Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

110/150 a kombó most, igen (mint pl. az RS125-ön).


Volt valaki innen a tesztmotoros vezetéstechnikai Kakucsringelésen? Láttam a képeken két negyedlityós japó harcost :-) Meséljetek, milyen volt?
Értettem Gumicserét csak jövőre tervezek, most tartok 8900 km-nél és alig használtak, így kicsit luxus lenne cserélni..
Nem hiszem, hogy béna voltál, szerintem aszfalt és/vagy gumi.

Amúgy a 130-as gumimérettel nem lenne gond, szerintem segít is a jobb fordulékonyságban, dönthetőségben. Meg azt se felejtsd el, hogy a motoroknál a nagyobb gumiszélesség egyáltalán nem jelent feltétlen nagyobb tapadási felületet, mint az autóknál. Ez sok mindentől függ, a gumi íveltségétől, motor dőlésszögétől, terheléstől stb. Szóval 130-assal is lehet jól tapadni...
Sajnos ilyen a gyári IRC gumi, nagyon kemény keverék, ezért nagyon tartós de nagyon csúszós is emiatt. Majd legyél nagyon óvatos a Kawa Kanyar rendezvényem mikkor a Mátrában mentek, mert több helyen nem a legjobb az aszfalt minősége és ezzel a gumival könnyen csúszkálhatsz.
Reggel szupert drifteltem az egyik kanyarban, úgy megcsúszott a hátulja a motornak, pedig nem mentem gyorsan és már elvileg meleg is volt a gumi, nem értem Most én vagyok béna, a gyári gumi ennyire sz*r vagy rossz aszfaltot találtam meg? Az RS125ömön 150-es hátsó volt, hogy lehet egy kis ninján 130? Furcsa
Na kíváncsi leszek mondanak-e valami okosat a szervíznél. Egyébként pont az a rész az, ahova a legtöbb felverődés érkezik.

Igen a szélesebb felni jó megoldás lehet gumiméret problémákra. :) Már itt is hirdettek ilyen felnit. Én azt hiszem maradok a gyári méretnél, szeretem a 130-as gumi mozggékonyáságát. Amúgy akkor elöl is szélesebb felni/gumi van a gépeden? Vagy a 150-es hátsót 110-es elsővel használod?

A motorparts.hu-t megnéztem, ha mindent jól értelmeztem, akkor van a kis Ninjára való fékbetét, 272NS a kódszáma a listában, 3500 Ft akciósan egy pár, egyébként meg 7800! Szóval igencsak megéri. Kawazsoltinál volt régebben ez 5000 Ft, ha jól emlékszem, mondjuk nem tudom, a motorparts mennyiért postázza ki, de így lehet én is rendelek, hamarosan úgyis csere lesz.

Nagyon köszi az infókat!
Én biztos nem, pedig nagyon szívesen mennék, ha nem lennék külföldön... :(
Szívesen mennék, de sajnos Balcsin leszek ..Remélem sok kisninja lesz. Ma úgy szálltam le a motorról, hogy az oldaltámaszt nem nyitottam le :)
Nem lett baja ,csak szar volt feküdni alatta :)
Üdv,


tegnap "volt szerencsém" gurulni a fővárosi égszakadás után, így kíváncsian vártam, jön-e a füst a kormány felöl. Nem jött, viszont a szagot éreztem, így leszálltam a vasról és benéztem a hűtőhöz. S innen, a hűtő alól/mögül láttam fel-feláramlani némi füstöt. Az hogy ezt száraz időben is csinálja-e, nem tudom.
Korábban felvettem a kapcsolatot az Ivaniccsal (ők az új importőrei a márkának) Budaörsön, a válaszuk arra enged következtetni, nem ismerik a problémát: a kötelező szerviz alkalmával megnézik ezt is, mi lehet. Konkrétumot nem mondtak.

Nekem Metzeler M3 van fent - jókat olvastam róla, és gondom sincs vele eddig -, hátul 150/60, de nem a gyári felnin (3"), hanem a 4,5"-os Chemco-n. Ez könnyebb is mint a gyári állítólag (nem mértem le :-) ), ill. mivel szélesebb, a 150-es abroncs sem feszül rajta, motorozható a teljes futófelület széltében (160mm-ig rakható rá, de az már elvileg necces a Ninján, láncvédő-átalakítás kell hozzá).

Ja, valaki keresett fékbetétet, jó áron. A motorparts.hu-nál készletkiárusítás van Nissinből, 7-8.-án. Minusz 60-70%... 250R-hez nem tudom van-e a kínálatban.
A kawa kanyarra jön valaki? Jó lenne sok kis ninjával találkozni
Köszönöm a gumitesztet, ez aztán minden részletre kitért (ami nekem fontos).
Én azért vagyok a lágyabb keverékek híve, mert nem igazán szeretem a kellemetlen meglepiket. Mostmár úgy vagyok, hogy inkább kétszer cserélek gumit, mint egyszer elmenjen alólam a gép. Azt meg, hogy az esőben gyengébben teljesít egy gumi - ami szárazon jobb - nem bánom, mert vízen mindig nagyon óvatos vagyok.
Szia!

Köszi a tapasztalatokat! Ki gondolta, hogy még a kilométerszámláló nullázója is képes elkopni... Mindenesetre átnéztem ezeket a motoromon, nálam még tökéletes állapotban vannak. De majd szemmel tartom őket.

Az új Dunlop Sportmax-ot nagyon dícsérik. Az új ER-6f-re is azt rakták (Roadsmart II), a tesztelők imádták.

No a Michelin Pilot Activ-ról: összességében szerintem jó gumi, én ajánlom. Tudni kell, hogy nálunk egy Kawa ER-5-ön van fent (gumiméret ugyanaz, mint a kis Ninjánál, teljesítmény persze kicsit több, de nem durván, szóval nem egy kipörgetős gumifaló), amivel 4000 km-t mentünk, nagyrészt utcai használat, volt pár rövidebb túra meg autópálya, de semmi pályázás meg burnout. Ilyen használat mellett alig kopott, most mértem meg a hátsón a mintamélységet, átlag 5.6 mm; a gyári adat szerint az új gumi 6.2 mm-es; amikor megvettük a motort, nem tudom mennyi volt benne, de ránézésre teljesen újnak tűnt. Szóval ahogy számolgatok, el fog menni annyit, mint az IRC.
A gumi kicsit talán a nehezebb és rigidebb fajtából való, inkább túrásnak mondanám, mint sportosnak, lehet annyira nem tapad jól, mint a Te Dunlop-od; viszont az IRC-nél sokkal jobban, nagyon stabil tőle a motor. Egyszer valaki azt mondta, hogy a BT45-höz képest szárazon picit többet tud, vizesen jóval kevesebbet; ez nagyjából igaz szerintem is, szárazon nagyon jól tapad, esőben meg tényleg óvatosabban kell menni, de nem hirtelen csúszik meg, hanem amit nagyon szeretek benne, hogy van visszajelzés, érzem, mikor van a határon és kezd el mászni. Én most tavasszal sokat használtam ködös/párás időjárásban, hidegben, néha esőben, rövid utakra, tehát nem nagyon volt ideje bemelegedni, de semmi gond nem volt vele, maximálisan meg voltam elégedve (az IRC után). Sőt egyszer volt olyan, hogy eső után vizes autópályán mentem 110-120-szal, és egy kanyarban volt az aszfalton egy tükörsima bitumen csík (kátyút tömtek be ezzel?), ami vizesen elég csúszós, pláne ledöntött motorral. Ahogy rámentem az első kerékkel, már csúszott is ki (szívmegállás), de ahogy kiért a rendes aszfaltra, egyből újra megtapadt, és gond nélkül mentem tovább. Az egész egy pillanat volt, a motort 20 centivel kijjeb dobta az íven, de más nem történt. Nem hiszem, hogy az IRC képes lett volna megtapadni újra, szóval hálát adtam, hogy nem a kis Ninjával mentem épp arra.
Amit nem szeretek benne, az a nagy egyenes vájat az első gumin, ami miatt minden vékony hosszanti barázda az úton megvezeti és elrángatja a kormányt - de Te gondolom csak hátsó gumit keresel, ezért ez nem érint. Ezen kívül más negatívumot nem tudok mondani, mondom, vizesen vigyázni kell, de ennyi. Esetleg még az ára lehet negatív, nem tudom, nem néztem utána, mi ezzel vettük a motort, de a Michelin gumik híresen nem olcsók.

Ha osztályoznom kéne, én egy felső kategóriás bias-ply túraguminak tartanám a kisebb motorokhoz. Ha Neked inkább a sportosabb gumik jönnek be, és fontosabb a tapadás, mint az élettartam, akkor valószínűleg jobban szereted majd az olyanokat, mint a BT45, vagy a Pirelli Diablo-k, Dunlop Sportmax-ok.

Ja még az jutott eszembe, hogy ugye írtam, mennyire stabil a motor vele; hát számottevően nehezebb is döntögetni vele, mint az IRC-vel, de ez csak részben a gumi hibája (pl. nagyobb súly), szerintem inkább az ER-5 és a Ninja közti különbségekből adódik.
Megtalálták a hibát. Nálam is a dőlés érzékelő/borulás érzékelő (kinek hogy tetszik) a probléma okozója. Garanciában cserélik. Ez már csak kibírja addig míg el nem adom.
Szia! Elég meggyőző a dolog :D Szívesen kipróbálnék egyet csak itt a környéken nem tudok senkit akinek lenne kis kawája lehet, hogy majd felkeresek egy kawa kereskedést mert az van a környéken vagy kettő :D Nagyon meggyőző és ha már neked ég és föld a különbség akkor nekem még nagyobb lesz mert nekem 50s a kis apriliám :D
thefunnyboy Köszönöm a választ szerintem igen egy árban van a két jogsi :)
Szia, főleg a műanyag idomban lévő gumigyűrűket, de ide tartozik a váltó karon lévő gumi is, a kilóméteróra napi számlálójának nullázója gombja, a kuplungbowden motorblokk felőli végén lévő gumi (az olajsapka mellet) és hátsó keréknél lévő tehermentesítő gumi...ezek közül már több is cserélve lett. Ezek persze nem drága dolgok és nem is okoznak komoly gondokat, csak inkább bosszantó kis kellemetlenségek. Persze ez legyen a legkomolyabb baj. Szimeringekkel és tömítésekkel eddig még nem volt probléma!

A michelin pilot-ról az észrevételek érdekelnek!
A 140-essel semmi gond nem volt, sőt nekem jobban bejött, mint a 130-as, bár szerintem ez nagyrészt a dunlop sportmaxnak köszönhető, mert az egyszer sem csúszott meg alattam...kanyarban rendkívül stabil. Ha találnék még olyat, mint ami nekem van, tutira ezt venném. Az új dunlop sportmax egy picit borsos :S

Pirelli Diablo Rosso II -ről tud-e valaki véleményt mondani, mert még az is nagyon érdekelne?
És konkrétan egy kis kawára váltanék jövőre ... :)
Nekem A1(b125) öm van. Rákérdeztem,nekem nem kell idén kreszeznem. Itt Fehérváron 46000Ft ot mondtak.
Szia,

Nekem is Apriliám volt a ninja előtt, RS 125 és nagyon sokan mondták hogy ne váltsak, mert a ninja teljesítménye nem lesz olyan. Még jó hogy egyikre sem hallgattam, mert ég és föld a különbség a két motor között - természetesen a ninja javára. Javasolom, hogy ne csak képeket, videokat nézz hanem keress egyet élőben ülj rá, menj vele egy kört. Ezerszer pontosabb a váltója, sokkal kezesebb, vezető és hülyebarát baromi jól kanyarodik - én folyamatosan szenvedtem az Aprilia nagyon sport kialakítású kormányával, normálisan bevenni egy szűk kanyart kihívás volt vele
No mindegy, én a soha többet olasz motor nézetet vallom, a kis ninját meg sosem fogom lecserélni, mindenben megfelelő na jó a gyári gumi tényleg szar
Ez a gumialkatrész dolog érdekes, mert én is beletekertem majd' 30e km-t, de semmi ilyesmit nem tapasztaltam.
Fékbetét meg ugyanaz, mint az olaj, 3 ember, 4 féle vélemény...
Amikor én cseréltem az elsőt, én ragaszkodtam a gyárihoz. Fehérváron elég jó áron sikerült hozzájutni. Egyébként Nissin: 43082-0081 elvileg ez a katalógusszáma.
Köszönöm a választ! Meggyőző amit írtál és én is a kis kawasaki mellet teszem le a voksom csak az ára kicsit borsos de hát mit várjunk nem egy régi típus :D Igazából nyáron fogom letenni az ak jogsit és útközben megpróbálom elsózni az én rs-m aztán majd alakul... Minden esetre mihamarabb szeretnék egy modellt beszerezni belőle mert már napok óta infókat gyűjtök róla és egyre inkább bejön... Lassan napirend, hogy egy videót megnézzek róla vagy legalább egy képet :D
Ui: mennyi lehet most egy ak jogsi sacc/kb?
Pont alant olvashatsz egy véleményt, az enyém is kb. hasonló: eddig rendkívül megbízhatónak bizonyult, kötelezőn (meg baleseten) kívül soha semmit nem cseréltem benne, nem romlott el semmi. Mondjuk az enyém 2009-es, és 2010-ben vettem, szóval még nem mentem annyit, mint greenblood. És nekem eddig a gumi részek is hibátlanok. Szóval - nálam magas minőségi szinten van, csak jót tudok mondani róla. Kivéve talán a gyári gumikról, amik nem annyira tapadnak, viszont elnyűhetetlenek - valamit valamiért.
Ha érdekel egyéb infó, kérdezz, vagy keress vissza a fórumban, párszor már véleményeztük a típust, eddig mindenki jó véleményen volt róla, mondjuk nem is egy régi típus.
Mindenesetre én nyugodt szívvel ajánlom, szerintem a legjobb ma gyártott 250-es.
Szia! Vagy inkább üdv újra itt!

Köszi a tapasztalatokat, jó volt olvasni. Gumi alkatrészek alatt pontosabban mit értesz? Azokat a gumigyűrűket, amik a műanyag idomban vannak? Vagy a tömítések, szimmeringek engedtek el Neked? Utóbbi nagyobb baj. Csak érdekel, mire lehet számítani.

Gumitapasztalatom (az IRC-n kívül ) a Michelin Pilot Activval van, az mostani (legalábbis még gyártásban van), és van 140-es méretben is (de 130-asban is, ami ugye a Ninja gyári mérete). Persze ez nem radiál. Radiálból nem is találtam 130-asat; tud valaki ilyenről? A nevesebb gyártóknál nincs, talán az Avon gyárt ilyet még...
Na szóval ha ilyen érdekel (Michelin PA), arról tudok írni.

Tényleg, milyenek a tapasztalataid hosszú távon a 140-es gumikkal? Nem rosszabb pl. döntögetni, mint 130-ason? Sokszor felmerül a fórumon a gumi méret téma, épp azért, ment 130-as méretben nem nagyon van modern jó gumi, csak feljebb (kb. 150-től).
Sziasztok! Motor vásárláson töröm a fejem és minden kép egy 250-es motort szeretnék! Nem vagyok kezdő de nagyobbat még nem szeretnék! Egy aprilia rs50-em van amit már 4 éve nyüstölök és már érzem, hogy kicsi nekem.... Nagyon gondolkodom a fórum nevében megnevezett Ninja 250R ben és azt szeretném megkérdezni, hogy mennyire megbízható ez a "kis" Kawa? Nektek tulajdonosoknak mi a tapasztalatitok róla? Minőségben jó helyen van?
A válaszokat előre is köszönöm :)
Üdv: egy kíváncsi motoros :D
Széles utat szebb jövőt
Üdv.

Rég nem voltam fenn az oldalon és nem is nagyon volt időm olvasgatni... de szívesen megosztom veletek az utóbbi idők tapasztalatait és egy kis tanácsot is szívesen elfogadok.

Most 4. éves a ninjám (2008 októberi), idáig 34 e km-t tekertem bele, a kötelezőkön (olaj, olajszűrő, levegőszűrő,hűtő- fékfolyadék) kívül idáig egy első fékbetét, egy láncszett és egy gumicsere volt. A gyári gumiszett kb. 25 e km-t bírt, a mostani dunlop sportmax pedig logikusan kb. harmadannyit. Úgy látszik ez az ára a tapadásnak :D Tapasztalat: soha többet IRC-t, hiába viszonylag olcsó és tartós. A különbség kb. ég és föld a tapadás tekintetében. A motorról pedig általában: eddig semmi probléma nem volt, mindig pöccre indul, viszont a gumi alkatrészek sajnos rendkívül silány minőségüek, már szinte szétporladnak hiába tartom garázsban, letakarva a gépet.
A kérdés: valaki tud-e ajánlani valamit 140/70-es méretben a mostani típusok közül (légy szíves csak azok írjanak akik tapasztalattal is rendelkeznek egy-egy típus tekintetében - álmodozók és reklámzabálók kíméljenek, mert írniuk is felesleges )

Előre is köszönöm, annak aki válaszol! Széles utat!
Mostanában nem vagyok tisztában a magyar Kawa szervízhálózattal... Anno Budaörsön voltam egyszer a Big-Bang-nél, nem voltak rosszak. De úgy tudom egy cég voltak az M3-mal, szóval lehet ők is megszűntek.
Ha mondanak a szervízben valami okosat erről, megtennéd, hogy megírod ide? Kíváncsi vagyok, (szerintük) mi csinálhatja.