Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hard enduroba hujeseg a rekluz ha tudsz kupliungolni..ha nem akkor meg kell tanulni.Ez olyan mindt a menes...ha nem tudsz meg kell tanuni mert kb olyan fontos.A rekluz inkabb a gyorsasagba szamit,motocrossba vagy utcan....
Újabbakon tudsz rendesen kuplungolni is.. Hosinak volt fent 1-2 évig és a kuplung kar fölött volt neki hátsó fék is.. Rengeteg előnye van, de hátránya is legalább annyi. A legnagyobb gond hogy sarasba nem tudsz finoman indulni csak kicsit nagyobb gázon, ez meg nem mindenhol jó. Fákon átmenni dupla gázos technikával se egyszerű vele..
nissin a féknyereg
sziasztok! felújító "készletet" akarok ec 125 féknyergéhez előre, nem tudja valaki esetleg a karmantyu meg a porvédőméretét,mert akkor csapágyboltban megrendelném,vagy csak rendeléses? , amúgy meg eggyezhet az 2000 előtti RMével?Mert úgylátom hogy teljesen ugyanazok a fékeik!?
Köszi! Ez az infó is csak megerősíti bennem azt, hogy rekluse nem kell, több hátrány, mint előny. (saját értékrendben)
Aki "érzi" a kuplungot, annak nem kell.

Olyan ez mint a TRAX, annak is rengeteg előnye van, de hátrány is, így aztán ott is azt mondom, inkább nem (saját értékrendben)
Képtelen lennék megszokni a kézi hátsóféket
Ja, hát ahol mi megyünk is szinte másodpercenként kell a kuplung valamihez
amit 1 perctől csinál a sziklákon az szuper
Abból amit írtok úgy vélem ez nem hardendurós cucc, hanem enduró/endurócross versenyre való, nem?
Ha a kupplung kar helyén van a hátsó fék, ahogy írta, akkor annál a fajtánál nem.

Az enyémnél bele lehetett, bár nagy fordulaton a nagy ellenerők miatt nehezen és nem pontosan, mint a gyári rendszernél.

Van több ujjabb ripus, azokat nem ismerem, de valószínűleg fejlesztették a dolgon.
Tanuljatok.
http://youtu.be/5gBeh_Pe49E

Gyenge idegzetűeknek nem ajánlom az utolsó 30mp et.
Ilyen talajt erdőben még nem tapasztaltam, ami most volt.
Száraznak tűnik a teteje, alatta meg full sár, szétesik az egész, s ha picit megtörik/beszakad a teteje, akkor vége van, elássa magát a motor és csak kapar a sárban.

Ott ugrabugráltam egy katlanban 10m-en át felfelé, mert más technikával képtelenség volt haladni benne.
örülök, h sikerült
"ezért pl nem tudod megcsinálni, hogy hegymenetben csapatod neki nyélen, és kupplunggal csipegeted ha szükséges."

Automata kuplungba nem lehet belenyúlni a motoron lévő manuális kuplunggal?
Ha nem, akkor az egy használhatatlan cucc, rengeteg technikánál kellhet, nem csak a csipegetésnél, de tuti félreértek valamit.
Nekem a kupplungos fajta volt. Használtam. Elvileg a váltó mechanikája nem teszi feltétlenül szükségessé a kupplungolást, de egy gázelvételes tehermentesítés előnyére válik.

A kupplung csak a beállított fodulatszám tartományban csúsztat. Pl 2000-től 3000-ig, vagy 1500-tól 4000-ig.

Ezért pl nem tudod megcsinálni, hogy hegymenetben csapatod neki nyélen, és kupplunggal csipegeted ha szükséges. Ez az egyik nagy hátránya.

Önindítós motornál nem érvényesül az előnye, hogy nem fullad le a motor és nem kell rugdosni.

Elindul bármelyik fokozatban, nyilván ilyenkor a kupplung többet kopik, amugy sokat elmegy.
Váltás az bármikor? Gáz elvétellel? Illetve a vissza váltásnál motorfék alatt visszadobni a sebességet? Mert ha nem erdőben vagy, hanem tokod neki akkor hogy reagál a kuplung csusztató? Sokat kibir a rekluse? 2. 3. Van is ugyanúgy elindul, nem venni észre, kipróbáltam.
Arra vigyázz, ha hegymenetbe leböffen a blokk, akkor visszagurulásnál nincs motorfék, mintha üresben gurulna, nagyon be tud gyorsulni.

Meg a hegyoldalas eldőlés, motorfelállítást is szokni kell, a szabadon futó hátsó kerék miatt.
Állat a rekluse. Végre kész a motor. Sokat állt üresen benzin nélkül. Összes gumi tömítés után, illetve szivocsonk nem volt meghuzva. Olyan szuper a kuplung. Jó a karburátor, szépen jár a gép. Olyan mint egy robogó, de inkább egy elektromos motorra hasonlít. Egyből húz, amikor megmozditom a gázkart. Váltást még szokni kell, nem tudom hogy a legjobb... Illetve a vissza váltás,... Motorfék is van, amikor visszatér alapjárathoz közel akkor jobb vissza váltani. Próbáltam teligázon is, próbáltam gázt vissza engedve, hát szokni kell. Nagggggyon jó. Bár a lábféket visszatenném ennyi év motorozás után van hiánya. Triálozni lehet a géppel, egy helyben állni is könnyedén megy.
rekluse-ból is van többféle. Szerintem a központi rugócsere oldja meg a bajodat. Mert az egyik rugó pont ezt produkálja. A golyók számának változtatása a csúsztatás fordulatszámtartományát változtatja, tovább, csúsztat, vagy hamarabb összezár.
Egyébként vettem endurót. Exc 400. 199 órával. nincs fékpeadál, helyette kétoldalt 2 fékkar
utóbbi években biztosan nem ment. tárolgatták. olajat lekéne cserélnem, akkor leveszem a deknit.
Köszi. Az a helyzet, hogy a deknit csak egybe lehet levenni, nincs külön kuplung dekni. Bele kell nézzek még, nem láttam. Jelenleg alapjáraton a kerék meg-megmozdul, forgatja. ezen nem lehet finomhangolni? Mármint állítási lehetőség? az biztos hogy fordulatra érzékeny. Most ahány motor annyi féle variáció. mármint ccm/ alapjárati fordulat eltérés, csak lehet valahol állítani rajta.
Nekem volt.

A központi rugót kell kicserélni. Abból van olyan, ami már alapjáraton összezár, valószínűleg ez van benne neked . Ez olyan mint az automata váltós kocsi, sebességbe téve mászik, ha nem fékezel.

Van olyan ami kicsivel alapjárat felett zár. Ez olyan mint a robogó. Ez a legjobb, nekem ezzel volt szerelve.

A harmadik nagyobb fordulaton zár, amikor már nagy teljesítményt ad le a motor.

Ezekkel variálj első körben. Utánna lehet játszani a golyókkal.

A rekluse oldalán biztos van leírás.
Valakinek volt / van Rekluse kuplungja? beállításban kellene segítség, vagy valami leírás. túl hamar fog, hamar zár össze. viszi a kereket.
Köszönöm tanacsaitokat siker végre !! Több ötletet egybegyurtam:) feltöltöttem alsó munkahengert olajjal, rákapattam a légtelenítőt a csővel, felső munkaengert is felontottem kb 5 perc mulva amikor láttam hogy lent megjelenik készrehuztam alul és csoda légtelenités nelkul is jolett! Köszönöm mégegyszer!