Motor behozatal külföldről

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ja, hát ez van. Az egyik csak elvégzi a feladatát, a másik meg élvezi hogy az elbaszott életébe így szerezhet magának kis sikereket hogy ne legyen annyira szar a napja.
Egyébként a rácsos beszélgető ablak mellé a falra ki volt tapézázva a hivatalos indoklás paragrafusokkal megtámogatva, hogy miért kötelező már az időpontot is személyesen kérni, tehát a 80km is 2x lenne oda vissza.
Ebben a cikkben nem irtak a casco költségéről és az olajcsere esetén az olaj áráról sem. Akkor külföldről hozott motornál ingyen van a casco és az olaj is.

Komolyra. Keress regisztációs adó kalkulátorokat és vagyonszerzési illeték kalkulátort motorra és látni fogod, hogy mi mennyi.
Miért lenne kizáró ok?
Nem kötelező oda menni, ahol már egyszer bejelentkeztél. Közbejött valami, ennyi. De megindokolni sem kell.
Nekem meg ez így átment,egyedi forgalomba helyezés,zéro festés,beindítva nem volt,motorszamot nem neztek mert idom alatt eldugva van.
Egyrészt 80km-re van a legközelebbi, ennek ellenére rákérdeztem, ott is csak hetekkel későbbre volt időpont és nem hiszem hogy bárhol fogadnának, mikor ott van a rendszerükben hogy egyszer már bejelentkeztünk valahova.
Tudom mi, hogyan megy Ausztriában. Régen évekig javítottam, vizsgáztattam kint Bécsben. autót, motort.
Nem csak műszaki nélkül van/lehet egyedi forgalomba helyezés.
Menj másik NKH-hoz.
Amennyire én tudom, ez a különbség. Érvényes műszakival sima 8 rugós átnézés hogy nincs komoly hiba és fut tovább a műszaki érvényessége a lejáratig. Műszaki nélkül meg egyedi forgalomba helyezés, műszaki vizsgával egybekötve valami 29 rugóért. Egyébként ausztriában csak 1 évre adják a műszakit tehát csak a teljesen friss műszakinál nem "pár hónap" a műszaki. Másrészt semmit nem alakítottam át, az index és a csomagtartó már fenn volt a motoron, és az osztrák műszakin nem zavart senkit. Sőt, még az olajfolyás a szelepfedélnél, a vizes fékolaj sem, az is csak kis hiányosság (leichte mangel) az osztrák vizsgapapír szerint.
Itt van egy kis megnevezés kavalkád:

"mintha egyedi forgalomba helyezéses műszaki vizsga lenne, nem honosítás."

Mintha?
Egész pontosan az is! Ha a kinti műszakit akarod átvezetni (pár hónapnál nincs értelme vagy nem is engedik), akkor nem is kell az NKH-hoz menni vizsgára.

A honosítás pedig egy összefoglaló eljárási "együttes", ami tartalmaz minden állomást..

Mondjuk én biztosan előbb honosítottam volna és utána alakítom át.
Hát én most pont benne vagyok egy ilyen "elég csak honosítani" dologban, és bár a legelején járunk, e már most tele van a tököm az egésszel.
Gyereknek vettünk ausztriából egy A2-es 27 lovas Suzi Gs500-at. Elég kopott, külsejében elhanyagolt, de szerencsére műszakilag rendben lévő olcsó kis motorka, még 3 hónapig érvényes kinti műszakival. Hazahoztuk az ünnepek előtt, szétkaptuk, nagyon alapos tisztítás, még a tank alatti vezetékkötegeket is letisztítottuk az évszázados portól stb. Minden rozsdásodásnak indult csavart egyesével kiszedtünk és fényesre drótkorongoztuk, váz rozsdapöttyeit és a kifolyt akkusav nyomait lecsiszoltuk lefestettük, először csak a tankot akartam átfényezni mert kopott és kicsit horpadt is volt, de aztán a vége egy teljes átfényezés lett, új matrica szett, felnik is újrafestve. Összes olaj és szűrő csere, új szelepfedél tömítés mert szivárgott, és akkor már szelephézag állítás is jött. Rozsdás kipuff leszerelve, lecsiszolva, kipuff festékkel lefestve. Mostanra minden összeállt, tehát felhívtam az nkh-t időpontért hogy most már kész vagyunk, kezdhetjük.
Na, itt kezdődött.......
Már a telefonban bicskanyitogató stílusban mondta a köcsög, hogy mit képzelek én, ez nem így megy, ő egyedül van, sok a dolga, menjek be személyesen, mutassam be a papírokat és majd akkor megmondja hogy kaphatok-e időpontot és mikorra, de minimum 3 hét.
Ma bementem. Majd a guta ütötte meg, hogy csak én voltam ott és nem a gyerek, aki az adásvételin a vevő. Merthogy kellenek az adatai. Mondom ott van az összes a szerződésen, és a vizsgálatnál már a gyerek is itt lesz, én csak időpontot foglalni jöttem. Ezután belekötött abba, hogy a sokpéldányban kézzel gyorsan kitöltött adásvételin csak azt írtuk hogy út, nem azt hogy utca, és ahol a gyerek lakik, az utca. Jól van vazze, majd hozzáírok mindegyikhez egy ca-t hogyörüjjévazze. Ezután látatlanban, még a motor megtekintése nélkül következett, hogy a motoron semmilyen átalakítás nem lehet, pontosan úgy kell kinéznie, ahogy a typenschein középső oldalán a rajzon van, nem lehet semmi változtatás,ha csak egy prizma is hiányzik(és hiányzik bazdmeg 1 kurva darab elől, úgyhogy ma vettem a járműalkatrészben 2db-ot 600 forintért) már meghúzza. Mármint hogy a még hónapokig érvényes műszakis motort, teccik érteni, amit tegnap még európa bármelyik országában jogosan használhattam volna, meghúzza mintha egyedi forgalomba helyezéses műszaki vizsga lenne, nem honosítás. Természetesen az első E jeles index, ami az osztrák műszakin senkit sem zavart nem maradhat, mert nem gyári hanem mini, a tipus specifkusHepco & Becker csomagtartó nem lehet rajta, mert az nem gyári és nem szerepel a rajzon, a hátsó indexnek a csomagtartóról a dirket neki, a láthatóság miatt kialakított helyéről vissza kell kerülnie az erdeti helyére. Itt tartunk most és még hol van 4.-e, amikorra időpontot kaptunk..... És nem baszhatod szájba, mert sehova máshova nem mehetsz és ha akarja, mondvacsinált okokkal szívathat míg élsz bazdmeg.
Egyékbént egy 2008-as haya teljes magyar papírozása megáll valahol 150-200 között.Attól füg melyik havi. Főleg ha van kint még műszakija és azt elég csak honosítani.
Gusztustalan de ez van. Együtt örülnek velünk, hogy mi gyarapodtunk a saját pénzünkön. Nevetséges.
Igen.Nem azérr kell vagyonszerzési illetéket fizetned mert magyar tulajtól vettél valamit hanem azért mert vettél valamit. Mindegy hogy kitől.Ezalól csak akkor mentesülsz ha a jármű külföldi okmányáaban is te vagy a rltulaj,de most magyarítani akarod.Pl. Tartós külföldi meló után hazatérsz és hozod az ottani autód/motorod is....Ez "Magyarisztán".Megadóztatják azt amit már az agyon adóztatott fizetésedből összespórolt pénzened veszel.
Azért nem olyan fiatal mert 2008-kat nézem. De még egy felvetés ami nem tiszta. Vagyonszerzési illetéket mindenképpen kell fizetni? Akkor is ha én megyek ki és vásárolom meg a motort. Mert: https://webiranytu.hu/2017/08/... ebben a cikben azt írja ha én megyek ki és személyesen veszem meg akkor nincs vagyonszerzési illeték.
Mennyire igaz ez?
Fiatal motort nem éri meg külföldön vásárolni, drágábbak, mint itthon.... és még rájönnek a honosítás költségei is.
Számold le az útiköltséget, és a regadót, a többi itthoni vásárlásnál is van. - honosítás, rendszám.
Szia,Amennyiben ez egy 2015-2016 közötti Gen2-es vas,akkor igen.Sajnos a jelenlegi szabályok szerint minél újabb és erősebb a motor annál többe kerül forgalomba helyezni.
Létezik, hogy egy Németországból behozott gép (Hayabusa) lepapírozása majdnem 300.000 forintra jön ki a végére? Vagy csak én nézem félre a dolgokat.
Sziasztok
Köszönöm szépen! Tisztult a kép.
Van törzskönyv szerű több oldalas- kis füzet, amiből valami ott marad a régi tulajnál a kijelentéshez és kapod a többit, amiből itt is kell az itthoni forgalomba helyezéshez egy része.
A tévedés jogát fenntartom. (Bár nem hinném, hogy változott volna, régebben így ment)

http://lepo01.hu/wp-content/up...
Ezt sejtettem. De itt milyen egyéb papír kell? Forgalmi oké, de a törzskönyvnek megfelelő valami, az van egyáltalán? - Adásvételi vásárolható így, hogy lengyel-magyar kétnyelvű, vagy netes kinyomtatós?
Ugyanúgy működik, mint a németországi. Csak nyilván magyar-lengyel kétnyelvű adásvételi kell.
Urak! Seftesek és üzérek!

Tegyük fel, hogy Lengyelországból hoznék be motort. Lengyel kereskedőtől angliai motort. Mi kell hozzá? Van valakinek tapasztalata? Visszaolvastam valamennyit, németországi leírásokat találtam .