Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Közben még tolja az autómentőt is.
Nem is volt ez annyira szar busz! 600-as fordulaton 53-al megy
Jó telefostam az oldalt.
Egy kis érdekesség,ha már fotókat nézegetem.
Ilyen is volt.
Itt egy Ikaruszos kép is. A végén már sokszor előfordult,hogy tolnom kellett a nagymentőt.
Nem egy bonyolult dolog. Szokás kérdése,bárki meg tudja tanulni sztem.
Annyira menő volt, a kopott A tisztára úgy nézett ki mint egy körző...a körző meg fogaskerék motívum után azt gondoltam, hogy a buszosok nagyon okos emberek, ilyen bonyolult dolgokat kezelnek...és van benne valami. Eddig csak pár métert vezettem buszt, meg tolattam csuklóssal is kicsit nem olyan mint kocsival
Nálunk elég sok helyen kell tolatni.
Sanyi, te körjáraton vagy, neked nem is kell tolatni!
Az elsőknek a rüki még Z betűvel volt jelölve.
Én olyanra nem emlékszem,de nálunk is raktak rá mindenfélét ha elveszett a gombja.
Én is mindig néztem a buszvezetőt mit csinál meg a gombokat. Én úgy emlékszem úgy voltak a gombok, hogy: B R I II A N
Britan-nak olvastam és arra gondoltam hogy angol lenne a váltója, persze nem gondoltam komolyan.
Volt amelyik váltónál egy fogaskerék jel volt a gombon, legalábbis úgy emlékszem, az melyik sebesség volt?
Ez a hajókirándulás nem volt kidobott pénz - tutira maradandó élmény lett!
Régen még el lehetett lenni botossal,töredék forgalom volt csak,és kevesebb utas. A menetidő is sokkal lazább volt.
Nehezebb volt botossal dolgozni,de a prága meg mindig szivatott. Nagyon kevés volt ami még gombról lehetett kapcsolni az irányváltót. Sokszor ha tolatni kellett,akkor üres,majd R vagy Z,utána padlót felvesz,és kézzel átnyomni az irányváltó szelepet csak utána ment hátrafelé. Majd ugyanez fordítva,ha gombra nem adta ki a rükvercet. Volt siker amikor sokan voltak,és a padlót fel kellett szedni.
De olyan menő volt anno, egy trabi meg wartyogó váltó mellett, hogy gombbal ment, imádtam nézni A nagy málnakeverők jobbak voltak helyi járatban?
Az összes Ikarusz praga 2M 70-et kapott vagy ZF mechanikus,vagy a régebbiek 5 gangos ferde csepel váltót.Már új korában sem működött rendesen.
Annál elbaszottabb dolgot nem csináltak még a világban.
Ejh egy szép Praga váltóval milyen menő is lenne...