Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszönöm a segítséget, tényleg sokat segít a tapasztalatotok. A videó nagyon jó, ha lett volna lehetőség ilyen oktató videókat nézni még ipari tanuló koromban mindent megadtam volna, de hát akkor még számítógép sem nagyon volt.
És még annyit, hogy én nem vagyok aktívan motorokat javító szakember, már nem ez a munkám, csak "bütykölgetek" és valamennyire értenem is kellene hozzá mert ezt tanultam és csináltam valamikor, de már rég nincs tapasztalatom, gyakorlatom és tudásom egy olyan motor típushoz amilyet még nem is csináltam. Talán majd most összeismerkedem vele, amihez nagy segítség a szakmai tanácsotok.

Néztem a hengerfejet nem szilózott mint a videón, de ugye ez nem garancia semmire.
Azért ha ennyire közel voltál a technikához anno, akkor megérted mire a cinikusság. Mi (én) jó eső érzéssel segítek a rendelkezésemre álló eszközökkel, lehetőségekkel. Viszont ehhez a másik oldalon is meg kell lennie a megfelelő eszközöknek, ismereteknek, válaszoknak.
A fórumolvasók nagyon kevés kivétellel nem tudják felbecsülni annak jelentőséget, hogy valakik képesek, normális bemenő adatok után épkézláb diagnosztikára, amivel gyakorlatilag a munka nagyobbik fele el van végezve, főleg akkor ha nem vezetnek félre baromságokkal. Ehhez szükséges pár teszteszköz...ennek hiányában, tényleg csak nagyon felületesen lehet lehet analizálni...
Ha nem riadtál meg (kétlem) szerintem itt mindig találsz használható választ a felmerülő problémáidra. ( itt az értékarány is fordított, minél öregebb egy jármű, nekünk annál értékesebb...)
és hogy ?
nincs cinikus vélemény .............. sajnálom ..............

te csinálsz magadból bohocot ! ... miért ? ..... Én vagyok a valaki .... értek ám a motorokhozz !!! kenem vágom !! de fiuk mondjátok már el miért is , hogy is van ez ? ...................... vágod ?

szoval tudok nagyon fözni !!! de hogy is kell , csinálni a tojásrántotát ???
nincs itt futatás .. de ha már be somfordálsz ide és kérdéseket teszel fel NEKÜNK .. akiknek 25 éve ott auz olaj a körmünk alatt akor nem kell a körités !! remélem vágod ?

le irtam .. irtuk szed le a hengerfelyet sikoltazsd tegyél egy uj pakolást és meni fog az egyes henger is .. olajat cserélj !

üdv tasi
Szerintem mehet víz a vízpumpánál, vagy esetleg az olajhűtőnél is az olajba, ( a hengerfejen kívül) de mivel nem ismerem a Suzuki konstrukcióját így ez csak egyenlőre tipp.
menyé motorozá .. süt a napocska .................28 000 km

https://www.facebook.com/29970...
Köszönöm István erre voltam kíváncsi.

Természetesen igaza van mindenkinek aki azt mondja, hogy minek kínlódik az ember egy 97-es évjáratú motorral, főleg lestrapált állapotban. Úgy 10 évvel ezelőtt volt egy Kawasaki ZX9R-hez szerencsém az utolsó kiadásból (2003). Akkor még Papp Laci barátom gyorsult a turbós ZX12 draggal, minden tuti volt. Majd ugye család, gyerekek, ház ami mindent vitt, majd egyszer csak egyedül nevelsz két gyereket melózól reggeltől estig és nincs lehetőség lazítani. Erre egy ismerős könyörög, hogy nézzek rá a Sradra és mivel szerintem költeni kell rá ahhoz, hogy szépen menjen, otthagyja 2 kilóért, rendezett papírokkal, stimmelő alváz és motorszámmal. Ekkor felcsillant a remény, hogy újra a nyeregbe ülhetek ha meg tudom csinálni magamnak (mert pénz az nem nagyon van rá) és lazításként néha érezhetem a szelet, mart aki valamikor sokat motorozott az újra visszaülne ha tehetné. Hát röviden ez lenne a története a vasnak és a cinikus megjegyzések ellenére megfogom csinálni, és menni fogok vele egyszer. (és egyre közelebb vagyok a tesztkörhöz :))
kb ...............anyi hogy az opeleknek minden második motorja eszi a vizet konstrukcios hiba egész a d kadett-től a c kadeten át a az f -és a g astrán át mindegyik ha meg zavarják hidegen a hengerfely tömités be be enged kis vízet a robano térbe vagy az olajba aztán melegen EZ A PROBLÉMA MEGSZÜNIK ............ hő tágulásra zár ........
A víz keveredik az olajal ? NEM ... a hő hatására ugyan el oszlik benne de keveredni soha nem fog ha a motornál víz kerül az olajba a olaj hömérsékletének emelkedésekor a víz elkezd párologni és fehéren fel habosodik ... tehát valoszinü hogy a gigxer az egyes hengernél vizet zabál ami vagy a tömitésnél vagy a a hengerfalon de be jut a kenőanyagba .. nincs tovább ................ ezzért nem megy az egyes henger ... az is valoszinü hogy fordulatra be indul de mihelyt a fordul.at csöken a viz le gyözi a benzin menyiségét mig fordulaton alul marad ... ne fejelycsük el vannak olyan motorok amibbe vizet jutatnak a benzinhez
A forgácsoló gépnél szoktak, hűtővíz és olaj keverékét használni, ennek neve emulzió. Az szokott picit habosodni, és fehéres állaga lenni egyes katyvaszoknak.
A vízhűtéses motoroknál, pl a hengerfej tömítés átégésekor, vagy ha megreped a víztér, akkor kenőanyagba kerülhet hűtővíz és fordítva, a hűtővízbe olaj. Így ezek a jelenségek ilyen hibákra is utalhatnak. Egyes esetekben a hűtővíz bekerülhet az égéstérbe is, ekkor motor fehér füsttel jelzi a meghibásodást, meg a kiegyenlítő tartályban is állandóan nagy a túlnyomás, bugyborékolás.

De egyes konstrukcióknál a hidegben a levegő páratartalma is ki tud csapódni a motorblokkban, mely kis mértékben , de okozhat hasonló kicsapódási jelenséget, de ennek a kisebb koncentráció miatt van esélye az üzem-meleg motorolajból elpárologni a szuszogó csövön keresztül a légszőrűbe, onnan meg a motor újra beszívja, és elégeti. Nekem ebbe a szuszogó csőbe, vagy kartergazcsőbe, vagy egy csapda beépítve a gsx 1400-en és nyáron szinte semmi nincs benn, de a hidegebb szezonon kívüli időben , mindig akad benne takony szerű kicsapódás. A totálkáron bödön néven lehetett róla cikket olvasni...
(pár éve mikor autót akartam venni, teljesen zöld vagyok hozzá, egy astra olajbetöltőjénél volt takony szerű anyag, de állítólag azoknál ez "természetes" velejárója a rendes motorüzemnek is.)
Igen sajnos ismerős a helyzet. Annak idején közel voltam hozzá,hogy bele őszülök mire sikerült az öreg Gsxr 750 projekt. Amikor meg nagy nehezen mindent meglett hozzá és az első próba kört tettem vele szét robbant a másodiknak a fogaskereke. Az ország összes bontóját körbe telefonáltam és volt ahol egyből rávágták,hogy van,de amikor elkocsikáztam és meg akarták keresni akkor derült ki,hogy már eladták. Végül vennem kellett hozzá egy komplett váltót, mert az ember nem volt hajlandó,hogy szét bontsa és persze egy vagyont kért érte. Mostanság ha valamire szükségem van az angol ebay-t használom ami teljesen más világ mint a magyar piac. 100-százalékosan meg lehet bízni az eladókban.
Üdv mester!

erre én is kíváncsi lennék mi lehet az ok?

Viktor
Sajnos Magyarországon kiemelten kockázatos ilyen dolgokkal foglalkozni. Ami a legjobban bosszant ebben a felújítós témában, hogy bontott alkatrészek gyakorlatilag kb a tömegükkel egyenértékűek. Az utóbbi pár évben próbáltam Mo.-on is venni pár alkatrészt a projektjeimhez, de most már ott tartok, hogy inkább maradok a Német piac portékáinál, mert lehet hogy drágább (de vannak esetek mikor töredéke) az otthoni áraknak, de gyakorlatilag egy alapos takarítás után szinte maradéktalanul beépíthető, vagy ha nem akkor valóban defektesnek árulják, így az ára is ennek megfelelő...
-mikor direkt rákérdezek, hogy a porlasztóban a membránok épek, nem porózusak, és persze azt hazudja, hogy teljesen jók, közben meg lyukas
- teleszkóp használható, nem görbült, nem krómhibás, persze tökéletes...csak a vízpumpa fogó nyomai nem értem, mit keresnek a krómszáron
- ép a sárvédő fényezés, oh hát persze, láthatód a képen...csak kivéve a csomagból egy tenyérnyi helyen hiányzik a három réteg a fényezésből
- üzemanyag tank a képen látható állapotban eladó... mikor megkapod, hiányzik róla a benzincsap ami képen rajta volt...persze bele lehet magyarázni, hogy az nem üzemanyagtank...
-Minden ami képen látható XX ezer forint, ok rendben, de akkor tényleg komplett legyen tényleg...üzlet lebonyolításkor: oh a plexit eladtam, és utólag derül ki, hogy egy kormányteló híja is van az alkatrész csomagnak, és a szokások értékmeghatározás: -eladáskor elhangzik, hogy ezek milyen értékes cuccok megér ennyit, mikor az eladónak pótolni kéne az általa elkótyavetyélt tételt, akkor meg a rissz-rossz kormányteló nem ér "annyit".
Egyszerűen nem hiszem el, hogy valakiknek ennyit ér a becsülete...
Nem fényezem a német piacot, de az elmúlt 4 évben több száz tételt vettem ebből 4-5 volt talán amikor nézeteltérésem volt az eladóval a portéka állapota miatt, de simán ellensúlyozta ezt a többi üzlet, mikor nem egyszer a vásárolt tétel mellé, még belepakoltak ajándéknak számukra ugyan lehet hogy értéktelen, de ilyen körökben mozgóknak igen értékes, és kiváló állapotú alkatrészeket.

Olyan szinten lehet számítani a németben kötött üzletekre, hogy 2 év alatt összejött annyi cserealkatrészem a gsxr 1100-hez, hogy össze tudok rakni egy hibátlan teljesen gyári példányt belőlük. Ki merem jelenteni igen komoly magabiztossággal, hogy ez otthon teljesen lehetetlen volna sajnos.
Bele szoktam olvasgatni a topikba és elszoktam csodálkozni sok ember kitartásán a lehasznált legtöbbször agyon sufnituningozott 100ezer km pluszos motorok újraélesztési próbálkozásaikon. Régen én is sokat harcoltam ilyen motorokkal: Xs 900, Fz 400 r, 88-as Gsxr 750, 89-es Zxr 750, de a hideg kiráz az ilyen motoroktól amikor megpillantom a belsejüket. A legtöbbször kopott főtengelyre rámókolt ócska hajtókarcsapágyak, szétkopott henger semmit érő nem bele való gyűrűkkel, széthasznált elfáradt hengerfej, zörgő szétkopott eltekergetett karburátorok......... és sok esetben megy a csodálkozás,hogy nem akar szépen üzemelni a motor...
Úgy is nehezen fejezed ki magad!
(Amúgy ott a videó alatt van egy becslés, hogy 28-30 ezer angol fontra jön ki kb ez a gép, vagy hasonlók, ha katalógusból, dealer-töl rendeled meg a gyári alkatrészeket. Ugyan idézőjelben, de azt a hülye is meg tudja csinálni, de lecsapni egy tényleg 30 éve gyártott, valahol konténerben porosodó eredeti darabra, vagy összelapátolni egyet a romjaiból, már egy kicsit több kurázsi szükségeltetik. )
Tasi!
Már annyiszor építettél szarból várat, hogy akire vagy amire irigynek lehet lenni az Te vagy és az alkotásaid
Mondom ezt úgy, hogy nem kenyerem egymás kukijának a puszilgatása
ha az olajbeöntő csavar belseje fehér, habos az természetes, vagy ott már gond van?
Látom szereltek ezerrel. Nos én is bütykölgetek és elvileg értek is valamicskét a dolgokhoz ......................... apám .. hihetetlenek vagytok !!

nincs mitt magyaráznom .................
ha ilyen állapotu puposom volna nem állnék veletek szoba
A szinkront nem néztem, nekem csak nagyon kezdetleges eszközöm van erre (csöves) nincs mérőórám hozzá. Nagyobb fordulaton gázadásra vissza puffog, néha olyan mintha el-el kapkodná és kisimul a járása, de utána újra dadog nem jár szépen. Ja és a haveromék mentek valahová vidékre ahol lehet javítani is kell ezért kérte el. (igazad van vehetne magának egyet :))
A holnapi napot még rászánom, ha nem megy átgurítom egy szerelő haverhoz (aki jobban felszerelt és nem csak néha néha szerelget mint én) és megpróbáljuk ketten hátha többre megyünk.
Köszönöm, hogy segítettél, még egy kérdés, ha az olajbeöntő csavar belseje fehér, habos az természetes, vagy ott már gond van? Az olajszint ablaknál az olaj nem fehér (azaz vizes) csak a beöntő csavarnál észleltem)
Szinkronban van a porlasztosor? Emelt alapjarattal sem dolgozik az 1-es henget?
Ha leveszed a leomloket akkor belatni az egesterbe, meg letni a langfrontot, ha elkezd dolgozni.
Lehet szar a kompresszio, de lehet csak elcsavargattak szinkront, vagy az alapjarati kevereket... de mint a nyomasmereshez ezek ellenorzesehez is szerszam kell, nezegetessel, nem fog beallitodni, gondolom tudod.
Amugy 15-20 euro egy nyomasmero...ilyet kolcsonkerni...kalapacsa van?? ;-)
Igen jó lenne, ha nálam lenne a kompressziómérő, de nincs sajnos. :) Ezért ameddig nem kapom vissza (még egy hét) kipróbálok mindent hátha még is más okozza a hibát.
Akkor miért nem méred meg a nyomásokat a hengerekben?
Sajnos már így kaptam kézbe, gondolom megpróbálták helyre hozni a hibát a karbi sor is elég tiszta volt, a gyertyákat is frissen cserélték.
Arra gondoltam még, hogy esetleg kompresszió hiánya lehet az egyes hengernek, talán szelep vagy gyűrű. Csak az az érdekes, hogy amúgy pöccintésre indul a gép, főleg melegen.
Első körben tedd az új pipát, meg a gyertyát egy másik hengerbe, ha vándorol a hiba akkor azok a ludasok, ha nem akkor porlasztó...
Amúgy a mostani NGK gyertyákat nem nagyon szeretjük, főleg ha nem biztos forrásból van. A hamisítások és silány minőség miatt, nagyon meg tud szívatni.
Ha meg van a régi gyertya sor , akkor tekerd vissza azt, hogy akkor is kihagy e a henger.