Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia Gyulus! megpróbáltam kontaktot keresni a multiméterrel a dekni és a tekercsek között, de sehogy nem találok, a szigetelés jónak tűnik. Végig tapogattam a multi kábelével az egész tekercset, a másik kábelt pedig a deknire tettem, de semmi. Ha lenne egy kis kontakt azért gondolom sípolnia kéne a műszernek, bár tudom hogy ez nem olyan mint az analóg műszer. Felhívom ma Dóka Sándort, megpróbálom megtekercseltetni vele a régi gyári generátort. Köszönöm a sok segítséget! 🙂 Amit a fotókon kérdeztetek azok a vezeték végek és le vannak szigetelve, ugyanígy néz ki a gyári is.
Na és ilyen csodakábelt hol tudok beszerezni? Nekem is ez a gondom a mocival amikről itt írtok. 2006 évjárat. Vételkor nem gondoltam ilyen gond lehet. Akkor biztos kerestem volna vagy vártam volna fiatalabb példányra!
Hm.... Nekem is ez a gond... Akkor nem oldja meg a padolás Pc... :) k@r kidobni 150-200k. :) azóta valami?
Szia! Commander nem oldja meg max kicsit javít rajta de csodát azt se művel.Ez ilyen későbbiek talán jobbak mint széria eleji darabok.
Kedves tagok!
Nemrég vettem Fz1S 2006 motorom.A gázreakció elég durva ha motorfék után ráadom. Sokaktól hallom ezt! Erre tudtok megoldást? Commandert, padolást momdtak eddig. Talán létezik valami kábel is ami megoldja? A másik baj mióta sport dobot tettem fel ha a gázt elemgedem makd ráadom puffam, nem durran, levegő hangja van.Arra mondtál többen dugózzam le a Pair szelepet... Köszönöm előre. 😃
>Megpróbálhatnám visszaküldeni, de nem biztos hogy be tudom bizonyítani hogy rossz. <
Egy próbát talán megérne, előtte tájékoztatni Őket (ha van rá lehetőség) a mérésekről.
Hüüüüümmm.....
Érdekes a hiba, a mérési eredmények tükrében. Az szinte biztos (a tévedés jogát azért fenntartva) 😉 hogy valamelyik fázistekercs kapcsolatba került a blokkal valamilyen formában. /rezisztencia, induktivitás, kapacitás/ szint majdnem mindegy.
De ezzel valószínűleg egyikünk sem tudna mit kezdeni. Egy próba generátor, ha az hibátlanul tölt, ez posta a Dókának.
Basszus, de jó szemed van! Eskü, fel se tűnt!
Mondjuk én se tudom, mi az, de valami epoxy kencének tűnik a szürke maszat. A tekercs tövében levőt elsőre sérülésnek néztem
A jobbról és fentről a második, kerek izé, na, ott tippem sincs mi az. Lehet az impregnált szigetelő harisnya szája?
Ezek ott micsodák? Cin?
Hát ez az, olyan szinten rejtett hiba ez, ha az van, amit Gyulával gondolunk, hogy szemmel nem is látszik. Sőt, csak spéci műszerrel mérhető, ha olyan baja van, sima multival nem is.
Egy rákérdezést megérne mondjuk, a Dóka Sanyi lehet ki tudja mérni vagy lehet van valami jobb tippje. Így látatlanban, csak a méréseid alapján nem tudok okosabbat mondani.
dksandor@gmail.com, 06 30 262 5500
Jó estét az Uraknak! Kivettem a generátort. Semmit rendellenességet nem találtam rajta. A helyére is csak egyféleképpen tud beülni, és központosítva is van, az sem lehet, hogy esetleg hozzáér a mágneses gyűrűhöz ami forog körülötte. Az átmérője pont akkora mint a gyárinak. Megpróbálhatnám visszaküldeni, de nem biztos hogy be tudom bizonyítani hogy rossz.
Ha még garanciális, fetétlen vissza az eladónak.
Én is nála tekercseltettem, pikk-pakk postán jött ment, talán egy másfél hét volt. Kinézetre nagyon szép precíz munka, és egyelőre nincs is gond vele. A munkadíj is korrekt.
Hát meg az ellenállásmérés is mutatná, nem lenne ennyire szimmetrikus se a fesz, se az impedancia.
Ha nagyon kötni akarja az ember az ebet a karóhoz, a Dóka Sanyi vethetne rá egy pillantást (generatortekercs.hu, sokan ajánlották már nekem is a palit és szereltem be a munkáját is), de ha erre a generátorra van gari, lehet be kéne cserélni inkább.
Sajnos erős a gyanúm, hogy valahol a tekercselés menetei (főleg az alsók, amik a magon vannak/csillagpont) között lesz a gond, nem a kivezetékezéseknél. Úgy gondolom, ha a "vége felé" vagy a kivezetésnél lenne a tekercsnek, nagyobb lenne a feszültség esés az adott fázison. Nem tudom, lehetne/érdemes lenne-e valahol beméretni az átütő szilárdságát.
Úgy fogalmaznék, hogy a JMP nem egyenlő az Aliexpress-es generátorral. Fura lenne, ha nem lenne kóser, de nem tudom kizárni.
Autós példával élve van a kínai nevenincs 600 Ft-os olajszűrő, a gyári minőségű Mahle 2500 Ft-ért és mondjuk a korrekt ár/érték arányú Fiamm 1300-ért. A JMP a Fiamm analógja jelen hasonlatban. Azt azonban, hogy gyári hibás, nem zárhatjuk ki.
Szia.
Valami olyasmit. De sajna a tekercselésbe nem látsz bele. Blackiex szerint, ezek a tekercsek nem szoktak hibásak lenni, (no, meg új is) valahol a tekercskivezetéseknél/elvezetéseknél - mindehol, ahol a vezetékek közel vannak a fémhez - nézd meg, hogy minden korrektül szigetelve van-e.
Szia Gyulus! Ma nem tudtam kivenni a generátort, holnap már lesz rá időm. Nagyon kíváncsi vagyok, mit találok. Tehát valami olyan dolgot kell keresnem ahol esetleg galvanikus kapcsolat jöhet létre a tekercsek és a blokk között.
Mire jutottál? Kiderült mi a gondja a fázis tekercseknek?
Köszönöm a segítséget még egyszer! Úgy néz elkerülhetetlen a generátor kivétele. Ezt ma megpróbálom megejteni.
Sokat nem, de azt latjuk vilagosan, hogy a motor villamossagatol fuggetlenitett generator 1500 fordulaton 0.0 VAC feszt ad le, nem 27-et, tehat a bajsag tenyleg nem az akksi es a szabalyozo.
Hááááát..... az is lehet.
De köszönjük a mérést. Sokat segített!
Úgy-hogy Zoli valamit applikáljon, vagy egy másik tekercs, vagy szétszed, és ha szerencsés a tekercseken kívül talál valamit pl. a vezetékezésen, stb.
Az átütést azért zárnám ki, mert azért mégiscsak olajos környezet és a feszültség se elég magas.
Ami úgy-ahogy emészthető gondolat, hogy nincs állandó kontakt, csak a motor vibrációja "érinti" oda a hibás szakaszt.
Onnek jar a keksz. Nulla volt.
De hol a tokombe' tud aramkort kepezni, ha az ohmmero szerint is le van valasztva teljesen?!
Érdekes, én is gondoltam rá, de nem akartam szétforrasztani az egészet....
Nem tudom..... lehet egy olyan lakktörés, amit az ohmmérő nem lát, vagy már valahol a kivezető kábeleken....
A többnapos kisérletek, mérések eredménye, hogy a fesz.szab. jó, az akksi jó, kábelelek (+,-) jók, akkor??? csak a tekercsek, ill. azokkal összefüggésben valami hiba. Én az átütésre gondolok, a 27V-os fesz. miatt, aminek ott nem lenne szabad lenni.