Pitbike

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Legtöbbet Lillafüreden voltam, ami olyan 20 alkalmat jelent.Hozzám ez van a legközelebb de ez a 20 alkalom is 2 év alatt jött össze..:S Máshová idő és egyeztetés híján nem nagyon volt lehetőségem.Dunántúlon nagyon jó pályák vannak pedig...
Elgondolkoztam hogy lecserélem a bicajt egy mocira,de akkor még nem voltam tisztában a részletekkel.A bicaj nagyon drága volt, de évente max. 30-40 között költök rá, gumira, fékpofára, és olajra.Estem is vele akkorákat hogy keresni kellett a bicajt mikor kimásztam a susnyásból,de még semmi nem tőrt el a bicajon,minőségi cucc.
Pitbike-ra visszatérve, pitsterpro-t szerettem volna újat venni, de a pitbike.hu -s srác el tünt a föld színéről ,a motoaction.hu pedig leszarozta pitsterpro-t és a pitbike.hu-t (konkurencia)és YCF-et javasolta.(Hozzá tette hogy nem foglalkozik pitsterekkel)Inkább nem hittem egy kereskedőnek, megkérdeztelek inkább benneteket...és milyen jól tettem! Ugyhogy marad a bicaj...Cross motorom akkor lesz ha válalkozásom is..és mindent le tudok majd írni..tehát soha!
itt a világvége!

műmájerből törölték a muffokat.....
Namost, en is bringazom. Inkabb marathont , neha egy kis DH , de ez egesz mas elmeny . Talan a bmx dirt-hoz tudnam hasonlitani , ha mar bicaj.

Elnezve a bicajod, egy kb. harom darab pit kijon az arabol.
Ugyhogy szerintem ne hasznalttal kezdj, vegyel 160as pitsert!
Az azert nem szar.
Szervizelni meg a kerekpart is kell, nem beszelve a gumi es felni igenytol.
Am.merre jartok lejtozni?
ez lemaradt:
nem tűnik szarnak
Én elsődleges mocinak akartam egy ilyet.Bicajozom és mellette jó lett volna néha hegy nélkül is élvezni a sebességet.De ha ennyire gondos bajos azt hiszem nem áldozok rá.Egy ktm kategória meg luxus...Mindezek tudatába sajnálnám rá költeni a pénzt 1 pitre. Köszönöm szépen a rengeteg véleményt és tanácsot, sokat segítettek a döntésben!Mellékelek egy képet nektek a bicajomról. :)
hát te tudod koma!
jaaaa
Hát igen, vizes füvön is ha megyek, tiszta pöttyös leszek
A sárról már nem is beszélve ..
pont hogy az a gond hogy nem volt sárvédő!
Hogy lehet anélkül motorozni? ha van fent még akkor is löki a bokádra a homokot a friss szántásban, hát akkor még anélkül
Hát akkor annyira nem sürgetem a dolgot, ha ennyire sz@rt sem ér


szikszaif:
Akkor majd úgy készülök, hogy azokat is cserélem :) Köszönöm!
visszatérve a megéri-neméri témához.
belépő szintű monti áráért kapsz egy motort.

viszont csak másod, vagy harmad motornak való.
szerintem.
Van bizony! Golyós csapágy mindkét oldalról!
6.000 ft a 2 db
Mipénz a crf első sárvédő?
barátom aki letörte a sárvédőt, 150 méterre lakik kövesúton, de mire oda leértem, tele verte a pofán sárral földdel afgán gyerekekkel és mérgemben kettőt is rendeltem
de mire megjött, eladtam a motort!
remélem mihamarabb találsz használt sárvédőt kedvező áron!
Kik? én keresek használtat, de nem találok :)
Egyébként mivel a szállítást is ki kell fizetni, így egy ezresnél többet biztos nem adnék érte, de lehet még annyit se. annyira nem hiányzik. -1 dolog ami letörhet :D
Múltkor nagy sárban próbáltunk motorozni, hát le is tört az egyik első teleszkóvédő műanyag, mert sok sár ami a kerékre tapadt szépen lenyomta előre és egyszercsak elpattant :D
A másik is csak azért van még rajta, mert a fékcső ott tartja :D
ezek a megmaradt alkatrészeim eladóak
06 30 635 9305
mennyiért adnának használtat?
Lehetséges :) Azt mondtad h csak újad van eladó :)
te voltál az aki sárvédőt akart venni tőle, de végül beért volna egy használttal , de azt sem vett?
egyszer ki akartam szedni a tengelyt, amikor levettem az anyát róla, akkor sem tudtam kihúzni. Elkezdtem forgatni a tengelyt egy villáskulccsal és látszott, hogy ferde, mert mozgatta előre-hátra az egész villát :)
Ez biztos :)
Ott van csapágy? Nem a keréktengelyről beszélek, hanem ami a lengővillát a vázhoz köti. Ott szerintem nincs, de nem tudom.
Azzal a hátsó villával inkább csapágygondok lehetnek. Ha csak el lenne ferdülve, az gázadásra is ugyanúgy állna, nem változna. Viszont a csapágyat szinte évente kell cserélni, mertcsak egy gyenge porvédő van rajta, a sterimob úgy átlövi, hogy csak na. És bersze benyomja a srat is , onnantól órák kérdése, és meghal. Viszont a csapágy szabványos, olcsónak számít. A havas motorozás meg ilyen, akármivel is motorozol.
Sziasztok!
Szépen beindult a topic mostanság :) Jó ennyit olvasni!
Nekem egy BSE Xr125 pitem van, de YX Stomp 140 blokkal, olajhűtővel.
Én már elég leharcolt állapotban vettem, szerintem ráadásul még drágán is (140k), de mindegy, megy ahogy kell, teszi a dolgát, és így legalább nem féltem eldobni a sárban, meg nem aggódok rajta, ha nincs kedvem azonnal lemosni mikor hazaértem :D
Jelenleg a legnagyobb gondom az, hogy a lengővilla tengelyét kéne kicserélni, mert eléggé el van ferdülve, amikor húzok neki egy erősebb gázt akkor látom (ha lenézek ) hogy kicsit el is csavarja a hátulját, ugye ahogy meghúzza a lánc. Nem merem szétszedni, mert attól félek, hogy a váz is kikopott már, meg a villa furata is, aztán akkor perselyeket kéne bele csináltatni meg minden... :)
Majd egyszer meg lesz csinálva :)
Amikor vettem, szar volt a kuplungbovden, azt simsonról kókányoltam rá. A kormány ferde, próbáltam egyengetni de nem adja magát --- legalább erős , pedig alu :)
Első sárvédő nincs, a pofámba nyomja az összes sarat :D (lehet ez akkor sem lenne másképp, ha lenne :) )
Motorikusan nincs baja, bár szívesen néznék egy szelephézagot, ha tudnék :) Állítólag a blokkban kb 8-10 üó van.
Jó kis gép, élvezetes :)
Mentem vele most a hóban (próbáltam), azt hittem, majd a bütykös gumi fogja rendesen, de nem igazán :) olyan voltam mint egy streetfighter motoros amikor gumiégetés közben lassan araszol előre és egyensúlyozgat :D (csak én haladni próbáltam :D )
Majd egyszer ha lesz rá keret, szívesen vennék egy újat, vagy egy jobb állapotút.
Apra! Hát ha eddíg még nem ijedt meg a srác a pitbike vásárlástól, ezután biztosan meg fog. Amit írtál, így igaz! De otthoni, örömmotorozáshoz túlzásnak tartom a listádat. Hát mikor fog neki küllő törni, vagy fékolaj felforrni? Sztem soha. Ahhoz már nagyon meg kell kínozni a kis gépet, leginkább versenyeken fordul ez elő, ahol 101%-on vannak hajtva. Akinek nincs elég tapasztalata, ott hamarább lesz szükség traumatológusra, mint küllőcserére. Szóval akárki is akar ilyen kis gépet venni, fel a fejjel, szuper kis motorok ezek. Ja, .. a kawában én anno egy nyáron elfüstöltem vagy 3-4 liter olajat, ami nem 2500 Ft. volt, hanem a duplája. A pitbe nyranata 1 liter és mindenki örül. (mármint a motor is és én is)+ a szomszédok is, mert atom hangja van! Legalább is gondolom hogy örülnek, mert amikor csapatni indulok és melegítem, mindíg kinéznek az balakon, vagy kijönnek megnézni. Vagy nem ezért?
Olajcsere minél gyakrabban. A friss olaj sosem árt a motornak. 9 deci kell bele, egy félszintetikus 2500 ft körüli olaj bőven jó bele, szóval nem egy nagy összeg, hogy ezen spóroljon az ember. Levegőszűrő minél gyakoribb mosása/befújása levegőszűrő-olajjal. Homokos talajon motorozva mi még pluszba ráhúztunk a levegőszűrőszivacsra egy műtőkben használatos hajhálót. Ha van egészségügyis ismerős biztos tud szerezni párat. Gyertya minimum NGK legyen, vagy annál jobb, noname gyertyák csak bosszúságot okoznak. Én az első dolog amivel beszoptam az új pitemmel az a silány minőségű szürke színű benzincső volt, aminek belsejéből leváló gumiarábikumdarabkák aláakadtak a tűszelepnek, amitől ömlött a benzin a túlfolyón. Szóval benzincső csere jó minőségű átlátszóra, közéiktatva egy pici szűrővel. Érdemes beszerezni 1-2 szimering-és tömítés-szettet, a váltókarnál lévő szimering hajlamos könnyezni, de cseréltem már a gyújtás oldali főtengelyszimeringet is. Hátsó lengőkarcsapágy főleg ha sokat mosod magasnyomással szétpereg a gecibe, ugyanez vonatkozik a kerékcsapágyakra is, ugyanis nincs egyiknél sem porvédő szimering. Tehát érdemes ezeket is előbb-utóbb jobb minőségűre cserélni, illetve óvatosan mosni. Láncot hiába vettem erősített DID-et, nyúlik mint a bugyigumi, de egy évet simán kibír, és nem vészesen drága(3-6 eft). A küllők általában erősebb igénybevétel mellett szakadnak mint a franc, én ETZ küllőt szoktam meghajtani a megfelelő szögben, és azt szúrom a helyére, eddig tökéletesen ellátja feladatát. Első teleszkópban évente nem árt egy olajcsere, ezt akár otthon is el lehet végezni, a hátsót már én inkább szakértőre bízom. Kuplungbowdenbe időnként nem árt pici kúszóolajat csepegtetni hogy könnyebben mozogjon. Fékolajat elöl-hátul érdemes lecserélni valami jobb minőségűre a gyári helyett. Szelephézagot is időnként nem árt ellenőrizni-utánállítani(kb fél órás meló).

Összefoglalva: nem árt, ha egy pit-tulaj rendelkezik némi barkácsoló-szerelő jártassággal, legyen otthon legalább egy krowa-készlet, egy sor villáskulcs, egy megfelelő gyertyakulcs, egy lendkeréklehúzó, csavarhúzó, imbuszkulcs-készlet.
Nagyjából ennyi, ha kihagytam volna valamit, majd pótolom, vagy más kiegészíti.
Ha most elijesztettelek volna a sok szerelnivalóval, akkor megsúgom: mindezek a karbantartási feladatok ugyanígy vonatkoznak egy japán krosszmotorra is, csak sokan leszarják, azt hiszik mindig csak ülni kell a motorra, oldalba rúgni, és húzni a gázt.
Ja! Az egyik legfontosabbat majdnem kihagytam: Bemelegítés! Soha, ismétlem SOHA nem szabad a hideg motort pörgetni! Én szinte azonnal indulok a motorral amint megél szivató nélkül, terhelve hamarabb bemelegszik mint üresben alapjáraton pötyögteteve. És legalább 3-4 km-en keresztül nem cibálom neki, csak fincsibe húzom a gázt. Ha bemelegedett, akkor lehet feltekerni a karburátort a kormányra.