Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Vákuumos csap...
Gyári alkatrészt bármelyik Suzuki motorkereskedésben / motorszervizben tudsz rendelni, de nem lesz olcsó. A vákuumos csak a legutóbbi ismereteim (kb. 2 éves infó) szerint 26 ezer forint. Én Pécsről szoktam rendelni, de a motoromat is tőlük vettem 2 és fél éve:
https://enduromotorosbolt.webn...
Nagyon szépen köszönöm a segítséget!!!Így fogom megoldani én is.Vákumos csapot nem tudod véletlenül hol tudnék újjat rendelni?Nem találtam sehol csak a tank alattit.A tűszelepek jól zárnak így nem folyik a benzin.Csak nem tudom meddig merjek várni a cserével,nem szeretném ha elárasztaná benzinnel a légszűrőházat mivel most cseréltem légszűrőt.
Szóval a 8-as Gates cső nehezen, de nagyon stabilan feltehető a 10-es csonkra, a gyári bilincsekkel: a benzincsap csonkjait kívülről nagyon vékonyan be kentem színtelen színtelen ("átlátszó") szilikonzsírral, és kézi erővel fel lehet rá tuszkolni a csöveket. (Előző évben GUFERO csövet vettem ugyanilyen méretben - na azt ali glehetett felküzdeni, és egy fél év után ki is repedezett újra. Ennek másfél év után sehol semmi baja).
A tank alatt is a gyári bilincsekkel lett feltéve, a rövidebb csonkra tövig fel kell dugni, a hosszabb csonkra csak - "félig". Így a bilincsek egymás alatt helyezkednek el, azaz szűken, de elférnek.
Tessék, az én gépemen így áll:
A Gates csövet én is néztem csak nem tudtam hogy a 8-as felmegy e a 10-es csonkra vagy a 10-est fel lehet e tenni a tank alá.Nem fog elrepedni ha a 10-es re erőszakolom fel a 8-as csövet?A tank alatt nagyon közel van a két cső egymáshoz még a gyáriak is.Ha a Gates csőnek a falvastagsága engedi,ott ahol összeér a két cső nem lehet egy-egy milimétert megfaragni?Vagy attól elgyengülne és elrepedne?A gyári bilincsek ráférnek majd vagy másak kellenek?A vákumos csapnál az egyik cső viszonylag kis ívben van meghajtva.M ennyire hajlékony ez a cső,oda lehet igazítani ezt is?Bocs ha túl sok a kérdés!
Jó minőségű 8 mm-es benzincsövet vegyél, pl. Gates. (Motoralkatresz.hu-m szokott lenni: olcsó, és sokáig bírja). A 10 mm-es csonkokra nem egyszerű feltenni, de fel lehet szépen. Vastag, így a tank alatt is meg kell küzdeni vele!
A vákuumos benzincsapod az szerintem cserés lesz, abból ne vegyél használtat, mert általában annak is ilyesmi lesz a baja (10-12évet bírnak.). Gyári javítókészlet nincs.

https://motoralkatresz.eu/termekek/egyeb/Gates_benzincso_fekete_100cm_8mm/
Sziasztok.Szeretnék egy kis segítséget kérni.A 2005-ös gs-500-on elrepedt a benzincső.Hol tudnék rá gyárit rendelni vagy ki tudom e váltani valami mással.A gyári tudom hogy drága lehet csak nem tudom honnan lehet beszerezni.Más csővel nem tudom hogyan lehet megoldani mert a tank alatti csap csonkja 8mm-es a vákumos csapé pedig mind 10-es.Mellesleg a vákumos csapom se jó mert őszi leállításkor le akartam engedni a karbikból a benzint,de akármennyit engedtem le folyamatosan csordogált.Nem olyan intenziven mint amikor pri állásba fordítottam a csapot de álló motornál egyáltalán nem kellett volna folynia.Ha erre is tudtok valami megoldást nagyon megköszönném.
A rossz úttól én is tartok,mert ahogy elnézem kicsik a kerekei.20-30 ezer km...5év alatt 8000 km-t mentem a GS.sel
Nekem GS előtt volt egy burgmanos kitérőm...még egyszer nem lesz. Karbantartás igényes. 20-30 ezrenként rálehet költeni nem kevés pénzt csak a hajtásra. Rossz út az nem a barátja, labilis, könnyű az eleje....ráadásul még le is dobott magáról a dög. Aki motorhoz szokott annak nem ajánlom.
Sebaj,ez is sok segítség volt,köszi!
Ebben nem tudok segíteni: egyszer ülni már ültem rajta kíváncsiságból (kényelmes), de egy métert sem mentem vele...
Ez kiindulási alapnak egész jó.2008-2010-es gépeket nézegetek. Kényelemre,vezetési"élményre" milyen egy GS-hez képest?
A 2006-os és a még régebbiek problémásak, zabálják az olajat. Ha veszel, csak fiatalabbat.
Illetve még annyi,hogy tavaly szét lett borítva a blokk,új olaj,új akku,új első gumi.Azóta 50km-t mentem vele kb.S így talán jobban el tudom adni,hogy makulátlan állapotban van,főleg,hogy jön a tavasszal.
Több oka van.Egyrészt,munkahelyet váltottam,s gondoltam jó volna nyáron motorral bejárni dolgozni(tudom,ez a GS-sel is kivitelezhető).Nincs dobozom,nem tudok hova pakolni,viszont a Burgman ülése alá minden befér.Jó a szélvédelme,TALÁN hosszú távon is kényelmes,és kinőttem már aból,hogy 200-zal száguldozzak,így nekem elég az a 130-140 végsebessége(gondolom,többet nem bír).Illetve nyaranta 4-5 szlovákiai túrára szerintem bőven elég,és praktikus,továbbá automata.Nem kell váltogatni,csak nézni a tájat.Kb ennyi :-)
Miért ???
Sziasztok! Egy kissé fura kérdésem volna:Aki ment már 400-as Burgmannal,megosztaná velem a tapasztalatait? Eljátszottam a gondolattal,hogy a GS-t lecserélném egy ilyen robogóra. Köszi!(Mindjárt tavasz )
Tudja valaki hogy a kuplung fedélen ennek a lyuknak mi a szerepe, azon kívül hogy alulról berakódik sarral?
Mult heten olvastam a gs tipushibajarol,ami a butykos tengely felol jovo kerrego,kelepelo hangot okozza a kifelejtet tavtarto....valaki nemtudja melyik motorszamig volt ez a hiba ? Ha jol emlekszem 140.000tol javitottak ki ? Az en gepemnek is megvan ez a hangja,bar olajcsere utan nagyon ritkan hallatszik,gondolom gond nelkul hajthatom mert semmit nem befolyasol :D Koszonom az eddigi segitsegetek :)
A motorvezérlő (lásd: gyujtásvezérlő) elektronokán kívül semmi komoly nincs benne. Kapcsolók és fogyasztók. Minimális elektronikai gyakorlattal minden kimérhető és orvosolható. Én sem tudok a tipusra jellemző elektomos hibáról. A GS-re is igaz, hogy bármi megdögölhet benne, bár ez nem jellemző. Pont ezek miatt vettem GS-t. No computer, no injector. Egyszerű, mint a faék.
A kontakt hiba genya egy dolog, de ez minden elektromos berendezésben előfordulhat, ezellen nincs generális orvosság.
Nekem az ősszel ment tönkre a fesz-szabályzóm, de elég trükkös jelenségek kíséretében. Villamos mérnök szakemberek sem tudtak magyarázatot adni rá. Tehát a 3 fázisú egyenirányítóból az egyik ág rendetlenkedet, ami azt jelenti hogy hol működött, hol nem. Így az akku lassú lemerülése volt az első jel, hogy valami nem gömbölyű. A méricsgélésekből kiderült, hogy 1600-1800 fordulaton tökéletesen működött, máshol meg csak ímmel-ámmal. Szóval pont annyi volt a töltés összességében, hogy éppen nem tudta fedezni a fogyasztást. Na de mire ezt kiokoskodtuk, na az volt a sok idő. A megoldás (ezekután) nyílvánvaló, hogy fesz-szabályzó csere volt. Azóta minden rendben van. Ajánlom mindenkinek egy feszmérő beszerelését, mert az még idejekorán rámutathat a problémára és nem az akku váratlan lemerülése lesz az intő jel. Amien pechem volt az én feszmérőm elő volt készítve beszerelésre, de persze nem volt még bekötve. Hát így jártam. Többet ez nem fog előfordulni, mert már be van üzemelve a mérő.

És még egy kis adalék:
Megpróbáltam korrekt módon eljárni és lekértem a magyar márkakereskedés árát. Lementem hídba, amikor közölték, hogy kb 35000 Ft lesz. Végül ebay-en rendeltem egy típus azonos utángyártottat ötöd (igen 1/5) áron. Ezután már nem nagyon érdekelt, hogy 3 hetet kellett várnom rá, és a garancia is felejtős (macerás).
Nekem még volt egy gyújtáts jeladó hibám, de szerintem ez egyedi dolog volt. Bontóban vettem és cseréltem.

Elég nehéz volt megtalálni a hibát, de a végén sikerült. Érdekes volt a probléma. Mikor bemelegedett a motor, leállt az egyik henger. Aztán kezdődött a játék. Gyertya, gyertyapipa, trafó stb. próba, sztán a szomszéddal kimértük a jeladót és kiderült, h melegen elmegy az érték az egekbe. Jó móka volt.
Nagyon kevés az elektronika a GS-ben: jellemző hibája csak a fesszabályzó vezetékein lévő csatlakozók meglazulása illetve korróziója, ami elégtelen töltéshez vezet. A csatlakozók időnkénti széthúzása, oxidmentesítése (kis csiszolás majd kontakt spray) valamint fogóval való megszorítása meg szokta oldani a problémát.

Előfordulhat maga a fesszabályzó és a generátor meghibásodása is, de szerencsére ritkán.

A gyertyapipa mosáskor vagy felhőszakadásban beázhat (mint Te is tapasztalhattad), de erre van egy nekem bevált megoldás: gyertyacsere után a pipa belsejében lévő gumi gyűrűt egy fülpiszkáló segítségével vékonyan be szoktam kenni színtelen szilikonzsírral, az tökéletesen tömít, utána sokkal nehezebben ázik be.
Nagyon remelem hogy ez volt.Elektronikaban van valami gyenge pontja a gs-nek?Irtozom az e fele problematol :))