Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A gyári készletben lévő gyertyakulcs elég jól használható! Előtte a gyertya körüli lyukat jól ki kell pucolni, fújni sűrített levegővel- mert rengeteg dzsuva meg tud állni ott- amit aztán ha nincs szerencséd- bele is nyomathatsz a hengerbe a gyertya nyíláson keresztül!
Leszedtem a tankot, de egy vízcső is útban van, de a fő bűnös a nem megfelelő hosszú gyertyakulcs. Megnézem az ülés alatti csomagtérben van egy szerszámkészlet, amit még az előző tulaj hagyott benne, hátha van benne valami használható.
Azt hiszem a tank leszerelése nélkül nem tudod a gyertyát kiszedni.Vagy legalábbis lecsavarozni felemelni.A gyári gyertyakulcsod nincs meg?Az is egy szar de megfelelő csillagkulccsal megtoldva pont jó.
Áááá! Nem indul a jószág :( és a gyertyát sem tudom kiszedni. Nem férek hozzá a gyertyakulcsommal. Milyet érdemes hozzá venni amivel el is érem és el is fér azon a szűk helyen? Komolyan mondom ez ilyen szempontból nagyobb szívás, mint az Intruder volt, pedig ahhoz is egyedi gyertyakulcsot csináltam, mert mással nem fértem hozzá.
A rongy az miféle?Mert amikkel én kísérleteztem az szöszölt mindegyik.
A mikroszálas izé nem jó ilyesmire?
Érdekes cucc.Köszi.
Hát én ezért raktam fel a kis olaj hőmérőt a betöltőre!

A hideg indítás nekem az amikor reggel hidegen indítok. De pl a két órás állás az már nem az mert olynakor az olaj is még melegebb a blokkban, ez észre vehető vizes motoroknál amin van hőmérő- vagy kocsinál, akkor sokkal hamarabb fel is meg üzemire a hőmérséklet. szerintem...
Ha már így felhoztad: mi számít hidegindításnak? Az én fejemben még ez sem tiszta teljesen. Valahol azt írták (talán pont egy szaklapban, totalcar-/bike?), hogy az számít hidegindításnak, amikor már leürültek a kis olajjáratok is a blokkban, ez viszont akár több nap, akár 1-2 hét is lehet; más szerint meg hidegindítás minden indítás, amikor a motor nem üzemmeleg - eszerint meg gyakorlatilag már akkor is hidegindítok, ha csak a benzinkúton álltam meg 3 percre. Mi az igazság?
De kellene... Hidd el nem a szándék hiányzik. Hanem többek közt rendszám, forgalmi, biztosítás, műszaki vizsga... :) Meg ugye terhesen nem ajánlott motorozni, szóval a feleségem a tavalyi évet kihagyta, szülés óta meg persze non-stop babázik, de már kezd visszaszokni, mostanában a Ninjámmal gyakorol. Szóval nem nagyon volt az utóbbi időben aki elvigye az Er-5-öt, csak én szoktam néha megjáratni így illegálba, kölcsönrendszámmal, de azért az én szabadidőm is eléggé limitált.

Na de majd idén! :)
Jó persze alapvetően hideg motor indításáról beszéltünk, a meleg- vagy félig még meleg motor az más tészta!
OK, észben tartom (illetve majd mondom a feleségemnek, elvégre az ő motorja :)). De most nem is volt 1000 alatt a fordulat, ugye először szivatóval indultam, aztán meg csak rövid időre álltam meg 1x-2x, pl. tankolni, szóval meleg motort indítottam szívató nélkül. Akkor meg stabilan volt alapjárat egyből 1000-1200 között.
Nem, nem találtam a MOL kutat errefelé... :)
*90 fokon kennek legjobban hülye shift billentyű!
8 hónap? Jesszus! Azért nem kellene kissé sűrűbben indítani azt a gépet?

Jahm ilyenkor jutott eszembe másik fritőzre váltó hajddeszarezazEERöt barátunk aki szerint 0 fok alatt nem indul az Er-5 meg át kell fúvókázni!
ÉN erre most nem írtok márkát mert azt az arzenált amit kipakolok ilyenkor inkább nem írom le- de a nagy részét a Berneres Wonder clean megoldja jó üvegre krómra- korr acélra, lakkra, műanyagra, és jól lüöki a vizet utána még jó ideig! De jók a Farécla, Turtle Wax termékek is- krómra meg alura a Carplan krómtisztítója... Stb- stb...
Ja nem kellett spuri bele de nem is a júúú magyar benzinnel raktad el télen ugyi?
A gond azzal van Mikikém- hogy agyon baszod a főtengelyt mert 1000 alatt hallhatóan érezni hogy kínlódik csapkodja a tengelyt a túl alacsony fordulat!

Amúgy fater schwalbeját leszámítva nem volt még olyan motorom amire nyáron is ne kellett volna szivatót húzni- még az ETZ sem!
Télen -nyáron szivató!
Hideg időben:

Ráhúzod a szivatót csumára- majd mikor beindult és felpörgött az áldott (kurva anyjába) 3000- es fordulatra azonnal tolod vissza a szivatót- az egészséges 1400-1500- as fordulatra- és így járatod 1-max. max.2 percig kb- utána ha visszatolod a szivatót- és már egyenletesen jár 1100- 1200- körül akkor hagyod még 2 percig járni, majd elindulsz vele.

Nyáron:

Szivató csumára rá- vagy esetleg félig. Aztán ha beindult rögtön tolod vissza 1400- 1500- ra. Ezt én ilyenkor max. max. 1 percig szoktam hagyni, de inkább csak 20- 30 másodpercig, és kézzel tartom utána a gázt még egy fél- 1 percig. Ilyenkor már dohog 1100- körül, utána hagyom még 1- 2 percig járódni és elindulok.

A lényeg hogy se túl magas- és se túl alacsony ( 1000 fordulat) alá ne menjen a fordulata a főtengelynek!

HA elindlok utána 10 km- ig nem megyek 4000- es fordulat főlé a géppel- az első egy két km- en meg olyan 80 fölé nem szoktam.

Itt is a lényeg a kíméletes alacsonyabb fordulaton való kíméletes melegre járatás!

Mivel ennyi km alatt eléri az olaj azt a 70- 90- fokos hőmérsékletet, utána már bátrabban tolhatod neki a gázt! )0 fokon kennek az olajok általában a legjobban, erre vannak beállítva- és hála a vízhűtésnek ez nem egy olajsütő mint a nem mondom ki millen nagyon jajadekurvajó motor...
Szóval szerintem 14 fokban nagyon simán be kellene indulnia gáz nélkül is, szívatóval meg mindenképp.
Ja meg praktikusan szépen összebaszod karcolod vele a lakkot- de majd látod ha a napfényben forgolódsz körülötte. Agyon kéne basznyi aki kitalálta ezeket a szarokat.
Na akkor már leírom, hogyan indítottam be tegnap hűvös (esős ) időben 8 hónap állás után: szivató teljesen ráhúz, indító, teker teker teker semmi. Rövid pihenő, szivató ugye rajta, indító, teker teker röff... Szivatót még hagytam egy kicsit, szerintem nem volt egy teljes perc, azután visszatoltam, már volt stabil alapjárat. Után már szívató nélkül is indult azonnal. Gázt egyszer sem húztam. (Csak menet közben. )
Hétvégén beindítottam végre az ER-5-öt, mentem vele egy kisebb kört, hogy megjárassam már végre. Még tavaly ősszel volt utoljára beindítva, ennyi állás után mindig félek, mi van ha... De olyan gyönyörűen indult, hogy öröm volt nézni, no meg hallgatni a motor hangját. (Pedig még Spuri sem volt benne. :) Még.) Szóval tökéletes állapotban van, mindent átnéztem és menni vele meg igazi élmény, álom ez a motor (mégha a Ninja után szokatlan is, hogy pl. elől nagyon hamar véget ér, a műszerfal meg befordul a kanyarba )! No de nem áradozok, hisz itt a többségnek ilyenje van, tudjátok...

Egy kis apró hibát fedeztem fel, ha az első féket húzom, nem ég a féklámpa. A pedálra felgyullad, tehát nem az égővel van baj, hanem gondolom a kapcsolóval (esetleg a vezeték?), amikor leraktam akkor minden működött rajta, szóval gondolom valami érintkező eloxidálódhatott a 8 hónap alatt. Ugye az a féklámpakapcsoló, ami a kar alján van, kis fekete doboz, egy rugós pöcköt tol be a kar ha behúzom, két vezeték megy bele? Ma vagy holnap szétszedem és megnézem, miért nem kapcsol.
Én ezt használom: http://www.rmcmotor.hu/termek/...
A vételára elég borsos, de sokáig kitart és nekem praktikus, mert a lakás előtt, a közös udvaron nem kell sártengert csinálnom motormosás ürügyén.
Hűvös időben hogyan érdemes indítani az ER-t? Szivatóval gáznélkül, vagy félig húzott szivató+pici gáz? Ma reggel nem tudtam beindítani 14 fokban Valami lesz ezzel a karburátorral...
Valami viaszos mosóval. Régebben vettem azt hiszem Prevent márkájú viaszos autósampont, az jó volt, olcsó is, magyar is, cseppmentesen száradt, ha nem csak a napon hagytam megszáradni, hanem rendesen letörölgettem (átdörzsöltem egy puha ronggyal).