Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

2 hete még nem kellett fizetni a 2013-as vásárlású motorra.
Mi volna a kérdés?
Hivatalos NAV állásfoglalást itt olvashatsz. Ebből a lényeges bekezdés: "Figyelemmel arra, hogy az Itv. 2014. január 1-jei hatállyal módosult, ezért az idézett rendelkezést azokban az ügyekben kell először alkalmazni, melyekben az illetékkötelezettség keletkezése (a gépjármű, pótkocsi átadása, illetve a szerződés megkötésének napja) 2014. január 1-jét követően történt."
Tehát, ha 2013-as, vagy korábbi az adásvételi szerződés dátuma, akkor elvileg nem kell vagyonszerzési illetéket fizetni.
Azonban nemrég zozor1 írta, hogy neki azt a tájékoztatást adták ezzel kapcsolatban, hogy fél év volt a türelmi idő, így június 1-jétől már mindenképp kell fizetni. Ezzel kapcsolatban nekem már nincs infóm.
Szia!
Nemzetközi származás-ellenőrzést már nem kell csináltatni. Régen kellett, de eltörölték.
MGA nemzetközi származást kelet kérned az okmányirodában?
szia kérdésem volna vagyonszerzési illeték tekintetében
hello valaki itt foglalkozik kulfoldi motor forgalomba helyezésel az osszes papirt elintézéssel, vagy tud esetleg itt valaki aki csinál ilyet? (hajdu bihar megyében)
Romániába kell forgalomba rakni, majd magyarba. Ez a megoldás rá...
Köszönöm mindenkinek !
Akár itt is tuCC - tuCC : http://www.moto.it/
Sziasztok !
Egy pár oldalt visszanézve sem találtam a kérdésemre meg a válasz , ezért feltenném .
Tudtok nekem mondani külföldi használt motoros oldalakat ahol tudok nézegetni KTM supermotokat ?
Köszönöm a válaszotokat előre is !
Haver szeretett bele egy belpiacos cb 400 sf-be, de szerintem szopóroller lesz belőle. :D Eladó szerint vázcsere után megoldható, de abban meg egy másik ismerősnek van tapasztalata és az is szinte a lehetetlen kategória.
mert nem eu(és nem volt az eu-ban forgalomba helyezve már) és gondolom a környezetvédelmi besorolása nem megfelelő
svájcból is ugyanez a helyzet
egyik ismerős svájci géppel szívott
Igazán nincs mit!
Örülök, hogy segíthettem.
Sok-sok balesetmentes kilométert kívánok az új géppel.
EGY NAGYON - NAGY KÖSZÖNET Gyurgyalag-nak!
ugyanis a segítsége leírása nélkül le szerettek volna húzni a vagyon szerzési illetékkel kb 60 ezer, mert vas megyében nem is hallottak még ilyet hogy 2014 01 01 előtt vásárolt gépre nem kell...
veszprém megyében intéztem a dolgokat ott meg olyat beszéltek miután elmeséltem nekik az itt látottak alapján a rendeletet hogy igen létezik ilyen de csak fél év a türelmi idő...
na mind1 pár nap híján még bele is fértem abba igy nem kellett veszekedni...
KÖSZI MÉGEGYSZER!

ha esetleg valaki tudja hogy utánnfutó/ motor szállításhoz/ honosítás behozatal menete hogy és miként létezik anyagi illetve papír szempontból ausztria vagy németországból kérem jelezze!
köszönöm!
Hirdetésben miért ír valaki olyat, hogy JAPÁN papírjai vannak a gépnek és idehaza nem helyezhető forgalomban? Mi oka lehet ennek?
köszönöm szépen a segítséget :)
Egyébként ha itthon adsz el járművet külföldinek, akkor azt egyrészt automatikusan kivonják a hazai forgalomból (persze ehhez az eladónak a rendszámmal be kell sétálnia az okmányirodába) másrészt kap (ha igényli) egy Z-s rendszámot vevő, amivel hazafurikázhat.

Ismerve a magyar bürokrácia túlburjánzását, ez tőlünk nyugatabbra se lehet ennél bonyolultabb procedúra... sőt!
Igen.
...a motorostura.hu-t?
Sajnos a vírusirtóm blokkolja az oldalt amit küldtél, így nem tudom megnézni.
Ha hülyeséget írtam akkor elnézést, de szerintem akkor is a legegyszerűbb, legkevésbé szívatós útja a papírozásnak az, amit én javasoltam. Ebben buktató sincs szerintem. De nem ez volt a kérdés, szóval kussolok.
Nem állhat mindenki ugyan úgy a motorozáshoz..

Én ha tehetném például nem indulnék el 3-4ezer kilométer alatti túrára.. mert annál kevesebb minek? Elindulsz egyik nap, aztán 2-3 nap és otthon is vagy újra. Nem igazán zökkent még ki a hétköznapi kerékvágásból.

Na vége az OFF-nak.
Én elképzelhetetlennek tartom, hogy ne lehesen lábon hazahozni bárhonnan az EU-ból egy külföldön vásárolt motort vagy autót.
Én Angliában élek és rengetegszer lenyomtam már a Magyar-Angol utat autóval meg kamionnal,de én azt mondom,h ekkora út motorral büntetésnek számít. Én a saját motoromat trélerrel viszem haza,mert az a legegyszerűbb.
Én ebben nem vagyok annyira biztos.
Motort Angliából honosítással cikk ugyan nem mai darab, de mint ahogy a példa mutatja, meg lehet oldani.

A külföldről behozott használt autók se kizárólag tréleren vagy P rendszámmal érkeznek az országba..
Persze!
Elhozod lábon haza, aztán autóval/repülővel/busszal/amivel akarsz visszamész, viszed a rendszámot és a papírokat kivonatot a forgalomból a motort, leadod a rendszámot, és valahogy hazajössz.
Viccet félretéve, kell a kivonási papír, anélkül nem megy a honosítás. Ez a válasz minden kérdésedre.