Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Halihó! Megvolt a Beta teszt ...Hol is kezdjem. A sràcok is tesztelték. Volt aki többször is. Mindenkinek nagyon tetszett.Főleg a motorblokk ereje, és adagokhatósàga,kis és közepes fordulaton. Nem lehet megfojtani...alulról tol....ahogy csak akarod,még a kuplungot sem kell setgetni....Nagyon könnyű, kezes. Feljàrokba is nagyon ott van. Van nàkunk 2 olyan patak...ahol lehet menni tempótTele van fa zúzalékkal...sziklàk, sok avar....itt volt egyedül az a érzésem, hogy a régi gép otthonosabban mozgott. Bàr a többiek mondtàk,hogy ők is kóvàlyogtak most. Hazafele oda vàgtam a rezót. Bosszant,mert egész nap tudtam rà vigyàzni a fellépős patakba, meg a fàkon. Valami vàlyu meg oda vàgott.....Legközelebb màr nem lesz az érzés, hogy vigyàznk kelk a új mocira.
Nyilvan nemaz acel huvely reped.
En nem hallottam hogy a wiseco huvelyekkel gond lenne/lett volna. Oszd meg pls ha van valami infod errol
Nem a hüvely repedt el. Hanem az alu henger öntvény. És a wisecoval állítólag épp ez volt a gond.. Hogy tiszta méretre volt ablakolva.. De ez nem 100...mint írtam sosem volt a kezemben ilyen..
A wiseco huvelyei is ablakoltak. Nem azert repedtek el. Fontos hogy az alu henger furasa minimum szazad pontos legyen. Preselni pedig nem szabad.
Nincs leírva a hüvejeztetés. Szükség törvényt bont alapon egy cimbora motorja meg lett így reparálva. Kx 500 88- ból. ( szinte lehetetlen hengert szerezni hozzá..1 évig volt gyártásban ez a hengertípus)Az évek folyamán eltűnt a gyári bevonatolás, ezért el lett küldve a hengere cseh országba hogy bevonatolják újra( akkoriban más opció híján)de az új réteg is lefoszlott a helyéről.,,.valami nem stimmelt... Aztán Fehér Gézának valami kontaktja meghüvelyezte. Ennek min 15éve,és a motor azóta is vassal a hengerében működik. Aztán ezen felbuzdulva több helyi motor is meg lett így oldva, ami jó lett azzal semmi hiba nincs, ami szarul sikerült, azon elrepedt a henger.. Álltalában a felömlönél, de volt ami a hengertalpnál adta meg magát. Nem mondhatnám hogy erre sok a példa de nagyjából tízből kettő ami nem jött be.. Feltételezném hogy valami illesztéssel kapcsolatos probléma lehetett a háttérben. Egyébként annó az ötlet onnan jött( mármint számunkra) hogy a wiseco már akkor is árult nyers hüvelyeket, voltak standard méretűek és túlméretesek egyaránt. A bökkenő ezeknél csak az volt hogy ki voltak ablakolva.... Ezért a besajtolásuk állítólag eléggé macerás volt. Géza embere pedig olyan hüvelyt rakott a hengerbe ami csak kinagyolva volt, és a helyén dolgozta ki az ablakokat rajta. Így egy az egyben megoldható volt hogy minden furat passzoljon a eredetihez. Az igazsághoz hozzá tartozik hogy soha nem láttam wiseco hüvelyt, de ez a monda járta.
Atmero fuggo valamennyire, de kb 85-100ezer huf
Tényleg manapság mennyi egy nikasziloztatás?
A dugattyu kovacsolt aluminium, specialis gaz nyomasos gyuru tartassal, kis gyuruhezaggal, 0.6mmes felso gyuruvel.
Az erdekesseg hogy nem igazan hasznalnak NICASILT, hanem molibden acelperselyt. Allitolag a hagyomanyos gombgrafitos szurkeontveny is jobban birja a felso holponti gyuruterhelest, mint az alu, ezert hasznaljak.
Szoval, mielott leirna mindenki a perselyes megoldast, erdemes ezt szamitasba venni.
Regi ontottvas dugora?
azért az öntött sem mindegy hogy indiában a koszos barna kezek csinálják szinte az utca porában, vagy rendes üzemben ugyancsak sajtolással( itt nem felhevített pogácsa van de ugyanúgy 2 szerszám között "sajtolnak" csak itt folyékony állapotban)
Az a kovacsolt dugattyu amirol irsz. Anyaga ismert, nem titok, jelenleg nem sok otvozet van normal forgalomban (3-4 fajta ha jol emlekszem), erre az applikaciora. Mindegyik gyarto levedte a sajatjat, illetve hasznalnak mas gyartok otvozeteit is ha szukseges ( speci esetben).
Kovacsolt dugattyu jobban ellenall a repdeseknek, kizarolag ezert jobb. A Nicasilt jobban terheli, illetve altalaban 0.01al "lazabbra" kell illeszteni,mint ontott tarsat.
Most sokan megkoveznek majd a velemenyem miatt, de en jobban preferalom a normal ontott dugattyuk hasznalatat szeria motorokban. Inkabb legyen idoben cserelve. Termeszetesen egy tuning gep mas teszta.
Nascar gepekben amikor eloszor elkezdtek hasznalni a bevonatolt aluminiumot akkor 500(!!) Merfoldet tudtak menni a gepek! Ez nem vicc. Tudjatok mire tertek at? Ez egy talalos kerdes
az alunál a "kovácsolás" annyit tesz hogy egy pogácsából kisajtolják a nagyja formát
szerintem öntött dugó nemigen van, azt sokkal lassabb és költségesebb előállítani
a sajtoláshoz sokkal kevesebb és olcsóbb szerszám kell
Esetleg légmentes térben motorozni!
Hidratalni kell a hengert akkor nem szottyad össze ,
Csak érdeklődés szintjén kérdezném hogy a nyomás alatt préselt, és a kovácsolt ugyanazt jelenti?
Emlékszem mikor a wössner márkával először találkoztam( kb 2002) egy ismerősöm kezdte " forgalmazni" fehérváron. Mesélt róla sokmindent, és a gyártó álltal leadott promószöveget is hallottam elégszer, miszerint a wössner első körben a német dtm nek kezdett fejleszteni dugattyúkat. Kizárólag hing- tech minőségű aluból( ötvözete ismeretlen, levédett) egy tömbé kovácsolva,és abból marva , esztergálva, köszörülve,polírozva... Voltak promóciós célra szánt mintadugók is,amin valóban látható volt a gépmunka minden mozzanata,és lépése(bár attól hogy meg van pl marva még nem biztos hogy egy tömbből készült,akár az öntöttön is elvégezhetőek ezek a folyamatok)Namost, pár év múlva lett hivatalos importőre is a márkának. Néhány alkalommal raktunk ilyen dugót motorba, és láss csodát annak ellenére hogy elviekben kovácsoltnak mondják,látszott a dugó belsejében az öntőforma,igaz helyenként le van tisztázva,látszik a gépmunka nyoma. Igaz ez nem zárja ki hogy a dugótető meg van zömítve és csak utána van megmunkálva.A vertexnél is ugyen ez a tapasztalatom. Sőt ezem márkával már jártam úgy hogy cirka 10 óra után úgy megzömült a dugattyú hogy a gyűrű alatt hozzáért a hengerhez. Pedig az álltaluk ajánlott illesztéssel(6 század) lett passzítva a hengerhez, ami egy 70 üzemórás hibátlan darab volt. Tehát az én tapasztalatom az hogy a wisecon kívül nem láttam mégvolyan dugót amiről elhinném hogy egy kovácsolt anyagból mart alkatrész. Közel sem biztos hogy igazam van, de ezt tapasztaltam Én. Hengerrel kapcsolatban még volna egy eszmefuttatás. Írtátok az imént hogy a henger is zömül tömörödik. A bevonatolás is úgy bírja ahogy...tudtommal a gokart sportban voltak olyan kisérletezések hogy hüvelyezett hengert crómoztak , köszörülték stb. Kiváncsi lennék pusztán szakmailag hogy miért nem terjedt el ez a technológia. Vagy lehet csak én nem tudok róla..nyilván van hátulütője,súly,más hőtágulás ablakolás összedolgozása,ilyesmi de elgondolkodtató lehet a ravasz kartosok ötlete.
Feri, egyetertek .
Egy apro kiegeszitest engedj meg, csak hogy kerek legyen a kep.
4T hengerek nem tartanak tovabb altalaban,mint 200-250uzemora. Termeszetesen most jonnek az 600-800oras peldak, de ezek mar kozel sem hozzak azt amit kellene nekik. A tulaj a fokozatos teljesitmeny veszteseghez hozzaszokott, aztan raul egy ujabb gepre es csodalkozik az hogy megy....
Roviden: 4t felso holtpont kompressziogyuru pozicioban erdemes ramerni a hengerre. Na az a kopas rendszerint nem a nicasil ( nevezzuk most igy a bevonatot az egyszeruseg kedveert) kopasa hanem az alatta levo alu "zomulese" okozza. Ezert kell ujra bevonatolni ezeket a hengereket. Ilyen hengerre felesleges uj dugattyut vagy gyuruket tenni.
Talalkoztam olyan hengerrel amiben mashol csak 0.01 kopas volt, de ebben a zonaban 0.05(!)
Valószínűleg a hengerbe betéve a gyűrű két vége között, de oda meg végképp kicsi lehet a 0,02 mm, inkább 0.2 mm.
Már vártam
Ajaj. 0.02 a gyuru illesztese, de hol? A horonyba? Ez hogy jon a kompressziohoz?
Igazabol mar mindegy is. Emlitetted a manualt, gondoltam komolyan irod. Szamos komoly muszaki hianyossag latszik a tenykent kezelt irasodban, ezzel en igy tovabb nem foglalkoznek. Biztam benne hogy lehet egy jo kis vita gepesz vonalon, de ebbol ilyen sajnos nem lesz. Na jo ejszakat.
Szerintem am teljes felreertwsben vagyunk. Gyűrű illesztésre irtam a 0.02őt nem a dugattyú és hengerfalra. Azt pontosan nem tudom. Mindenesetre azért elegge forum Ellenes h azonnal veres szajjal vernier az asztalt h akkor nekem van igazam v neked.. mindenesetre elnezest a felreertesert.
Bajan122 igen lenyegwben ez a kerdes h a 300asok kozott Mia kulombseg markankent.
Szecsumx köszi az epito jellegu hozzaszolast. Lenyegwben leirtad h a wiseco jobb anyagbol van.
Sziasztok. Új vagyok az oldalon,vagyis csak itt,mert 15 évig az utcán nyomtam,föleg a Mátrában,ott két R1 el,az évek alatt.Elötte enduroztam,utolsó mtorom,egy Wr 426 volt,aztán most ismét az erdö.Igy közel az 50-hez.....én is nagy dilemma elött álltam,hogy mit vegyek.A hard....föleg az extrém,nem jön be,.....a patakot...sziklát stb..nem csipem.A tempós erdei motorozás ami bejön,feljárókkal..stb..Ahol lakom..minden körülmény adott..erre. .Az enduro 2t ami nem 20 éves agyon kőkányolt...az elég drága az erdöben dobálni....és melós is.,viszont könnyü.Tehát,egy könnyü..megbizható..jó ár-értékü ..amire én használni szeretném....stb..Biztos mindenki meg fog lepödni...de egy 2008-as yz 450 f -et vetttem....persze ismeröstöl...65 üzorával...év elején..50 órát mentem vele az idén....hiba nélkül...csak olaj csere...és benzin...Sokat biztos nem segitettem..de lehet....
Semmi gond. Viszont mostmár várom én is az igazságot....jöjjön ;)
Bocs, most nezem hogy nem is 2tpeti irta.
De azert igy legalabb kozeledunk az igazsaghoz
Az elozo mondatom vegere azert meg szanom ezt: Vertex kerdes akkor pipalva.
Suritesi vegnyomas 9.9 egy jo illesztesu motornal es 9.1 a nagyobb illesztessel. Aha........
A manualt meg mindig varom!
( Elmondom,hogy direkt megneztem amikor nagyon ragaszkodtal a hulyeseghez ). De kivancsian varom, lehet hogy tobb forrasban lehet hiba.
Koszonom a tanacsokat