Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Gyertyát cseréltem 1 hónapja , 8 as van benne .Most ránéztem inkább fehér, szürkésebb színű ( nem őz barna és nem fekete ) , különolajazó keveri
Ez még régi blokkos. Lehet balance tengely sincs benne.
Gyertyát cserélték? Gyetyahézag? Tegyél bele 9-et. Külön kevered a benzint vagy a különolajzó adagolja? A gyertya elektródája nem fehér? A suber segítségével tudsz alapjárathoz több-kevesebb benzint adagolni.
http://www.hasznaltauto.hu/motor/derbi/derbi_gp1_leo_vince-8127183
sziasztok,van egy derbi senda r 2002-es motorom, ami most lett teljesen felújítva :topracing főtengely,airsal 74cc henger szett,21-es karbi,csapágyak,membrán. Még bejáratós de ahogy elér egy bizonyos fordulatot elkezd csörögni és nem merem jobban húzni,alapjáraton teljesen csendes .Szerintetek mi lehet a baj? talán a balansztengely?
üdv: Levi
A furulyát holnap megnézem.A vákum csap szerintem jó , megszívtam a csövet és a másikon elkezd folyni a benzin.Több vagy kevesebb benzint hogyan lehet adni neki ? Csak a fúvóka cserével ? A mostani benne lévő gyertyát még nem vettem ki de a régi gyertyára most ránéztem és eléggé fekete , kormos nem őz barna.
Szia!

A csavarok. A fekete uszóházfedélen levő az a leeresztő csavar.
A karbin levők. A viszintes az alapjárati. A ferde a levegőcsavar.
Egy valamit még megnézhetsz. A vővúvóka csavart (70-es) kiveszed, és a súber felöli oldalon látsz egy rézkarikát. Az a furuja. Na most hogy ki van véve az főfuvi azt ki lehet tolni a súber felőli oldalon a főfúvóka irányába. Azt egy szög lapos felével elindítod és utánna lehet ki is jön magától. Az is el szokott tömődni rendesen. Ha nem az a baja akkor lehet a vákuumcsap nem jó ha Sendád van.
Mai nap megelégeltem hogy nem akar a gép indulni csak tolásra( eddig csak hidegen nem indult mostmár melegen sem ) és leszedtem a karburátort.Tudásom szerint teljesen szétszedtem de koszt nem nagyon találtam.A fő fúvóka mérete 70 es feltételezem ez a gyári mert mikor hozzám került minden fojtás benne volt még a motorban.A fő fúvóka mellet van egy kisebb az 32 es az az alapjáraté ?Szerintetek mekkorára kéne cserélnem a főfuvokát ? Illetve csináltam képeket segítsetek beazonosítani az alapjárat , levegő és benzint állító csavarokat.Melyik melyik színű ?
Nem szenvedek, így 20 db M6-osig jó vagyok. :)
Az olajszint jelző menetjávításáról - betéttel - mi a véleményed?
Egy M8-as fejét kb 10mm-re kellene lefaragni.
Jaja.
Valóban! :)
A 2006 utániaknál más csak a forma.
A kép szerint ott van a vízpumpa tömítés is.
Használható a paszta is, bár azt én személy szerint annyira nem szeretem. Kerülhet olyan helyekre is, ahova nem kéne.
Ez a tömítésgarnitúra megfelel?
http://e-motorparts.addel.hu/2...
Nincs benne a vízpumpához való.
Esetleg ezek helyett haszálható pasztás megoldás?
http://e-motorparts.addel.hu/3...
10*24*6 szimering kell bele, ráadásul 2db, de bolti forgalomban csak 10*24*7 van. Úgyhogy ez így bónusz méret...
Meg lehet csinálni a 7mm-essel is, csak ügyelni kell hogy a kis lyuk legalább részben szabadon maradjon.
Estleg a szimering méreteit meg tudnád mondani?
A vakumos benzin csapot szettlehet szedni , lehet az koszos ? 2 gyújtás nelkul majd gyujtassal rúgom es rosszabb esetben is bepoffen legalabb.Ma reggel semmi hiaba rugtam vagy 20x semmi , bekellet tolni .Beindult de tobbszor lealt ,rugtam semmi vagy csak kicsit pofogott , toltam semmi , vártam rugtam pofogott nagy nehezen elindultam ( ha mar gurul megyek vele ugy nem áll le ) es a meló helyemig nyel gazon mentem olyan ideges lettem ...
Miert csinalja a motorom hogy hetente 2-3x hidegen ( mindegy hogy a kulso hőmérséklet milyen ) alig akar indulni ? Rúgom , elkezd pofogni de par másodperc után leáll , ha húzok neki gazt egybol hörögve leáll vagy a masik eset hogy felpörög de amint vissza engedem leáll .Rosszabb esetben bekell tolnom .De ha megyek vele par szaz métert mar nem áll le .Meleg motornál jol indul .Kulonolajzos nem teszek pluszba a benzinbe.Gyertya kb Masfel hónapos asszem br8es.Légszűrő multkor teljesen tiszta volt.Karbi tisztítva szinten kb 1honapja.Hidegen ha szivatot rahuzom azonnal leáll ,horog.De az esetek tobsegeben jol indul csak néha makacskodik.Mi lehet vele ?
Sziasztok
Én kérek servis manualt a derbi vamos robogóhoz
bela.csaszar@freemail.hu
Köszi
Nagyon-nagyon köszönöm a részletes és mindenre kiterjedő leírást.
A két szimering között lévő kis lyukba tegnap este beledugtam egy gyorskötöző szárát, mert meg akartam róla győződni, hogy a szimering tényleg rá van tolva a lyukra, s ezért nem folyik. A szár 1,5-2 cm-re belement. Mikor kihúztam, alig volt nedves, inkább pára. Első körben ezért először leengedem az olajat, hogy lássam, valóban vizes e? Az biztos, hogy több folyadék van a blokkban, mint kellene.
Először elmész és szerzel valahonnan vízpumpa felújító szettet és egy új tömítésgarnitúrát. Majd meglazítod a leeresztő csavarokat a blokk alján (nem kicsavar, csak meglazít), aztán beindít és kellően bemelegíted a motort. Motor leállít, edény a blokk alá, olaj leereszt és miután lecsepegett rendesen, a leeresztő csavarok visszacsavar (ajánlott új réz/alu alátéteket használni). Ezek után a vízpumpaházon lévő leeresztő csavar kiteker, egy edényt fogjál a kezedbe, mert kellően messzire fogja pisálni a lyukon a hűtővizet (ha elfogyott a víz, akkor a kis csavar vissza a helyére, mert biztos hogy el fog kallódni). A hengerre és a hűtőre menő 2 vízcsövet lebontod és a hengerfejről is le kell szedni hogy a termosztát feletti szakaszban se maradjon víz, megdöntöd jobbra a motort, hogy a hengerből az összes víz kicsorogjon (a későbbi gondok elkerülése végett). Berúgókart leszeded, különolajzót kikötöd, kuplungbovden kiakaszt a helyéről, vízpumpafedél leszed és mostmár le tudod szedni a deklit is de ahogy húzod lefele a berúgótengelyt nyomjad visszafele a blokkba, mert ha szétugrik... lesz anyázás és agyvérzés.
Ha már a kezedben van az oldaldekli, akkor a menetet kijavítod a szintjelzőnek és faragsz hozzá csavart. A vízpumpatengelyről a kis anya lecsavar, a lapát is mint egy anya ugyan úgy lecsavarható és a tengelyt ki tudod tolni a helyéről a fogaskerék irányába, de a fogaskerék alatti hézagológyűrűkre ügyelj. Szimeringeket kivarázsolod a helyükről (nem árt megjegyezni, hogy melyik milyen irányba áll), oldaldekli rendesen lepucol a fémforgácsoktól és az olajtól, az új szimeringeket óvatosan berakod a helyükre, a külsőt ne toldd be koppanásig, csak hogy síkban legyen a deklivel. Az új vízpumpatengelyt betolod a helyére (hézagológyűrűket ne hagyd ki a fogaskerék alól), lapát anya módjára felteker a menetes végére (ne tépd meg mint a hülye), alátét és anya úgyszintén fel (ezt se tépd meg, csak érzéssel). Most jön az élvezet része, mert az új tömítésekkel mindent összerak, vízcsövek, stb.. helyükre visszarak, meghúzod az összes csavart érzéssel, LEERESZTŐ CSAVAROKAT IS!, olajjal és fagyálló hűtőfolyadékkal mindent feltölt a megfelelő mennyiségig (mindent a maga helyére, nem úgy all in mindent mindenhova ). És dolgunk végeztével elérkeztünk a kánaán földjére, mert motor beindít, bemelegít, elindul és örül mert motorozik.

Igyekeztem részletesen és érthetően leírni az egész procedúrát. Bonyolultnak néz ki, de gyerekjáték az egész. Bár leírni tovább tartott, mint megcsinálni az egészet.
Szia!
Köszönöm a választ!
Hol kezdjem szerinted?
Szeva!

Elég szépen víz van abban az olajban. A vízpumpánál a két szimmering közül az egyik rá van tolva a jelző lyukra (valószínűleg a külső). Az enyém is meg volt pocsékolva anno, én feltoltam a 6-os menetet 8-ra, csak az imbusz fejet kell némileg megfaragni, hogy szépen be lehessen tekerni. Gumi tömítést nem ajánlom, inkább alu, vagy réz alátétet ajánlok. Olyasmi méretet pl a fékcsövek tömítéseihez használnak.
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Nemrég vettettem egy Derbi Senda R-t. A váltója csinál érdekességeket. Hidegen berakom egyesbe, neha lefullad. Ma 3-asból álló helyzetben nem tudtam lefelé valtani. Kis gázfröccs, utána ment. Gurulva ment a vissza váltogatás. Gondoltam megnézem van e benne elég olaj!? Szintjelzőnél kicsavartam, jött is belőle, szürke szinű, nem trutyis, nem ragadós, de nagyon hígnak tűnő, fémesen csillogó szemcsékkel. Milyennek kellene lennie? Lehet vizes? Szimerig kis lyuknál száraz, nem csöpög. Mikor a szintjelző csavart becsavartam, nagyon kis ellenállással, megszakadt. Ötlet? Menetfúrás, nagyobb csavart bele gumitömítéssel?
Esetleg vállalná valaki, hogy rendbe rakja? Dunaharasztiban van a gép.
Köszönöm!