Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jól gondolod:) Lehet az 5centi kicsit sok lesz,illetve igy a tartalék túl keves,mindenesetre vigyél magaddal egy másfél literes palackban tartalék benyát,addig míg ki nem tapasztalod.
Szia!
Köszi a hozzászólást.
Az biztos, hogy 15 liter belement. Ezt pontosan lemértem.
Az is biztos, hogy eléggé osztott a tank. Tegnap, szét szettem a benzincsapot. Abban, volt egy vékony kb. 10cm hosszú műanyag cső, ami belenyúlik a tankba. Gondolom, ez szabályozta a tartalék benzin szintet. Nem tűnt eredetinek. Nos én most levágtam belőle 5 cm-t.
Vivaldi
Sztem amiatt lehet,hogy oszrott a tank es lehet az egyik felében ottmarad a benya egy része,csak kicsit soknak találom a 4 liternyit
Szia!
Ma végre összeraktam a gépet. Az elmúlt hetekben kicsit csinosítgattam és ápolgattam a szabadidőmben. Fékolaj és hidraulika olajcsere. Egy kis korrózióvédelem, meg hasonlóak.
A benzintank felszerelése után, elkezdtem feltölteni benzinnel. Meglepetésemre 15 Liter fért bele. Eddig úgy tudtam, hogy csak 12 Literes a tank. Középállványon állt és a tanksapka nyúlványa még éppen beleért a benzinbe. Szóval eddig a szintig töltöttem. Mint, ahogyan szoktam. A furcsa az az egészben, hogy 11 Liternél többet sohasem tudtam beletankolni. Még akkor sem ha tartalékon fulladásig kihasználtam a benzint. Van valakinek hasonló tapasztalata? Honda VT250FE Alvázszám: MC08109
A hidegen járó motorzörej esetemben a kuplungkosárról jött !
Én a napokban bütyköltem meg,a műtét jólsikerült alkatrész vásárlás nélkül ! Ma is kerültem egy kört,egyrészt mert jóidő volt,másrészt másodszori inditásra is kiváncsi voltam.
Hali.
Igaz igy már több mint hároméves irásodhoz szólnék,vagy kérdeznék:
Üzemmeleg a motor hézagállitásnál ?
Vagy ezeket az értékeket hidegmotorra érted ?
Igazából én is próbáltam hézagot állitani zárt szelepeknél.
De kérdésem,hogy mikor van zárva a szelep ?
Soros motornál ez úgyműködik,ha az egyik henger váltáson,a másik ekkor biztos zárva ! De ez itt úgyérzem biztos nem igyvan !
Nem irtál a főtengely jelekről !
Ha kitekerjük a jobbdekni ablakját,nos itt vannak jelek,és betűk !
Tehát egy vonás,ez mellett egy T betű, mégegy vonás,és melette egy F betű. Én úgytudom,hogy a T a gyújtásálitásra vonatkozik,az F meg a szelepállitásra vonatkozik. A blokkon a kitekert ablakonn van jel,és ezeket a mozgójeleket ehhez kéne nézni !

Mindezt azért irtam igy le,mert a ferdeszemű kitalálta ezeket,és nemvéletlenül !
Ja én is álltottam zárt szelepnél,de jártam már úgyis,hogy ezzel az állitással elsem indult a motor !

Ha még esetleg megvan a vasad,és nemrestelsz válaszolni,légyszi tedd meg. Igazából,én egy,és szük másféltizedre állitottam a hézagot. De mégis a hideginditástól kb 3 km-ig hallok szelephangot,vagy hasonló csettegésre emlékeztető hangot. Ez megszűnik 5km után ! Még itt arra is gondoltam,hogy a kipufogó kifúj. Vagyis melegedési időben vizpára keletkezik a kipufogócső,és ennek hüvejrészében,ami ugye a nagy hűnek köszönhetően hidrogénné válik,és felrobban. És ezt a csesszegést vélem hallani.
Hogy valójában kifúj e a hátsó cső...............na ezt ember legyen a talpán megállapitani !
Ha netánn vannak itt tőlem nagyobb tudással rendelkezők,szivesen várom az ő válaszukat is.

Vidám útóünnepet kivánok.
Üdv a majdnem ittolvasgatóknak.
Lent irtam a kuplunk zörejről.
Tegnap kipróbáltam,és csenes lett az alapjárat köröli fordulatom.
Most töltök fel egy fotót,mivel az én vasam VTZ,vagyis igaz itt lentebb láttam ijet,éshogy necsak egymagában legyen itt,gondoltam az enyém is ideillik.
Igaz..............én már megettem a kenyerem javát,és igy öregségemre jutottam egy igazi négyütemű ülésébe,nagyon szeretem. Én 28 évet motoroztam simson shalbe kismotorral,igaz abban az időben volt tesómnak egy 250-es pannóniája,úgyhogy sokesetben azt is vezettem,a lényeg,hogy a honda újból élvezteti velem a szelet,és a rugalmasságot !
Tudom..............vannak mostanában ettől jóval erősebb motorok is,de én pl beérem a 70-90-es közti tempót,untig vesztig elég,és a benzinen keresztül amit ez meghagy (nyári autózás) bőven elég a motor biztositására,adójára,és esetleg műszakivizsgára.

Szép napot nektek.
Szeva.

Mivel olvastam a beirásod,és érdekes zörejről beszélsz.
Én is hasonló cipőben járok,vagy jártam. Ez már második éve tart,és esetemben hideginditást követő 2.km-nél jelentkezett.(behuztam a kuplungot,és a hang a motor fordulat csökkenésével járt egyidőben ! )A harmadik km elhagyása után,vagyis a motorblokk áttmelegedése utánn megszűnt a hang. Ez ojan jellegű volt,mintha szelephézag nőtt volna meg. Vagy szeméjautók esetén,ha a kipufogó sortömités hibás lenne,és enyhe csettegéshez hasonló volt a hang.

Tegnapelőtt járt itt nálam egy fiatal srác,és ő kapásból eztmondta :: kuplung.
Én csak hümmögtem.
Mivel van egy széttbontott blokkom,igy hamar megisnéztük közösen.
A kosár belső sikján van 4db erős rugó (NEM a lamellákat szoritja ! ) Nos ezek egy fedőlemez segitségével egy fészekben vannak.Ezek lötyögnek minden irányba,és valszeg amig az ojaj hideg,ezek kiröpülése,kifeszülése zörgést okoznak. Azért,mert ezek hossza rövidül az állandó terhelést követően.
Én most ott tartok,hogy esztergálok bele egy csapos alátétet. A csap a rugó furatába 5mm hosszan helyezkedik,még az alátét forma feje a rugó hosszát hosszabitja,úgy hogy a rugó állandó feszüléssel foglalja el a helyét.
Hogy ez a müvelet mijen eredményt,hoz.........ünnep utánn megmondom,feltéve,ha nemlessz fagyó hideg.
Mivel szegecseléssel szerelték,én ezt hatos süjjesztettfejű torx csavarozással helyettesitem. Az alu kosarat nemszivesen kalapálom ! (esetleges törés miatt) Az eredeti furat 5mm-es,igy a hatos menet épp tökéletes lessz !

Mivel én is sokat köszködtem a hang miatt,én is álogattam a szelepeket. Ha tudnál hézag méretet irni,szivesen venném.

Nemtudom,hogy itt lehet e pici reklámot irni (előre is bocsi) van egy bontott blokkom. Ami hiányzik róla : Karbulátor , gyújtás , hűtő.
A hibája : hajtókar csapágyazás.
A blokk hengerfej egyik sarki menet kiszakadása.
Hogy jóötlet e darabokban eladnom............nemtudom.
Ami működik az jólműködik imár ötödik éve hajtom. (kop-kop )hiba nélkül ! 3.5 - 3.7 L / 100 a fogyasztásom !

Kivánok mindenkinek vidám,és boldog ünnepet , Attia
Ez szép! Szebb lett a hangja és valóban olyan mint egy ékszer. Gratula.
köszi az infót, de közben már csináltattam egyet :)
ajánlom nektek is, egyből V2-es nagymotor-hangja lett a gépezetnek ;)
Szia! Ha nem vettél még kipufogót, akkor fontold meg ezt a márkát. Kép! Nem drága és nagyon szép hangja van. Az enyémen már kb.15 ezer Km-t futott és még nem hullott szét.
Szia!
Köszönöm a válaszod. Látom rendesen felkészültél a tantárgyból. . Két év kihagyással kezdtem újra motorozni. Belépőnek vettem júliusban ezt a VT250-t. Meglepett a nyomatéka és persze a csodás hangja. Azonnal beleszerettem. Én 190 cm magas vagyok és 92 kg. A párom 58kg tehát ha felpattanunk rá, akkor már a max. terhelés közelében van a gép. Ennek ellenére a 100-as tempót simán tartja. Ez nekünk meg is felel. A lánckerék párosítás elöl/hátul 15/45 fog. Sík úton egyedül megpróbáltam a tankra hajolva 150km/h. Óra szerint ez volt a vége. Az idén csak 4000 km-t tudtunk összehozni, mindezt itthon, de nagyon készülünk a köv. nyárra. Mivel, bízunk magunkban és a mociban is, nyár elején célba vesszük észak Olaszországot. Ehhez pofozgatom. Ha ott nem hagy cserben, akkor megtartom még 3-4 évig. Remélem így lesz mert, mert tőlem meg kap mindent és mert nagyon tetszik ez a klasszikus. .
Főleg Honda fan,a VT-k meg nagyon pöpec gépek, a súlyomhoz ,termetemhez illenek. Talán még a 400as elmenne,amik manapság kihaltak errefelé,mint anno a dinók...de sor4esek amúgy sem kellenének...500asok:határeset, CB500ast próbáltam,nem rossz,de a V2 azért más..ok,ok VFR750 sem piskóta,de az már bőven 200 kiló fölötti üresen is.
Érdekes,hogy gyári adatok szerint a Spada és az én VTZm egyaránt 40lovas, a Spada 15 kilóval könnyebb,nekem mégis a VTZ lényegesen vadabbnak tűnik,főleg 100 felett,nem is tudom hol a vége,150-nél még keményen tolt,de ott már elvettem a gázt. Nekem van egy gyanúm,hogy abban még a 43 lovas blokk van,nem a 40es, mint kéne lennie a Honda gyári adatai szerint és amilyen van a Spadaban.
A Xelvis meg elvileg 36 lovas,meg 25 kiló pluszban van,mégsem tűnik gyengének még 2 személlyel sem,talán mert alul nyomatékosabb.
Elvileg a tied is 43 lovas kéne,hogy legyen,mert már a normál tárcsafékes,de még régi blokkos változat 43 pacival,azaz 87-88as modell,az enyém meg az ezutáni modell az új blokkal, 88 júniusa után gyártott ami elvileg már csak 40 lovas,de nekem ez a gyanús..
Ennyi,jó szerelgetést!
Szia! Irigyellek, hogy Neked ennyi motorod lehet és , hogy mindegyikre gondot tudsz fordítani. Gondolom, elkötelezett Honda negyedliteres Fun lehetsz. Tőled bizonyosan megbízható választ kapok. Melyiknek jobbak a menetteljesítményei? Spada vagy a VTZ?
Jahh,sajna.... ,nyilván nem vagyunk sokan,nem tömegtipus.
Meg hát ugye sokan nem hosszú távra veszik,inkább átmeneti kezdőmocinak,igy aztán jönnek mennek a tulajok.
Én mondjuk nem ez a tipus vagyok,nálam hosszabb /végleges?/ időre rendezkedhettek be a vasak:)).
Xelvisre én is csináltam doboztartót,az is elég jól sikerült, a VTZre való is tervben van, Spadara nem hiszem hogy teszek,azzal nem megyek többnapos túrára,1-2 naposra meg elég a tanktáska meg hátizsák.
További jó készülődést,kellemes szerelgetést.
Nagyon elhagyatott ez a Fórum! Nem tudom, hogy a többiek hogy vannak / vagytok vele, de számomra a motorom még most is napi programot ad. Ápolgatom, javítgatom, tervezgetek a köv. szezonra. Most éppen vettem egy túradobozt a Sport Motor Aprón. A tartó konzolt magam csinálom hozzá. Vasárnap már felpróbáltam rá. Na milyen lett?
Szia ferisz
Nekem 2 Spadam van,...meg egy VTZ,meg egy Xelvis:)))...az egyik nekem is időnkén bezörgött,bezörög,akár hideg akár meleg.....van egy motorszerelő/exversenyző..Ducatival is ment/ haverom,szétszedte semmi érdemlegeset nem találtunk,azt mondta nem érdemes teljesen szétkapni forgattyúsházig. Vszinüleg...az enyémnél..az lehet a gond,hogy időnként az egyik láncfeszitő megszorul,nem feszit,vagy kis kosz van ott,de semmi olyan ami motorhibára adna okot. De amúgy minden teljesen jó állapotban volt rajta,lánc,fogaskerekek,vezértengely,himbák,szelepek....36ezerrel vettem...úgyhogy szeleptisztitás,szelephézagállitás után összeraktuk. Azóta is van mikor becsörög,van amikor szépen megy,nem foglalkozom vele. A másik 3nak pöpec a hangja,semmi mellékzörej.
Nem szentirás,de sztem végtelenitett lánc van benne,addig kell lebontani,hogy alul-felül rá tudd tenni a fogaskerekekre a láncot. Ez V2esnél kicsit sz@rabb mint sorosnál:((...de mintha itt a fórumon vki már cserélt volna és vannak is fenn képei a múveletsorról. Régebbi, 1-3 évvel ezelőtti fórumcsevejben remélem rátalálsz és valamelyik tagunk adatlapján ott vannak a képek. Szaki egyébként a szelepdekni levétele után ránézésre megmondja érett-e már a lánc cserére,sztem 50ezer km alatt nem lehet esedékes,mert sok gépnél élettertamot bir,de legyen csak 80-100ezer,akkor úgyis generáljavitás okán belefér a lánccsere is.
A bemaródásokat,ha az aluházon van és nem a fogaskerekeken,akár javitható is,van ha jól emlélkszem Diamond műgyanta nevű akármi,az olajálló,kopásálló,présszerszámoknál is használtuk már 20 éve,brutál mit kibir. Ha az olajgomba helyére egy olajnyomásmérőt rákötsz,megmutatja van-e elég olajnyomás meleg motornál üzem közben, és érdemes-e egyáltalán vele foglalkozni...már ha van elég.
Anno autómba tettem,ha jól emlékszem,3-4 bar között állt be melegen,hidegen 6 bar körül volt.
Na ennyi,mindenkinek jó szerelgetést a téli napokon. Kényeztessük csak a kis kedvencünket,ahogy ő is tette a szezonban
Szia! Nagyon köszönöm a leírást. Ahogy olvastam nem is tűnik olyan bonyolultnak. Kis ügyességgel megoldható. A hétvégén tervezem kiszerelni és kicserélni a régit. Üdv.
Jaa,és ha visszaolvasol a fórumhozzászólásokban 1.2 évre visszamenőleg,ott is foglalkoztunk már a témával.
Bocsi,hogy csak most...talán már meg is oldottad azóta,ha mégsem.
Fotót nem készitettem a műveletről.
vivaldi2000..
Az eredeti légszűrőből szikével óvatosan eltávolitod a papirtfilter, és a corsa szűrőt beleszabod,szinte teljesen passzol bele,ha jól emlákszem a hosszából kell kicsit levenni,a széléből csak a gumikeretből kell kicsit levenni. Jól passzol bele. Ha szükséges lehet sziloplaszt fugatömitővel korrigálni a tömitést ahol kell. 15 perc az egész,a lényeg,hogy a régi,eredeti légszűrőbetétet gondosan óvatosan kezeld,mert az kell.
Könnyebb mint hegedülni megtanulni:))
Jó barkácsolást:)))
Sziasztok! Kis késéssel de most én is csatlakozom a fórumhoz. Eddig, inkább motorozással töltöttem az időt és nem írogattam. De ahogyan most kinézem az időjárásból, véget ért a szezon. Nagy túrák az idén már nem tervezhetőek.
Szia! A Corsa légszűrő átalakítás engem is érdekelne.
Ha tudnál róla képet küldeni vagy pár szóban leírnád, azt nagyon megköszönném.
Üdv: vivaldi2000
Szia!
Az idén nyáron vettem egy belpiacosat. Bontott alkatrész után kutatva akadtam egy címre, ahol kínáltak gyújtó és vezérlő egységet. Ha még szükséged van rá, akkor elküldöm a hirdető elérhetőségét. Üdv: vivaldi2000
sziasztok! most, hogy elraktam téli álmot aludni a Xelvisemet, eszembe jutottak az upgradelni való dolgok, ha már nem motorozok, legalább a pénzt döntsem bele továbbra is! :DD szóval: nem tudtok valami hozzáértő embert, aki tudna javaslatot tenni, hogy milyen típusú kipufogót érdemes rá tenni, amitől kicsit öblösebb, faszább hangja lesz és nem változik (legalábbis rossz irányba ;)) a motor karakterisztikája, ereje? Ja, másik kérdés: Tudtok esetleg olyan bontót, ahol lehet kapni hozzá jó állapotú túraplexit, ill. hátsó indexet?
Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy valakinek lett már csapágyas a VT250 Spadája? Ha igen, hol\kivel csináltatta meg, illetve milyen áron?

Köszi