Sajnos a hátsó lengéscsillapító nem szedhető szét. Ha megadja magát, akkor elvileg cserélni kell. Azért írom hogy elvileg, mert egyes javítóműhelyek mégis vállalják a régi felújítását. Ehhez elég komoly felkészültség szükséges, mert a javításhoz szét kell vágni a lengéscsillapító házát, majd a végén újból össze kell hegeszteni. A javíttatás rövid távon biztos költségkímélőbb megoldás a cserénél. Hosszú távon nem biztos. Én a csere mellett döntenék, de ezt mindenki döntse el maga.
http://grandemoto.com/
Az eladó alkatrészek menüpont alatt találsz tankokat is olcsón. Csörögj rájuk hátha van egy épp neked való. Kazincbarcikán találhatóak.
Balázs Mester!
Ismerve az igényességed szinte biztos vagyok benne, hogy csalódás lenne egy bontott tank, ráadásul többszörösébe kerülne mintha elvinnéd egy profi fényezőhöz a meglévőt, amit szépen kijavítana és lefényezne Neked, hogy újként pompázzon a motorok eme legszembetűnőbb része
Akkoriban olvastam a Motorrevü írását amikor az Üvegtigris túrán voltunk az itteni CB 500-as cimborákkal. Azon a napon több mint 600km-t tekertem le a CB-1 hátán és a kollégáimnak akartam beszámolót tartani amikor olvasva a cikket rájöttem sehol nem vagyok a "rigatúrát" geljesítőhöz képest Inkább elmeséltem amit a cikkből olvastam mert az volt az igazi kaland... csak sajnos nem én éltem át
Ha valakinek van 1 felesleges fekete tankja, szóljon!
Tavaly kaptam 1 "kavicsot" inkább követ a tankra és totál leverte a festéket a tankról!
Ma lemostam a drágát és hát alapozó is kapott az ütésből sőt a szélén mintha 1 tűhegynyi hólyag is lenne jönne fel a festék...
Szóval megszívtam!
Ködölni javítani nem lehet mert fekete és meg fog látszani!
Szóval vagy full festés ami drága meg idő! meg vigyázni kell utána vele napokat heteket, vagy kell 1 másik!
Köszönöm a tippeket, és a javaslatokat!
Így már rem. nem követek el helyrehozhatatlan hibákat.
Ha "szétkaptam" tájékoztatlak benneteket, ill. addig ha lesz fényképező szerkezet akkor fotót is rakok fel.
Addig is széles utat és mi hamarabb jó időt.
Hello!
Én nem engedtem le a benzint és nem is folyik ki ha el van zárva a benzincsap (én még január elején zártam el az egyik járatás befejeztével) Én először a tankot tartó csavart szedtem ki aztán a jobb oldalán alulról megy bele 2 gumicső, (egy vékonyabb és egy vastagabb) azokat húztam le, de vigyázz vele mert én a vékonyat elszakítottam és ki is kellett cserélnem. Előbb húzd le a rugós szorítógyűrűket a csövekről és aztán egészen közel a tankhoz próbáld megfogni és mozgatva lehúzni. A bal oldalon a benzincsapról szedd le a vastag csövet (előtte természetesen a szorítót húzd félre), aztán a vékony cső ami a karburátorhoz megy azt is húzd le a szorító oldása után. Óvatosan bánj a gumicsövekkel mert könnyen elszakadnak mert el lehetnek öregedve. Ha lenn vannak a csövek akkor az ülés felőli részét megemeled kb 10 centit és az ülés irányába húzva majd megemelve tudod leszedni. Elől úgy van rögzítve, hogy a tank alján van egy fordított T alakú henger formájú rész gumihenger sapkákkal a végein h. ne fém a fémmel érintkezzen. A vázba van egy vájat amibe a fordított T-nek a vízszintes része bele van ültetve és akkor enged el ha a tankot kissé megemelve hátra húzod és az ég felé emelve kijön mivel ott két irányba kiszélesedik. Remélem elég érthetően írtam. Ha nem tiszta valami kérdezz bátran.
Én még nem olvastam, úgy hogy el is ájultam! Baz! Ha merszem lenne az út szélén aludni... :P Keletebre így sem nagyon mernék menni, de a csizmát tuti körbemotoroznám!
Ez már egy viszonylag régi történet, uh lehet, h sokan olvasták, ismerik. Én már lementettem egy jó ideje, de csak most olvastam el sajna.
Mielőtt vki nem nézne bele azt feltételezve,h a Riga márka dicsőítéséről szólna, egyáltalán nem,a település az úti cél.
Nekem nagyon tetszik a leírás, bár bevallom őszintén én nem vagyok ilyen "laza" ember sajnos, uh nem mertem volna ennyi idősen így neki vágni ennek mint a kalandor. 14-15évesen még talán.
Igen, igen.
Igyekeztem is vele a lelki nyugalmad megőrzése miatt.
Volt oszttársam segített, megcsinálták a hegesztéseket faszán a munkásával. Lehet, h nekem is ment volna, bár ilyen faszán biztosan nem. Úgy voltam vele, h nincs kedvem még egy vázat venni mert szétolvasztottam valahol. Ha bekerülök erőműbe és nem lesz melo akkor nyüstölöm majd a hegesztőket, h tanítsanak ki.
A sietős munkának meglett megint a haszna... mert van pár hiba, de ezt tudtam előre. Volt más munkájuk is, meg én sem készültem kellően elő, mind1 így is jó lett végső soron.
Nem akarok nagy baromságot írni megint. De a benzin leengedés nekem nem ment... uh ha nem jár a motor nekem nem enged a csap, azért van a cső a hengerre is a benzincsapról... Én nekem ez a véleményem, de lehet, h most hülyeséget beszélek.
Amúgy ha óvatosan leveszed, nem billegeted, előkészülsz akkor csak a túlfolyón jön pár csöpp és kész, nyilván nehezebb +10kg- al mozgatni a tankot.
Én leterítettem egy nagy "rongyot" (vagy leteszel egy kartont, h ne karcolja a tankot a beton) és a benzincsap felőli vége alá tettem egy gerenda darabot (vagy nagy éket), uh ameddig "szereltem" a motort addig vígan el volt így. Ha nem sajnálod a benzincsapra is rá lehet rakni.
Szia!
Kiveszed, azt az átvezető csavart, (az ülés felölit) több nincs is. Óvatosan 2-3cm-t megemeled a tankot, (persze mondani sem kell, hogy a benzint leengedted) majd jobb-bal oldalon találsz a csapon, a tankon 3db gumicsövet, azok rugós bilincsel vannak rögzítve, azokat lehúzod, majd mikor már "csőmentes" a tank, hátra fele óvatosan vízszintesen lehúzod, az elöl lévő gumibakról....könnyen lejön, de óvatosan...
Jaj alig várom-várjuk már a jó időt!
Kezdenek az elvonási tünetek kétségbe ejtő kórképet produkálni.
Addig is egy-két kérdés a tisztelt motoros kollégáktól: szeretném a tankot lekapni (másodlagos levegő szűrő és egyebek) és azt látom, h. az ülésnél csavar rögzíti, de elől a korm.csapnál hogyan van megoldva? A másik: sajna észrevettem a bal hátsó gátlónál egy kis olajszivárgást. Szóval csere, Ti mit ill. milyen gyártmányút
ajánlotok.
Válaszokat előre is köszönöm
Én nem tölteném az aksit a motorban, főleg nem szivargyújtó aljzaton keresztül.. Egyébként 9Ah-s aksi van a motorban amit max 1A körül érdemes tölteni, tehát oda se kellene 10-20A közötti biztosíték.
Cblaci a biztosítékot én a lehető legközelebb teszem az aksihoz. Abiztosítékházat kötem az aksihoz és utána megy tovább a vezeték, mint a kocsiban is a nagyzenénél :D Ott egy 40A-es üvegbiztosíték kell a motortérbe, mert sokan csak behúzzák hátra az erősítőhöz a kábelt és nem költenek biztosítékházra ezer Ft-ot és biztosítékra 500Ft-ot... Valószínűleg nekik nem ér meg ennyit a kocsijuk és vállalják, hogy esetleg kiég :)
Én nem tudtam, hogy mennyi áramot vesznek fel a gps-ek és nem is mértem ki, de ha ilyen alacsony csak akkor tényleg elég egy max 5A-es biztosíték (ilyen a legkisebb nekem itthon). A lehető legkisebbet fogom betenni ami még éppen nem olvad ki mert ha valami miatt túláram keletkezne akkor kiold és nem ég el a kábelrengeteg a motorral együtt. Egy barátom A3-as Audijának kb.2éve máig ismeretlen okokból tűz lett a motorterében és kb 2perce volt kidobálni a kocsiból az értékeit (Laptop, telefon, papírok, stb.) és mire kiértek a tűzoltók kiégett a kocsi egész motortere és a kormánynál járt a tűz mire hozzákezdtek az oltáshoz.. Elolvadt a jobb első alufelni is mint a gyertya... A tűzoltók max 5km-ről jöttek mert a városhatárhoz közel történt ez..
Neki nem volt nagyzene a kocsiban, se semmilyen utólag behúzott kábel a motortérben. Sajnos poroltója nem volt, de amilyen gyorsan égni kezdett azt mondta nem sokra ment volna vele..
Az eset óta poroltót hordok a kocsiban és a biztosítékkal, kebelezéssel, zsugor csővel és szigetelésekkel nem spórolok..
Jaja! Igazatok van, nem szépen fejeztem ki magam, de szerintem életvédelmi okból vezették épp a mínuszt a vázba, és nem a +12V-ot! Az is igaz, hogy pld. az önindítóhoz csak a + megy, de az összes lámpa megkapja külön vezetéken a mínuszt is!
A biztosítékot meg azért gondoltam 10 - 20 A közé tenni, hogy 1 aksitöltővel visszafelé az aksit is tölthetném! (1 GPS-hez elég volna a max. 3A-es, 1 mobilhoz meg az 500mA-es is!) Magyarán nem kéne az aksit kivenni, vagy kibontani 1 aksitöltéshez! Ami igaz, hogy kb. csak 1x - 2x fordulhatna elő 1 aksi életében.
Mind1 várok vele össze kell szedni rá a lóvét...
Autó vásárlás van tervezve.
Meg sajnos adakoznom kell a szervnek is. Mert kaptam tőlük 1 fotót...
http://grandemoto.com/
Az eladó alkatrészek menüpont alatt találsz tankokat is olcsón. Csörögj rájuk hátha van egy épp neked való. Kazincbarcikán találhatóak.
Ismerve az igényességed szinte biztos vagyok benne, hogy csalódás lenne egy bontott tank, ráadásul többszörösébe kerülne mintha elvinnéd egy profi fényezőhöz a meglévőt, amit szépen kijavítana és lefényezne Neked, hogy újként pompázzon a motorok eme legszembetűnőbb része
Ha valakinek van 1 felesleges fekete tankja, szóljon!
Tavaly kaptam 1 "kavicsot" inkább követ a tankra és totál leverte a festéket a tankról!
Ma lemostam a drágát és hát alapozó is kapott az ütésből sőt a szélén mintha 1 tűhegynyi hólyag is lenne jönne fel a festék...
Szóval megszívtam!
Ködölni javítani nem lehet mert fekete és meg fog látszani!
Szóval vagy full festés ami drága meg idő! meg vigyázni kell utána vele napokat heteket, vagy kell 1 másik!
Síííííííírni tudnék!
Így már rem. nem követek el helyrehozhatatlan hibákat.
Ha "szétkaptam" tájékoztatlak benneteket, ill. addig ha lesz fényképező szerkezet akkor fotót is rakok fel.
Addig is széles utat és mi hamarabb jó időt.
Én nem engedtem le a benzint és nem is folyik ki ha el van zárva a benzincsap (én még január elején zártam el az egyik járatás befejeztével) Én először a tankot tartó csavart szedtem ki aztán a jobb oldalán alulról megy bele 2 gumicső, (egy vékonyabb és egy vastagabb) azokat húztam le, de vigyázz vele mert én a vékonyat elszakítottam és ki is kellett cserélnem. Előbb húzd le a rugós szorítógyűrűket a csövekről és aztán egészen közel a tankhoz próbáld megfogni és mozgatva lehúzni. A bal oldalon a benzincsapról szedd le a vastag csövet (előtte természetesen a szorítót húzd félre), aztán a vékony cső ami a karburátorhoz megy azt is húzd le a szorító oldása után. Óvatosan bánj a gumicsövekkel mert könnyen elszakadnak mert el lehetnek öregedve. Ha lenn vannak a csövek akkor az ülés felőli részét megemeled kb 10 centit és az ülés irányába húzva majd megemelve tudod leszedni. Elől úgy van rögzítve, hogy a tank alján van egy fordított T alakú henger formájú rész gumihenger sapkákkal a végein h. ne fém a fémmel érintkezzen. A vázba van egy vájat amibe a fordított T-nek a vízszintes része bele van ültetve és akkor enged el ha a tankot kissé megemelve hátra húzod és az ég felé emelve kijön mivel ott két irányba kiszélesedik. Remélem elég érthetően írtam. Ha nem tiszta valami kérdezz bátran.
Ez már egy viszonylag régi történet, uh lehet, h sokan olvasták, ismerik. Én már lementettem egy jó ideje, de csak most olvastam el sajna.
Mielőtt vki nem nézne bele azt feltételezve,h a Riga márka dicsőítéséről szólna, egyáltalán nem,a település az úti cél.
Nekem nagyon tetszik a leírás, bár bevallom őszintén én nem vagyok ilyen "laza" ember sajnos, uh nem mertem volna ennyi idősen így neki vágni ennek mint a kalandor. 14-15évesen még talán.
http://www.motorrevu.hu/motorteszt/tura_baltikum_szlovakia_l
engyelorszag_litvania_lettorszag
http://riga.hu/rigas/gallery.php?ta
g=rigapeti/rigatura&type=list
2000....
Szép a mocid,nagyon tetszik!Nekem még nincs ilyen sajna de ha minden sikerül akkor nyár végén vagy jövőre lesz!Mikori kiadású?
Igyekeztem is vele a lelki nyugalmad megőrzése miatt.
Volt oszttársam segített, megcsinálták a hegesztéseket faszán a munkásával. Lehet, h nekem is ment volna, bár ilyen faszán biztosan nem. Úgy voltam vele, h nincs kedvem még egy vázat venni mert szétolvasztottam valahol. Ha bekerülök erőműbe és nem lesz melo akkor nyüstölöm majd a hegesztőket, h tanítsanak ki.
A sietős munkának meglett megint a haszna... mert van pár hiba, de ezt tudtam előre. Volt más munkájuk is, meg én sem készültem kellően elő, mind1 így is jó lett végső soron.
A nehezén túl vagy, úgy látom helyére került a blokk, a tobbi már apránként is megy
ui: leszokom erről, h ilyeneket rakok fel ide igérem, legalábbis egy darabig biztosan mert nyárig így marad.
Vegyél hozzá szimmeringet, ha még működik!
nagyvas.hu-n találsz szerintem...
Én is gurultam ma, bár csak a Babettát sétáltattam meg, az elvonási tüneteket enyhítendő. (+ csak ez van most pesten :DDD)
Nem akarok nagy baromságot írni megint. De a benzin leengedés nekem nem ment... uh ha nem jár a motor nekem nem enged a csap, azért van a cső a hengerre is a benzincsapról... Én nekem ez a véleményem, de lehet, h most hülyeséget beszélek.
Amúgy ha óvatosan leveszed, nem billegeted, előkészülsz akkor csak a túlfolyón jön pár csöpp és kész, nyilván nehezebb +10kg- al mozgatni a tankot.
Én leterítettem egy nagy "rongyot" (vagy leteszel egy kartont, h ne karcolja a tankot a beton) és a benzincsap felőli vége alá tettem egy gerenda darabot (vagy nagy éket), uh ameddig "szereltem" a motort addig vígan el volt így. Ha nem sajnálod a benzincsapra is rá lehet rakni.
Kiveszed, azt az átvezető csavart, (az ülés felölit) több nincs is. Óvatosan 2-3cm-t megemeled a tankot, (persze mondani sem kell, hogy a benzint leengedted) majd jobb-bal oldalon találsz a csapon, a tankon 3db gumicsövet, azok rugós bilincsel vannak rögzítve, azokat lehúzod, majd mikor már "csőmentes" a tank, hátra fele óvatosan vízszintesen lehúzod, az elöl lévő gumibakról....könnyen lejön, de óvatosan...
Kezdenek az elvonási tünetek kétségbe ejtő kórképet produkálni.
Addig is egy-két kérdés a tisztelt motoros kollégáktól: szeretném a tankot lekapni (másodlagos levegő szűrő és egyebek) és azt látom, h. az ülésnél csavar rögzíti, de elől a korm.csapnál hogyan van megoldva? A másik: sajna észrevettem a bal hátsó gátlónál egy kis olajszivárgást. Szóval csere, Ti mit ill. milyen gyártmányút
ajánlotok.
Válaszokat előre is köszönöm
Lassan, lassan csak vége lesz, a "Jégkorszaknak"....
Üdv: Atesz
Cblaci a biztosítékot én a lehető legközelebb teszem az aksihoz. Abiztosítékházat kötem az aksihoz és utána megy tovább a vezeték, mint a kocsiban is a nagyzenénél :D Ott egy 40A-es üvegbiztosíték kell a motortérbe, mert sokan csak behúzzák hátra az erősítőhöz a kábelt és nem költenek biztosítékházra ezer Ft-ot és biztosítékra 500Ft-ot... Valószínűleg nekik nem ér meg ennyit a kocsijuk és vállalják, hogy esetleg kiég :)
Én nem tudtam, hogy mennyi áramot vesznek fel a gps-ek és nem is mértem ki, de ha ilyen alacsony csak akkor tényleg elég egy max 5A-es biztosíték (ilyen a legkisebb nekem itthon). A lehető legkisebbet fogom betenni ami még éppen nem olvad ki mert ha valami miatt túláram keletkezne akkor kiold és nem ég el a kábelrengeteg a motorral együtt. Egy barátom A3-as Audijának kb.2éve máig ismeretlen okokból tűz lett a motorterében és kb 2perce volt kidobálni a kocsiból az értékeit (Laptop, telefon, papírok, stb.) és mire kiértek a tűzoltók kiégett a kocsi egész motortere és a kormánynál járt a tűz mire hozzákezdtek az oltáshoz.. Elolvadt a jobb első alufelni is mint a gyertya... A tűzoltók max 5km-ről jöttek mert a városhatárhoz közel történt ez..
Neki nem volt nagyzene a kocsiban, se semmilyen utólag behúzott kábel a motortérben. Sajnos poroltója nem volt, de amilyen gyorsan égni kezdett azt mondta nem sokra ment volna vele..
Az eset óta poroltót hordok a kocsiban és a biztosítékkal, kebelezéssel, zsugor csővel és szigetelésekkel nem spórolok..
A biztosítékot meg azért gondoltam 10 - 20 A közé tenni, hogy 1 aksitöltővel visszafelé az aksit is tölthetném! (1 GPS-hez elég volna a max. 3A-es, 1 mobilhoz meg az 500mA-es is!) Magyarán nem kéne az aksit kivenni, vagy kibontani 1 aksitöltéshez! Ami igaz, hogy kb. csak 1x - 2x fordulhatna elő 1 aksi életében.
http://youtu.be/3awgy_r2RAU