Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Megmérted a súlyát Sanya..??
ez a teló szelepeltetés is olyan hogy 5ből 4 azt se tudja miért csináltatja aztán csodálkozik hogy nem lett jobb vagy szarabb lett
szerintem a karbi/injektor tuning is kb ilyen lesz
köszi ezt az infót is!
Nem mindig azzal a legjobb menni, amit beprogramoznak a gyárban, mindenkinek egyéni stílusa van,
szerintem ezért lesz igény arra, hogy hangolják a 2T ECM-ket. valószínű a 4T nem annyira érzékeny a keverési arányra,mint a 2T, bár szerintem hangolják azokat is,
legalább a kapcsolóval, amit ráraktak, komolyabb helyeken meg tuti a 4T injektoroknál is saját térképeket használnak.

A teló is kijön valahogy, aztán még se jó sok embernek, viszik szelepeltetni, stílusukhoz hangoltatni, ugyanez ez megy a karbival is,
meg szerintem lesz igény a 2T befecsiknél is, csak itt lesznek meglőve az emberek, meg a szerelők, nem lesz mivel állítani...

Remélem nem lesz így és tökéletesen szuperálni fognak a 2T befecskendezős motorok ebből a szempontból is.
De van az is, csak levéve jobban működik a motor...
és pont az nincs aminek a legtöbb szerepe van egy rendes oxigén szenzor a kipufogóban
és ez egyből szabályozni is tudná a keverék minőséget mindegy hogy -20 fok van vagy +60 vagy akár 2500m magasság
ha ez lenne egyből nem is kellene szarakodni az injektorral az átlag felhasználónak
az élsport meg ismét más ott úgyse gyári kb semmi
egy ismerősöm elég magas szinten tolja a rallyt, neki a civicen vannak előre "megkomponált" gyújtás-befecskendező térképek, igazándiból nincs akkor a különbség köztük
persze úgy fel van már húzva a civic hogy már nincs tovább......
Vízhőfok szenzor a hengerfejben, a légszűrőházban van még egy szenzor, gázállás érzékelő, meg a lendkeréken körbe vannak jeladók..
Ez csak egy kis csatlakozó. A többi cucc már megvolt a yamaha szervizben hozzá
+- lehet a benzint szabályozni bizonyos fordulat tartományokban százalékos arányban
Szóval sokat nem kell várni tőle
hány/milyen szenzor van a 4T ken?
Nincs rá igény, hogy lehessen állítgatni az injektorost. A mostani 4t-ket se állítgatja senki. Vannak különböző programok pl Akrapovic-hoz amit csak szervíz tud rátenni. Van a Ktm-nek hozzá szerszám amivel minimálisat lehet hangolni rajta, de igazából nem enged belenyúlni. Le van védve az elektronika és akiknek odaadtuk, sosem tudták feltörni, vagy nem érte meg vele szórakozni..
a csatlakozó, vagy a komplett cucc is, amin tudsz pötyögni és beviszed a térképet?

A 40 az nem vészes...
A yamaha wr-hez valami 40 ezer volt a csatlakozó amivel utána lehetett állítani
Gratulálok a motorosnak!
én majd arra leszek kíváncsi(sok más mellett) KTM TPI ügyében, hogy lehet majd állítani az injektor térképet...
csinálnak rá egy USB portot meg adnak hozzá okostelefon alkalmazást?
A tulaj hogy fogja "tekergetni" az erdő közepén? Vagy a mezei szerelők hogy fogják behangolni a motorokat?
Hány szenzor lesz rádugva?...lehet még barométert is dugnak rá

OK, a KTM gyár kiadja valamilyen befecsi térképpel a motort, de utána? Most is feszt karburálgatják a motorokat, stílushoz, terephez, tengerszinthez, stb függően.

Larsnak meg Lettinek biztos belőtték a KTM szerelők az adott versenyre, de mi lesz a hobbistákkal, akik mennek minden felé és nincs FIX stílus?
Majd minden szerelő vagy aki "tekergetni akar" veszi a spéci FI setting tool készülékeket?

Ezek csak laikus kérdések voltak...s nem értek hozzá. Nem tudom milyen ECM et fognak felrakni, de kizártnak tartom, hogy USB portos , vagy WIFI-s, vagy bármilyen módon okostelenfora csatolható cucc lesz, valószínű kelleni fog hozzá a kb. 500$ os programozó készülék.

Aztán már lehet most meg kéne bizniszelni, hogy ilyen készüléket gyártani, amivel okostelefonról programozható a térkép...ha beválik az injektoros motor
és tekergetni kell és működik ez a cucc, tuti lenne rá kereslet.
Én meg ezért imádom Dew-et.
Ezért imádom a 2T-t, nagyon jó okfejtés volt Dew!
Aaahh nem lehet , most henger cserére gyűjtők vagy E-s dugóra
Az összkép ismerete nélkül csak téves következtetések levonása születik meg általában.
A konkrét EC 200 esetében, nem került leírásra a súber száma (7) nincs infó a benzinszintről (ami tuti gáz volt, mert sérült az úszóház) nem ismerjük az egyéb alkatrészek állapotát sem.

Nekem pl. a gas akkor kívánt baromi nagy fúvókát, amikor falsot cumizott, de lehet még ezer másik baja is, ami miatt a nagynak tűnő mégse nagy.

Ezzel csak annyira akartam utalni, hogy önmagában a karbi részinfói alapján nehéz állást foglalni, persze lehet, ha feltételezzük, hogy a motor többi része ok, csak az a baj, hogy ez általában nincs így. A D-s tű 7 es súber, normál benyaszinttel, 45 alap 175 fő, meg 2 levegő nekem is dúsnak hangzik 0 tól - 1/4 gázig, hiába 39 s a karbi,
aztán a 2. pozba rakott N1ED a 175 el 39 karbival meg lehet már szegény 1/4-1/2 gáz között.

Magával a gyertyaképpel az szokott lenni a baj, aki nem ért hozzá, nem tartógázok után néz gyertyaképet, hanem egyszer csak kiveszi és ránéz,
ami egy fals infót fog adni. A konkrét esetben ott kéne nézni a gyertyaképet, ahol úgy gondolom szar a motor, ott kéne tartani a gázt, menni vele azon a tartógázon vagy 2 percig, majd azonnal leállítani és megnézni. Úgy lehetne belőle következtetni.

A motorosok nagy százalékának gőze sincs arról, milyen az elméleti lambda 1 esre belőtt motor, nincs viszonyítási alapjuk, ami után azt tudnák mondani ez most nem ok.
Van valami amivel vették, ahhoz képest éreznek jobbat rosszabbat.
Egyébként stílus/hely függő is a dolog, valahol pl. sokkal jobb motorozni dúsabbra karburált motorral, mint lambda 1 re belőttel, stb.

Aki magának akarja csavargatni, részemről azt mondom, picit tisztába kell kerülni az alapokkal, mi hogy működik, mit befolyásol, aztán próbálgatni kell és tapasztalni,
vagy vigye el olyanhoz aki ért hozzá és majd belövi neki az igénye szerint,
de itt is fel fog jönni a sok kérdés hol motorozik, milyen stílusban, milyen szempontjai vannak, melyik mennyire fontos, ugyan úgy mint a futóműnél.
Elméleti ismeretek nélkül nehéz, csak találomra, persze biztos el lehet találni úgy is amit szeretnénk.

A teljesítmény max meg a fajlagos fogyasztás minimum között elég sok helyre be lehet állítani egy motort, s ráadásként még gázállásoktól függően is el lehet pakolni más más helyekre, aztán hogy kinek hol mi a jobb, azt már egyéne válogatja. Sokan akkor veszik észre a bibit, amikor már ezeken túl megy valahova a beállítás, marha dús lesz, vagy nagyon szegény.

Sok hülye elmélet bocsi.
Eza gyertya mar Decsebal idejeben lejarta a magaet...ja Decsebal az a roman kis geci hodito volt :))))
Lehet 2018 ra meg erik egy cserere
Gyertyakép azért elég jól mutatja, valamint éreznie kellene hogy dús e vagy szegényebb, még a hangján is hallani, bár szerintem aki hobbi szinten motorozik az sok esetben teljesen leszarja, hogy milyen a karburátor beállitása, pedig egy jól beállitott motor és mondjuk egy dusra hangolt motor között ég és a föld a külömbség 2t-nél, pont mint a futómű!
"D"-s végű tűvel, 45-ös alapjáratival kevés az alja....???? Ha már nem tudja eldönteni az ember hogy sok vagy kevés, akkor inkább a "sokra" gondolnék....
Gratula.