Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Még annyit: Remélem a kereskedő uniós országban van, mert ha nem, akkor a jármű jogilag már az unión kívülre került, és akkor sanszos a vám és ÁFA fizetési kötelezettség is pluszban.
Kreálni egy olasz-magyar kétnyelvűt nem igazán megnyugtató megoldás, a legalitásáról nem beszélve (kvázi okirat hamisítás). Autó vásárlása apropóján a közelmúltban szembesültem azzal a jó nepper gyakorlattal, hogy a megvenni szándékozott kocsit úgy akarják papírozni mintha Én magam kötöttem volna szerződést Hans Müller Günter akárkivel Münchenben, holott nem is jártam ott. A nepper neve persze sehol innentől kezdve, ha bármi gond van a verdával vagy a papírokkal Ő letagad mindent azonnal. Emiatt nem is egy autót ejtettem, egy idő után ez volt az első amit telefonban tisztáztam az eladóval, addig nem is érdekelt semmi más.
A fordítást - ha szükséges - csak hivatalos cég végezheti (tudtommal az Országos Fordító Iroda) nem pici díjazás ellenében. Én évekkel ezelőtt hivatalból rendeltem ki Őket fordítani, akkor 17.000,- Ft volt egy oldal, szerintem ez ma jóval több lehet.
Szerintem neked a külföldi kereskedő céggel kellene szerződést kötnöd az adásvételről, ami már lehet kétnyelvű így azt nem kell majd fordíttatni, csak az olasz eladó és a külföldi cég között kötöttet. Így a legalitás talaján maradsz, bár nem ingyen.
A konkrétumokkal Én előzetesen mindenképpen megkeresném a helyi okmányirodát, és letisztáznám, hogy Ők hogyan látják a megvalósítás egyes lépéseit. Csak ezután döntenék a dologban. Sok sikert hozzá
Meg tudja azt mondani nekem valaki,hogy akkor olcsóbb-e magyar rendszámosra regisztrálni a motort ha a külföldi forgalmi az én nevemen van?
Valószínű ..Csak neki nem Olasz-Magyar adásvételije van..hanem Olasz- XY ..országbeli adásvételije..amire a magyar hatóságok valószínű tojnak nagy ívben...
Max ...ha én "kreálok" egy Olasz -Magyart ...magamnak , ha hazahozom..
Szerintem ő is avval adja egy nyitott adás-vételivel.Kérdezz rá.
Ez eddig Ok...ezt én is tudom...csak a motor nem olaszban van, hanem egy másik országban( uniós) egy kereskedőnél.....Így elég nehéz Olasz-Magyar kétnyelvű adásvételit szerezni...
Olasz forgalmi,kivonó papír és egy kétnyelvű adásvételi az olasz tulajal.
Az ügyintézés sorrendje: Biztosítás megkötése, NKH-s vizsgálat, Nav-nál regisztrációs adó befizetése, Okmányiroda, vissza a biztosítóhoz lejelenteni hogy mi a rendszám.
A NAV-os ügyintézésnél sok kellemetlenségtől kímélhet meg, ha - általában a NAV kirendeltséggel egy épületben lévő - speditőrök egyikének segítségét kéri az ember az ügyintézéshez. Néhány ezer FT-ért (jellemzően 2-3 ezer) szívesen segítenek, és máris pofonegyszerűvé válik a dolog.
Jól leírtad a költségeket, egy EU-ból származó motornál ezek vannak. Eredetvizsga külön nem kell, mert azt tartalmazza az NKH-s egyedi forgalomba helyezéshez szükséges vizsgálat 27 ezer Ft-os díja, mint ahogy egy friss műszaki is vele jár azért a pénzért.
Sziasztok
Szeretnék kérni egy kis összefoglalót az árakról.
Mi a különbség, ha kereskedőtől veszek egy külföldi motort? Ebben az esetben mennyivel drágább nekem az egész?

Ezeket az árakat találtam kicsit visszaolvasva:

Műszaki vizsga 27.160 Ft
Rendszám 5.500 Ft
Forgalmi, törzskönyv, matrica 12.585 Ft
+regadó, vagyonszerzési illeték, biztosítás

Ebben az esetben eredetvizsga is kell? Van esetleg még bármi költség?

Köszönöm.
Sziasztok!
Egy kis információra lenne szükségem nekem is....
Van egy kiszemelt Olaszból származó-minden meglévő hivatalos papírjaival rendelkező-de nem itthon, hanem egy 3.ik országban lévő motorkerékpár...KERESKEDŐNÉL.( Nincs az adott orszában forgalomba helyezve)
Milyen papírok kellenek az eredeti Olaszon kívül..::?hogy tudom itthon magyarországon forgalomba helyezni a motort...?
Köszi előre is...
sziasztok!
Egy pár kérdésem lenne az olyan topik lakókhoz akik csináltak már ilyet:
Külföldi érvényes okmányokkal (műszakis, biztosítással) rendelkező motokerékpár adás-vételi szerződésnek mi a menete itthon?
szóval. Szeretnék vásárolni egy román állaporlgártól egy motortkerékpárt ami román papírokkal rendelkezik(érvényes műszaki ,biztosítás,forgalmi törzskönyvel.stb)Persze az Ő nevén van a motor minden porcikája!
elsőnek mit kell neki tennie ,hogy Én ezt megtudjam vásárolni tőle ,de úgy ,hogy Én később azt itthon forgalomba tudjam helyezni?(állítólag neki elsőnek haza kell küldenie forgalmit,rendszámot és ki kell vonatni forgalomból, aztán kap erről papírt amit majd nekem kell átadni adásvételinél ?Ezzel egyetemben nem csinálhatunk adás-vételit addig amíg kinem vonatta romániában ?
kérlék titeket segítsetek ,mert nem tudom ennek a menetét!Ha valaki aki ért hozzá ,és lépésről ,lépésre ,leírná nekem a dolgokat nagyon megköszönném
Köszi szépen a választ, de inkább lemondtam a külföldi gépről, hisz egy magyarországi, műszakis cbr-t találtam.
Szia!

Igen, ez ennyibe kerül...
A műszaki pontosan 27.160.-, a regisztrációs adót itt tudod kiszámolni, a rendszám 5.500.-, rendszámra való matrica 585.-, a forgalmi 6.000.-, törzskönyv szintén 6.000.-, és amit te átírási illetéknek neveztél, az valójában a vagyonszerzési illeték, melynek mértékéről itt olvashatsz. A táblázat alapján láthatod, hogy kilowattonként kell 300 forintot fizetni. (mivel 8 évesnél idősebb a gép, és gondolom 125-ös létére nincs több 40 kW-nál a teljesítménye). Sajna ez ennyi.
sziasztok!
Lenne egy kérdésem felétek: adott egy derbi senda 125 2004-es motor osztrák papírokkal, minden papírral ami ahhoz kell, hogy itthon forgalomba helyezhessem. Közlekedési felügyelet illetve okmányiroda felhívása után ezeket a díjakat mondták nekem: műszaki:27 ezer, reg.adó kb 16 ezer, rendszám: 5500 ft, átírási illeték: 300 ft+12000 ft+585 ft ez így durván 61 000 ft, amit eléggé sokallok egy ilyen kis köbcentis motornál. A kérdésem, hogy szerintetek relevánsak ezek az adatok?A választ előre is köszönöm! Üdv: Attila
állítólag a nem eu-s gépeket először romániában kell(lehet) forgalomba helyezni utána már eu-s lesz és lehet itthon is
de ezt nem tudom hol hallottam-olvastam
Szervusztok!

Egy komolyabb rendszámozás ügyben kérnék pontos információt. Sokat olvasgattam a neten, de mindenki más-mást ír. Remélem van szakértő aki eligazít.

Van egy 1980as oldalkocsis Dnepr. 2004ében lett behozva. Ukrán műszakija lejárt, van egy ukrán adásvételi(magyar rész nincs kitöltve még) és van ukrán forgalmi is,. a műszaki időközben lejárt. Mivel elég koros a gép, és egy veterán vizsgán megállná helyét a külalakja, simán beíratnám minősítettni. De! nem tudom mi igaz hogy nem EU-s országból érkező motornak legalább EU IV, motorral kell rendelkeznie...
Illetve, hogy ha meg is kapná a veterán minősítést, mehetne-e veterán vizsgára, illetve kapna hivatalos rendszámot, közúton lehessen használni. Régi vágyam az oldalkocsis motor, olasz motort már honosítottam, de ez egészen más.
Ha a papírjait előre elkérném a tulajtól valaki rá tudna nézni ?
Köszönöm.
Köszönöm!
Ugyanúgy mint eddig is: fizetni kell regisztrációs adót és illetéket is minden esetben.

Regisztrációs adó mértéke: http://regisztraciosado.hu/#
Illeték és egyebek mértéke: http://kalkulatorlap.hu/atiras...

Eu-ból hozott jármú esetében nincs eredetiségvizsgálat, hanem helyette motornál kb. 28.000,- Ft ellenében van NKH-s forgalomba helyezési szemle ami egyben műszakit is ad. Valamint az okmányirodában ki kell még fizetni pluszban a rendszámot, és a műszaki címkét is (kb. 5000,- Ft együtt)
ha olaszból szeretnék behozni egy yamaha yze 125 ös motort annak mi a menete? mert ott alakitják át a sima yz-ket mennyit kellene fizetnem kb összesen ha a motor 650ezer? csak kiváncsiság
Idén mi a szitu : EU Motor behozatal eseteben kell regadót ÉS Vagyonszerzési illetéket fizetni ?
nem úúniós országból behozott motort le lehet honosítani ? mert már kavar az internet is az a helyzet hogy 81es évjáratú a motor, OT -kellene rá. valaki tudja hol érdekődjek?
Ez engem is érdekelne. Tudsz már valamit róla?
Ilyen euro ár mellett?
Erősen kétlem.
Sziasztok! Aprilia RSV 1000 Factory-t 2006- szeretnék , esetleg meg tudjátok mondani, hogy milyen külföldi oldalakon nézelődjek ? Egyáltalán megéri kintről behozatni?