviszed egy szerelőhöz és ő megmondja. De legyen megbízható a szerelő. Illetve ha szerelőt nem akarsz,akkor C4-s csapágyat vegyél kettőt illetve 2 szimmeringet.
richie666@citromail.hu az MSN címem vegyen már fel valaki aki télleg tud segíteni meg érti is!köszi
Én már belekeveredtem itt rendesen!
Elvileg semmi baja a bloknak meg semminek akkor cseréljek vagy ne cserélek benne mást a hengerszetten kivül?
Akkor most már belekeveredtem C3 vagy C4 vegyek?
2 csapágy nem. de elég nagy meló, és ugy beszélnek itt róla mintha egy karbitisztitás lenne kb... szval akkor 2 csapágy, 2 szimeging, tömítés szett és munkadíj!és ha már kicsit "csörrenik" a fötengelyed akkor azis, mert ne kelljen amiatt szétszedni ismét. szval simán belekerül 20-30ezerbe egy ilyen kis manőver :) de úgy látom a fórumtársak el vannak eresztve lóvéval! ha nem rossz a blokk, akkor nem szedjük szét....alap dolog... illik vagy nem illik
Még valami.
Ha valakinek valami kell akkor a 06203763179 elérhettek illetve a zsotty@freemail.hu, vagy hétköznap 7:00-15:00-ig vissza tudok hívni bárkit. Ha emailt küldtök akkor a nick neveteket írjátok már a tárgyhoz.

Köszi.
Nem hülyeség. Én az 50-es fojtatlanba raktam a C3-t. A GPR 70-be már C4-t tettem, de azok már a 14000-t is kipörög. A Senda 70 nem tudom mennyit pörög csutka gázon, de annó az enyém 11000-12000 között volt max. De ez csukagázon. Most az enyém kb. 9-10000 pörög utazóban. Bele rakhatod a C4-t is, de használattól függ mi az ami neked megfelel. Ha csak alsó fordulat tartományban használod akkor elegendő a C3. Ha nem akkor ajánlatos a C4. Árban szinte ugyan annyi.
Eggyenlőre 14es karbival fogom használni de nagyobb fúvokával és még is mi az ideális karburátor akkor ami jó hozzá!
Hát most 2 csapágy nem a világ inkább veszek akkor!
Persze, ez így igaz! De ha nem akarsz esetleg rossz motort eladni,akkor azért cseréld ki!