Kawasaki Ninja 250R

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Féktémában amúgy én sem vagyok járatos, pedig kéne, mert a hátsó hamarosan cserés lesz. Na majd utánanézek. Azt hiszem a gyári az Nissin, hogy azon belül milyen, fogalmam sincs. Régebben írta egy fórumozó, hogy vett Brembo betétet, de gyorsan túl is adott rajta, mert iszonyatosan lezabálta a tárcsát. Lehet Brembo tárcsát is kellett volna venni hozzá...
Szia!

valami hiba üzenet ami bevillog a KDS programmal ki lehet olvasni 99% Ha erre jársz megtudom nézni!
smice és jungarpad, köszönöm az üdvözlést és a válaszokat!

Idén először akkor csinálta, amik a téli állás után először bedörrentettem. Akkor füstöt nem láttam a garázsban, csak a szagot éreztem. Gondoltam ráégett valahova valami porcica :-) A tegnapi eső viszont elkapott, és a garázs előtt megállva állt meg bennem az ütő: lepillantottam és megláttam a felfelé áramló fehéres füstöt... A szag ugyanaz, égett gumi- és amperszag. (Ezért gondolom már inkább úgy, hogy nem ráégett kosz lesz ez, hanem valami más. Talán tényleg valami bevonat.) Márpedig ha ég, az nem jó, terjedhet :-)
Külföldi fórumokon nem találtam erre vonatkozólag semmit... Azért átnézetném az éves szerviz alkalmával, jobb a békesség.
Tud valaki jó szervizt Bp.-en? Látom a Kawa M3 is megszünt...
Helló!
Az én esetemben tudsz segíteni tanáccsal? Kicsitt lejebb leírtam már de röviden: FI lámpa kigyulladt menetközben. Közeli szerelő azt mondta számítógépen nem biztos hogy meg tudja nézni mi a gond. Szerinted se lehet vissza keresni?
Szia!

Nekem is szokta ritkán csinálni esőben. Elég ijesztő, egyszer én is leszálltam és átnéztem, hogy nehogy már felrobbanjak, mert ugye ott a tank és az nem jó jel ha a közelében füstöl valami :). De egyszer sem lett semmi, most már nem is aggódok ezen amikor csinálja. Én az útról felvett és a kipufogó kivezetéseire ráégő sárra gondoltam, mert eddig csak és kizárólag esőben és városban tapasztaltam.

Üdv köztünk! :)
Egyrészt üdv a fúrumon és a kisninjások táborában! Itt mindent szabad, segítséget kérni különösen, elvégre ez talán az elsődleges célja egy ilyen fórumnak...

Másrészt meg én a helyedben nem aggódnék. Amikor új volt a kis Ninjám, nekem is csinálta, be is ijedtem rendesen, először egy benzinkúton esőben történt, állok ott bambán, na mondom itt az új motorom, jön a füst (igazából inkább gőz volt), jól kigyulladt a benzinkúton... Aztán nem lett semmi, átnéztem alaposan de sehol nem találtam hibát, égést.
Azóta már eltelt pár év, és még mindig tökéletesen hibamentesen működik, pedig párszor még előfordult, de ahogy idősebb lett, egyre ritkábban, most már nem tudnám megmondani, mikor éreztem utoljára azt a szagot villahíd és a tank közt feltörni.

Mivel ezt nekem inkább esőben csinálta (és csak eleinte, akkor sem sokszor), arra tippeltem, hogy vagy az útról vertem fel valamit, és az égett oda, vagy valami védőréteget nem tudtak rendesen eltávolítani, és azt mosta rá az eső a forró részekre. Ki tudja, mivel voltak ezek a motorok lekenve a sós levegő ellen, míg Japánból Hollandiába hajózták (onnan meg Magyarföldre hozták)...

Szóval ha minden működik, akkor nincs baj szerintem, ha zárlat lenne valahol, azt nem a felszálló füstből vennéd észre, hanem jóval hamarabb, hogy valami nem működik/kialszik... Azontúl meg a biztosítékjaid is hamarabb égnek ki, minthogy füstölni kezdjen a motor elektromos zárlat miatt.
Szia!

Gyári Brembo Ebc tudok segiteni!
Üdv,


új vagyok itt, segítséget szeretnék kérni, ha szabad.
A 140km-t futott kis Ninjámon azt figyeltem meg, hogy füst - égett gumi/műanyag szaggal kísért - száll fel onnan, ahova a kormánytól lekanyarodnak a kábelkötegek a villa, ill. az első kerék felé.
Volt már valakinek hasonló? Mi lehet itt zárlatos? Fejidom? Kürt?
A gép szemre üzembiztosnak látszik, minden működik... egyelőre :-)

Köszönettel,
pork
Sziasztok!

Ti milyen fékbetétet használtok? Nekem most kell majd kicserélnem az első, hátsó fékbetétet, és ebben igazán nincs tapasztalatom. Még a gyári van benne, az hidegen egy kicsit nyüszörög néha (az esetek 70%-ában :)).
Van valami javaslatotok, tanácsotok, hogy mire figyeljek oda amikor nézelődök, és hol érdemes nézelődnöm? Egyáltalán milyen való a 2008-as Kis Ninjára? :)

Előre is köszönöm!
Nagyon köszi az infot! Hétvégén gond nélkül mentem 200 km-t. Hívtam szervízt hogy most mi legyen és mondták hogy nem biztos hogy ki tudják olvasni a hibát mert lehet nem tárolja el a motor. Várjam meg amíg mégegyszer előfordul és akkor vigyem be. Na de jövőhéten lejár a garancia.... Vigyem máshova?
Sziasztok! Lacek nekem is volt ilyen problémám a ninján hogy kigyúladt az FI lámpa menet közben 20-30 perc és mentem tovább dőlésérzékelő kuka cserére szorul nekem 30000Ft-ba került 1,5 éve
Gratula! Külön dícséret, hogy nem maradtál le a másik két motortól. Na ezért (is) szeretjük sokan a kis Ninját, mert amennyit veszít egy egyenesben gyorsuláskor, ugyanannyit be is hoz a kanyargós részeken, így nettó nem marad el a nagyobb gépektől (persze nem verenypályáról és ZX14R-ről van szó ).
Hát velem még sose csinált ilyet. Lehet túl mélyre döntöttél és beindult a dőlésérzékelő. Amúgy nem tudom, de én nem hagynék ki egy motoros túrát ezért, elvégre cserbenhagyni nem fog a motor, csak újra kell indítani (ha egyáltalán előfordul ez az eset). Mindenesetre fura...
Sziasztok!
A következő történt a motorommal: Épp hazafelé tartottam amikor kigyulladt az FI lámpa és leállt a motor. Olyan volt mintha sebességben gurultam volna csak. Megálltam, gyújtás, indít és már mentem is tovább. Ez még nem lenne gond de ezt megcsinálta másnap is. Nem fordítottam nagyobb figyelmet rá mert a következő guruláskor (200km) nem fordult elő. Majd jött a hétvége. Ismét egy hosszabb út. Ismét megállt. Ugyan úgy. kb 20-30 perc után tudtam elindulni. Hívtam a szervizt de csak jövőhéten tudják megnézni.
Valakivel előfordult már ilyen? Vasárnap mennék vele kb 300-400 km-t de nem tudom el merjek-e indulni...
Tegnap volt az első igazi túránk együtt, hoztam nektek egy képet Egy Fazer és egy GSR pajtáskával, maximálisan megálltuk a helyünket
Nekem a Castrol-lal volt egyedül bajom eddig, a Fuchs és a Motul rendben volt, most is Motul van.

Az olajcsere is olyan téma, hogy mindenki mást mond... Én hallottam olyan véleményt (szakembertől, azt hiszem TV műsorban), hogy az a jó, ha fekete a használt olaj, mert az azt jelenti, hogy nem engedi leülepedni a korom és fémszemcséket, hanem kimossa és lebegteti őket. Ha ezek kiülepednének és az olaj feltisztulna, vagy nem is tudná leoldani őket a hengerfalról stb., na pont az lenne a gáz.

Egyébként 6000-renként van hivatalosan olajcsere, a kötelezőkön, ugye jól emlékszem? Hamarabb nem sok értelme van, én arra jutottam. Kivéve, ha sokáig áll a motorod, akkor állítülag kiülepedhetnek belőle adalékanyagok stb. Hallottam olyat, hogy épp ezért téli leállás előtt mindig érdemes új olajat önteni (és akkor megvan az évenkénti olajcsere is, nem kell a km-hez igazodni). Persze olyat is hallottam, hogy pont a szezonkezdet előtt kell cserélni, mert ha friss olaj áll a motorban, az egy idő után korróziót okoz (mert jobban megköti a nedvességet a levegőből).

Szóval van mindenféle vélemény, aztán mindenki maga döntse el, melyikben hisz.
jah... és gyárilag Fuchs olaj van a motorban és Yuasa akku. De a Castrol sem rossz...nekem most az van benne, eddíg fuchs volt.
Felesleges évente cserélni ha nincs meg a km.....csak pénzkidobás.... de azért az előírtat be kell tartani, és 6ezer kmnél ki kell cserélni.
Egy normális olaj, normális használat mellett 6ezret simán elmegy!
De ha már nagyon fekete és észlelhető az olaj kopása váltáskor akkor ki kell.
szerintem még a jobb benzinkutakon is kapni
Tudom fekete, csak nekem a feketénél is feketébb! Lehet hogy túlaggódom, az olajszínt meg a minimum közelében van. Nem tudjátok hol lehet Motul olajat "személyesen" megvenni? Egy kicsit rátöltenék a régire.
3-4 ezrenként cserélne az szerintem kicsit tulzás meg csak lehuzás . Mondanak sok mindent hogy ez jó meg az jó. De egy jó olajnak kikell bírnija 10 ezer km-ert. Nekem a 250-es hondába pl 12 ezrenként ir elő olajcserét vagy pedig évente egyszer. De erre az évente egyszeri cserére is sokan azt mondják hülyeség én sem cseréltem a robogomba csak kilométer után de nem évek után és mégis megy a mai napig medig kínai
A használt olaj fekete, ez már csak ilyen.
Mennyire kevés? Egyenesbe állítva nincs a két jel között az ablakban?
Szia!

Szerintem nem annyira gáz, nekem azt mondták, hogy 3-4 ezrenként érdemes olajat cserélni, és ha 6 ezernél cseréltél, akkor 10-12 ezernél már illene. Egyébként nézesd majd meg a láncodat is mert azt elvileg 15 ezernél kell cserélni, aztán nehogy meglepődj.

Egyébként én 3-4 ezrenként mindig cseréltem. (az enyém 2008-as és most van benne 12500 km)
2700 km-rel vettem a motort, és a 6000-es szerviznél cseréltek olajat tavaly :S most járok 10000-nél, úgyhogy elég gáz hogy már most ilyen. Amúgy Motul 5100 4t raktak bele a Kawasaki m3-nál ami már megszűnt
Hali csak egy kérdésem lenne mégpedig az hogy gondolom volt olaj cseréd 1000km-ernél és aztota nem is cseréltél olajat? Csak azért kérdem mert igaz nekem nem kawasakim van hanem hondám 250-esbe de nekem is 12 ezer az olajcsere intervallum én most járok 5300nál nekem is azért elég sötét de érdekelne hogy birja-e tovább is mármint kibirja -e 12 ezerig ha pl csak jövöre lesz meg a 12 ezer km. Hány éves az olajad ami benne van?