Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

(Mielőtt rohansz a bontóba/ebayre cdi egységért nézzük már meg van-e szikra olyankor amikor nem indul. :D )
Szia, nekem ugyan ez volt, a gyújtás box cseréje megoldotta a hibát. Amikor teker de nem indul nálam nem volt szikra! Gyújtás le/fel újra teker, és akkor volt. ~10/8x nem volt szikra, de menet közben sose állt meg. Cserélve lett a gyújtás box, azóta hibátlan. üdv
Sziasztok!
Van egy olyan problémám, hogy időnként nem indul a motor. Teker az önindító, de mégsem indul be. Próbáltam betolni, egy pöccintésre elindult. Már kétszer fordult elő, egyszer hidegen, egyszer üzem melegen. Gondoltam, hogy valami kontakthiba okozhatja, de hol lehet? Az "üres kapcsolóra "gondoltam első körben, de akkor az önindítót sem forgatná. Minek van még köze hozzá, van ötletetek? Hamarosan viszem a T. Zsolthoz a váltóhiba miatt, de addig is szeretném, ha nem kellene tologatni.. :)))
Előre is köszi!
"itt" meg marad a saját szervíz :) bár van egy helyi aki szervizes de van elég dolguk mindig :)
Tudom, tudom, csak a Tasi....de szerettem volna helyben megoldani a dolgot, tanulságos történet lett belőle. Amúgy volt már tapasztalatom hasonló esethez, éppen ezért próbálok olyan helyre menni amit ajánlanak vagy komolyabb szervíznek tűnik, de így is ki vagy szolgáltatva, mert csak akkor van bizalom, ha ott állsz a fejük felett és nézed mit csinálnak. Ez van, viszem tovább a mocit máshova, és talán fogom még élvezni a motorozást a nyáron az rf900-al.
Üdv.
Legalább százszor leírtuk már mindannyian, Taschner Zsolt. De te azért elvitted a tuti szuper helyre. :D
Na olaj csere megvolt szűrővel együtt, nem is volt olyan vészes álapotba az olaj, De inkább legyen neki friss.
Tud valaki egy preciz, lelkiismeretes, szakmailag is profi szerelőt ajánlani?
Köszönöm!
http://totalbike.hu/technika/motordoktor/2010/03/10/a_nitteles_vagy_patentszem_a_jobb_a_lanc_vegtelenitesekor/
Mikor felújítottam az RF-et akkor én is lengővillástól raktam vissza a láncot. Idén cseréltem láncszettet, magam nitteltem, kicsit tartottam tőle (nem szeretek ilyen kritikus dolgot szerelni), de minden rendben ment szerencsére, azóta benne van vagy 6e km.

A legviccesebb az volt, mikor ismerősnél cseréltünk GS500-on láncot, felkészültünk nittelős szerszámmal meg mindennel, kiderült hogy patent szemes a lánc amit vett hozzá. Előtte valami Regina lánc volt, az meg olyan kopott volt hogy oldal irányban kb vissza lehetett hajlítani már magába. A legviccesebb hogy a GS500-on meg az első lánckereket 1 darab zéger gyűrű tartja a helyén (meg hogy jól álljon a hátsó kerék), semmi anya, nem akartam elhinni.
A saját motorjaimon eddig csak gyárilag végtelenített láncokat szereltem fel. Inkább kiszereltem mindig a hátsó lengővillát is, ha kétszer futottam is neki:
https://www.sportmotor.hu/foto... ;-DDD
"Lehet zsír nélkül rakták össze?"
Nem tudhatom, nem voltam ott...de az ilyen felgyorsult kopás vagy az elégtelen kenés, vagy rosszul záró tömítés miatt bejutó szennyeződés következménye.
Igen igazad lesz. Most ránéztem újra közelebbről, a bal oldali csapnak a tövében a kis kosz védő gumi sérült. Valószínű hogy kosz ment be és innentől az lesz amit írsz.

Beszéltem a projektvezetőmmel, Bencével, augusztus elején lecseréljük az egész láncszettet. Azt mondta lánckerekekkel együtt szigorúan, mert szar amúgy lesz.
Igazad lesz, jobban megnézve a láncot. Lehet zsír nélkül rakták össze?
Nem egyedi eset! Ezt egy Suzuki szervizben szerelték fel egy banditra. kb 17 ekm után már botrányos volt, 18 ekm -nél lett lecserélve. A lánc szinte mindenhol átlagos kopottságú volt, de a nittelt szemnél nagyon előrehaladott volt a kopás. Két hiba volt feltételezhető, az egyik, hogy nem megfelelő nittelő szerszámot használtak, a másik, hogy nem kenték meg rendesen a kenőanyaggal, vagy került bele kosz is. A láncspray meg nem jut be egy sérült szem belsejébe ellenben pl a láncfűrészolajokkal, amiket az automatákban használunk.

Mivel kb egyformán kopik a patentszem csap, meg amiben persely benne van, nem biztos, hogy egy sima patentszem csere segíteni fog.
Így van fos az egész... megnéztem majd töltök fel képet, JT lánckerekek vannak fent, nem tűnnek nyúzottnak túlzottan. Minden héten kenem a láncot, akár 100km akár 500km kerül bele. Motul chain lube road+-al. Szárazon nem jár az tuti. Megkérdezem Zsoltot mit javasol. :D
Az a baj, ez folyamatosan eszi a lánckerék fogakat. Főleg ha száraz véletlen.
Tasi lecseréli neked 20 perc alatt ha nem kell lánckerekeket cserélni.
Én is a nittelés felé hajlok. Hm ez egy kiváló kérdés, ha hiszünk az eladónak akkor 1-2ezer kilométeres állapotában vásároltam meg a motorral együtt. Azóta mondjuk 14ezer kilométer került bele és most először kellett rajta érdemben feszíteni. Viszont az első évünkben nem éreztem semmit a lánc felől. Akkor is volt benne egy kis fura hang, stb, de mindenki azt mondta hogy jó.
Én a nittelést választanám. Patentszemet csak megszokásból írtam.
40-50 ló felett már lehet nem egészséges a patentszem.
Mióta van rajt ez a lánc?
Eddig nem tűnt fel úgy néz ki senkinek. :( Én meg elhiheted nem értek hozzá. Egyébként a lánc nem nyúlt meg, lemértem, és minden más szem hibátlan. Utánanézek köszi.
Hát ez nem ide való patentszem.
Eddig nem tűnt fel, hogy nagyobb a csaptávolsága?
Nem hiszem, hogy ennyit nyúlott volna a lánchoz képest.
Szélesebb is a hevedernél mint a lánc?
Lehet kapni külön patentszemet és kicseréltetni ha még nincs megnyúlva szakaszosan maga a lánc.
Nah szemléltetem a problémát. Látszódik a két szomszédos szem és a közöttük lévő hézag, és a patentszemnél ennyivel nagyobb a hézag.