Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sokat gondolkodtam már rajta de fogalmam sincs. (a maiak közül egyik sem tetszik) Valószínűleg min. egy mérettel kisebbet és kizárólag benzinest valami kis méregzsák blokkal.
Milyen autót vennél ha most kéne lecserélni a Pözsót?
Ma megnézem, hogy mi " BAJA " mindjárt indulok Bajára kiderítem most már ha már annyit kérdezitek.
Ja, azt nem tudom hogy rázza-e a kormányt 110-nél......nem tűnt fel.
Ma itt volt a sógorom a swifttel (4x4-es) hogy nézzem már meg hogy szerintem is rázza egy kicsit a kormányt 110 felett.
Először elindulva azt sem tudtam hogy hol vagyok (a nulla nyomaték, béna fék, nehéz kormány, a reszketeg lábakon álló futómű..) aztán az ötödik km után kezdett "visszaállni" a tudatom és kezdtem megszokni, egész normális lett.
Aztán azt vettem észre hogy le van engedve az ablak és egész jó hangja van (kicsit kifúj valahol a kip.rendszer, 6e-nél váltogattam össze-vissza) aztán meg azt hogy analizálás címén mentem vele vagy 40 km-t és a két körforgalomban az M6 felett (a 8. körben) majd kiesett a srác a jobb1-ből.
Állat módon lehet vele kanyarodni mert ez nem kezdi el tolni az orrát a kanyar külső íve felé ha állok a gázon, hanem az íven marad és arra megy amerre akarom. (közben majd átcsúszok a jobb1-be, az utas meg fülig érő vigyorral ajtóstól a szalagkorlátra)
Állat jó volt egy kicsit nyomni egy pörgős, jó hangú kis benzinesnek. Persze a pözsó sokkal erősebb, gyorsabb, stabilabb, lenyomná bárhol bármiben, de egy élvezhetetlen kerregő traktor (utálom ezt a büdös traktorblokkot) ez meg tisztára mint a vidámparkban. (qrva jó volt nagyon tetszett)
A 4,5 az baromság.
Apámnak a swift 5,5-6 körül fogyasztott, normális napi használatban, többnyire város-országút vegyesen, bár a már a 16 szelepes volt.
Most az sx4 ugyanebben az üzemben 7,2-7,8 szokott lenni.
Azóta nem vettem másikat :D de a fórumokon legendás 4,5 5 l olvasok
Ma beindítottam a motoromat! Vastag por áll rajta, fél éve nem volt beindítva. Mivel az aksija meghalt, így egy autó aksit hívtam segítségül és a 4. ki-be kapcsolásra fel is töltötte a karbikat. Aztán kb 1-2 mp indítózás és már járt is a motor. Igaz egy kicsit rekedt volt a torka, de egy kis melegítés után már a szívatót is vissza tudtam tolni. Még sosem indult ilyen könnyen egy téli leállás után. Szóval van remény a jún.10 indulásra számomra is.
Ha arról a kocsiról van szó, akkor nálunk az asszonynál többet evett... csak város, max. 1500-as fordulat, 50 kilós sofőr (egy személy)
Ez nagyon hajtókarcsapágynak hangzik.
keveslem :D volt 400km / teli tank és 99% autópálya 100-150 között. Lehet ahogy a jó barátom mondaná ez a rutintalansági fogyasztás most kezd összeszokni a lábam a gáz kuplung rendszeren :D
ez 5,8 körül, sokallod?
Nem értem ezt a kocsit 147,8km / 8,51L vegyes üzem nagyrészt országút autópálya kicsi város kb 20-25km óu ap 100-130 v szigorú betart.
Sajnos ha nem jó alappal kezdtél akkor nagyon sok dolog keserítheti meg a békés együttélést. Az biztos hogy ma már egy ilyen régi vas felújítása közel gyári és üzembiztos állapotra annyiba kerül mint egy sokkal fiatalabb, jó állapotú gép, amivel az alap karbantartáson kívül nincs nagyon teendő.
Tudom hogy neked régóta megvan és javítgattad is sokszor, viszont én azt szoktam javasolni hogy ilyen öreg vasat csak az vegyen aki hajlandó (és képes) otthon rendbe tenni-karbantartani, alkalomadtán hónapokig nem használni ha épp alkatrészt kell hozzá vadászni. (8-10 éve még lehetett hozzájuk találni bármikor bármit, viszont mára eléggé kikoptak ezek a gépek, ezért nem nagyon van már hozzá bontott cucc sem, ha meg mégis az vagy használható, vagy nem. (gyári alkatrészek is egyre kevésbé vannak már, de ha mégis az félelmetes áron)
A szervizekben többek között ezért nem is szívesen foglalkoznak ilyen öreg gépekkel.
Szia.lehet tènyleg jobban járnèk vele ha eladnám igy ahogy van.8 èv alatt ha 5000 km mentem vele akkor sokat mondok.csak a javitás meg barkácsolás van vele.jo nem mai gèpek meg aki motorozik az kölcsön is rá de èn már belefáradtam.de nagyon.mèg ha èrtenèk a szerelèshez akkor megcsinálgatnám magamnak,de nem èrtek.tavaly is 300 km mentem vele.köszi amugy a segitsèget.
(ugyanitt fzr1000 Genesist vennék bontásra)
Persze ahogy Opprorer fórumtárs mondja, megeshet hogy a víz talált be az egyik hengerbe és az higította fel az olajat,ez megmagyarázná az egyik henger kiesését. (találkoztam már elrohadt hengerfejtömítéssel, az pedig 30 év alatt megeshet)
A kérdés arra irányult hogy mikor legutóbb mentél vele akkor még nem volt semmi ilyesmi hang vagy már akkor is lehetett hallani valamit, csak nem ennyire.
És mennyit járhattál ilyen olajjal?
Ez ugyanis elég sz&rul hangzik, nekem fémes csattogásnak tűnik. (persze így vidin hangozhat ez akárhogy, nehéz megítélni)
Nem akarom az anyósomat a falra festeni mert más se hiányozna ide de ha benzinnel hígult az olaj és dolgozott úgy a gép akár csak pár tíz km-t, akkor az odaver a csapágyaknak.
Először a vezérműtengelyek csapágyazásának ad, gyenge kenéssel nagyobb fordulaton pár pillanat alatt képes kinyalni az alumíniumot a hengerfejből, onnan jöhet ilyen hang ha ezáltal a szelephézag megnőtt. (sajnos a többi siklócsapágyat sem kíméli a felhígult olaj)
Én szétnéznék a szelepfedél alatt, és ne legyen igazam.
nekem ilyen volt mikor bement a víz :( szürke büdös
Szia.ugy indult hogy gurulok vele.beinditom elkezd csattogni meg csak 3 henger megy.szèdszedtem a karbit,gyertyákat.kitakaritottam.aztán nèzem hogy sok az olaj a motorba.leengedem erre ilyen szürke szinü volt az olaj meg ilyen nagyon erős szaga volt.lehet benzin folyt bele.raktam olajat bele meg összeraktam de a csattogás nem szünt meg.gáz adásra gyorsul az a csattogó hang is.
Eddig nem volt, csak most először jelentkezett?
Nekem olyan mintha valahol kifújna a kipu. Talán a leömlőnél hengerfejnél nézd meg...