az egyik villábol...és csak az eleje vibrált.
Bejelöltem krétával azokat a pontokat aminél a legnagyobb nyomóerő éri a gumit fékezéskor az olyan gumin ahol nem szimetrikus a minta, ebből következően ott kopik a leginkább és ez romló egyenesfutást eredményezhet.
1= A jó túragumi profilja tompa, mert az kevésbé kopik!
2= A jó útfekvésű sportgumi profilja hegyes, mert azt jobban lehet így dönteni, és pontosabban is irányítható!
Ezért is van pld! elöl vékonyabb gumi, mint hátul!
Ha a gumi kopik az 90%ban a közepe kopik csak! Kivétel ha versenyzel, de ez most nem áll fent! Ha a közepe kopik, akkor az útfekvés rosszabb lesz, mert ezen a laposra kopott felületen kóvályog, billeg a moci! Ez a jelenség simán előfordulhat vadi új guminál is, ha az előírt guminyomásnál kevesebb van az adott kerékben!
Szóval nem csak a gumi anyaga, és mintája számít, hanem a profil formája is! És nagyon fontos a guminyomás is!
És a kivétel! Ha ringre mész, akkor a gumiból le kell engedni 2-3, esetleg 4 tized bar-t is, mert a forszírozott igénybevételnél a gumi felmelegszik, ami vagy 3-4 kör alatt felmelegíti a gumiban lévő levegőt is, és az kitágul! Vagyis megnő a nyomás a kerékben! Ettől romlik a tapadás, és egyre lassabb leszel, vagy elesel!
Nekem volt pályázás után a boxutcában már 3.1 bar-os hátsókeréknyomásom is! Tök forró volt a gumi!