Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia! Sztem nem is annyira az él az érdekes itt (illetve az is, de az már csak része az egész jelenségnek), hanem az a fényes folt a minta előtt, aminek aztán nyoma sincsen utána. Ezt alapvetően a nagyöregek szerint a túlzott futófelület mozgás (imbolygás, nem stabil terhelés) okozza.
Ehhez először azt kell tudni, hogy megfelelő volt e a guminyomás. Ha nem, akkor nem kell tovább gondolni.
Ha a guminyomás oké, akkor jellemzően két oka lehet (ami valójában egy, de eltérő mögöttes ok miatt).
- Nincs elég rebound (húzó) csillapítás.
- Gáz nélkül, "üresben" gurulsz, amikor a gumi azon részére le van borítva a motor. Gáz nélkül, nem kap elég terhelést a gátló, és így nem kapja meg azt a terhelést, ami alatt megfelelően dolgozna. (a hátsó futómű jelenlegi/adott hangolásához képest)
Ha tippelnem kellene, akkor a második lehetőségre tenném a voksom, mert a gumi közepe felé szinte fordított a helyzet. Így elvileg a fék, (kis)gáz, fordul módszer lehet a megoldás. Persze ez egy kispályán még nehezebb.
De ha kell ha nem a véleményedet csak ráerőlteted mindenkire.
Én nem is írom be az 5éves terveimet, mint a cbr, mint az üj hiteles street vagy a galambház, fahasogatás... ezeket mind olvasgathattuk itt, volt amit csak hónapokig de van amit már évek óta...
Nekem kifejezetten bejött.Nem kopik.Nagyon.10-12e Km-t is elmegyek vele.
Mert neked aztán titkos az életet kalácsárus.
Kakucs volt az egyetlen hely ahol jó volt a PR2
Mindenhol máshol gyűlöltem
Nem agyalunk, csak ilyet még nem láttam, és érdekel a miértje
Nem tarajos, volt már olyanom is, de azt tudom mitől volt: túl kemény volt a hátulja. Egy katt vissza, azóta jó. Pont ebből a cikkből olvastam ki
Volt már nekem is ilyen "tengetpartos" a gumim, de kecsón ezt nem sikerült elérni. Igaz olyan meleg is volt, hogy majdnem leszédültünk a motorról...
Nem lehet vele bírni, ha olvasgatod az sv meg bandit topicot vagy igazabol mindegy mert mindenhova beirkalja hoy epp miket csinal, akkor lathatod hogy mas szemeben a szalkat meglatja de sajatjaban a gerendat sem...
Ja ja, én sem cseszegetésnek vettem.
Amúgy nagy tudomány egy motort rendesen belőni, még a MotoGP-ben sem sikerül mindig, pedig ott komplett mérnökgárda dolgozik az ügyön felfoghatatlan mennyiségű adattal, tudással, tapasztalattal és technikai háttérrel.
És akkor mi itt csak a gumiról beszélgetünk, egyéb dolgokat, pl. futóművet nem is vettünk még számításba... Ha egyszer belemélyedsz a fejzsongás csak erősödni fog. :)

Mondjuk nekem nyilván nem kell egy mérnökgárda :D, én csak élvzetből pályázom, de nálam az élvezeti értéket határozottan befolyásolják a beállítások. Már az a minimális amit tudok állítgatni a csodagépemen. :) Azért tudnék még rajta mit fejleszteni.

Egyébként a pályázásban szerintem tényleg az élvezet a lényeg, ahhoz meg nem muszáj belemerülni a részletekbe, Most legutóbb pl. egy világjárónak kinéző fószert láttam a pályán BMW R1200GS Adventure-rel, hatalmas szélvédő, kézvédő, három bazi nagy doboz, szövetkabát és -nadrág a BMW túrakollekciójából. Nem állítgatott ő se guminyomást meg semmit szerintem. De élvezte, és ez a lényeg.
Nos nem cseszegeésből írom.Anno a CBR pont olcsó pályamotor tervnek indult.
Csak közben kihozták az utcai motorom utódját.Emiatt napolom a pályaprojeket.De azért olvasgatom az infomorzsákat rendületlenül mert ha lezajlott a csere visszatérek a CBR pályagéppé hekkelésére.
De már most zsong a fejem a sok variációtól így valszeg valami utcai Rosso3 kategórájú gumi/utcai ahogy esik úgy puffan nyomással indítok.
Nem kell, nem kötelező hajszolni az ideálisat, ez csak az én hülyeségem (meg még egy pár emberé), de a Te példád is mutatja, hogy egy nagyjából belőtt érték is lehet jó. Ha Neked megfelel, akkor ott vége a történetnek.

Aztán van amikor az a válasz, hogy nincs ideális érték, hanem egy tartomány van, amin belül jó. Ezt is elfogadom, csak tudjam, és akkor nem kergetek álmokat. :) A konkrét esetben lehet a szemcsés is ugyanolyan jó mint a tengerpart, részemről ez is OK, ha így van.

Hogy kicsit értsd a kérdésem hátterét: idén mikor májusban voltam pályanapon, az első 1-2 menetet leszámítva baromi jó volt, némi kísérletezgetéssel sikerült belőnöm egy jó nyomást, a pálya is király volt, a hőmérséklet is, én is nagyon éreztem a motort is, a pályát is, egyszerűen szuper volt minden, úgy éreztem, most jobban megy minden, mint korábbi alkalmakkor. És megfigyeltem, hogy konstansan "tengerpartosra" kopik a gumim, ami nem mindig jellemző. Ezért merült fel bennem, hogy akkor máskor vajon valamit rosszul csinálok-e a gumival. Vagy ez esetleg futómű-/pálya-/hőmérséklet-/stb.-függő, és csak a véletlenek összjátéka volt, hogy akkor minden jól jött ki.

De ettől még amikor nem kopik ideálisra a gumim, akkor is nagyon élvezem a pályázást, és nekem sem csúszik meg, szóval nincs vele különösebb gondom, de ha lehet jobban csinálni, akkor szeretném.
Ezt értem,csak már abba is beleszédültem hogy guminyomásokkal kell ennyit szarakodni.
Oszt mikor kakucson keresgéltem a szerpentint a tökátlagos 2,2-2,5-el is sosecsúszott meg a sima PR2.Valószínű hogy többet tudott a gumi mint én.
De igen. De miért ne?

Nézd, valószínűleg aki itt írogat a gumis topic-ba, valószínűleg nem a VB-címre hajt a MotoGP-ben vagy WSBK-ban. Én sem. Tiszta sor.
De foglalkoztat a téma, és mégha nem is ideális a motorozási technikám vagy valami beállításom, érdekel, hogy hogyan tudnék javítani rajta, ha lehet. És úgy érzem, ez a megfelelő topic arra, hogy ilyen gumis kérdéseket feszegessünk.

De azért ne izgulj, ha esetleg nem kapok választ a kérdésemre, vagy szimplán hülyeséget kérdezek és leráznak (mindkettőre volt már példa :)). attól még nyugodtan alszom, a többségében szemcsés gumimmal együtt. :D Nem aggódom túl. De ha lehet róla beszélgetni, és esetleg kaphatok/adhatok egy-két jó tanácsot, akkor miért ne? Erre való a fórum. Szerintem.
Nem agyaljátok ezt túl?
A képeken nem látom pontosan, de mintha kicsit "tarajos" is lenne a gumi (a mintaárok két peremén a gumi eltérő magasságú)... Érdekességképpen, találtam egy ilyet: https://hegylakok.hu/2016/07/t... itt is pont a Kecsóringről van szó, bár ez még a régi pálya. Ha jól értelmezem, az alacsony nyomás + kicsi pálya (ahol nincsenek hosszú egyenesek) okozza (vagy legalábbis elősegíti) a tarajos kopást.

Egyébként én meg arra lennék kíváncsi, ez a szemcsés felület mennyire számít jónak? A neten fellelhető szakirodalom szerint a "homokos tengerpart" kopásminta az ideális: https://lifeatlean.com/wp-cont... Ez meg nem pont olyan. Idén rögtön az első pályanapomon sikerült összehozni a tengerpartot, örültem is neki, az a nap egyébként tényleg nagyon szuper volt, akkor tényleg minden összeállt, éreztem is. Viszont nekem is inkább pont ilyen szemcsés szokott lenni az utcai gumi, mint a képen, gyakrabban néz ki így, mint tengerpartnak.
Nem melegszik fel eléggé? Vagy túlmelegszik? Vagy ne foglalkozzak vele, nem számít, jó ez így is? :) Szakadás (cold tear/hot tear) nincs rajta.
Köszi az infokat!
Ha jól emlékszem, melegen 2,3 volt az elejében és 2,4 a hátsóban.
Nagyjából igen, de arrafele jobb az út
Ez az 52-es borzadáj
A képeken néztem hogy eleg furán szögletes pár kanyar az új részen.
Elvileg Pécsvárad környékére is épül egy hasonló méretű pálya bár neked ugyanaz a táv talán mind a kettő
Szerintem semmi jelentősége nincs. Hogy mitől lehet? A minta a gumik esetében azért is van, hogy a többlet deformáció miatt élek keletkezzenek (lásd autók téli gumija) és ezzel az éllel kapaszkodjon, másrészt a mintánál jelentkező deformáció gyorsabb melegedést eredményezzen. Szerintem terheléskor a minta szélessége csökken (összenyomódik), és ez a diónyi felület nem olyan mértékben ér a talajhoz.
Felejtsd el, minden bizonnyal 4,5"-os a kerékszélességed és erre 160-as gumi való (vagy egyéb gyártói specipikációk esetén pl. 150), de 180-as semmiképpen nem, mert az 5,5"-os kerékre szerelendő.