Yamaha FZR / FZ

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szerdán utaltam. Megkaptad, ugye?
A példád egy dolgot biztosan jelent: több fiatal zenehallgató van, mint öreg 😁
És bizony vannak "korszakok". Volt, mikor a sportmotor volt az isten, aztán terjedtek ezek a V2 nagy csettegők... mára mindenki túraendurót (meg ugye SUV-ot) vesz. Ha egyébként qrvajó lenne a hárli, most akkor se lenne itt az ideje. Nem véletlen próbálkoztak villannyal...
Erre szoktam azt mondani, hogy a Justin Biebernek 90 millio FB kovetoje van, David Bowie-nak meg 6 millo. Semmit nem jelent, hogy mi a meno. :)
Ez pont ugyanolyan, mintha hárli lenne - csak olcsóbb és jobb 😁 de ez se menő már manapság, számomra meg egy pillanatig sem volt az.
A hárliféle a formára vonatkozik. Egy Yamaháról van szó.
http://youtu.be/9KoXk_Df3Ps
A drága még elmegy, mert minden drága, de hogy ez még ráadásul "Nagy, dögnehéz, régi, hárliféle" is... 😊
de fura módon ez volt az a márka, amire egy pillanatig sem vágytam, még gyerekként se - pedig Badszpenszer is ilyenen ment rendőrként, a Szelíd motorosok is ilyenen csapattak, meg Arni is a T2-ben - de mégsem.
A drágát kifelejtettem.
Nagy, dögnehéz, régi, hárliféle, szóval nem szereted. 😸
XVZ1300, 2002-ig volt EU piacon, 2010-ig árulták a jenkik. Igen, karbis V4. Az "újabb" az 1999 utáni, amin már nem ugyanaz a 4 porlasztó, mint ami pl. a Vmax-szon volt, hanem egy modernebb szett.

A HD generátor egy ótvar megoldás, a japánokhoz képest fordítva van. A tekercselés nem kívül van, a deklin, hanem a blokkra van csavarozva közvetlenül a főtengelycsonk tövébe. Nagyon melege van ott.
Ti Milyen motorrol beszéltek amúgy, valami régiről? mert két szó megütötte a szemem: újabbak és karbi 😁
Kétszer a generátor halt meg egyszer meg az akku Plussz a töltésvezérlő nem biztos hogy meg tudtad volna csinálni Valami konstrukciós hibája lehet a fele HD ezzel volt ott a szervizben
Rosszul fogalmaztam: a GW-n sokat kell bontani, a gatya akkor megy rá, ha 12-15 ezer / óra munkadíjas helyen szervizelik :D
Nem annyira vész. Az újabb Goldwingre a gatya rámegy, mert mire egy légszűrőcseréhez szétszeded... A Royal Star-ból még a Venture kivitel, az idomos/dobozos se nagy kunszt. A hozzáférés kicsit szűkösebb, mint a V2-nél, de elbírja. A négy karbi se vész az újabbakon.
Hát itt maga nem szerel, csak én. 😺 Gondolom hogy a V4-est, nem olcsón fogadják a szervizben. (akkor is nagyon tetszett, mikor megjelent, pedig az már baromi régen volt)
Két éve még nem tudtam volna megvenni, de megcsináltam volna jóra szívesen.
Jó lenne valami ilyesmi is, az asszonyt arra talán fel tudnám kényszeríteni. (a GW-re még felült, az tetszett neki, a GTR-re már nem akart)
A Strom ronda, és a lábam sem elég hosszú hozzá. Amikor a GTR-t vettem, néztem egy olyat is (viszonylag fiatal gép volt, az asszonyt ott hagytam biztosítéknak és így mehettem is vele) de elég magas is volt, meg eléggé traktoretti volt a hajtáslánca. (a hangja jó volt)
Jaraskultura valoban a kiegyensulyozotengely ota van ezekben. Ettol fuggetlenul az egyetlen, amiert penzt adnek szinte unikornis, mar mind szet lett faragva, az FXRS-SP dupla tarcsaval, full muszerrel, allithato futomuvel. De ott rohadjon meg az osszes, ahol van.

Az XVZ egyebkent a nehezturazok kozt az egyik legjobb, ha az ember maga szerel. ...es a megfelelo kipufogoval nagyon szepen muzsikal.
Hát, 2 éve tudtam volna neked intézni egy olcsót... nem tudom, milyen pontosan, bordó volt és nehéz 😁 A tulaj 60 éves, 4 túrából 3x tréleren hozták haza, pedig a vásárhelyi hivatalos HD műhelybe hordta (lehet, ezt már meséltem? 😅) pedig nem valami elhasznált volt, előtte pár évvel vette 3 milláért...
Eladta a faxba, vett egy új 1000-es Stromot, azóta boldog.
Eccer beugrottam valamiért az egyik motorszalonba itt a környéken. Hát mit látok, egy V-Rod áll középen. Csilli-villi gyönyörű H-D és egy papírzsebkendő a blokkja alatt. Kérdem a szalon tulaját te mi az ott ? Azt mondja "Baszki kinyír idegileg. Nincs másfél éves ez a szar, 6 milla, de már ereszti az olajat a blokkfelek közül ! Naponta 2-3 zsebkendő megtelik !"
😄
Lassú voltam. 😹
Az EVO-tól van az új időszámítás, de itt a járáskultúra és a teljesítmény volt a lényeg, arra vonatkozott amit írtam. (Laci utálja őket és minden haszonlót, én viszont nem, csak ne lennének olyan baromi drágák...legutóbb egy 1,3-as Royal Start nézegettem, de az is 2,3M)
A GTR (usa) fórumon többeknek volt/van HD is a garázsban, ők nyilatkoztak így, nem magamtól vagyok ilyen okos. (műszakilag annyira nem ismerem őket)
De a legtöbben azért egyetértenek abban, hogy a GTR a stílus kivételével mindenben jobb. 😸
A teljes HD termékpalettát megpróbálom röviden jellemezni: usák fos 😅 már kint se kell a qtyának se... ami nem is csoda, mert lényegében egyféle motorkerékpárt gyártanak, az is elavult, meg még gyenge minőség is.
Veszik a japókat meg a németeket inkább 😁
Az EVO-t nem irnam le azert. Nem egy eromu, de piszok tartos, megbizhato blokk. A Shovelhead es elodei tenyleg csak a fanatikusoknak valok, akik nem banjak, hogy atomjaira kell szedni es onnan osszerakni jol, jo alkatreszekkel.
A Twincam-on 2003-tol meg erezni a sporolast, a primer kompenzator, a primer oldali alsopolcos csapagyazas, a vezermutengelyek tugorgoi... Nem fenekig tejfel az se.
Az újabb (a V-ROD utáni) 1,5-1,8-as blokkok már minden tekintetben nagyon jók. A "kemény vonalas" (azaz a Twin Cam blokkok előtti, olajfolyatós sparhelt) időszak az tényleg csak "kompromisszumokkal" 😹 vállalható.
A 240-es kerékméret (erősen felesleges) V-ROD látványosság, de nem az a standard.
Szebben szól... talán. A haveré, a V-ROD, sztem az a legjobb HD motor, az is remeg, a mechanikai zajokról nem tudok mit momdani, mert nem hallani a kipufogótól 😅 Most vittük müszire, vakarták is a fejüket, de hát gyári... igaz, usák... a lámpája is E nélküli, de azt le se szarták.
A hátsó gumi 240, 18" 😁
Nyilván nem sor 4, de szebben szól mint a bmw boxer kereplője.
Swarci meg már öregember, persze hogy nem lehet olyan mint én. 😸