Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok! Tegnap vettem egy 98-as CB500-ast német papírosat, és hamarosan magyar rendszám is rákerül. Sokat foglalkoztunk vele, szépítgettük, javítgattuk és észrevettük, hogy az első fék csak akkor fog ha csutkára be van húzva fékmunkahengerre gyanakszunk. Valaki tudna ebben segíteni? :)
Szia, egy csónakba evezünk. Nekem is ez kellene.
Sziasztok. Tamás vagyok és nemrég vásároltam egy használt német papíros honda cb500-ast. Minden jó meg szép is azonban 1 hibája van, az első fő fékmunkahenger nem működik jól. A féket majdnem csutkáig be kell húzni, hogy fogjon. Most kerestem a neten javító szettet, de 1998-hoz külön nem találtam, munkahengert pedig egyáltalán nem. Segítségre lenne szükségem ebben a problémában.
Köszönöm szépen :)
Grísa ilyen idős korára már az asszonyt cserélte le!

Vodkára!
Na megvolt az első km-spirál cserém is. :)
lali251!

Huh! Mázlim volt! A szerelőmnek volt egy tökéletes darab!
Köszi azért!

Üdv
Kese
Gyártass bele esztergályossal, olcsóbban ki jössz, vagy bontósnál érdeklődj mérd le!
Sziasztok!
Ki tudna abban segíteni, hol kapok "stiftet" a kuplung karhoz? Elhagytam valahol, mert elnyíródott valahogy. Egy faágat dugtam bele, hogy hazaérjek :) De nem maradhat így...

Üdv
A szállítási költség miatt nem biztos hogy érdemes külföldről rendelni. 1000 Ft körül van itthon, hivatalos szervizben.
Köszi, valami hasonlót találtam tegnap, egy angol fórumon, de annyira nem értettem, hogy itt megosszam. Amúgy megtaláltam a kódját 17254KAZ000, kb. 2 dollár, na meg a postaköltség.
Nincs csak 10w40es és 10w60as. Nem kérdés, hogy melyiket veszem majd meg. Egyenlőre friss az olajom, van benne 1500km, szóval nem csere érett!

Üzemmeleg beletöltés nem kérdéses, csak az a kérdés, hogy utána mi következik. Azt mondják, hogy elég 20-30km-t menni, vagy még 20percig járatni alapjáraton a motort, és kész. Hát szerintem meg nem.
A karbik felső részéhez megy a szűrő, ahol a szívómembrán van. Ez egyenlíti ki a vákumot, és engedi vissza a "tolatyút" és főfúvókatűt mikor elzárod a gázt. Ha elmálik a szűrő akkor szűretlen levegő jut az égéstérbe.
Én sima róbogó légszürő szivacsot tettem be az benzináló!
Heló!
Cb 500 hoz hol lehet kapni főfékhenger felújító szettet vagy gumikarmantyút? (Első fék)
Szia!Hát ennek a szűrőnek a létezéséről én sem tudtam.Most szedtem ki.Hasonlo állapotban van mint a tiéd sajnos.Hol lehet ilyen benziállo szivacsot venni?
No igen nekem is tervben van egy db. zsírzószem felfúrása, csak nekem is utána jutott eszembe hogy nem ártott volna mikor még széjjel volt az egész! Sokkal könnyebb lett volna!!! Csak már nem forog annyira mint 30 éve basszus és szoprán meg egyebek!
Ez is jó példa, a gyári még golyós, de amit veszel az kúpgörgős lesz, ami nagyobb felületen fekszik fel és nem verődik ki olyan hamar. Mert a gyári sem kopik el, hanem beverődnek a golyók a csészébe, azért döcög.
Pénteken munka előtt én is elővettem a motort. Pár méter után feltünt hogy milyen darabosan fordul. Azt hittem leengedett az eleje, de a benzinkúton meglepve látom, hogy a nyomás ugyan alacsonyabb, de nem nulla. Fújtam bele, kicsit jobb lett, de nem az igazi. Lehet a kormánycsapágy fáradt el. Két éve szétszedtem, alaposan bezsíroztam, akkor még nem látszott meg érződött semmi. No majd ha lesz idő megkukkantom. Most gyerekszoba festés van.
Szia Józsi! Nem is várható el, én se tudnék pl. feldolgozni egy malacot, eleve el se kezdeném... egy hentes meg ne szedje szét a hátsó traktust ha még előtte nem csinált olyat. Viszont nem egyszerűbb lenne egy zsírzó szem? vagy pl. az első telónál egy olajleeresztő alul? mint ahogy a 89-es gyártású CB-1 nél még megvolt... Sokan a viszonylag nagy bontástól félnek és ezért maradnak el ezek a dolgok, a szerviz drága és sokszor olvashatod hogy még hanyag is, gyártói részről meg már nem szempont a tartósság.
Szia Laci! Ez olyan mint a lengővilla csapágya! Szerinted hány motoros látta , hogy az övé milyen állapotban van?! Nem hiszed el milyen szarrá rohadtat sikerült cserélnem egyik motorostársnak! Az én kezembe került motoroknak ugyanilyen volt! A csapágy típusát alig tudtam kideríteni, annyira szét volt rohadva némelyik!.
Úgy érted a kosz és a szétmállott szivacs?
Ez érdekes, az úszóház a túlfolyón keresztül tud lélegezni, ezzel meg csak a baj van ha elfelejtődik.
A karburátor azon keresztül /lélegzik/.Ha nem volt takarítva a karbi,akkor benne van a karbiban.
Értem, köszi még egyszer. Az alapjáratra gondoltam én is, próbáltam lezárni teljesen, de semmi változást nem vettem észre az alapjáraton. Mindegy, cserélem mindenképpen. Nem értem, hogy lehetett ennyire elhanyagolni, s kíváncsi lettem volna milyen károkat okozhatott. Angol oldalakon sem találtam eddig semmi használható infót...
Saját kútfőből kiindulva talán az alapjárati rendszerhez lehet köze, a CB-1ben nem volt ilyen, ott a súberek nyugalmi állapotában működő levegőcsatorna is a fő légszűrőből táplálkozott, mint ahogy a Suzukinál is. Az is lehet hogy egy olyan köztes dolog ami kigyorsításnál kap szerepet mielőtt belépnek a súberek... igazából nem tudom pontosan, de hogy már rég kellett volna cserélni az látszik. A CB 500 tulajok biztosan tudják, nekem most nincs kedvem keresgélni és manuálom sincs aminek a robbantott ábrájából kikövetkeztethetném.