Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tudataban vagyok hogy fontos. Azert kerdezem. Tudni viszont em tudom. Hogy s mint
Szakmai ártalom, vitatkozunk a szavakon, ki mit ért a alatta?

Egyébként teljesen igazad van pontosítani kéne, ki mit ért motorszerelő alatta, stb. Az önálló szavak erősen félreértelmezhetőek...
Jódlis is félreért, nem műszaki dolgokról írtam, csak arról, hogy a fontosságával vagy tisztában egy motoron, nem a műszaki dolgaival.
Ez igaz is egy utcai motorosnál aki max annyit állít a motoron hogy sok cuccal megy vagy kevéssel, esetleg 2 személyel
Egy enduró azért másabb, más kell a murvás utakra más a patakmederben és más az "ugratós" helyekre
Szóval azért csak kellene tudni pár dolgot a motorról
Dew!
Irtam olyat, hogy nem kell?

Szerinted a motorszerelő munkakörén belül vagy túl van hengerfej tervezés, vagy kipuffogó tervezés?
Nem.. nem vagyok. .tudataban. .....Veszel egy autot amivel kozlekedsz. Munkaba jarsz. Ha pl jol tele vagy vehetsz komolyAbb autot is mint trabant. Tisztaban kell lenned a muszaki dolgaival mint felhasznalo? Ne viccelj mar...... Tulzasokban elsz. Raulsz hajtod.alapveto karbantartasi ismeretekkel megoldhato.
Nem a hozzáértésre gondoltam, hanem tudatában vagy a dolognak, hogy a futómű milyen fontos, mint "felhasználó".
Szegény Zari elveszett a facebook rengetegjében, tényleg komolyan gondolta, hogy nem ír ide
Végül is elérhető, s két helyre írogatni...igaza van, sok lehet.

Átköltözök már én is csak a facebookra
Kell ott a motorszereléshez is, persze ha azon túljutunk, hogy kiveszem a gyári alkatrészt meg berakom a másik gyárit, szerintem marha bonyolult mind a két terület,
sőt ha "motorszerelésről" csak annyit mondok, hogy hengerfej tervezés, már az is egy önálló szakterületet kíván nagy tapasztalattal, de ez elmondható a rezonátorokról, stb. Direkt azt mondtam, ami nem futómű :)

Futóművesnek kell egy rakat célszerszám is, ha rendesen akarja csinálni, a szükséges anyagokról (pl lemezekről) ne is beszéljünk.

A tekergetéssel sok dolgot nem lehet megoldani, sokszor tök felesleges tekergetni, mert olyan tartományban van a gond, amit az soha az életben nem fog megjavítani.

Engem érdekel a teló terület is, azért barkácsolom magamnak a telókat, egyébként olcsóbb elvinni egy szakemberhez, mint összevásárolni hozzá minden cuccost, amivel egyáltalán hozzá tudsz fogni. Már egy sima szimeriget sem lehet kicserélni normálisan "beütő" nélkül, na jó ki lehet de hogy abból mi lesz...
kellenek spec zsírok, a gáztartály töltéshez egy rakat cucc, befogók, stb.

Persze egy első teló olajat ki lehet locsolni otthon is, meg beönteni az újat, de az közel sem lesz olyan, mintha rendesen ki van pucolva.
Ez így van, én is odaadtam a futóművesnek, látta, hogy milyen "tempót" megyek, hol akarom használni, hol nem akarom, megcsinálta. Utána ha felmerült még kérés-kérdés megoldotta.

Érintésképpen érdekel, hogy mi mit csinál a telóba, elmagyarázta, megmutatta, kitárgyaltuk, hogy értsem a lengéscsillapító működési elvét, de nem babrálnék vele egy percet sem.

Sok tapasztalat kell hozzá, szerintem jóval több mint a motorszerelőknek, ezen túlmenően itt minden mindennel összefügg, jól kell hozzá motorozni, hogy tudja, hogy mikor mit csinál a futómű, meg valamennyire ismerje a páciens vágyait, képességeit is.

A tekergetős beállításokat is rábíztam, nemhogy a tuningot. Azt kaptam amit megbeszéltünk, elégedett vagyok. Mindenki dolgozzon a szakmájában, szánja rá a más szakmájára, ha szeretne komolyabb műsorszámot a szakkörben.
plusz a hobbistáknak kb gőzük sincs hogy is kell beállítani, ráadásul hiába is tekergetik nem érzik miben változik
pl havernak ültettük a drz-t aztán úgy lóg a segge mint egy 100 éves maminak full szar nyúlós tészta lett a hátulja de neki jó...az a lényeg 2 lábbal a földön legyen motoron ülve
Aki.komolyan.motorozik jol mondod. Aki.meg hobbi bobi annak.meg nem.kell hozza erteni.
Tudom,hogy megeri..a regin is meg volt matatva es fenyevekkel jobb volt tempoba...az ujnak is az a sorsa :)
Értem, köszi
Aki komolyabban motorozik jól tudja, hogy a futómű fontosabb a biztonságos/gyors/hatékony haladáshoz, mint a motor nyomatékleadása.
S ez alatt ne csak a telókat értsétek, hanem benne a gumitól kezdve a keréken át a himbáig, a villaszögekig, a váz geometriáig minden...
A régebbi modellnek a 16-osnak is Ugyanez a tulajdonsága.

Akkor világlik ki a külöbség, ha rászánja a pénzt az átalakításra. Az elsőre és a hátsóra is bőven ráfér a tuning, de Megéri.

Amikor már büszkén feszít rajta az ember, akkor meghajt egy con valve, trax párosítású gépet, és leül a fűbe gondolkozni....

Nagy biztonságot ad egy jó futómű. Aki teheti a gyári átalakítására szánja rá a pénzt.-szerintem.
Sajna a 17 es 300 katineni telloi egy fostalicskak..vagyis..lehet sokatoknak irtam...lassuba patakba ,technikas helyeken verhetetlen..jo puha es nem ver meg..de mikor ereszkedni kell,vagy befelebe kezded spanolni a gazt akkor halal felelmet nyujt.Nem erezni a talajt semenyire..imbojog.
En is csavargattam ele hatra de anyi mint halott faszan a vizes lepedo :)Nekem is a regi motoron Csokibacsi a tellokot megcsinalta volt..feszes volt,kicsit hardba szarabb mert meg meg ver,de minden mashol sokkal jobb.
Koszi. Az a helyzet hogy seg hulye vagyok a telokhoz. Sosem alligatom. Gyari standard beallitasokkal.megyek . Neha erzem hogy jo lenne valamit tekergetni de nem eroltetem.mivel nem ertek hozza. A 15 osomben Csoki megpiszkalta a hatso rugostagot. Na az nagyon jo volt. Lejjebb kerut. A mult heten homokban verettunk. Ott meg azt ereztem lehetne keenyebb az egesz . A sixen bal oldat van egy plusz tekero szamokkal. Meg se mozdul. Probaltam villaskulcsak az eg lefordut. Na ezert kerdezem.
Szali!Te ezeket viccből kérdezted....nem? Aki így motorozik mint te.... kizàrt,hogy ne legyen ezekkel az alap dolgokkal tisztàban.. Amúgy minek neked alacsonyabb motor....mikor a làbtartón van mindig a làbad.....
negatív az amikor áll a motor és megemeled a seggét és amennyit megy felfelé úgy hogy a kerék még a földön van
ha a rugófeszítést kisebbre veszed akkor valamennyit nőni fog a negatív rugóút és így lejjeb lesz az ülés
a himbásoknál párat átalakítottam már(kutyacsont nyújtás) hogy lejjebb legyen az ülés de nagyon megváltoztatja a rugózást
ha kitekered a rugó feszítést akkor is lágyabb lesz
A teloval semmi gond nincs, nagyon jól beallithato, csak a leirt talajkombinaciora gondoltam, de tudom ez stilus függő! Igen 360.
17 exc nel 80 kilihoz hogy mit kene tekerni jobban leerjen a labam? Mi az a 105 ? Az amit a kerektengej meg a muanyag idom tol kell valamit meregetni? De hogy hol kel azon allitani? A rugo tanyert? A nagy hollandert? Meg mi az a negativ rugout?
Szia!

Valószínű, hogy nem fog segíteni a válaszom, de szerintem mindeninek más jön be...
Nyugodtan próbálgasd, amelyikkel szimpatikusabb.
A manuálokban a race sag ot 100 körülre szokták megadni, de ez is csak "irányadó"
A negatív rugóutad is lehet több szerintem.

Egyébként KTM EXc 360 ról van szó?

Mi a gondod a telóval azon kívül, hogy magas a motor? ("Keménységre van valami jó beállitás?" )
Kitalálom: Majka és Palvin Barbara... :D
Szia.. 100-105 mm-re leengedheted a hátuljá...
Hali! Olyan kérdésem lenne felétek, hogy hátsó himbás futóműnél kinek-milyen beállitás jön be? Negativ rugóútat ti mennyire szoktátok állitani? Mi az ideális? Nekem most 20-- a negativ rugóút, igy 90mm-t ül be a motor a sulyom alatt /100kg/. 185 magas vagyok, állithatok nagyobbat? Azért kérdem mert jobban leérne a lábam! Keménységre van valami jó beállitás? Nem hardozok, sima erdőzés, kis mászás, kevés köves talajjal kombinálva!