Én is csak akkor szólok ha szakmai szempontból hozzá tudok szólni,amihez nem ért az ember,azt ne erőltesse.Viszont önindítóban otthon vagyok.
Na szóval,a Bosch rendszerű behúzótekercses önindítók tekercse osztott,egyik direktben kap +12v-ot indításkor,a másik segédtekercs viszont a motor forgórészén keresztül kap testet,és mindkettőn áramnak kell átfolyni hogy be tudjon húzni!Amikor meghúz a tekercs magja,zárja a főáram kapcsolót,és söntöli a forgórészen záródó segédtekercset,csak a direkt tekercsen folyik áram,de elég a húzva tartáshoz.Ha a forgórész keféi elkoptak,akkor a segédtekercsen nem folyik áram,nem lesz elég húzóerő.Persze lehet szakadt is valamelyik tekercs.Ha behúz a tekercsmágnes,(kattog)de nem indul a motor,akkor a tekercs feletti főáram kapcsoló nem ad át,vagy zárlatos a forgórész.De volt olyan önindítóm is,hogy a forgórész zárlat ellenére tekerte a motort,csak akkora árammal,hogy felmelegedett a kábele.Multiméterrel rá lehet mérni a húzó tekercsre,csak tudni kell a névleges ellenállás értéket,mert az tipustól függ.A főáram kapcsolót is könnyű kimérni,feszültséget kell mérni az indító motor + bemenetén és a testen,ha nincs,nem ad neki feszültséget.
Tettem neki egy olyan ajánlatot hogy elhozom tőle a motort , otthagyom a pénzt,nem íratjuk át,és "tavasszal" eldönti hogy érte jön ugyanabban az árban vagy nem.
Szerintem korrekt voltam.
A kecske is eszik, és a káposzta is megmaradhat.
Nekem is szokott különvéleményem lenni és én meg is szoktam osztani itt ezt. Néha van aki megsértődik de nem baj. (Thomaséknál majdnem válás lett miattam annak idején )
Azt nem részletezte hogy miről volt szó, csak hogy hívtátok páran a motor miatt. Én meg nem kérdeztem semmit, mert nem az én dolgom.
Ha kérdésed van, vagy vélemény kell akkor mondjad, nincs ezzel gond.
Beszéltem Pupuval. Sajnos tegnap óta nem változott semmi. Ha lesz valami fejlemény akkor értesít bennünket.
Nagyon jólesik neki,hogy így törődünk vele. Ezt Ő kérte,hogy írjam ki.
Menj és mondd meg neki, hogy a szakácskönyvben több fejezet is van!
- Megmondtam!
- És mit mondott?
- Azt, hogy a Kámaszutrában is..
Na szóval,a Bosch rendszerű behúzótekercses önindítók tekercse osztott,egyik direktben kap +12v-ot indításkor,a másik segédtekercs viszont a motor forgórészén keresztül kap testet,és mindkettőn áramnak kell átfolyni hogy be tudjon húzni!Amikor meghúz a tekercs magja,zárja a főáram kapcsolót,és söntöli a forgórészen záródó segédtekercset,csak a direkt tekercsen folyik áram,de elég a húzva tartáshoz.Ha a forgórész keféi elkoptak,akkor a segédtekercsen nem folyik áram,nem lesz elég húzóerő.Persze lehet szakadt is valamelyik tekercs.Ha behúz a tekercsmágnes,(kattog)de nem indul a motor,akkor a tekercs feletti főáram kapcsoló nem ad át,vagy zárlatos a forgórész.De volt olyan önindítóm is,hogy a forgórész zárlat ellenére tekerte a motort,csak akkora árammal,hogy felmelegedett a kábele.Multiméterrel rá lehet mérni a húzó tekercsre,csak tudni kell a névleges ellenállás értéket,mert az tipustól függ.A főáram kapcsolót is könnyű kimérni,feszültséget kell mérni az indító motor + bemenetén és a testen,ha nincs,nem ad neki feszültséget.
Szerintem korrekt voltam.
A kecske is eszik, és a káposzta is megmaradhat.
Ha kérdésed van, vagy vélemény kell akkor mondjad, nincs ezzel gond.
Nagyon jólesik neki,hogy így törődünk vele. Ezt Ő kérte,hogy írjam ki.
Üdvözöl mindenkit!