Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A sűrítési végnyomás azaz kompresszió, és a sűrítési viszony,két külömböző dolog. Egyébként a vertexnek is van kovácsolt dugattyúja,és pl a wössnerből is van sima öntött.. A wiseco valóban egy prémium márkának számít,de az anyagán kívül semmi extra. Gondolok itt a megmunkálás minőségére. Eléggé nyersnek nevezném, bár ettől nem nevezném gagyinak. Mindössze nem" szép". Az pedig hogy melyiket mekkorára illik illeszteni sok minden befojásol( anyaga, henger anyaga,mérete, stb) de a dobozán feltüntetett tűrést betartva nem igen nyúlhatsz mellé. Az pedig nem 2 század..esetleg a kicsiknél.nyilván nem szentírás, és nem is kell hogy ragazkodj hozzá, de ajánlott.
En 300asbol csak a ktmet ismerem azert arrol irtam. Amugy erdemes probalgatni mert ezek sem egyformak, markankent es tipusonkent masok.
Na akkor mutasd azt a service manualt! En meg ilyent nem lattam, bar lehet barmi.
"9.1-9.9 kompresszio": feltetelezem nem a suritesi vegnyomasra gondoltal, mert ez nagyon keves lenne. A kompresszio viszonyra talan? Mondjuk ahhoz aztan semmi koze az illesztesi hezagnak.
Vertex "sima ontott": tevedes. Nezz utana.
Wiseco: nagyobb illesztest igenyel altalaban, erre figyelni kell. Wossner nem rossz, de mindegyikkel vannak gondok. A legkevesebb a Vertexxel. Jelenleg. Ez valtozhat nyilvan.
A wisecot vs vertexrol annyit h csak vertexel van tapasztalatom és nem a legtartosabb és legjobban megmunkalt dugóval, tobb kereskedesnel is mondtak h a vertex nem egy csucskategoria, sima ontott dugo, semmi extra ami az aran is latszik. En ugy voltam vele h inkabb vertex mint prox, sokkal többet nem birt.
Wisecorol csak jot hallottam ugyanugy mint a wossnerrol. Tapasztalatom nincs wisecoval, tobb ember ajanlotta, egyszer kiprobalom, csak akiktol veszem az alkatreszeket ok nem forgalmazzak
Bajan122 köszi a valaszt. Azt v eszem ki a szavaidbol h nekem akkor 300 as ktm kene, bar az uj motor tenyleg izgat. Nem hard enduroztam, foleg tempos abbey erdozesek voltak inkabb meg felfutozas. Homokos talaj errefele sok van, ott nagyon jó volt az rm.
Petyarider pedig 0.02 az illesztés hidd el. Nem 1et nem 2ot raktam ossze:) gyari ertem, alu-nicasilos henger. Gyari adat a 0.02, utan is olvastam services manualban de am a Táborihoz hortam a hengert és ő is kapasból 0.02őt mondott/csinalt. 0.05el már max 9:1es a kompresszio a 9.9:1 gyari hozz kepest.
En csak endurokban gondolkodtam, de vehetsz krosszt is. Az pont olyan lesz mint az rm. (Na jo nem pont olyan mert az tenyleg egy allat)
Biztos. Hogy egik sem olyn mint z rm. Miert mert az enduroban teljesen mas kell mint a krosszban. Enduroban a nagyon hegyes karakter hatrany, pont ellenkezoleg igyekeznek hangolni. Volt rm-em, ma mar nem is tudom hogy tudtam vele endurozni (valojaban sehogy)
Ktm 2016os 300as meg eleg bardolatlan hirtelen erovel(de az rm-hez nem hasonlithato, az a motor egy allat) 2017es jobb mar, kezesebb. Betat,gast nem ismerem.

Ha az a kerdes hogy uj beta vagy hasznalt ktm akkor beta, nincs kerdes. Az uj motor a legjobb, mert azt meg senki nem kokanyolta meg.

250es akkor jo ha nem hardendurozol (rmmel tuti nem, mert az leboffen es megforr semmi perc alatt) vagy ha ha konnyu vagy. Illetve nem art hozza ugyesnek is lenni.
A masik amit olvasok,ez a wiseco vs vertex.
Ha megkerdezel valoban hozzaerto elfogulatlan szakikat akkor nem a Wiseco lesz a preferalt... Nem mondom melyik ( emlitetted :-))
Szoval olyan hatarozottsaggal irsz, hogy ha elhiszed ha nem komoly felelosseggl tartozol, mert rengetegen olvassak ezt a forumot es ha keszpenznek veszik amit irsz akkor hatranyuk szarmazhat belole.
Nem kotozkodesbol irom, sot inkabb vitainditonak ha vannak muszaki reszletek ( nem hit es erzelem)
Ezt a 0.02 illesztest reszletezd pls!
En meg nem talalkoztam ilyen atmeroben motorral ami gyarilag vagy akar tuning megfontolasbol ennyire lenne illesztve es birna hosszu tavon. 0.04-0.05lesz.inkabb az..
Sziasztok!
InI
Robogokon (piaggio,gilera) fordulat és gáz álás is szabályozza a keveréket. Piaggio-gilera olajpumpa ugyan az a mikuni mint ami az aprilia rs 125 be is van és még sok ms motorba, lehet pont a dt-be is bármit az Japan. .
Illesztésekkel kapcsolatba 180 as runner (125is) 0.02az illesztés és sajnos nem megy el 15 nagyon maximum 20ezernél többet egy dugóval, bár én 12ezernél többet nagyon nem tudtam menni vele, motul 710el rendszeres karbantartás mellett. Igaz Használva volt rendesen.
250 2t suzuki rm 36órát bírt ki egy dugóval (enduro ra Használva, karbantartva (neha Mar tulzottan is) igaz vertex dugót vettem minding, nem wisecot..

Ez szól mindenkinek!
Jövőre szeretnek ujra venni egy motort, gasgas 300 as 2t (új) beta 300 2t (új) vagy exc 300 2t (használt) szerepel a kiválasztottak között. Csak krosszmotorjaim voltak eddig endurora hasznava. Kiprobaltam par 4t exc 450et meg hasonlo endurot, de kozel se hozta az elmenyt. A kerdes az lenne h a 3 motor kozul meik all a legkozelebb egy 250 2t krossz erejehez és teljesitmenyleadasahoz illetve van e ertelme barmeikbol a 250est valasztani (konnyebb,porgosebb,kezelhetobb stb.indokok miatt). Megbizhatosag,fenntartas,alkatreszelatottsag és persze arakra is kivancsi vagyok.
Csak karbis johet szoba! Az se baj ha kulonolajzasos. Minel agresszivabb annal jobb.legalabbis nekem :)
Köszi elore is a valaszokat
A vacak legszurosek nem is mennek el 40 ezer kilometert. A baratome a szomszed faluig jutott a nyulsztradan legszuro nelkul .
azért nem egy robogót láttam már amin olyan volt a légszűrő hogy semmilyen, inkább porladt vagy épp ragadt mint volt ép szivacs
inkább az hogy nincs kihegyezve, azért ha az is csúcsra van járatva nem húzza ki évekig egy dugóval mert azéert ezekből a kis 50esekből is ki lehet hozni sokkal több lovacskát mint amit gyárilag tud
En a tpit ismerem, annal nem latok gondot.
Értem Én hogy villamos..de mi hajtja... Tiszta sor hogy az álltalad említett dolgok pozitív hatásúak. Csak szó volt róla kissé korábban,hogy biztos ami biztos módon 100as keverékkel a tankban szokták használni a betat.. Akkor viszont pazarlás,füst,bűz stb. Pont amit sérelmeztél.Sőt. a 60 as keverékkel szinte ökonak nevezhető a használat. Tehát az ember vagy bízik abban amit a gyártó ígér, vagy pazarol. Ha viszont jól működik, akkor minimum kényelmesnek nevezném....
Kicsit elter a kobcenti/loero arany. Na meg a full poros kornyezet se egy ajandek.
Minap a motorboltos,motorszerelő barátommal a 2t tartósságáról beszélgettük,meglepődve hallgattam a beszámolót. Az olasz robogók 40-45E a Kymco 70-80E Km mennek bontatlan blokkal,főleg futár motorok minőségi olajat használva. Ehhez képest mi 90-100 óránál dugót cserélünk nehogy károsodjon a henger hol itt az igazság?
Szerintem sok elonye van a kulonolajozasnak: pl nem lesz tele trutyival a kipufogod, nem budos a motorod amit a tobbiek biztos ertekelnek. Kevesebb olaj fogy ami jot tesz a penztarcanak.szerintem az egesnek is jot tesz ha nincs tulolajozva. Plusz azert a kornyezetnek sem art ha nem fustolunk mint egy gyarkemeny.
En pl 1/60nal keverem mert igaz hogy zomeben also es kozep gazon van a motor, de az ossze koto szakaszokon meg nyelen is szoktam menni, igy ez utobbihoz kell igazitani.

Nekem tetszene ez a kulon olajozas.
Furcsa is volt... Bocs, hozzá vagyok szokva a hülyékhez! :D
Dedurva. És berreg ? Halad megy előre? Vagy irànyitani kell ? Szépen jàr? Mennyit eszik 100 on?
Irónia akart lenni....de mindegy
Nekem sok éve volt egy dt80
Annak az olajzása olyan egyszerű volt és annyira jól kitalált hogy szerintem sosem megy tönkre
És a fordulatottól és a gáz állásról is vette a "jelet" szóval nagyon eltalált kis szerkezet volt
Persze full mechanikus a cucc
Robogón csak a fordulat függvényében nyomja az olajat
Van 1 sàrga kontrol làmpa a műszerfalon. Mikor beinditod 5màs percig vilàgit,majd elalszik. Érdekes volt,mikor a főtartàlyból kifogyott a benya...rögzön jelzett. Tartalék ...és màr jó is volt.
Összekeverni benzint és olajat bonyolult dolog és csak a legjobbaknak sikerülhet? Ez nem atomfizika, aki már csinált kakaót, az meg tudja oldani...
Egyébként van valami amivel működés közben kontrolálható a rendszer működése?. Pl. Gyújtás tiltása, vagy ami még jobb lenne service módba állás, vagy legalább egy kontroll lámpa.. Vagy valami.. Szerintem az olajzórendszernek az előnye csak abban rejlik hogy nem kell vinni magaddal adalékot ha több tanknyi motorozást tervez az ember.ezzel nem azt mondom hogy haszontalan, de álltalában véve nincs előnye. Pláne ha amúgy is 100 as keverékkel tankolod.nevezhetném pazarlásnak is... Hiszen ha úgy használod a motort hogy pl 30 ast igényelne, cca.22 környéki elegyet nyomsz le a torkán..de ha csak pöfögsz is 50 essel mész...nem beszélve arról hogy megmarad a kannában kevergélés( vagy elfelejtése) és annak hihetetlenül komoly procedúrája,amitől oly sokan tartanak,hiszen csak a legjobbaknak sikerülhet. Tehát ha az ember nem mer hagyatkozni a technikára akkor pazarlás,ha megbízható akkor viszont kényelmes dolog.. Szerintem.
ez nem hülyeség Feri. sosem biznék maximálisan az elektronikában. Mondom,mint gépész és villamosmérnök :-( , és ez a mai világban elég szomorú