Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem jó a link... 😀
Igen! Csak először nem jól fogalmaztam meg! :)
Az volt a gondom, hogy nagyon nagy cseppeket kaptam és természetesen sokszor elfelejtettem elzárni a csapot!
De ez egy remek alkatrész, ha finoman akarsz hangolgatni:
www.viztisztitomarket.hu%2Fall...]https://www.google.com/url?sa=...[/url]
Azt gondolom, hogy a nyitással-zárással felesleges bajlódni. Ezek a szelepek jól tűrik a folyamatos üzemet. Nekem 2017 tavasza óta teszi a dolgát. Így is eléggé türelemjáték beállítani a megfelelő cseppenési intervallumoz. Ha ezt még megvariálod egy nyitási idővel is, még nehezebb lesz. A működési elv pedig nem változik, csak bonyolultabbá válik.
Szinte pontosan ugyanilyen szepelet használok én is. Ez folyamatosan nyitva van ha gyujtáson van a motor és csak a szilikoncső átmérőjének változtatásával szabályzom a cseppenés intervallumát.
Ha arra kell, hogy X intervallumonként Y másodpercre kinyisson, akkor bármelyik 12V-os üzemanyagszelep megteszi, ami elfér azon a helyen, ahová tennéd. Szinte mind 6 és/vagy 8 mm-es csőcsatlakozással van ellátva, jelentős eltérés nincs az átfolyó mennyiségben. Úgyis neked kell utána kitapasztalni az intervallumot és a nyitás időtartamát.
Mert ez a szelep ahhoz gravitációs elvű olajzóhoz kell, amilyet te nem akarsz. Ehhez hiába teszel időzítőt, ez csak annyit csinál, hogy "engedi" folyni az olajat saját viszkozitása szerint. De azt is úgy képzeld el hogy kapcsol az időzítő, nyit a szelep és még eltelik valahány másodperc( nem kevés), amig elkezd folyni az olaj, mivel semmi más nem "folyatja", csak a gravitáció.
Jaaaa! már látom
Bocsi, nem jól fogalmaztam.
Elektromos és manuális gravitációs akart lenni.....
Mindkettő gravitációs....
Csaposat építettem annó festo csövekből és csapokból, mert ilyennel dolgoztam akkoriban. De összefosott mindent olajjal és lusta voltam tovább baszakodni vele.
Miért kell nekem pumpa?
Sima üzemanyag szelep kell, csak nem tudom, hogy melyik fajta!
Ilyesmi:
https://webshop.molnarautogaz....
Neked NEM szelep, hanem pumpa kell az elektronika mellé. Az elektronika akár az is jó lehet, amit alliról linkeltél.Tud mindent, sőt többet is, mint kellene. A pumpa a kérdéses... mivel én gravitációst használok, sosem foglalkoztam a pumpával. Tavasszal nekem pont jó alibi a motorral való foglalkozáshoz (amikor már minden más készen van, de még mindig nincs jó idő) az olajzó beállítása 😂
Azt nem szeretnék!
Rendelj az aliról 7000-ért egy cobrra nemo2 koppintást, azzal egyszerűen 3-400km-enként fordítasz 1/8-adot és nincs problémád vele 😎
Kérnék segítséget!
Milyen üzemanyagszeleppel és elektronikával oldottátok meg a láncolajzót?
https://www.aliexpress.com/ite...
Talán a télen ráveszem magam egy elektromos rendszerűn, mert a garvitációs a lustaság miatt 2x abbamaradt a beállításoknál.
Szerintem nem lesz gond vele. Az időintervallumot kell eltalálnom. Illetve még szem az is rontott a helyzetemen, hogy a láncspray-t nem mostam le a láncról amit az olajzás előtti túrán felhordtam. Így most az olaj hozta le a láncról és az is befolyásolta az egész ügyet. Meg fog oldódni csak kíváncsi voltam a tapasztalataidra.
Alapvető dolog, hogy eleve patyolat tisztán viszem vizsgára a motort.KB12 km-re van tőlem a vizsgaállomás, az alatt nem sok/inkább semmi szennyeződés nem kerül a gépre néhány bogártetemen kívül 😀. Az első '18-as vizsga alkalmával például beszélgettem is kicsit a Dekra emberével az olajzóról/ működéséről. Semmi ellenvetése nem volt vele szemben.
Nálam a "motorozás" eleve e kettőnek a lehető legnagyobb mértékű kerülésével történik.
Ha a környéken motorozom, megvannak azok az útvonalak ahol a legkevesebb lakott területet érintve a legtöbb kanyar található.
Ha messzire megyek és időspórolás miatt úgymond muszáj, hogy pályán menjek, hát istenem...lehet, hogy kicsit "szárazabban" fut a lánc, de SZERINTEM még mindig jobb, mintha semmi nem lenne rajta, vagy a láncspray és az abba ragadt "csiszolópor"2 dolgozna a láncomon.
Amint már valahol talán írtam, kb 30ezer van most a láncban, egyszer kellett a csere óta utána állítanom. Sosem volt olajos a felni, gumi, etc.
Ennek az olajzásnak azért elég széles az a "jó tartománya", ahol még megfelelő kenést ad,de nem fröcsköl össze semmit. Sokan szerintem ott rontják el a dolgot, hogy "látni akarják" az olajat a láncon. Na, az meg már régen túl sok.
Mindenféle hátsó szándék nelkül kérdeztem, csak a tapasztalataidra voltak kiváncsi, hogy vizsgán milyen a hozzáállás, de akkor nem szúrta a szemük...
Èn igyekszek nem adni felületet még a kérdésnek se, hogy az meg mi. :) Jól bent van lánckerék burkolata alatt, kitörlök, kimosok minden "kicsapodást" a dekli alol vizsga elött. Nem akarnék magyarázkodni, hogy nincs semmi baja pl a kihatás szimeringjének... :)
Persze,
2017 tavaszán raktam fel az olajzót, azóta '18-ban és '20-ban is simán vizsgázott.
"illetve csak akkor ha mindig ugyanúgy használod amotorodat."
Vagy minden "minden célra van egy másik motorod" a megfelelö beállítással... ;-D
Én meg pont nem raknék ilyen gravitációsat, illetve csak akkor ha mindig ugyanúgy használod amotorodat. Ha sokat városozok, teleszórja, ha sokat pályázok akkor száraz. Vagy-vagy, de mind a kettőre nem jó.
Volt neked ez motor már ezzel a kiegészitéssel vizsgán (TÜV)?
Az enyémen a piros nyíllal jelzett helyen van. Ha itt esetleg nemi felesleg képződik is olajmennyiségből, az a kis lánckerék környékére csapódik ki, ahol egyrészt elfér, másrészt a téli karbantartáskor egy laza mozdulattal kitörlöm.
Jézus ereje! Látom, ezek a jószágok, akik drága pénzért adják az olajzókat, még tetézik is a hülyeséget...
Hátsó lánckerékre viszed ezzel az olajat?
Ez innen, messziről, képről és szemmel nézve sem mákszemnyi olajat adagol...
Ha rám hallgatsz, kibaszarintod a drága pénzen vett adagolófejet a kutyának játszani. Ha nincs kutyád, add Zolinak, az övé ellesz vele pár órát...
Tegyél fel helyette egy szerencsétlen 0,5->max. 0,55- ös injekciós tűt a lánc közepe felé, az első lánckerék mögé kb 20 cm-re. Az cseppentsen 2,0-2,5 percenként egyet a láncra.
Ezzel a fejjel szerintem sosem állítod be úgy, hogy jó legyen...
Ok köszi. Akkor nálam a mennyiség a nem ok. Scorpion fejet vettem hozzá ami két oldalról adja az olajat a láncnak. Le fogom drasztikasan csökkenteni a mennyiséget és sztem jó lesz.
Köszi az infókat.
A nevemen csak egy honda van,az is egy majd negyedszázados 600-as cbr.
Isten mentsen még egy lom........ 😆
Ismerősé,csak vidéken van így intézem hogy lábra álljon.
szerintem a jövő héten kész lesz ha kitalálom melyik csavar hova való,meg melyik kábel mihez tartozik.
Én max egy forza 300-ast vennék de még matekolok kell e nekem ilyen istentelen rizsevő cucc. 😂
Muhaha.... :D

Vettél a Triumph mellé egy CB1000R-t?